Powercommanderit

Aloittaja jarska, 15.09.12 - klo:14:33

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jarska

Lainaus käyttäjältä: nopea57 - 09.10.12 - klo:09:54
On ihan normaalia, että lambda irroitetaan ja näin päästään tekemään säätöä ecun kiinteämmän, olkoon sitten 'fail mode', kartan päälle. Toiset ecut eivät sytytä edes vikavaloa, omassa pyörässäni on näin. PCV:ssä on kuitenkin vain se yksi kartta, jolla muutetaan (lyhennetään tai pidennetään) ecun antamia ruiskupulsseja, oli ne sitten peräisin mistä hyvänsä ecun ruiskukartasta. Jos ecu antaa milloin mitäkin samassa tilanteessa (rpm/kaasuasento), niin eihän se säätö voi onnistua. Hyvin yksinkertaista.

Onkos Jarska siinä sun optimaiserissa USB-portti? Dynojetin mukaan toisissa on ja toisissa ei. Jos portti löytyy, niin silloin pääsee sen kautta vielä säätämään closed loop -aluetta rikkaammalle tai laihemmalle. Dynojetin mukaan laite on periaatteessa 'preconfigured'. Itse PCV:ssä tuo alue jätetään säätämättä. Jos se on jokin kapea köröttelyalue, niin eipä ole merkitystä ratapyörässä. Pääasia ettei ecu ala säätelemään sitä hulluna.

Optimaiserissa on USB-portti.
Ainakin mun mopossa syttyi FI-vikavalo ja alkoi röpöttämään/sammui koko vehje kun särjin sen lambda-anturin, eli vastaa varmaanki tilannetta et on irti.

nopea57

Joo, tarkoitin että sekin on normaalia, että lambdan voi irroittaa ja ecu kytkeytyy vakiokartalle. Toisissa sitten ei.

Oletkos sen optimaiserin jo kytkenyt? Sitähän ei tarvitse välttämättä säätää USB:in kautta, ellei havaitse siihen jotain tarvetta (closed loop alueella). Tuo purkki on sen verran ison näköinen (sisältää jotain älliä), että pystynee näyttelemään lambdaa. Tulikos siinä mukana mitään stooria käytöstä tms?

jarska

Lainaus käyttäjältä: nopea57 - 09.10.12 - klo:12:43
Oletkos sen optimaiserin jo kytkenyt? Sitähän ei tarvitse välttämättä säätää USB:in kautta, ellei havaitse siihen jotain tarvetta (closed loop alueella). Tuo purkki on sen verran ison näköinen (sisältää jotain älliä), että pystynee näyttelemään lambdaa. Tulikos siinä mukana mitään stooria käytöstä tms?

Paikallaan on jo.
Mukana tuli vaan tällanen lappunen:

nopea57

OK. Tuohan selventää asiaa. Siinä on esitetty closed loop alue, jossa tuo palikka tässä tapauksessa operoi, aika iso alue. Ja USB-portin kautta mahdollisesti voi muuttaa alueen AFR-tavoitetta arvosta 13.6 suuntaan tai toiseen, vaan tuollakin selvinnee.

Liekö tuossa jokin erityinen jekku, kun kehotetaan laittamaan karttaa arvo 8 noihin soluihin.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: nopea57 - 09.10.12 - klo:09:54
On ihan normaalia, että lambda irroitetaan ja näin päästään tekemään säätöä ecun kiinteämmän, olkoon sitten 'fail mode', kartan päälle.

Tarttu ehkä liikaa korvaan toi fail-mode. Vikatilakartat kun yleensä rajottaa polttoaineensyötön lisäks myös kierroksia yms. ettei vahingossa saa konetta rikki.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

SamiN

no nyt on fail korjattu defaultiksi, niin ei mene yöunet keneltäkään  cool_gif
Allekirjoitus:
Allekirjoitus näkyy kaikkien lähettämiesi viestien alla. Voit käyttää BBC-koodia.
Enintään 300; merkkiä, jäljellä: 204

m1kk0

09.03.18 - klo:17:21 #96 Viimeisin muokkaus: 09.03.18 - klo:18:02 käyttäjältä m1kk0
Onko täällä kellään kokemusta tai vinkkejä ikivanhan powercommander 2 kanssa leikkimiseen? Saako tohon ladattua vielä jonkun ohjelman jostain? Tohon ilmeisesti ladataan joku kartta esim täysputkistolle ja sitten hienosäädetään nappuloilla vai olenko aivan pimennossa? :)

Lightyear


murmela

Lainaus käyttäjältä: m1kk0 - 09.03.18 - klo:17:21
Onko täällä kellään kokemusta tai vinkkejä ikivanhan powercommander 2 kanssa leikkimiseen? Saako tohon ladattua vielä jonkun ohjelman jostain? Tohon ilmeisesti ladataan joku kartta esim täysputkistolle ja sitten hienosäädetään nappuloilla vai olenko aivan pimennossa? :)
Täys mutu veikkaus yllä olevan linkin takia joka näyttää että softa ois sama 2, 3, 3USB kikkuloille. Eli varsinaisesti karttoja säädetään ihan normaaliin tapaan tietskan ruudulta.
Ja sit jos haluaa tehä jotain nappulasäätöjä isommalla kauhalla, niin sekin onnistunee. Muistaakseni nappuloilla voi pistää plussaa ja miinusta karttojen low, mid ja hi rpm alueille. Mutu mutu.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

m1kk0

Lainaus käyttäjältä: Lightyear - 12.03.18 - klo:13:41

Tuosta vissiin löytyy ainakin softa vielä kyseiselle commanderille.

http://www.powercommander.com/powercommander/Downloads/powercommander_downloads.aspx?ProdType=PCII


Kiitti linkistä! Latasin ohjelman koneelle. Kattellaan minkälaista karttaa commaderissa on sisällä. Pitää vaan vielä hommata serial port adapteri. Jospa tota vanhaa pc2 boxia voiskin vielä hyödyntää :D

wbaum

Tuohan on ihan retromeininkiä  :D

m1kk0

Lainaus käyttäjältä: m1kk0 - 12.03.18 - klo:15:43
Lainaus käyttäjältä: Lightyear - 12.03.18 - klo:13:41

Tuosta vissiin löytyy ainakin softa vielä kyseiselle commanderille.

http://www.powercommander.com/powercommander/Downloads/powercommander_downloads.aspx?ProdType=PCII


Kiitti linkistä! Latasin ohjelman koneelle. Kattellaan minkälaista karttaa commaderissa on sisällä. Pitää vaan vielä hommata serial port adapteri. Jospa tota vanhaa pc2 boxia voiskin vielä hyödyntää :D


Adapteri tuli verkkokauppacomista. Power commander control center 2.7.8.22 Ohjelma auki. Sytkävirrat päälle. Commanderissa syttyy valo. Yritän power commander control centeristä valita portin minkä kautta yhdistää, mutta Power Commander not found :( Kaivelin vähän internettiä niin olisko ettei tue adapteria? Adapteri on USB-to-Serial Comm Port (COM16) Lueskelin tällasia: Only Control Center Software version 2.7.7.31 or later will support "Com" ports higher than Com 4. Menee liian nörttelyks jo prkl :D ehkä tollasella com 4 tai alle sais yhteyttä? tai serial-serial 9 pinnisellä liitoksella suoraan? Tiiä sitten :D

murmela

Lainaus käyttäjältä: m1kk0 - 17.03.18 - klo:15:26
Adapteri tuli verkkokauppacomista. Power commander control center 2.7.8.22 Ohjelma auki. Sytkävirrat päälle. Commanderissa syttyy valo. Yritän power commander control centeristä valita portin minkä kautta yhdistää, mutta Power Commander not found :( Kaivelin vähän internettiä niin olisko ettei tue adapteria? Adapteri on USB-to-Serial Comm Port (COM16) Lueskelin tällasia: Only Control Center Software version 2.7.7.31 or later will support "Com" ports higher than Com 4. Menee liian nörttelyks jo prkl :D ehkä tollasella com 4 tai alle sais yhteyttä? tai serial-serial 9 pinnisellä liitoksella suoraan? Tiiä sitten :D
Kokeile muuttaa commiportin numeroo wintoosan asetuksista.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Juha_K

Mopon pitää olla käynnissä, jotta saa yhteyden komentajaan tai sitten syöttää sille 9v patterista virtaa. Vasta PC V osaa ottaa virtaa usbin kautta.
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

m1kk0

Tutkin lisää kaikkitietävää interneettiä. Pirusti ollu ongelmia serial-usb adaptereiden kanssa. Jotkut toimii jotkut ei  >:( no sain käyttöön läppärin missä serial db9 liitäntä ja toimi heti. Ei tarvii olla käynnissä. Karttojakin löysin vielä. Success  hesse_yahoo ens viikolla penkkiin hienosäätöön...

Powered by EzPortal