Dunlop renkaat

Aloittaja jarska, 03.05.12 - klo:21:43

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 3 Vieraat katselee tätä aihetta.

Popeda

11.08.17 - klo:11:33 #375 Viimeisin muokkaus: 11.08.17 - klo:11:43 käyttäjältä Popeda
Hyvää työpäivänkulutusmatskuu tässä ketjussa. Ajotekniikasta lähtien.
Mites harrastelijalle, jos tässä vaikka Dunlopin leiriin hyppäis? Olisikko tuo hyvä rengas ja kumpana seoksena?

Dunlop GP Racer D212-R Slick 190/55-R17 M (Medium)
Dunlop GP Racer D212-R Slick 190/55-R17 E (Endurance)

Kuussataseen olisi tarkoitus pultata. Näyttäis olevan sama hinta 184€ ainakin gp503.de.
KR108 NTEC Slick näyttäisi taas heti kalliimmalta ja siitä olikin vain 195/65 profiilia. Meneekö enää kusiaisessa?
Kulutuskestävyys toki tärkeää, mutta aina oletuksena, että heti seuraavalla ratapäivällä vauhdit kasvaa  innocent_1 .

Edit.
Kelin mukaanhan mä en renkaita vaihtele, että pitäis toimia suomen kesässä, touko- syyskuu, ja kaikilla radoilla.

murmela

Jarrut paskana, paha hidastaa.

oukkis

Ens kaudelle pitäisi varmaan taas hankkia uudet räpylät kuussatkuun. Onko mitään kokemuksia uusista KR401B takarenkaista, onko mainittavaa eroa KR393-malliin verrattuna?

Ja onko noilla seoksilla oikeasti täällä mitään väliä harrastajavauhdeissa? Onko se vaan full wet molempiin päihin?

wehna

Haluamme auttaa kaikkia rataharrastajia ja tarjoamme huippurenkaat erikoishalvalla. Säästät yli 100€/ rengaspari:
-Dunlop KR106 120/70R17, hinta 180€ alv 24%
Kovuudet:
*MS2 (9813) soft-medium
*MS3 (343) medium
*MS4 (302) strong

-Dunlop KR108 195/65R17, hinta 230€ alv 24%
Kovuudet:
*MS2 (H998) soft-medium
*MS3 (H667) medium-hot
*MS4 (H886) medium

Tilaukset ja tiedustelut: yv, kari.vehniainen@kvr.fi tai 0456793880

Hinnat voimassa niin kauan kuin renkaita riittää. Osta nyt ja saat halvalla ensi kesän renkaat!
(pahoittelen kun meidän nettikaupassa ei vielä ole renkaita myynnissä)
Road Racing pyörien huollot, muutokset ja osat verkkokaupasta www.kvr.fi

murmela

https://www.facebook.com/groups/8566167754/permalink/10156020834202755/

"
https://www.dunlop.eu/dunlop_sr/mc/tyres/on_road/Sportmax_GP_Racer_D211.jsp

Onko kiinnostusta moisen rengasmallin tilaukseen? Hommaan lähdetään vasta jos tilattavien renkaiden määrä lasketaan kymmenissä, mielellään sadoissa. Näitä saisi nyt melko halvalla ja tulevat virallisen maahantuojan kautta. Kyse on poistuvasta mallista.

Mikäli on kiinnostusta, niin tähän (FB) ketjuun viestiä tai (FB) privana allekirjoittaneelle ja perään montako ottaisi, esim. "Ottaisin jos hinta ihana: 10 takarengasta, 5 eturengasta."

Hinnat selviävät sen jälkeen kun voin kertoa kuinka monta mahdollisesti oltaisiin tilaamassa. "

Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

15.11.17 - klo:14:46 #380 Viimeisin muokkaus: 15.11.17 - klo:18:22 käyttäjältä Nitrous
....
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

wehna

Päivää rataharrastajat :)

Aurinko alkaa jo lämmittämään ja on aika hankkia tulevan kesän ratarenkaat. Tässä tarjous Dunlop GP Pro D212 kuvio-kisarenkaista:

-Dunlop D212F GP PRO Race 120/70ZR17 MS2 9813 Medium-soft, (varastossa 1kpl) hinta 159,73€
-Dunlop D212F GP PRO Race 120/70ZR17 MS3 9854 Medium, (varastossa 1kpl) hinta 159,73€
-Dunlop D212 GP PRO Race 190/55ZR17 MS2 H998 Medium-soft, (varastossa 9kpl) hinta 191,19€
*hinnat sis alv 24%

Nyt kannattaa olla nopea ja ottaa renkaat heti! Laatu ja hinta on kohdallaan.

kari.vehniainen@kvr.fi
0456793880
Road Racing pyörien huollot, muutokset ja osat verkkokaupasta www.kvr.fi

wehna

19.03.18 - klo:20:11 #382 Viimeisin muokkaus: 19.03.18 - klo:20:40 käyttäjältä wehna
Nyt saa Dunlop slicksejä halvalla!
Tässä erikoistarjous endurance kisarenkaista. Soveltuvat erittäin hyvin reeni ja ratapäivärenkaaksi. Kovempi seos kestää erittäin hyvin ja pidossa nämä hakkaa mennen tullen GP Racer harrasterenkaat.
Myyn renkaat pareittain (etu+ takarengas). Vaihtoehtoja on kolme:
Dunlop KR106 120/70R17 MS4 302 Strong
Dunlop KR108 195/65R17 MS4 H886 Medium
Dunlop KR106 120/70R17 MS4 302 Strong
Dunlop KR108 205/60R17 TL KR108 MS4 H887 Medium
Dunlop KR106 120/70R17 MS4 302 Strong
Dunlop KR108 195/65R17 MS3 H677 Medium - Hot
Voit valita minkä rengasparin tahansa. Hinta on 420€ sis alv 24% +kierrätysmaksu.
Tilaukset: kari.vehniainen@kvr.fi tai 0456793880.
Toimi nopeasti renkaita on rajoitetusti!
Road Racing pyörien huollot, muutokset ja osat verkkokaupasta www.kvr.fi

wehna

DUNLOP kisarengashinnat 2018:
DUNLOP TIRES 2018Myynti alv 24%
 
120/70ZR17 (58W) TL D212 GP PRO MS4 RACE 9838165,53
120/70ZR17 (58W) TL D213 GP PRO 1186,94
120/70ZR17 (58W) TL D213 GP PRO 2186,94
120/70ZR17 (58W) TL D213 GP PRO 3186,94
180/60ZR17 (75W) TL D213 GP PRO MS0 RACE236,35
180/60ZR17 (75W) TL D213 GP PRO MS2 RACE236,35
180/60ZR17 (75W) TL D213 GP PRO MS3 RACE224,82
180/60ZR17 (75W) TL D213 GP PRO MS4 RACE224,82
200/60ZR17 (80W) TL D213 GP PRO MS0 RACE253,65
200/60ZR17 (80W) TL D213 GP PRO MS2 RACE253,65
200/60ZR17 (80W) TL D213 GP PRO MS4 RACE253,65
120/70R17 TL KR106 MS1 RACE (9743)198,47
120/70R17 TL KR106 MS2 RACE (9813)198,47
120/70R17 TL KR106 MS3 RACE (343)198,47
120/70R17 TL KR106 MS4 RACE (302)198,47
125/80R420 KR106 MS2163,06
165/55R17 KR108 MS1200,94
165/55R17 KR108 MS2200,94
195/65R17 TL KR108 MS0 RACE (H058)266,00
195/65R17 TL KR108 MS2 RACE H998266,00
195/65R17 TL KR108 MS3 RACE H677266,00
195/65R17 TL KR108 MS4 RACE H886266,00
195/65R17 TL KR108 MS5 RACE H997266,00
205/60R17 TL KR108 MS0 RACE H162296,47
205/60R17 TL KR108 MS1 RACE 9057296,47
205/60R17 TL KR108 MS2 RACE H999 engraved296,47
205/60R17 TL KR108 MS3 RACE H677 engraved296,47
205/60R17 TL KR108 MS4 RACE H887 engraved296,47
205/60R17 TL KR108 MS5 RACE H997 engraved296,47
115/70R17 TL KR133 STD C173,76
115/70R17 TL KR133 STD M173,76
95/70R17 TL KR149 STD C142,47
95/70R17 TL KR149 STD M142,47
120/70R17 TL KR189 WA198,47
95/70R17 KR189 WB154,00
125/80R17 TL KR191 MS1 RACE (414)198,47
125/80R17 TL KR191 MS2 RACE (417)198,47
125/80R420 KR191 MS1163,06
125/80R420 KR191 MS2163,06
125/80R17 KR191i MS2 RACE (417)211,65
115/70R17 TL KR389 WB186,94
165/55R17 TL KR389 WA219,06
190/55R17 TL KR393 MS2 RACE (414)236,35
190/55R17 TL KR393 MS3 RACE (006)236,35
190/55R17 KR393i MS2 (6976)277,53
175/60R17 TL KR404 WA219,06
165/55R17 TL KR449 7455219,06
115/75R17 TL Moto3 M1188,59
115/75R17 TL Moto3 S1188,59
90/80R17 TL Moto3F M236,35
90/80R17 TL Moto3F S236,35
3.50-16 RS2 SIDECAR 204 [P]171,29
Tavaraa pidetään kohtuullisesti varastossa koko kauden.
Kysykää rohkeasti jos tarvitsette apua renkaiden valinnassa tai paineissa. kari.vehniainen@kvr.fi tai 0456793880
Road Racing pyörien huollot, muutokset ja osat verkkokaupasta www.kvr.fi

murmela

Tuleepa tuollainenkin kesällä testattua:
Dunlop KR108 NTEC Slick 195/75-R17 Moto2 MS-3 (Medium)
Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

Eilen kauden avaus alastarossa, ilma aurinkoinen +15...+20, rata +25 (ehkä max +30 keskipäivällä).
Otin mopon kärrystä ja kattelin paineet viime syksyn/ talven jäliltä, ja pistin mutulla vähän lisää, ku tuntu ett paineet aavistuksen karannu poiss.
Renkaat sattu olemaan syksyn jäljiltä/ etu MS3 taka MS4, aattelin että sopinee radan lämpöön ihan ok.
Lämppäripaineeks taakse noin 1.35, ja ajoin setin ja tiputin 0.1, ja ajoin setin ja tiputin 0.1, ja ajoin setin ja tiputin 0.05, ja ajoin setin ja tiputin 0.05. vauhti alastaro 27-26-25-24. Painetta tiputin koska joka setin jälkeen pinnassa oli avauskohdassa aavistuksenomaista kylmärepeämän alkua/ semmosta 0.5 mm syvää kraateria.
Sit kotimatkalla/ kotonona päähän välähti ett eihän ne paineet ollu mihikään karannu, ku jos kerran lämppäripaine viime syksynä oli noin 1.1, niin kylmäpaine ollee jotain 0.7-0.8, eli ihan turhaan pistin lisää painetta. Eli ainoa vika oli talvella lahonnut pää.
Noh, oppipahan taas kantapään kautta.

Eli jos alusta (ripari-asetus ei ollut täysin optimaalinen) ja kuski toimii, niin renkaat toimii alastaron uudella pinnalla lähes samaan tapaan kuin vanhalla. Ainoa ero ollee ehkä se että painetta joutuu tiputtaan takasesta ehkä noin 0.05-0.075, ainakin meikäläinen, koska uudessa pinnassa on parempi pito ja sitä kautta suurempi energia kohdistuu takarenkaaseen, jolloin rengas lämpee enemmän ja paine nousee enemmän.

Ja myöskin, taakse MS3 olisi varmaankin ollut parempi seos tuolle uudelle pinnalle & sen eiliselle/ tämän päivän lämpötilalle, koska tuo MS4nen ei tykkää jos uuden radan pinta on vähänkin optimia lämpösempi/ uusi pinta kehittää renkaaseen enemmän lämpöä.

Se mitä muiden renkaita vilkuilin, niin jos setit ei oo kohillaan, niin rengas kärsii, ja kärsineitä renkaita näky varikolla aika monta.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Mattirk

Jaahans. Vissiin kesä ku ei sada lunta, talven aikana taas unohtunut kaiken renkaisiin liittyvän.
Eli teknisesti suht vakio S1000RR (kilvissä, erittäin satunnaista katuajoa eli kuviolla), Alastaroa (EHKÄ joskus jonnekin muualle jos jaksaa). Keskinopeaa,  vauhti semmoinen että hyvin kun sattuu niin pääsi viime vuonna jopa alle 1.30.

Piti käydä tallissa ja varastossa tarkistamassa mitä oli alla 2017:
Keulassa D212 Pro MS2 9813. Sama kumi koko hel***in kesän, ei vaan kulunut, joku 10 päivää ajettu. Toinen odottamassa varastossa.
Takana  D212 Pro: eka MS4 H886 190/55, sitten MS2 H998 200/55 (tais kulua nopsemmin), sitten taas MS4 H886 190/55.
Kaikki kului nätisti, kesti tarpeeksi (etunen liian hyvin), enkä kaatunut.

Eli mitkä näistä uusista Dunlopeista on "oikea valinta" tämmöisellä harrastajalle joka ei jaksa joka setin välissä renkaita vaihdella vaan ajaa loppuun ja laittaa uuden.
Eteen 120/70ZR17 (58W) TL D213 GP PRO 2 tai 120/70ZR17 (58W) TL D213 GP PRO  3  ? Tosin tolla jemmakumilla ajaa varmaan tän kesän...
Taakse 200/60ZR17 (80W) TL D213 GP PRO MS2 RACE tai  200/60ZR17 (80W) TL D213 GP PRO MS4 RACE ?

Ja onkos tuo 200/60 nyt se oikea koko, tuossa koon muutoksessa on varmaan joku vissi taika? Vai ostanko D212 Gp Raceria ja lopetan ihmettelyn ja tyhmien kysymisen.

T1mppa

Lämpimikseni tässä kommentoin, että ite ostaisin kovemman takarenkaan ja ajelisin jo alla olevalla eturenkaalla. Kun rupee meno maistumaan parin ratapäivän jälkeen, niin sitten voisin pyöräyttää sen varastossa olevan eturenkaan alle, ettei se jää happanemaan sinne.

Kaippa tuo 55 -> 60 profiilimuutos tuo herkempää kääntyvyyttä ainakin.
Keskittyy ajolinjoihin ja jarrutuksiin, niin kyllä sieltä se 1:30 pitäis pamahtaa puhki joka setillä! Best of luck :)

murmela

Lainaus käyttäjältä: Mattirk - 07.05.18 - klo:22:51
Takana  D212 Pro: eka MS4 H886 190/55, sitten MS2 H998 200/55 (tais kulua nopsemmin), sitten taas MS4 H886 190/55.
Kaikki kului nätisti, kesti tarpeeksi (etunen liian hyvin), enkä kaatunut.

Eli mitkä näistä uusista Dunlopeista on "oikea valinta" tämmöisellä harrastajalle joka ei jaksa joka setin välissä renkaita vaihdella vaan ajaa loppuun ja laittaa uuden.
Eteen 120/70ZR17 (58W) TL D213 GP PRO 2 tai 120/70ZR17 (58W) TL D213 GP PRO  3  ? Tosin tolla jemmakumilla ajaa varmaan tän kesän...
Taakse 200/60ZR17 (80W) TL D213 GP PRO MS2 RACE tai  200/60ZR17 (80W) TL D213 GP PRO MS4 RACE ?

Ja onkos tuo 200/60 nyt se oikea koko, tuossa koon muutoksessa on varmaan joku vissi taika? Vai ostanko D212 Gp Raceria ja lopetan ihmettelyn ja tyhmien kysymisen.
Oisko MS3 vaihtoehto taakse? Kestää paremmin ku MS2 ja pitää paremmin ku MS4.
Mä oon käyttäny sekasin eri profiilin takasia, ihan vaan sen takia mitä sattunu halvimmalla saamaan. Kyl siin pienen eron huomaa, mut ei se vaikuta kierrosaikaan mitään. Lähinnä ääni on "erilainen" ku välitykset muuttuu.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 08.05.18 - klo:14:13
Keskittyy ajolinjoihin ja jarrutuksiin, niin kyllä sieltä se 1:30 pitäis pamahtaa puhki joka setillä! Best of luck :)
Eikä räpälää sitä kaasua koko ajan ja joka paikassa.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Powered by EzPortal