WorldSSP

Aloittaja murmela, 18.09.16 - klo:13:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

murmela

Morais: "Race started good, but then I had a high side moment that got my dash loose. That must have caused problems to the electronics, because I struggled with them for the rest of the race."
Kallio pointed out the problems shadowing Morais' race, "Very unfortunate that Sheridan was struggling with the electronics and gears. There is only two races left and we would have loved to get more championship points to narrow the gap to the lead."
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: murmela - 02.10.17 - klo:11:46
Lainaus käyttäjältä: JP78 - 02.10.17 - klo:00:30
Lainaus käyttäjältä: murmela - 30.09.17 - klo:22:43
Ehkä siitä Yamahan vm2017 vehkeen luistokontrollista on jotain hyötyä. Vs sarjaa johtava Kawasakilla ajeleva Sofoglu veti hi-siderit ja lonkkaan murtumia (edit: kolme murtumaa). Kawasakissa ei taida olla luistokontrollia.
ZX6Rssä on ollut TCS vuodesta 2013 asti..
636:ssa ainakin juu, mut mites 600:nen?

Ei oo tuttu malli, mutta miksi ne olis jättäny ominaisuuden pois mallista, jossa se tuo selkeästi etua kilpailutilanteeseen?
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

KalleML

Luistonesto ei ole sallittu, eli se ei ole käytössä minkään valmistajan pyörässä.

The following strategies are NOT allowed:
a) Traction control (including anti-spin / rate of change of rpm)
b) Launch Control
c) Anti Wheelie
d) Closed loop Engine Brake Control
e) Corner by Corner / Distance based adjustments
f) Rider adjusted trims

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: KalleML - 03.10.17 - klo:10:06
Luistonesto ei ole sallittu, eli se ei ole käytössä minkään valmistajan pyörässä.

The following strategies are NOT allowed:
a) Traction control (including anti-spin / rate of change of rpm)
b) Launch Control
c) Anti Wheelie
d) Closed loop Engine Brake Control
e) Corner by Corner / Distance based adjustments
f) Rider adjusted trims
Oisko linkkiä sääntökirjaan? Muistelen, että osa noista olis stock -säännöissäkin sallittu mikäli pyörän sähköt sen vakiona mahdollistaa.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

T1mppa

03.10.17 - klo:11:21 #19 Viimeisin muokkaus: 03.10.17 - klo:11:33 käyttäjältä T1mppa
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 03.10.17 - klo:10:17
Oisko linkkiä sääntökirjaan? Muistelen, että osa noista olis stock -säännöissäkin sallittu mikäli pyörän sähköt sen vakiona mahdollistaa.

Google paljasti.
http://www.fim-live.com/en/sport/regulations-and-documents/superbike/
Ylin linkki ja sivu 119 (tai pdf:n 123).

T1mppa

Tässä kattelin tovin kuvia pyöristä. Ei meinannut muilta löytyä hall-anturilevyjä, paitsi kawasta. Kuva viime vuodelta, mutta samanlaiset piuhat kulkee takakiekolle tämänkin vuoden kuvissa.
Sitä en tiiä, saako vaan takarenkaan asentotiedosta mitään hyötyä. Varmasti se on kuitenkin laillinen.

Mutta ei näytä olevan kovinkaan yleisesti käytössä.

http://www.accossato.racing/wp-content/uploads/2016/05/Sofuoglu-Team-Kawasaki-Puccetti-Imola.jpg

murmela

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 03.10.17 - klo:11:21
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 03.10.17 - klo:10:17
Oisko linkkiä sääntökirjaan? Muistelen, että osa noista olis stock -säännöissäkin sallittu mikäli pyörän sähköt sen vakiona mahdollistaa.

Google paljasti.
http://www.fim-live.com/en/sport/regulations-and-documents/superbike/
Ylin linkki ja sivu 119 (tai pdf:n 123).
Oho, ompas jyrkät säännöt, tosin laskeehan tuo kustannuksia ja tekee elektroniikasta tasaväkisen.

Ja noilla näyttää olevan periaatteena se, että vasta kun suurimmassa osassa vakiovehkeitä kyseinen ominaisuus on vakiovarusteena, TAI suurin osa MSMA(mikä se o?):n jäsenistä haluaa sallia sen, niin ominaisuus lisätään sallittujen listalle.

Eli toisin sanoen niin kauan kun joku ominaisuus ei ole sallittu, niin se joudutaan poistamaan WSSP-ecusta, vaikka se olisi vakiovarusteena vakioekussa.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 03.10.17 - klo:11:49
Tässä kattelin tovin kuvia pyöristä. Ei meinannut muilta löytyä hall-anturilevyjä, paitsi kawasta. Kuva viime vuodelta, mutta samanlaiset piuhat kulkee takakiekolle tämänkin vuoden kuvissa.
Sitä en tiiä, saako vaan takarenkaan asentotiedosta mitään hyötyä. Varmasti se on kuitenkin laillinen.

Mutta ei näytä olevan kovinkaan yleisesti käytössä.

http://www.accossato.racing/wp-content/uploads/2016/05/Sofuoglu-Team-Kawasaki-Puccetti-Imola.jpg
Kyllähän siitä jotain hyötyä sais, mutta kun ajon aikainen hyödyntäminen on kielletty:
The following strategies are NOT allowed:
a) Traction control (including anti-spin / rate of change of rpm)

Ja "hassua" on se että jopa se mitä dataloggaukseen liittyviä antureita mopossa saa olla, on hyvin rajoitettua. Esim eturenkaan nopeutta ei saa logata.

Se taasen tuntuu hieman keinotekoiselta että GPS-dataa saa logata, mutta mopon kiihtyvyyksiä ja asentoa/kallistuskulmaa ei. Laadukkaalla gepsidatalla kun pääsee aika hyvään tarkkuuteen noissa anturoinnin osalta kielletyissä mittauksissa.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 03.10.17 - klo:11:21
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 03.10.17 - klo:10:17
Oisko linkkiä sääntökirjaan? Muistelen, että osa noista olis stock -säännöissäkin sallittu mikäli pyörän sähköt sen vakiona mahdollistaa.

Google paljasti.
http://www.fim-live.com/en/sport/regulations-and-documents/superbike/
Ylin linkki ja sivu 119 (tai pdf:n 123).
Niinhän tuo näyttää olevan, että on kielletty. Esim. nopeutta saa mitata pelkästään takarenkaalta.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

T1mppa

Lainaus käyttäjältä: murmela - 03.10.17 - klo:12:06
...TAI suurin osa MSMA(mikä se o?)...

Tommonen:
MSMA (Motorcycle Sports Manufacturers Association)
http://www.fim-live.com/en/article/celebrating-25-years-racing-together/

Nitrous

Nyt kun tuli tääkin selväksi niin hattu nousee entistä korkeemmalle noille WSS kuskeille. Ihan hävyttömiä sladeja vetävät kyllä muutamissa nopeissa paikoissa.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 03.10.17 - klo:12:29
Lainaus käyttäjältä: murmela - 03.10.17 - klo:12:06
...TAI suurin osa MSMA(mikä se o?)...

Tommonen:
MSMA (Motorcycle Sports Manufacturers Association)
http://www.fim-live.com/en/article/celebrating-25-years-racing-together/
Löytyypä googlella vaikeesti toi MSMA?
Motorcycle Sports Manufacturer Association (Aprilia, Ducati, Honda, Kawasaki, Suzuki and Yamaha).
Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

21.10.17 - klo:11:37 #27 Viimeisin muokkaus: 26.10.17 - klo:21:58 käyttäjältä murmela
Spanish Round, 20-22 October 2017
Jerez 4.423 m

SSP

Perjantai

FP1
1 144 L. MAHIAS FRA GRT Yamaha Official WorldSSP Team Yamaha YZF R6 1'43.676
5 66 N. TUULI FIN Kallio Racing Yamaha YZF R6 0.732
11 32 S. MORAIS RSA Kallio Racing Yamaha YZF R6 1.015

FP2
1 144 L. MAHIAS FRA GRT Yamaha Official WorldSSP Team Yamaha YZF R6 1'43.521
8 66 N. TUULI FIN Kallio Racing Yamaha YZF R6 0.690
9 32 S. MORAIS RSA Kallio Racing Yamaha YZF R6 0.741

Lauantai

FP3
1 144 L. MAHIAS FRA GRT Yamaha Official WorldSSP Team Yamaha YZF R6 1'43.540
2 66 N. TUULI FIN Kallio Racing Yamaha YZF R6 0.434
3 32 S. MORAIS RSA Kallio Racing Yamaha YZF R6 0.498

(Klo 15:25 )
WorldSSP SP2
1 64 F. CARICASULO ITA GRT Yamaha Official WorldSSP Team Yamaha YZF R6 1'43.285
3 32 S. MORAIS RSA Kallio Racing Yamaha YZF R6 0.356
5 144 L. MAHIAS FRA GRT Yamaha Official WorldSSP Team Yamaha YZF R6 0.413
10 66 N. TUULI FIN Kallio Racing Yamaha YZF R6 0.869

Sunnuntai

Warm Up
1 144 L. MAHIAS FRA GRT Yamaha Official WorldSSP Team Yamaha YZF R6 1'43.775
4 66 N. TUULI FIN Kallio Racing Yamaha YZF R6 0.243
6 32 S. MORAIS RSA Kallio Racing Yamaha YZF R6 0.548

Race
Laps 19 = 84,037 Km - Time of Race 33'07.725
1 1 64 F. CARICASULO ITA GRT Yamaha Official WorldSSP Team Yamaha YZF R6 19 1'43.922
5 5 144 L. MAHIAS FRA GRT Yamaha Official WorldSSP Team Yamaha YZF R6 19 7.248 1'43.986
6 3 32 S. MORAIS RSA Kallio Racing Yamaha YZF R6 19 11.694 1'44.354
7 10 66 N. TUULI FIN Kallio Racing Yamaha YZF R6 19 15.644 1'44.337
Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

03.11.17 - klo:17:31 #28 Viimeisin muokkaus: 04.11.17 - klo:13:55 käyttäjältä murmela
Qatar Round, 2-3-4 November 2017
Losail International Circuit 5.380 m

FP1
1 111 K. SMITH GBR GEMAR Team Lorini Honda CBR600RR 2'02.743
6 66 N. TUULI FIN Kallio Racing Yamaha YZF R6 2'03.176 0.433

FP2
1 144 L. MAHIAS FRA GRT Yamaha Official WorldSSP Team Yamaha YZF R6 2'01.316
9 66 N. TUULI FIN Kallio Racing Yamaha YZF R6 2'02.338 1.022

FP3
1 66 N. TUULI FIN Kallio Racing Yamaha YZF R6 2'02.228

Superpole 2
1 144 L. MAHIAS FRA GRT Yamaha Official WorldSSP Team Yamaha YZF R6 2'00.738
3 66 N. TUULI FIN Kallio Racing Yamaha YZF R6 2'01.392 0.654

La
16:00 WorldSSP - WUP
18:30 WorldSSP - Race
Jarrut paskana, paha hidastaa.

santerik

http://www.sportti.com/uutinen.asp?CAT=1-3&ID=355493

Vähän näemmä joutuvat Kalliolla raapimaan niskaansa, kun 1,5kk päästä pitäisi jo ryntäyttää mutta toinen kuski ei ole vielä selvillä. Ja voisi kuvitella, että kotimaisten yhteistyökumppaneiden kanssa on nyt vähän hankalampaa kun ei suomalaista kuskia neää ole.

Kiva olisi nähdä Morais Kalliolla myös ensi kaudella, mutta toki ei auta yleisössä ruikuttaa jos taloudellinen puoli ei natsaa.

Powered by EzPortal