DIY Blipper

Aloittaja Vaki, 24.01.18 - klo:17:17

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Vaki

Näpräsin Yamahaan Blipperin ja nyt pohdiskelen kaasun avaus prosenttia ja aukasuaikaa. Onko jollakin kokemusta noista? Aika on muutettavissa kierrosten mukaan. Ei vaan ole mitään kokemusta noista arvoista. Oletuksena laitoin 30 prosenttia kaasua. Blipper rupee toimimaan 4000rpm alkaen 177MS ja siitä lineaarisesti alaspäin 14000=63MS. 

murmela

Mimmosen värkkäsit?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Vaki

Tuohon -08 rykköseen on aika "helppo" tuo tehä ku on sähkökaasu. Vähä joutu vastuksia ja diodeja käyttämään et saa ecuun syötettyä jännitettä kaasukahvan rinnalle. Arduino hoitaa ohjauksen ja induktiivinen anturi vaihepolkimessa liipasee. Tollee noin pääpiirteissää.

murmela

Onks sul jotain ~100Hz dataloggeria mopossas?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Vaki

Minkäänlaista loggeria ei ole. Lähinnä eriäviä mielipiteitä oon kuullu et jos kierrokset nousee ni pitääkö avausaikaa lisätä vai vähentää.?

murmela

Lainaus käyttäjältä: Vaki - 25.01.18 - klo:06:43
Minkäänlaista loggeria ei ole. Lähinnä eriäviä mielipiteitä oon kuullu et jos kierrokset nousee ni pitääkö avausaikaa lisätä vai vähentää.?
Loggeri helpottais niiiiin paljo arpomista. (Osta racedac?)

Mimmoset säädöt sulla on ecussa, eli ku kapula on nollilla, niin minkä verran sulla on läpät auki, syöttöä ja sytkää, vai onko ollenkaan?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Vaki - 25.01.18 - klo:06:43
Minkäänlaista loggeria ei ole. Lähinnä eriäviä mielipiteitä oon kuullu et jos kierrokset nousee ni pitääkö avausaikaa lisätä vai vähentää.?
Isommat kierrokset->moottoriin tahtoo enempi ilmaa->blippausta varten tarvitaan enempi kaasua.

Näin ainakin mun järkeilyn mukaan.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

fayban

07.02.18 - klo:18:17 #7 Viimeisin muokkaus: 07.02.18 - klo:18:50 käyttäjältä fayban
Lainaus käyttäjältä: Vaki - 24.01.18 - klo:17:17
Näpräsin Yamahaan Blipperin ja nyt pohdiskelen kaasun avaus prosenttia ja aukasuaikaa. Onko jollakin kokemusta noista? Aika on muutettavissa kierrosten mukaan. Ei vaan ole mitään kokemusta noista arvoista. Oletuksena laitoin 30 prosenttia kaasua. Blipper rupee toimimaan 4000rpm alkaen 177MS ja siitä lineaarisesti alaspäin 14000=63MS.


Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 25.01.18 - klo:09:25
Lainaus käyttäjältä: Vaki - 25.01.18 - klo:06:43
Minkäänlaista loggeria ei ole. Lähinnä eriäviä mielipiteitä oon kuullu et jos kierrokset nousee ni pitääkö avausaikaa lisätä vai vähentää.?
Isommat kierrokset->moottoriin tahtoo enempi ilmaa->blippausta varten tarvitaan enempi kaasua.

Näin ainakin mun järkeilyn mukaan.

Ei enempää kaasua, vaan pidempään auki. IRC blipperin blippaus on aina 16.8% ja avausajat on 0,18-0,28s välillä.
IRC ohjeessa lukee myös näin:
Set the "Blip" timing within 20ms - 98ms at 8,000 rpm. Default 98ms. The blip timing at 12,500 rpm will be 70ms more than this value. In the between the CPU will interpolate the value. We suggest timings between 98 and 80ms. Too much timing allows gear in but then you'll feel the bike pushing a while. A too short timing doesn't allow a proper downshift. We suggest to start with high value and reduce it during the tests on road.

wbaum

Mietin että onko tuo liipaisu vaihdepolkimesta tosiaan järkevin tapa? Aiotko saada siis toimimaan ihan ilman kytkintä?

Vaki

Ilman kytkintä oli tarkotus vaihtaa.

Vaki

Homma on testausta vaille valmis. Kaasun avaus on vakio, säädettävissä potentiometrillä 0-30%. Blippaus aika kierrosten mukaan. Blippaus kytkeytyy päälle 4000rpm ja muutama esimerkki ajoista. 8000rpm = 106ms, 10000rpm = 133ms, 12000 = 160ms

sloun

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 08.02.18 - klo:11:07
Mietin että onko tuo liipaisu vaihdepolkimesta tosiaan järkevin tapa? Aiotko saada siis toimimaan ihan ilman kytkintä?
Ifitechin setissä se ainakin toimii hienosti samasta anturista sifterin kanssa.

murmela

...per**le, ny vasta tajusin, että mullahan on bemarissa sähkönen kaasu... :o
Jarrut paskana, paha hidastaa.

TommoKe

Lainaus käyttäjältä: murmela - 01.03.18 - klo:13:42
...per**le, ny vasta tajusin, että mullahan on bemarissa sähkönen kaasu... :o

Alpha racingilla oli joku valmis ratkaisu blipperille aiempiin vusoimalleihin, joissa sitä ei ole tehtaalta.
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän -

murmela

01.03.18 - klo:19:17 #14 Viimeisin muokkaus: 01.03.18 - klo:19:19 käyttäjältä murmela
Lainaus käyttäjältä: TommoKe - 01.03.18 - klo:17:23
Lainaus käyttäjältä: murmela - 01.03.18 - klo:13:42
...per**le, ny vasta tajusin, että mullahan on bemarissa sähkönen kaasu... :o

Alpha racingilla oli joku valmis ratkaisu blipperille aiempiin vusoimalleihin, joissa sitä ei ole tehtaalta.

Oli joo, mut onko enää, olikohan siinä jotain laatuongelmaakin, ts onko poistunu valikoimasta kokonaan?

IRC:n blibberi näyttäis maksavan 760 euroo.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Powered by EzPortal