Alastaro-dataa

Aloittaja slowrider, 10.06.12 - klo:21:29

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Choke

Kiitokset pikaisesta palautteesta! Juu, katsoin videostaki kun takana ajelit, ettei tekeminen ihan äkkiä lopu kesken :) Kun tulit pääsuoralla ohi niin pysyin aika lähellä palmasin jarruun saakka, jossa tuli vaihteen vaihdossa normaalia enemmän tekemistä ja karkasit.. En tiedä tulitko näyttämään linjaa eteen, mutta uskon että siinä kyydissä oltas menty aikalail toisille sekunti luvuille taas. 

Muistatko millasta vauhtia ajelit tuon kierroksen?

Keskinopeessa nakutin nuo ~29,5 kierrokset. Eka setti nopeeseen ja 27,61. Oli mukava ajaa tyhjää rataa.

Tuohon jarrun aloitukseen ja jarruttamiseen ylipäätään palatakseni niin mopon perä alkaa mielestäni aika herkästi liitelemään ja hakemaan puolelta toiselle vaikka asennon on jo ottanut ennen jarrun aloittamista. Varsinkin jos jarrun aloitus on (mielestäni) nopea ja pyrkii siihen (omaan) maksimi jarruun mahdollisimman äkkiä.

Toki voin tiedostamatta vääntää itseäni johonkin suuntaan jolla saan mopon turhaan elämään...millähän tuota lähtis korjailemaan, iskari putkia tuijotellen muutaman oluen jälkeen vai miettimällä enempi omaa tekemistä mopon päällä?

Ja videolta huomasin myös tekeväni tuota, että avauksessa pudotan kropan sivulle työnnän mopon pystyyn ja tuuttaan torven suoraan auki..

murmela

Lainaus käyttäjältä: Choke - 06.06.18 - klo:22:48
Kiitokset pikaisesta palautteesta! Juu, katsoin videostaki kun takana ajelit, ettei tekeminen ihan äkkiä lopu kesken :) Kun tulit pääsuoralla ohi niin pysyin aika lähellä palmasin jarruun saakka, jossa tuli vaihteen vaihdossa normaalia enemmän tekemistä ja karkasit.. En tiedä tulitko näyttämään linjaa eteen, mutta uskon että siinä kyydissä oltas menty aikalail toisille sekunti luvuille taas.

Muistatko millasta vauhtia ajelit tuon kierroksen?

Keskinopeessa nakutin nuo ~29,5 kierrokset. Eka setti nopeeseen ja 27,61. Oli mukava ajaa tyhjää rataa.

Tuohon jarrun aloitukseen ja jarruttamiseen ylipäätään palatakseni niin mopon perä alkaa mielestäni aika herkästi liitelemään ja hakemaan puolelta toiselle vaikka asennon on jo ottanut ennen jarrun aloittamista. Varsinkin jos jarrun aloitus on (mielestäni) nopea ja pyrkii siihen (omaan) maksimi jarruun mahdollisimman äkkiä.

Toki voin tiedostamatta vääntää itseäni johonkin suuntaan jolla saan mopon turhaan elämään...millähän tuota lähtis korjailemaan, iskari putkia tuijotellen muutaman oluen jälkeen vai miettimällä enempi omaa tekemistä mopon päällä?

Ja videolta huomasin myös tekeväni tuota, että avauksessa pudotan kropan sivulle työnnän mopon pystyyn ja tuuttaan torven suoraan auki..
Videotarkistuksen perusteella "seuraava kierros" oli 1:24,46. Tärisevä perä mietitytti liikaa eikä ajamisesta tullu oikei mitää.

Mitkä jouset sulla on keulassa? Vakiokeula?
Paljoko painauma edessä ja takana?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Choke

07.06.18 - klo:15:29 #512 Viimeisin muokkaus: 07.06.18 - klo:17:27 käyttäjältä Choke
9,5 jouset edes, vakiot on ilmeisesti ysit?

Painaumat edellisen omistajan jäljiltä. En ole tuohon alustan räpläämiseen vielä oikein ehtinyt perehtyä innocent_1

Edit: ja muuten siis vakio keula, jouset vaihdettu vaan pykälää kantavammiksi.

TommoKe

08.06.18 - klo:22:07 #513 Viimeisin muokkaus: 08.06.18 - klo:23:30 käyttäjältä TommoKe
.
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän -

murmela

Tavoistani poiketen en ajanut enkkaa viimesellä setillä/ ois tarvinnu viel pari kierrosta, nii ois päässy 20:n puolelle...
Jarrut paskana, paha hidastaa.

LoneWolf

Uusin räpellys 1:40.71, vieläkin hirveää sössimistä mutta aika parani sen verran että ensi kesänä keskinopean kuskit saavat kärsiä seurastani.

Nitrous

29.07.18 - klo:19:58 #516 Viimeisin muokkaus: 29.07.18 - klo:21:21 käyttäjältä Nitrous
Pitkästä aikaa jaksoin kaivaa jotain dataa ihmeteltäväksi. Tässäpä siis muidenkin iloksi pehmosilla jarruilla roiskimista Alastarolta.

Edit. piti olla se datakin tässä mukana.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Sippe

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 29.07.18 - klo:19:58
Pitkästä aikaa jaksoin kaivaa jotain dataa ihmeteltäväksi. Tässäpä siis muidenkin iloksi pehmosilla jarruilla roiskimista Alastarolta.
Missä data?

Nitrous

29.07.18 - klo:21:18 #518 Viimeisin muokkaus: 29.07.18 - klo:21:20 käyttäjältä Nitrous
Lainaus käyttäjältä: Sippe - 29.07.18 - klo:20:36
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 29.07.18 - klo:19:58
Pitkästä aikaa jaksoin kaivaa jotain dataa ihmeteltäväksi. Tässäpä siis muidenkin iloksi pehmosilla jarruilla roiskimista Alastarolta.
Missä data?
Hups...liite jäi. :D

Edit....per**le...mikähän tässä ny on? Katotaas toimisko zipattuna?
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

wbaum

31.07.18 - klo:01:40 #519 Viimeisin muokkaus: 31.07.18 - klo:01:43 käyttäjältä wbaum
^ jaa sulla on keulapotikkakin?

Ihan hauska oli verrata mitä tuota ite duunaa, näemmä otan sitten 3 sekuntia kolmosesta lemminkäiseen nokkaan ja toki pääsuoran jarrupaikkakin sais olla joku miljoona metriä myöhemmin. Hauska detalji että tuossa en juuri lemminkäisen apeksista loppuun häviä, muutama kymmenys. Mutta mitäpä tuolla väliä kun puolet radasta ajan keskimäärin 10kmh hitaammin.

Nopeet tarkat paikat jarrulle ja ajolinjalle ei oo ikinä kyl ollut oma juttu. Jossain kikkamutkassa ja kahvilan seudulla pääsee kohtuullisesti etenemään kuitenki vähän tavalla tai toisella.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 31.07.18 - klo:01:40
^ jaa sulla on keulapotikkakin?

Ihan hauska oli verrata mitä tuota ite duunaa, näemmä otan sitten 3 sekuntia kolmosesta lemminkäiseen nokkaan ja toki pääsuoran jarrupaikkakin sais olla joku miljoona metriä myöhemmin. Hauska detalji että tuossa en juuri lemminkäisen apeksista loppuun häviä, muutama kymmenys. Mutta mitäpä tuolla väliä kun puolet radasta ajan keskimäärin 10kmh hitaammin.

Nopeet tarkat paikat jarrulle ja ajolinjalle ei oo ikinä kyl ollut oma juttu. Jossain kikkamutkassa ja kahvilan seudulla pääsee kohtuullisesti etenemään kuitenki vähän tavalla tai toisella.
Ei siellä kyllä oo keulapotikkaa. Mikä kanava siellä sen näköstä antaa? Kanavat oli muistaakseni primääriläpät, toisioläpät, jarrupaine, tyhjä, tyhjä, vaihde, moottorin lämpötila.

Se lemminkäisestä kahvilaan on ollu mulle aina se paskin osuus radasta. Olis kiva verrata jonkun esim. 1:20 ajavan kierrokseen, että paljonko tulee pelkästään kikkamutkassa kuokkaan.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

wbaum

31.07.18 - klo:10:02 #521 Viimeisin muokkaus: 31.07.18 - klo:10:58 käyttäjältä wbaum
Jaa vilaisin vaan kakkoskanavaa että taitaa olla keulapotikka, mutta olisikin toisioläpät. Pitääpä itekki kytkeä myös noi. Millä kalibroit ne? Katoit datasta maksimi ja minimin?

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 31.07.18 - klo:10:02
Jaa vilaisin vaan kakkoskanavaa että taitaa olla keulapotikka, mutta olisikin toisioläpät. Pitääpä itekki kytkeä myös noi. Millä kalibroit ne? Katoit datasta maksimi ja minimin?
Jos tota dataa kattoo niin kalibroinnit on vähän sinne päin. Käytin toisioiden kalibrointiin tallilla samoja arvoja kuin ensiöille.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Takapainoinen Taapertaja

Moi.
Eka viesti foorumille ja heti neuvoja kysymässä. 5 ratapäivää takana ja alla vakio CBR 600rr katurenkailla ja vakiovälityksillä.
 Ajotaito 2:sta lähdettiin liikkeelle kesäkuussa ja kova olisi into oppia uutta. Puhtaalla kierroksella ajat alkavat olemaan alle 1.40 -luokkaa, mutta tuossa keskihitaassa on harvemmin tilaa päästellä puhdasta rataa.
Liitteenä oma enkkakierros viime viikonlopulta. Välityksiä olen tuon jälkeen laittanut tiheemmäksi, mutta muutoin ajattelin vakiopelillä vedellä tämän kesän opettelumoodissa. Ottaako datan perusteella joku selvästi silmään. 
Kiitos kritiikistä jo etukäteen.


murmela

Lainaus käyttäjältä: Takapainoinen Taapertaja - 20.07.19 - klo:08:44Puhtaalla kierroksella ajat alkavat olemaan alle 1.40 -luokkaa, mutta tuossa keskihitaassa on harvemmin tilaa päästellä puhdasta rataa.
Oisko videoo tuubissa?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Powered by EzPortal