Dunlop renkaat

Aloittaja jarska, 03.05.12 - klo:21:43

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Mattirk

Alastaroa eilen ja tänään helteessä. D213 MS2, bemari vakiopampulla, huono kuski ja vauhti nopean ryhmän hitaasta päästä. Repiminen loppui kun törkkäsi eilen lämppäripaineeksi 1.55, ajosta jotain 1.6X. Ei tää ny vissiin huono ole, mitä nyt uran reunassa hyppyriä mutta se taitaa johtua alustasta. Tuntus vaativan aika ronskisti enemmän painetta kuin viime vuonna D212 vanhalla asfaltilla.

Nitrous

MS4 ja MS2 takanen toimi 1.35 lämppäripaineella (90C) nätisti 1.22 vauhdissa.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 16.07.18 - klo:08:56
MS4 ja MS2 takanen toimi 1.35 lämppäripaineella (90C) nätisti 1.22 vauhdissa.
Tosi hassuu, meikäläinen joutu ajamaan eilen MS4 1.0 lämppäripaineilla (90C), jotta sai renkaan nätiksi. Jos olisin ajanu keskipäivällä radan pinnan ollessa kuumimmillaan, niin veikkaisin että ois pitäny olla jopa alle sen.
Ja takaiskarin komppisäätökin on aika löysällä, joten senkään ei pitäis nostaa renkaan rasitusta/ lämpöä/ painetta.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

Ja MS3 etusesta laskin lämppäripaineita 2.3:sta 2.2:een ja 2.1:een, kun näytti siltä/ mutuveikkaus että liikaa painetta, kun rata oli niin kuuma.
Ismo sano mitanneensa pinnan lämmöksi 60 astetta.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: murmela - 16.07.18 - klo:11:48
Ja MS3 etusesta laskin lämppäripaineita 2.3:sta 2.2:een ja 2.1:een, kun näytti siltä/ mutuveikkaus että liikaa painetta, kun rata oli niin kuuma.
Ismo sano mitanneensa pinnan lämmöksi 60 astetta.
Mulla taas lämppäripaine ~2,55 edessä MS3 etusessa.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

tonde8

Sunnuntaina alastaroa kaahailin gp racereillä. Ekat treenit ja takana lämppäreissä 1.6  siistinä pysyi. Toka treeni Laskin 1.55  ja siistinä pysyi. Kisaan tiputin 1.5 pinta ei enää niin siisti ja alkoi hieman luistelemmaan.  Myöhemmin ajoin vielä 10min nopeessa ja kaverin kanssa 10min keskinopees heti perään. Yllätykseksi takanen revennyt.  Omaa kovaa n.1.24... ja kaverin kanssa 1.30 -1.32. Mopona sama 3vartin suzuki.
Tulipas taas hölmöiltyä.

wbaum

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 18.07.18 - klo:22:45
Lainaus käyttäjältä: murmela - 18.07.18 - klo:21:15
Esim jo MS3:nen on pidoltaan aivan täysin erilainen kuin tuo MS4:nen. MS4 kiemurtelee ja lipsuu koko ajan, ja sen pito tuntuu todella ohkaselta. Onneks mulla on DTC, koska muuten olisin naamallani lähes joka setti mitä tuolla MS4:lla ajelen alatarossa/ vaihtoehtosesti jos ei ois DTC:tä niin joutuisin varomaan kaasun kanssa aivan täysin eri tavalla.
Samoissa keleissä/vauhdissa/radalla kun vaihtaa MS4->MS3, niin sen jälkeen mopon perä on kuin kiskoilla. Puhumattakaan MS2:sta, jota saa ruoskii ihan mielin määrin/ luistoo on todella vaikee saada aikaan.

Mimmosta lämppäripainetta käytit MS4:ssa?




Ja mä en saanu MS4:sta luistamaan kuin kikkamutkassa 1.22 kyydissä. Pitäs vissiin yrittää enemmän.
Luistaahan tuo ms4 ny ihan tolkuttomasti, mutta nätisti. Kemorallahan se on hauska kun ainakin itsellä ajaminen siellä on mukavampaa kun sopivasti luistaa, mutta en kyllä oikein alastarossa päässyt sen kanssa sinuiksi, toki linjat perseellään. Periaatteessa pitäis laittaa vanteille ms2, 3, 4 ja noilla pystyis aina ampumaan optimikumilla.

Itsellä lämppäreistä tais olla 1.25 painetta, ajossa naksu tietty enemmän. Voikos näissä kikkailla supermatalalla paineilla kun alkaa pinta olla loppupuolella?

murmela

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 18.07.18 - klo:23:49
Itsellä lämppäreistä tais olla 1.25 painetta, ajossa naksu tietty enemmän. Voikos näissä kikkailla supermatalalla paineilla kun alkaa pinta olla loppupuolella?
Lainaus käyttäjältä: murmela20.05.18 - klo:22:05 »
Tänään pistin alastaron viimeselle setille oikealta puolelta loppuun kuluneeseen MS4:seen +90 lämppäripaineeks 0.9 bar.
Ihan hyvin toimi.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

wbaum

^pitääpä kokeilla kun aika alkaa jättää tuosta nelosesta mikä alla.

Popeda

Lainaus käyttäjältä: Popeda - 30.06.18 - klo:19:37
Kemoralla tänään kolme settiä Dunlop GP Racer D211. Ilma tais olla n. 13 astetta ja painetta takasessa 1.5bar. Kierrosajaoista valistunut arvaus 1:24.
En oikein saanut kuviin näkymään, mutta tuossa oikealla puolella avauskohdan ja renkaan reunan välillä näyttäisi, ja tuntuisi, olevan peukalon levyinen syvempi ura. Niinkuin hyppyri tuohon renkaan reunaan. Reuna jää vähän teräväksi.
Alustan säätöihin en ole vuoteen koskenut. Nyt otin arvalla esijännitystä takaa yhden pykälän löysempään suuntaan. Ihan vaan huvikseen.
Tätä ei siis ole ennen ilmennyt. Kemorassa ajoin tuolla renkaalla yhden viikonlopun aikaisemmin. Oli vähän kiire päivä tänään, niin ei kerennyt enempää testata. Jospa huomenna kerkeisi ja saisi vähän tuntumaakin ajoon.
v***u, mitä selitystä. Älysiköhän joku?
Nitrous ja murmela vinkkasivatkin ottaa painetta pois. Nyt huomenna pääsee koittamaan. Meni tuo viikonloppu hosuessa kaikkea muuta.
Lähtiskö jopa 1.2bar lämppäripaineesta, kun kesäistä keliä.

JULLE

Ajattelin kokeilla Pirellin rinnalle Dunloppia (taakse) loppukaudelle

Mikä / mitkä seokset sopii Alastaroon? Onko MS2 liian pehmeä?

Pyörä Kawasaki ZX10R 2017
Vauhdit matalaa 1:22

-JULLE
-Provosoiva kilpikuski

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: JULLE - 03.08.18 - klo:16:31
Ajattelin kokeilla Pirellin rinnalle Dunloppia (taakse) loppukaudelle

Mikä / mitkä seokset sopii Alastaroon? Onko MS2 liian pehmeä?

Pyörä Kawasaki ZX10R 2017
Vauhdit matalaa 1:22

-JULLE

Hyvin toimii MS2-5
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

MyRa

26.08.18 - klo:20:04 #447 Viimeisin muokkaus: 26.08.18 - klo:20:08 käyttäjältä MyRa
Mukava ylläri löyty MS3 etusesta. Syvät viillot renkaan molemmilla puolilla about samoilla kohdilla. Renkaassa on vielä hiukan matkaa merkkeihin mutta melko muodottomaksi tuo oli jo kulunut. Tarkoitus oli kyllä sillä vielä ajaa mutta ois voinu käydä hassusti ellen olis huomannu noita viiltoja.
En tiedä voiko olla, että on syntynyt kun revin pyörän irti kärryn eturengastelineestä vai oliko tuossa pieni repeämä mikä on laajentunut telineestä poiston takia.

Nitrous

Mattopuukolla joku avannu muovit ympäriltä?
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

vernerik

Lainaus käyttäjältä: MyRa - 26.08.18 - klo:20:04
Mukava ylläri löyty MS3 etusesta. Syvät viillot renkaan molemmilla puolilla about samoilla kohdilla. Renkaassa on vielä hiukan matkaa merkkeihin mutta melko muodottomaksi tuo oli jo kulunut. Tarkoitus oli kyllä sillä vielä ajaa mutta ois voinu käydä hassusti ellen olis huomannu noita viiltoja.
En tiedä voiko olla, että on syntynyt kun revin pyörän irti kärryn eturengastelineestä vai oliko tuossa pieni repeämä mikä on laajentunut telineestä poiston takia.

Mulla oli etusessa sliksissä samanlaisia viiltoja, tosin keskellä rengasta. Ajoin menemään vaan ja tarkkailin tilannetta, eivät siitä lähteneet laajenemaan mihinkään suuntaan. Toki tuossa on hyvä ymmärtää riskit, ettei muutaman kympin säästön takia ala ottamaan turhaa kaatoa. Ajoin itse lähinnä siksi, kun ei muutakaan rengasta siinä tilanteessa ollut ja kaupasta uudet oli vasta matkalla.
Yamaha R1 -08

Powered by EzPortal