Yamaha R6R

Aloittaja Vuorela, 08.02.16 - klo:17:48

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 3 Vieraat katselee tätä aihetta.

Damsku

Järeempi malli ehdottomasti, on toi tankki niin alttiina kaadoissa.

parjan_fin

Niihin tankin kulmiin on hiilikuituisia suojapaloja olemassa, jos sitä koko tankin kattamista haluaa välttää.
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

Kolmone

Nyt olisi ensi talvi aikaa parannella pyörää. Tarkoituksena näillä näkymin ecun fläshäys, alustan shimmaus, lisätä varmistuslankoja ja pienentää melutasoa. Melutaso on aika järkyttävä ilman kattia ja etenkin Akran Megaphone-änkkärillä (katin kanssa se voisi olla ihan ok). Minkälainen äänenvaimennin olisi hyvä vakioputkistoon (Y-haara katin paikalla)? Melutaso pitäisi saada noisekillerillä alle 95 db(A).

Pyörällä on nyt ajettu 19 tkm (josta viimeiset 1500 km rataa). Montakohan kesää tuolla ajelee ennen moottorin aukaisua?
Suzuki PV

murmela

Lainaus käyttäjältä: Kolmone - 07.09.17 - klo:09:49
Akran Megaphone-änkkärillä
Onko se edes änkkäri, vai vaan pelkkä peltitorvi...?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Kolmone

Lainaus käyttäjältä: murmela - 07.09.17 - klo:11:33
Lainaus käyttäjältä: Kolmone - 07.09.17 - klo:09:49
Akran Megaphone-änkkärillä
Onko se edes änkkäri, vai vaan pelkkä peltitorvi...?

Niin se on tosiaan pelkkä peltitorvi, jossa on noisekiller. Parempi pitäisi laittaa. Alkuperäinenkin on aika meluisa (n. 100 db @5500 rpm).
Suzuki PV

tamik87

08.09.17 - klo:13:57 #320 Viimeisin muokkaus: 08.09.17 - klo:14:00 käyttäjältä tamik87
Lainaus käyttäjältä: Kolmone - 07.09.17 - klo:09:49
Nyt olisi ensi talvi aikaa parannella pyörää. Tarkoituksena näillä näkymin ecun fläshäys, alustan shimmaus, lisätä varmistuslankoja ja pienentää melutasoa. Melutaso on aika järkyttävä ilman kattia ja etenkin Akran Megaphone-änkkärillä (katin kanssa se voisi olla ihan ok). Minkälainen äänenvaimennin olisi hyvä vakioputkistoon (Y-haara katin paikalla)? Melutaso pitäisi saada noisekillerillä alle 95 db(A).

Pyörällä on nyt ajettu 19 tkm (josta viimeiset 1500 km rataa). Montakohan kesää tuolla ajelee ennen moottorin aukaisua?

Oman kokemuksen perusteella rata-ajo on noin 5x kuluttavampaa kuin katuajelu (eli sun pyörällä on nyt katuajoon verrattavia kilometrejä 19 + 1,5x5 = 27tkm). Eli venttiilinvälykset menee parin kesän välein säätöön ja nokkaketju viimeistään neljän kesän välein vaihtoon. Mielestäni neljä kesää menee helposti ilman koko koneen pöydälle levittämistä, mutta toisaalta koneremppa on huomattavasti miellyttävämpää tehdä talvella, kuin keskellä ajokautta.

Kolmone

Mikähän R6:ssa on oikea asetus Brembon RCS 19:lle? 18 vai 20?
Suzuki PV

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Kolmone - 12.03.18 - klo:05:56
Mikähän R6:ssa on oikea asetus Brembon RCS 19:lle? 18 vai 20?
Kuskin maun mukaan. Mulla ainakin meneee ihan puiseksi se kahva hätäsemmällä asetuksella.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Kolmone

Onhan se Brembo jämäkkä vekotin. Ei varmaan ole pelkoa, että jarrut pohjaa ainakaan ihan heti, mutta sen verran se on eri mallinen alkuperäiseen verrattuna, että kahva osuu ensin kaasukahvarunkoon ennen tuppia. Kuinka olette tuon asentaneet/säätäneet? Kittisähköillä tuo starttinapin mokkula jää välistä ja pääsylkkä asettuu paremmalle hollille, mutta vakiosähköillä se mokkula on hieman edessä. Toisaalta onnistuisiko pääsylkän ja starttinapin järjestystä vaihtaa, mutta silloin pitäisi olla lyhyempi kahva.

Tuossa vielä kuva:
https://www.dropbox.com/s/jvjzckgfncvg6p8/Photo%202.4.2018%2015.50.44.jpg?dl=0
Suzuki PV

murmela

Lainaus käyttäjältä: Kolmone - 02.04.18 - klo:17:29
mutta silloin pitäisi olla lyhyempi kahva.
Tai pitempi klipari?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Kolmone - 02.04.18 - klo:17:29
Onhan se Brembo jämäkkä vekotin. Ei varmaan ole pelkoa, että jarrut pohjaa ainakaan ihan heti, mutta sen verran se on eri mallinen alkuperäiseen verrattuna, että kahva osuu ensin kaasukahvarunkoon ennen tuppia. Kuinka olette tuon asentaneet/säätäneet? Kittisähköillä tuo starttinapin mokkula jää välistä ja pääsylkkä asettuu paremmalle hollille, mutta vakiosähköillä se mokkula on hieman edessä. Toisaalta onnistuisiko pääsylkän ja starttinapin järjestystä vaihtaa, mutta silloin pitäisi olla lyhyempi kahva.

Tuossa vielä kuva:
https://www.dropbox.com/s/jvjzckgfncvg6p8/Photo%202.4.2018%2015.50.44.jpg?dl=0
Onko tuosta nyt mitään varsinaista haittaakaan? Ei se kahva koskaan noin syvään jarruttaessa painu? Ainut mikä tulee mieleen niin ilmatessa voi olla ongelmallinen, kun ei saa koko liikematkaa käyttöön, mutta jos ilmaaminen onnistuu niin toiminee ajossakin.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Kolmone

Kiitos Nitrous! Ei näemmä ongelmaa, joten tällä mennään.
Suzuki PV

TommoKe

03.04.18 - klo:11:56 #327 Viimeisin muokkaus: 03.04.18 - klo:12:02 käyttäjältä TommoKe
Jos ton starttinapin vaihtaa sellaiseen kapeeseen mallia-honda tai toi stormin katkaisija? Liitin jumppa ainakin.

https://www.storm-motor.fi/yleisosat-ja-tarvikkeet/ohjaus-ja-hallinta/muut/domino-right-switch/
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän -

wbaum

Itellä oli sama ongelma, tarvike startti ja tappokytkin kiinni ja ei kolise enää. Ilmaukseen toki voi säätää kahvan aina, ite vaan vähän kammosin kun ei ollu koko liikerata kahvalla.

slowrider

Lainaus käyttäjältä: TommoKe - 03.04.18 - klo:11:56
Jos ton starttinapin vaihtaa sellaiseen kapeeseen mallia-honda tai toi stormin katkaisija? Liitin jumppa ainakin.

https://www.storm-motor.fi/yleisosat-ja-tarvikkeet/ohjaus-ja-hallinta/muut/domino-right-switch/

tähän en lähtis...siis tohon dominoon

Powered by EzPortal