Hakusessa kilvellinen katu/ratapyörä.

Aloittaja wiltzu, 22.05.12 - klo:12:31

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

wiltzu

Tonnista kyykkyä tekis mieli tuon nykyisen tilalle, kun alkanut ratailu kiinnostaa aikaista enemmän.

Mitäs hyviä/huonoja puolia löytyy n.2005 vm gikseristä, R1:stä, zx-10r:stä tai cbr1000rr:stä.
Kattohinta reilun 6k€:n paikkeilla.
Muita merkkejä en äkkiseltään harkitse varaosien hinnan/saatavuuden vuoksi.

Eli minkä itse ostaisit ja miksi juuri sen?

Saa myös linkata, jos tiedossa sopiva kriteerit täyttävä yksilö, turha kuitenkaan linkata liian kalliita kun niitä ei kuitenkaan voi ostaa.

Luistokytkin ainakin kiinnostais, löytyy ilmeisesti -05 suitsasta? Hondassa vasta -08 eteenpäin, mites muut?

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: wiltzu - 22.05.12 - klo:12:31
Tonnista kyykkyä tekis mieli tuon nykyisen tilalle, kun alkanut ratailu kiinnostaa aikaista enemmän.

Mitäs hyviä/huonoja puolia löytyy n.2005 vm gikseristä, R1:stä, zx-10r:stä tai cbr1000rr:stä.
Kattohinta reilun 6k€:n paikkeilla.
Muita merkkejä en äkkiseltään harkitse varaosien hinnan/saatavuuden vuoksi.

Eli minkä itse ostaisit ja miksi juuri sen?

Saa myös linkata, jos tiedossa sopiva kriteerit täyttävä yksilö, turha kuitenkaan linkata liian kalliita kun niitä ei kuitenkaan voi ostaa.

Luistokytkin ainakin kiinnostais, löytyy ilmeisesti -05 suitsasta? Hondassa vasta -08 eteenpäin, mites muut?

Tuo suitsan "luistokytkin" on sellanen köyhänmiehen versio ja kulkee myös nimellä back-troque limiter. Eli toimii suht ok, mutta ei vastaa lähellekään oikeaa luistokytkintä.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Lauri

Lainaus käyttäjältä: wiltzu - 22.05.12 - klo:12:31
Tonnista kyykkyä tekis mieli tuon nykyisen tilalle, kun alkanut ratailu kiinnostaa aikaista enemmän.

Mitäs hyviä/huonoja puolia löytyy n.2005 vm gikseristä, R1:stä, zx-10r:stä tai cbr1000rr:stä.
Kattohinta reilun 6k€:n paikkeilla.
Muita merkkejä en äkkiseltään harkitse varaosien hinnan/saatavuuden vuoksi.

Eli minkä itse ostaisit ja miksi juuri sen?

Saa myös linkata, jos tiedossa sopiva kriteerit täyttävä yksilö, turha kuitenkaan linkata liian kalliita kun niitä ei kuitenkaan voi ostaa.

No itselläni on hieman kokemusta, kun olen moisen pelin rakentanut ja kadulla sillä ajelin viimeksi eilen. Tässä pari huomiota, joita saa toki torpata ja kiistellä jos siltä tuntuu:

- Katuajelu alkaa olemaan hel***in tylsää muutaman ratapäivän jälkeen jolloin kilosen vakuutusten makselu alkaa risomaan. Ratapelin vakuutukset taitaa huidella siinä 200e tietämissä. 600cc tai 750cc on hieman halvempi katu/ratapelinä. Heseltä saat ostaa hyvin koulutetun ja huolletun 750 gikserin radalle ja kadulle. Taitaa olla -06 ja mulle kaljat jos menee :)

- Jos ostat katumopon radalle, niin siinä on todennäköisesti:
    * Huoltamaton alusta
    * Alkuperäiset jarrunesteet ja letkut
    * Alkuperäiset välitykset
    * Alkuperäiset jalkatapit ja perinteinen vaihdekaavio
    * Vähäiset varusteet (shifteri, ohjausiskari, jalkatapit, kliparit)
    * Katalysaattori putkessa (käy aika kuumana radalla)
    * Vaikeasti irrotettava rekkarikilpi ja valojärjestelmät
    * Surkeat renkaat rata-ajoon
    * Alkuperäiset kytkinlevyt, jotka voi tulla uransa loppuun
- Ja noista kaikki maksaa rahaa. 6ke voi muuttua äkkiä seiskaksi, kasiksi tai ysiksi..
- Vakiokatteet menee yleensä aika päreiksi kaaduttaessa. En tiedä kuinka kovaa ajelet, mutta jos muovit menee asfalttiin, niin ne menevät aika herkästi korjauskelvottomiksi. Lasikuitua vetelee nopeasti ja halvalla ja ne eivät mene ihan yhtä helposti heikkoon happeen ja maksavatkin vähemmän. Askartelua toki luvassa kun lamppua laittaa.
- Mulla ei ole mopossa sivuseisontatukea, joten ajelen joko kotoa kotiin, jätän mopon nojaamaan johonkin, tai laitan repun selkään ja bilteman sivutuen sinne. Asennekysymys, kai. :)
- Ohjausrajoittimet ja kliparien asennot estävät ainakin mulla rattilukon käytön. Toisaalta sen kai varas murtaa parissa sekunnissa, joten ei liene hirveä ongelma.
- Joissain mopoissa, kuten esim suzukissa, vilkut on peileissä. Hirveä homma ottaa irti. Ja irroittaahan ei toki tarvitse jos ei kaadu, mutta muuten ne on ylimääräistä kulua.
- Speedohealer on aika kova juttu. Mulla ei ole hajuakaan, mitä vauhtia ajan jos mittarissa seisoo 80... Pitäisi ehkä laskea.

Itse kävin eilen ajelemassa kadulla ja voisin todeta että vanha (50tkm) ja huoltamaton kawasaki zx-6r:n alusta oli pelkkää pumpulia verrattuna öhlinsin rata-alustaan routaisella asfalttitiellä... Noh.. Perseestä siellä on muutenkin vedellä kun saa pelätä kaikkea sinivuokoista valkohäntäpeuroihin.

Ja ei. Ei ollut myyntipuhe. Ei, en myy. En varmasti myy... kai.. Mieli tekisi kilpuria mutta tietää miten siinä sitten taas käy, kun kaikilla muilla on teltassa kiloset... :)

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Lauri - 22.05.12 - klo:16:00

- Joissain mopoissa, kuten esim suzukissa, vilkut on peileissä. Hirveä homma ottaa irti. Ja irroittaahan ei toki tarvitse jos ei kaadu, mutta muuten ne on ylimääräistä kulua.

Ööh...kaks mutteria per peili auki ja yks liitin irti puoleltaan. Melkein minuutin per puoli saa kulumaan samalla paska jauhaen, joten ei mikään ihan mahdoton operaatio?
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Lauri

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 22.05.12 - klo:16:10
Lainaus käyttäjältä: Lauri - 22.05.12 - klo:16:00

- Joissain mopoissa, kuten esim suzukissa, vilkut on peileissä. Hirveä homma ottaa irti. Ja irroittaahan ei toki tarvitse jos ei kaadu, mutta muuten ne on ylimääräistä kulua.

Ööh...kaks mutteria per peili auki ja yks liitin irti puoleltaan. Melkein minuutin per puoli saa kulumaan samalla paska jauhaen, joten ei mikään ihan mahdoton operaatio?
Myönnän. En ole koskaan suorittanut tuota itse, mutta katsoin vierestä kun joku ei siinä ihan minuutissa onnistunut. Myös integroidun rekisterikilpi-valokombinaation irroitus näytti jossain pelissä aika työläältä, mutta lienee harjoituskysymys. 

Fasu

Kovin kriittisesti ajattelen tonnisen laittoa. Ennenkuin se on ratakunnossa,hinta on tuplaantunut. Liikkeissä on ollut uuden karheita mm.rykkösiä,jotka on keulitettu paalauskuntoon
yhdessä ajokaudessa. Pelkkään perushuoltoon palaa rahaa melkoisesti ja sitten kun sitä muokkaa käteen istuvaksi yhden paikan muuttaminen johtaa kahteen muuhun jne.
Renkaisiin,jarrupaloihin ja öljyihin sekä muihin litkuihin pitäisi jäädä rahaa myös.  Täällä oli pari viikkoa sitten myynnissä R6 ja täysin valmis ja siisti peli,olisi varmasti antanu
saman ajonautinnon kuin tonninen ja tallissa kyhnääminen olisi jäänyt pois. Budjettikin olisi pysynyt varmemmin kurissa.
Mutta jos löytää vähän ajetun ja varmasti kunnossa olevan tonnisen,pääsee sillä makuun ja päättää syksyllä,mitä sen kanssa tekee. Ehkä vähin vaatimus on kelvolliset
renkaat alle ja kunnossa olevat hillittimet.
VV

Nitrous

^Nojaa...esim. k7 gixer irtoaa parhaillaan alle 7k€ ja siihen katteet n. 500€. Vakiokuosissa osaava kaveri ajelee kemoralle 1:10-aikoja ja tavan harrastajakin helposti reilusti alle 1:14. Renkaita ei kannata laskea rakennuskuluihin, koska niitä menee kuitenkin vauhtia takanen per 2-3ratapäivää ja etusia jonnin verran vähemmän. Pääasiassa kaikki tuoreehkot vakiotonnarit on radalle kovia pelejä ja topicin aloittajan kokoiselle kaverille alustakin riittää aika pitkälle vakiona. Kilvettömään saa sitten samalla rahalla myös alustan, täysputken, kittisähköt ja toiset vanteet,
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Streethawk

Itse muutin kilvellisen bladen (vm. 2009) rata/kisa kelpoiseksi. Tuli Öhlinsiä, Bazzazia, pikakaasua, teräspunosletkut, koko putkisto, toiset vanteet yms. Enpä muista tarkkaan mitä maksoi, mutta varmaan joku 4000-5000e. Katteet jäi vielä alkuperäisiksi. Aika vähille jäänyt katuajot, mutta enpä tiedä kuinka paljon tulisi vieroitusoireita, jos ei olisi mopoa kadulle ollenkaan. Hyvin tuo pyörä hoitaa molemmat roolit. Kallista on rakentaa kilvellisestä hyvä ratapyörä, mutta elämä on. Huonosti olen muiden pyöriä ajanut etten osaa tätä verrata muihin. Ne jotka on mun pyörää ajanut radalla, niin ihan positiivisia kommentteja tullut. Blade on ketterä pyörä. Miinusta voisi antaa siitä, että on teknisesti melko tiivis paketti eli kaikki huolto, modaus yms. jutut on haastavampia. Mulla vielä ABS-malli jossa viimeinenkin vapaa tila on täytetty ABS härpäkkeillä.

Fasu

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 22.05.12 - klo:23:02
^Nojaa...esim. k7 gixer irtoaa parhaillaan alle 7k€ ja siihen katteet n. 500€. Vakiokuosissa osaava kaveri ajelee kemoralle 1:10-aikoja ja tavan harrastajakin helposti reilusti alle 1:14. Renkaita ei kannata laskea rakennuskuluihin, koska niitä menee kuitenkin vauhtia takanen per 2-3ratapäivää ja etusia jonnin verran vähemmän. Pääasiassa kaikki tuoreehkot vakiotonnarit on radalle kovia pelejä ja topicin aloittajan kokoiselle kaverille alustakin riittää aika pitkälle vakiona. Kilvettömään saa sitten samalla rahalla myös alustan, täysputken, kittisähköt ja toiset vanteet,

Kieltämättä vetää hiemman pessimistiseksi,mutta semmosia yksilöitä on sattunut tarjolle (k7/rykkönen) joilla on ajettu n.50.000km. Alusta on valmiiksi hajalla ja ohjausiskari.Vaihteisto takertelee
ja ketju-rataspaketti on kaput. Pääkaupunki seudulla tarjonta on parempi,hinnat kuntoon nähden kohdillaan ja vara valita useammasta yksilöstä se paras.
VV

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: Lauri - 22.05.12 - klo:16:00
- Jos ostat katumopon radalle, niin siinä on todennäköisesti:
    * Huoltamaton alusta
    * Alkuperäiset jarrunesteet ja letkut
    * Alkuperäiset välitykset
    * Alkuperäiset jalkatapit ja perinteinen vaihdekaavio
    * Vähäiset varusteet (shifteri, ohjausiskari, jalkatapit, kliparit)
    * Katalysaattori putkessa (käy aika kuumana radalla)
    * Vaikeasti irrotettava rekkarikilpi ja valojärjestelmät
    * Surkeat renkaat rata-ajoon
    * Alkuperäiset kytkinlevyt, jotka voi tulla uransa loppuun

Rekisteritunnus FB-1
Alusta huollettu ja shimmattu Vehniäisen Karin pajan toimesta reilu kuukausi sitten
Jarrunesteet vaihdettu kuukausi sitten
Välityksiä joka lähtöön, toisinaan jopa B-lähtöön
Gillesin tappisarja + käänteinen kaavio
Vähäiset on varusteet, muun muassa kahvalämppärit ja sivulaukut puuttuvat. Shifteri löytyy tosin
Katalysaattori on. En ole kokeillut kuinka lämpöisenä käy, käy ja kukkuu
Meneehän noiden irrotteluun lähes 2 minuuttia, apurin kanssa vähemmän
Pirellin Supercorsat ovat ainakin Rossin käyttämiin verrattuina ihan paskat. Vain paria rataennätystä on niillä ajettu Suomessa
Kytkinlevyt vaihdettu viime suvena. Operaatio on kallis, maksaa jopa hieman enemmän kuin öljynvaihto joka maksaa n. 80 euroa.

Viimeisimmän kerhokisan voittaneella kaverilla on omansa myynnissä jos ostaja sattuu kohdalle. Parempi takapumppu kuin omassani, muutoin aika samaa sarjaa. Veikkaisin, että lähtee ostajan haluamaan hintaan ja kilvet ym. saa varmaan mukaan. Itselläni ei ole hinkua omaani myydä, koska Yamaha ei ole toistaiseksi parempaa saanut tehdyksi ja merkkiuskollinen olen, ainakin niin kauan kun siitä on taloudellista hyötyä.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

Lauri

Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 23.05.12 - klo:07:58Rekisteritunnus FB-1
Ei varmaankaan irtoaisi tuolla 6ke rahasummalla? Tai jos irtoaa, niin menee aika lailla ali markkinahintojen.

Niin ja toki tuo minun ensimmäinen vastaus tässä ketjussa nyt ei ollut mikään ehdoton lista joka pitää kaikista löytyä tai mikä on kaikissa ehdottomasti pielessä, mutta omien kokemusten mukaan noihin kannattaa kiinnittää huomiota.

wiltzu

Eli tosiaan kilvellinen kyykky hakusessa jolla voisi ajaa myös rataa.
Varusteet ei tarvii olla ratamopon tasoa, mutta ei toki haittaakkaan.

-Alustan joutuu jokatapauksessa laittaa omalle painolle kun olen tälläinen rimpula (Lue: alle 70kg).
-Jarrut tulee käytyä läpi muutenkin niin tietää niiden olevan kunnossa
-Välitykset pidän katukäyttöön sopivina, koska tulen ajamaan pyörällä myös paljon matkareissuja
-Vaihdekaavion kääntö toki täytyy tehdä, lisäpalikan joutunee hankkimaan
-Rekkarikilpeä en aio irrotella ratailun takia, peilit kylläkin
-Kaikki kulumaosat kuuluu mielestäni muutenkin johonkin muuhun budjettiin, kuin pyörän hintaan
-Renkaita on jo valmiina läjä odottamassa
-Lasikuitukatteet aion ostaa ja kaatumatapit laittaa myös

Noita Streethawkin pyörän kaltaisi kapistuksia tuskin on montaa tarjolla, eikä ainakaan haluamaani hintaan, joten tarkoitus rakennella pikkuhiljaa normaalista katuversiosta omaan käyttöön soveltuva peli. Budjetin mahdollisesti myöhemmin salliessa voi sitten ostaa 2 pyörää ja kuljetuskaluston, mutta tällä hetkellä budjetti sallii vaan 1 pyörän pitämisen, joten sen takia tälläinen ratkaisu.

Kisaa ei ole tarkoitus alkaa ajamaan, vaan hommata vain paremmin rata-ajoon soveltuva pyörä kuin nykyinen Hayabusa on.

Alkoi kiinnostamaan tuo Jukan mainitsema pyörä.
Pystytkö privana tai jotenkin muuten laittamaan tietoa pyörästä tai omistajan yhteystiedot jos kyselen itse häneltä asiaa?
maili on ville piste alanen ät gmail piste com
nro nolviisnol3655077

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: Lauri - 23.05.12 - klo:10:11
Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 23.05.12 - klo:07:58Rekisteritunnus FB-1
Ei varmaankaan irtoaisi tuolla 6ke rahasummalla? Tai jos irtoaa, niin menee aika lailla ali markkinahintojen.

Niin ja toki tuo minun ensimmäinen vastaus tässä ketjussa nyt ei ollut mikään ehdoton lista joka pitää kaikista löytyä tai mikä on kaikissa ehdottomasti pielessä, mutta omien kokemusten mukaan noihin kannattaa kiinnittää huomiota.

Varmaan jos myyntiin tyrkkään kun Jammulta tulee uusi, niin vakio-osilla hintalappu lienee jossain 6-7.000 euron välillä. Jos haluaa mukaan shifterit, jalkatapit, Öhlinsin ohjausiskarin ja kolmet vanteet, niin sitten tietenkin hintalappu on eri.

En ole jaksanut harrastaa mitään viimeisen euron saalistusta, joten myyntihintani ovat olleet sellaiset, että tavara on saman vuorokauden aikana vaihtanut omistajaa.

Uskoakseni Peten fillari olisi tuolla 6-8 ke-haarukassa lisävarusteista riippuen ja varmasti erinomainen ja hyvin pidetty peli. Katuosat ovat käyttämättömät, joten uutuuttaan kiiltävät katteet, lamput, peilit jne. tulevat fillariin. Tarkemmat hintatiedustelut suoraan mustalla R1:llä #39 ajavalta herralta.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

Andy

Sen verran mielenkiintoinen ketju, että pistetäänpä oma korsi kekoon.

Itseltä löytyy tallista aika pitkälle ratakäyttöön modifioitu, kilvellinen -07 R6R.
Tässäpä listaa, mitä kaikkea muutostöitä tässä matkan varrella on tehty:
- PP-tuningin kiinteät jalkatapit käänteisellä kaaviolla
- tiheämmät välitykset + Speedohealer
- LSL cliparit
- kaikki varmistukset
- foamit tankissa
- kaatumatapit kyljissä
- hiilihuitusuojat koneen poskissa
- hukkaletkut vedetty uusiksi keräilysäiliöön
- ohjauksenrajoittimet
- WP ohjausiskari
- Kuitukatteet
- lisäksi hyllystä löytyy myös toinen putkisto ilman katalysaattoria

Tuon putkiston vaihdon jälkeen pyörä kelpaa SM-kisoihinkin.

Pyörää on huollettu säännöllisesti. Öljyt on vaihdettu useamman kerran kesässä, jakoketju kiristäjineen on laitettu kertaalleen ja toissa talvena myös alusta on käytetty huollossa.

Katuajoa varten eteen saa kiinnitettyä valon, takana kilpitelineessä on kiinni ledikäyttöinen taka/jarruvalo + vilkut ja eteen vilkut tulevat kiinni velcrotarroilla. Sellainen vajaan tunnin urakka on noiden kiinnittely.

Näppärä laite sekä ratailuun että satunnaiseen katuajeluun.

Omat ajot ovat nyt jääneet aika vähille viime ja tänä kesänä. Varsinaista tarvetta pyörän myymiseen ei ole, mutta ainahan asiasta voi keskustella tositarvitsijan kanssa. Millään en jaksa vääntää kaikenmaailman nettimoton renkaanpotkijoiden kanssa, joiden mielestä radalla ajaminen pilaa katupyörät välittömästi..=)

//Andy


slowrider

17.06.12 - klo:19:58 #14 Viimeisin muokkaus: 17.06.12 - klo:20:59 käyttäjältä jarska
Lainaus käyttäjältä: Andy - 17.06.12 - klo:19:37
Sen verran mielenkiintoinen ketju, että pistetäänpä oma korsi kekoon.

Itseltä löytyy tallista aika pitkälle ratakäyttöön modifioitu, kilvellinen -07 R6R.
Tässäpä listaa, mitä kaikkea muutostöitä tässä matkan varrella on tehty:
- PP-tuningin kiinteät jalkatapit käänteisellä kaaviolla
- tiheämmät välitykset + Speedohealer
- LSL cliparit
- kaikki varmistukset
- foamit tankissa
- kaatumatapit kyljissä
- hiilihuitusuojat koneen poskissa
- hukkaletkut vedetty uusiksi keräilysäiliöön
- ohjauksenrajoittimet
- WP ohjausiskari
- Kuitukatteet
- lisäksi hyllystä löytyy myös toinen putkisto ilman katalysaattoria

Tuon putkiston vaihdon jälkeen pyörä kelpaa SM-kisoihinkin.

Pyörää on huollettu säännöllisesti. Öljyt on vaihdettu useamman kerran kesässä, jakoketju kiristäjineen on laitettu kertaalleen ja toissa talvena myös alusta on käytetty huollossa.

Katuajoa varten eteen saa kiinnitettyä valon, takana kilpitelineessä on kiinni ledikäyttöinen taka/jarruvalo + vilkut ja eteen vilkut tulevat kiinni velcrotarroilla. Sellainen vajaan tunnin urakka on noiden kiinnittely.

Näppärä laite sekä ratailuun että satunnaiseen katuajeluun.

Omat ajot ovat nyt jääneet aika vähille viime ja tänä kesänä. Varsinaista tarvetta pyörän myymiseen ei ole, mutta ainahan asiasta voi keskustella tositarvitsijan kanssa. Millään en jaksa vääntää kaikenmaailman nettimoton renkaanpotkijoiden kanssa, joiden mielestä radalla ajaminen pilaa katupyörät välittömästi..=)

//Andy

Juuri kyseistä pärrää eilen ihastelleena täytyy kyllä todeta että tuossa on hyvä peli peukku_1

Powered by EzPortal