Pikakaasu

Aloittaja jarska, 01.08.12 - klo:22:39

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Damsku

Jo on vaikeeta löytää sopivaa putken pätkää tohon DIY modiin. Muita asioita hoidellessa yritin samalla ettiä k-raudasta, motonetistä ja paikallisesta LVI-liikkeestä. K-raudassa ois ollu PP-muovinen, minkä liimaaminen sit taas on vähän hankalaa (ja hintaki oli törkee). Pitääkö vaivata jotain nettikauppaa tälläkin, vai oisko parempia ideoita?

Joku tommonen, ku alkuperänen kehä on sen 40mm: http://www.kotielaintarvike.fi/tuote/jatkosmuhvi-40mm-pn-16/3.90.040/

Mattirk

Tarttis Bemarin kaasulle tehdä jotain, vanhalla ei ranne taivu enää. Onko tuo Alpha Racingin kelvollinen ja menee helposti orkkiksen tilalle? En raaskisi miljoonia sijoittaa.

Pikakaasu

TommoKe

Sais olla nopeempikin, mutta toi on ihan pienellä askareella.  Toi lyhentää kahvan liikkeen ihan inan lyhyemmäksi kuin -12-14 malli on vakiona.
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän -

murmela

Lainaus käyttäjältä: Mattirk - 23.05.18 - klo:14:50
Tarttis Bemarin kaasulle tehdä jotain, vanhalla ei ranne taivu enää. Onko tuo Alpha Racingin kelvollinen ja menee helposti orkkiksen tilalle? En raaskisi miljoonia sijoittaa.

Pikakaasu
Kysy tota 50 mm rullaa:
https://karivehniainen.com/content/fi/28/2258/Accosato-KVR%20pikakaasu.html
Jarrut paskana, paha hidastaa.

heippa

Mulla oli RobbyMoton pikakaasusta isoin rulla (alumiini) ja sitä oli vielä modattu isommaks. Vehnä sano kun ajo pyörällä, että aika äkänen, mutta en kyllä ite kokenu sitä mitenkään liian nopeaksi.
Omat ranteet mallia rautakanki, joten ei toikaan kaasu usein taipunu 100% auki.

murmela

Lainaus käyttäjältä: heippa - 24.05.18 - klo:20:10
Mulla oli RobbyMoton pikakaasusta isoin rulla (alumiini) ja sitä oli vielä modattu isommaks. Vehnä sano kun ajo pyörällä, että aika äkänen, mutta en kyllä ite kokenu sitä mitenkään liian nopeaksi.
Omat ranteet mallia rautakanki, joten ei toikaan kaasu usein taipunu 100% auki.
Bemarissa kaasun äkäsyys on hyvin paljon kiinni myös siitä onko vakioeku/ kisaecu/ flässiecu/ vakiokartat/ kisakartat/ customkartat.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Mattirk

Alpha Racing tuli kun löytyi vielä Vehniäiseltä hyllystä. Tänään kävin kiireessä vähän ropaamassa. Ohjausiskari vaihtui Öhläriin helposti, ei tarvinnut kuin vähän antaa rautasahaa lasikuidulle. Mutta kaasun kanssa tuli tenkkapoo, en saanut vaijeria sieltä säädöstä tarpeeksi löysälle jotta olisi vaijerinpää mennyt uuteen isompaan kehään päälle, ei uskaltanut käyttää väkivaltaa. Muistaako joku saako tuossa Bemarissa koneen päästä "helposti" lisää varaa ja kuinka helvetisti sitä pitää purkaa? Itsellä ei mitään muistikuvaa kun on pari vuotta kun viimeksi irroittelin tankkia yms.

TommoKe

Tankki ja vissiin airboksi ehkä irti.
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän -

murmela

Lainaus käyttäjältä: Mattirk - 30.05.18 - klo:22:35
Alpha Racing tuli kun löytyi vielä Vehniäiseltä hyllystä. Tänään kävin kiireessä vähän ropaamassa. Ohjausiskari vaihtui Öhläriin helposti, ei tarvinnut kuin vähän antaa rautasahaa lasikuidulle. Mutta kaasun kanssa tuli tenkkapoo, en saanut vaijeria sieltä säädöstä tarpeeksi löysälle jotta olisi vaijerinpää mennyt uuteen isompaan kehään päälle, ei uskaltanut käyttää väkivaltaa. Muistaako joku saako tuossa Bemarissa koneen päästä "helposti" lisää varaa ja kuinka helvetisti sitä pitää purkaa? Itsellä ei mitään muistikuvaa kun on pari vuotta kun viimeksi irroittelin tankkia yms.
Onnistuisko se niin että kiinnitä ensin kaasupuoli ja "väännä" kaasua jolloin saat kahvan toiseen asentoon ja sen jälkeen ujuta palautusvaijeri paikoilleen?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

Wiralliset ohjeet.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Mattirk

Lainaus käyttäjältä: murmela - 30.05.18 - klo:23:19
Onnistuisko se niin että kiinnitä ensin kaasupuoli ja "väännä" kaasua jolloin saat kahvan toiseen asentoon ja sen jälkeen ujuta palautusvaijeri paikoilleen?

Noin mä sitä kokeilin, täytyy huomenna kokeilla uudestaan, tänään loppui aika. Orkkiksen sai ihan helposti siihen takaisin. Kiitoksia kuvista, ihan tutulta tuo näyttää. Tietty bensatankkikin on sopivasti piripintaan täynnä...

murmela

Lainaus käyttäjältä: Mattirk - 30.05.18 - klo:23:50
Lainaus käyttäjältä: murmela - 30.05.18 - klo:23:19
Onnistuisko se niin että kiinnitä ensin kaasupuoli ja "väännä" kaasua jolloin saat kahvan toiseen asentoon ja sen jälkeen ujuta palautusvaijeri paikoilleen?

Noin mä sitä kokeilin, täytyy huomenna kokeilla uudestaan, tänään loppui aika. Orkkiksen sai ihan helposti siihen takaisin. Kiitoksia kuvista, ihan tutulta tuo näyttää. Tietty bensatankkikin on sopivasti piripintaan täynnä...
Toi on kätevä lappopumppu, toki vähän hidas kun on sen verran ohkanen letku, mut eipähän ainakaan bensa roisku ympärinsä. Ja letku kannattaa ensin suoristaa esim kuumailmapuhaltimella hieman lämmittämällä.
https://www.motonet.fi/fi/tuote/386293/Polttoaineletku-516yleismalli
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Mattirk

Uus yritys tänään. Kunnon pihdeillä kiinni vaijerin mollukasta ja varovasti ujutus paikoilleen, menihän siinä varmaan minuutti. Aika jämäkkä kyllä nyt tuo kaasu, kahvassa ei ole ollenkaan "tyhjää" niin kuin orkkiksessa vaan nostaa heti jengaa kun vähänkään koskee. Ei kyllä jää mielestäni kuitenkaan "kantamaan". Saas nähdä onko ok vai pitääkö tonkia löysää noista vaijereista.

Olipahan muuten perseestä tunkea nuo kumit sitten kahvoihin. Aikani ihmeteltyä lutrasin liukasteeksi semmoista auton maalipinnan viimeistelyputsaukseen tarkoitettua litkua joka haihtuu täysin, sillä lurpsahti ja kun sitten kumeja rullaili päistä niin haihtui samantien. Tungin nyt sitten vielä molempiin päihin liimaakin vaikka nuo kyllä tuntui istuvan kuin paska junttilan tuvan seinässä.

murmela

Lainaus käyttäjältä: Mattirk - 01.06.18 - klo:00:39
Olipahan muuten perseestä tunkea nuo kumit sitten kahvoihin. Aikani ihmeteltyä lutrasin liukasteeksi semmoista auton maalipinnan viimeistelyputsaukseen tarkoitettua litkua joka haihtuu täysin, sillä lurpsahti ja kun sitten kumeja rullaili päistä niin haihtui samantien. Tungin nyt sitten vielä molempiin päihin liimaakin vaikka nuo kyllä tuntui istuvan kuin paska junttilan tuvan seinässä.
Kompura & paineilmapistoolilla ilmaa tupen ja kahvan väliin. Toimii sekä laittaessa että pois ottaessa.
Pistä vielä varmistuslanka tiukalle tupen tyveen. Vaikuttaa yllättävän paljon.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Mattirk

Juu tuo oli tiedossa, ei puuttunut kuin se kompura ja paineilma. En viitsinyt fillarin pumpulla koittaa. Tämmöstä se on kun on kaikki romut pitkin maakuntaa levällään ja puolet tarvittavasta puuttuu.

Powered by EzPortal