B-luokat lopetetaan

Aloittaja pienisopoapina, 19.09.18 - klo:15:22

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Sippe

Lainaus käyttäjältä: PrivateeR - 20.09.18 - klo:17:31

Ja sit iha vakavalla naamalla vastaus: Ei se ihan noin mustavalkoista ihan kaikille ole. Mulla oli yksi kaveri mekaanikkona lyhyen aikaa, ja sen jälkeen oon yrittäny opetella sen minkä oon kyenny... moottorin sisukset on sellanen elementti jonka kanssa tunnustan suoraan että mun osaaminen ei riitä alkuunkaan. Näin ollen jätin vaihteistorempan valtuutetun huoltamon tehtäväksi... ja palkintona vartin ajon jälkeen vaihdelaatikko paskana.... mutta tästäki ois selvinny parilla mekaanikkokaverilla.

Eikö liikkeellä yleensä ole vastuu tehdystä työstä, varsinkin jos hajoaminen johtui väärin tehdystä kasauksesta?
Ymmärsinkin väärin aiemmin et olit sen itse tai kaverilla teetänyt kun puhuit jostain tyypistä, jolloin tietty takuu lopuu kun "perävalot lakkaa näkymästä".

Jone

Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 20.09.18 - klo:18:30
Mulle tuli kans turhan vaikea viikonloppu ihan silmien takia... sinänsä ymmärrettävä ongelma, kun en ole silmälääkäri. Onneksi lajin haasteet tekniikan suhteen on pääosin mekaanisella puolella, niin siihen on koulutuksesta ja omasta työstä jo jotain iloa :)

Joo ei tää raketti tiedettä ole, ja nuo koneet ovat varsin yksikertaisia. Tai no ainaki tuo r6:sen pata, tiiä sitten Hipin Aprillian ihmeestä :P . Manuska vaan käteen, sieltä saa kaikki ohjearvot ja sitten vaan ajatuksella tekee.

Itse ainaki mielummin puuhaan tekniikan parissa kuin kuidutan jotaki katteita kasaan.

Kun itse tekee niin siitä tulee just semmonen ku sattuu tulemaan, mutta jos teettää niin halvalla ei saa ku paskaa.

PrivateeR

Lainaus käyttäjältä: Sippe - 20.09.18 - klo:19:41
Lainaus käyttäjältä: PrivateeR - 20.09.18 - klo:17:31

Ja sit iha vakavalla naamalla vastaus: Ei se ihan noin mustavalkoista ihan kaikille ole. Mulla oli yksi kaveri mekaanikkona lyhyen aikaa, ja sen jälkeen oon yrittäny opetella sen minkä oon kyenny... moottorin sisukset on sellanen elementti jonka kanssa tunnustan suoraan että mun osaaminen ei riitä alkuunkaan. Näin ollen jätin vaihteistorempan valtuutetun huoltamon tehtäväksi... ja palkintona vartin ajon jälkeen vaihdelaatikko paskana.... mutta tästäki ois selvinny parilla mekaanikkokaverilla.

Eikö liikkeellä yleensä ole vastuu tehdystä työstä, varsinkin jos hajoaminen johtui väärin tehdystä kasauksesta?
Ymmärsinkin väärin aiemmin et olit sen itse tai kaverilla teetänyt kun puhuit jostain tyypistä, jolloin tietty takuu lopuu kun "perävalot lakkaa näkymästä".
Se oli iha valtuutetun huoltamon tekemä. Mutta millä helvetillä mä todistan ettei se vika johtunu esmes vähäisestä öljystä ku öljyt levis pitkin Botnian asfalttia? Ongelma ei oo se ettenkö tietäis aika varmasti että puutteellinen huolto oli vian syy.... ongelma on se miten sen muka todistaa ku asianomainen voi kiistää kaiken ku ei mulla oo minkäälaista näyttöä.
www.facebook.com/jonikb
www.facebook.com/HierojaJoni

Every man dies. Not every man really lives.

tonde8

Mitäs kokeneemmat sanovat tuosta pärnun kisasta kulujen ja hotellien saatavuuksien mukaan ? Rahalla selviää mutta paljonko mikäkin maksaa ?   Kuulemma hauska rata ja ilmesesti renkaat kuluvat sielläkin 😉 en ole käynyt edes katsomossa !

Jone

Lainaus käyttäjältä: tonde8 - 20.09.18 - klo:22:19
Mitäs kokeneemmat sanovat tuosta pärnun kisasta kulujen ja hotellien saatavuuksien mukaan ? Rahalla selviää mutta paljonko mikäkin maksaa ?   Kuulemma hauska rata ja ilmesesti renkaat kuluvat sielläkin 😉 en ole käynyt edes katsomossa !

Sama kiinnostais itseänikin, vielä jos SSC lähtö olis kanssa siellä.

Mikko K.

Pärnuun menee suunnilleen sama, kuin kotimaahan + lautat. Lautalla säästää survomallan pari mopoa samaan autoon.
Majoitukset suunnilleen saman kuin kotimaassa, alaraja pn pakettiauto ja ylärajaa ei taida olla. Pitboxi kannattaa ottaa.. en muista, mitä maksoi viimeksi.
Kotia kannattaa ilmoittaa, että kisaviikonloppu kestää keskiviikkoon. Siitä ne kulut sitten alkaa ;)
Tää reissu menee myös hyvin koko perheen lomamatkana. Tekemistä kaupungilla riittää kesällä. Sen voi jo ajatella säästönä, jos Pärnun reissulla korvaa esim. viikon teneriffan retken.

slowrider

20.09.18 - klo:23:21 #36 Viimeisin muokkaus: 20.09.18 - klo:23:26 käyttäjältä slowrider
Lautat, majoitus ja boksi käytännössä lisäkulut verrattuna suomen kisoihin (ainakin itsellä kun asun varikolla normaalisti.vaunua ei kannata vetää tuonne ja telttakamat ei mahdu autoon)

Boxiin menee noin 100e
Majoitus noin 100e
lautat noin 300e

Käytännön lisäkuluna tulee vielä pari extravapaata töistä.

Kuluja taas vähentää muihin kuin alastaron kisaan verrattuna lyhyempi ajomatka=dieselin kulutus (ehkä 50-70e) ja yleensä halvempi kisamaksu.


rranta

Pärnuhan on rataprofiilin puolesta hieno. Se on jotenki kiva rata ajaa. Kahdesti käyny siellä. Renkaat kuluu, mutta ei minusta nyt mitenkään mahoton. Takunen saa raippaa siitä ykkösmutkasta kiihdytyksestä vaan kiihdyttelee sillain puolikaasulla niinku minä aina... Kulujen puolesta itelle varmaan tekemätön paikka jos ens kaudella siellä ajetaan. Kuluja lisää kyllä myös ylimääränen vakuutus jonka ite oon aina tuonne ottanu. Siellä ku ei taida Suomalainen liikennevakuutus korvata kuskin hoitoja. En nyt muista tarkkaan miten se meni. Viisaammat kertokoon miten se oli @slowrider ?

JMH

^
Kyllä mulla korvas 2014. Oli tosin ajoharjoittelutapahtuma, mutta väliäkös sillä.
Mauno ärrällä, eli Rauno.

PrivateeR

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 20.09.18 - klo:23:21Lautat, majoitus ja boksi käytännössä lisäkulut verrattuna suomen kisoihin (ainakin itsellä kun asun varikolla normaalisti.vaunua ei kannata vetää tuonne ja telttakamat ei mahdu autoon)

Boxiin menee noin 100e
Majoitus noin 100e
lautat noin 300e

Käytännön lisäkuluna tulee vielä pari extravapaata töistä.

Kuluja taas vähentää muihin kuin alastaron kisaan verrattuna lyhyempi ajomatka=dieselin kulutus (ehkä 50-70e) ja yleensä halvempi kisamaksu.
Eli tästä kun laskee että se yks kisaviikonloppu JO VALMIIKSI maksaa sen 300e + matkabensat + kisabensat + renkaat ....... ja NYT siihen lyödään vielä päälle tollanen kevyt 500e "mitätöntä lisäkulua" ni kappas vain.... se 1 kisa maksoi juuri 2 kisan verran.... ei itseäni ainakaan kiinnosta tuo kisa tippaakaan. Sen verran tiukalla on budjetti jo viiden kisan kasaan saamiseen että haluisin harkita virtuaalista kuudetta kisaa.
www.facebook.com/jonikb
www.facebook.com/HierojaJoni

Every man dies. Not every man really lives.

T1mppa

Lainaus käyttäjältä: murmela - 20.09.18 - klo:19:12
Ainoo homma mitä en oo vielä tehny, on koneremontti, ku ei oo ollu tarvetta. Edellinenkin remontti hoitu sillä että osti lähes ajamattoman koneen 500 eurolla. Siihen hintaan ei todellakaan ois jaksanu alkaa näbläilemään kivexiä padan ääressä.

Menee hieman offtopic, mutta oli pakko laittaa.
Padan ääressä kivexien näbläileminen on yksi mukavimmista puuhista mitä tiiän. Sit yleensä tykkään vähän viilailla juttuja paremmiksi ja uneksia, että ne parantaa ominaisuuksia :)

Ja kisaamattomana henkilönä mietin, että B:n poisjäänti on ihan hyvä juttu. Tietää, että edessä oleva ajaa samoista pisteistä ja sponsseille saa sanoa, että ajaa täysveristä SM-kisaa. Ja maaliintulojärjestys kertoo heti ketkä pärjäs mitenkin.

Huonona puolena tosiaan SSC:n tason nousu. Empä tiiä onko hinnoissa ollu aikaisemmin eroja A:n ja B:n välillä, mutta jos B-kuski nyt miettii, että ei pärjää A-kuskien kanssa ja haluaa kisata podium-sijoista, ni sitten hän todennäköisesti harkitsee kovasti SSC:tä.

slowrider

Lainaus käyttäjältä: PrivateeR - 21.09.18 - klo:12:04
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 20.09.18 - klo:23:21Lautat, majoitus ja boksi käytännössä lisäkulut verrattuna suomen kisoihin (ainakin itsellä kun asun varikolla normaalisti.vaunua ei kannata vetää tuonne ja telttakamat ei mahdu autoon)

Boxiin menee noin 100e
Majoitus noin 100e
lautat noin 300e

Käytännön lisäkuluna tulee vielä pari extravapaata töistä.

Kuluja taas vähentää muihin kuin alastaron kisaan verrattuna lyhyempi ajomatka=dieselin kulutus (ehkä 50-70e) ja yleensä halvempi kisamaksu.
Eli tästä kun laskee että se yks kisaviikonloppu JO VALMIIKSI maksaa sen 300e + matkabensat + kisabensat + renkaat ....... ja NYT siihen lyödään vielä päälle tollanen kevyt 500e "mitätöntä lisäkulua" ni kappas vain.... se 1 kisa maksoi juuri 2 kisan verran.... ei itseäni ainakaan kiinnosta tuo kisa tippaakaan. Sen verran tiukalla on budjetti jo viiden kisan kasaan saamiseen että haluisin harkita virtuaalista kuudetta kisaa.
Näinhän se on. Vaikka kuinka laskee niin eipä kisailussa mitään järkeä ole rahallisesti. Valintojahan tänä on. Itse jätin kisat väliin tällä kaudella ja tuhlasin ne rahat ennen kautta espanjan ratapäiviin...

Matikka nyt ei ole ollut vahvimpia puoliani, mutta karkeasti 2000e/kisa ollut aikanaan budjetti/kisa kaikkineen (myös tulonmenetys yrittäjänä). Siihen suhteutettuna joku 300-400 lisäkulu/kisa ei niin maatakaatavaa. Ja jos suomen kisoissa ottaa esim botnialla boxipaikan ja nukkuu muualla kuin varikolla, niin erohan pienenee..

Mulla tosiaan jäi luu käteen vakuutuksen kanssa 2015 kisoissa eli suosittelen ottamaan moottoriurheilun korvaavan tapaturmavakuutuksen ulkomaille ihan varmuudenvuoksi. Puolen vuoden saikku kelan perus sairaspäivärahalla aika haastava jos nyt tästä rahasta puhutaan :)

Rata on kyllä mukava ja tapahtuma/fiilis tuolla eri mukava. Rata on lähellä kaupunkia ja yleisöä paikalla jne. Voi ottaa pitkän viikonlopun erilailla lomamatkana kuin suomen radoilla...

Sairaalakin on ihan ok jos tykkää kaaliruuasta



Lähetetty minun SM-J730F laitteesta Tapatalkilla


PrivateeR

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 21.09.18 - klo:12:20
Lainaus käyttäjältä: PrivateeR - 21.09.18 - klo:12:04
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 20.09.18 - klo:23:21Lautat, majoitus ja boksi käytännössä lisäkulut verrattuna suomen kisoihin (ainakin itsellä kun asun varikolla normaalisti.vaunua ei kannata vetää tuonne ja telttakamat ei mahdu autoon)

Boxiin menee noin 100e
Majoitus noin 100e
lautat noin 300e

Käytännön lisäkuluna tulee vielä pari extravapaata töistä.

Kuluja taas vähentää muihin kuin alastaron kisaan verrattuna lyhyempi ajomatka=dieselin kulutus (ehkä 50-70e) ja yleensä halvempi kisamaksu.
Eli tästä kun laskee että se yks kisaviikonloppu JO VALMIIKSI maksaa sen 300e + matkabensat + kisabensat + renkaat ....... ja NYT siihen lyödään vielä päälle tollanen kevyt 500e "mitätöntä lisäkulua" ni kappas vain.... se 1 kisa maksoi juuri 2 kisan verran.... ei itseäni ainakaan kiinnosta tuo kisa tippaakaan. Sen verran tiukalla on budjetti jo viiden kisan kasaan saamiseen että haluisin harkita virtuaalista kuudetta kisaa.
karkeasti 2000e/kisa ollut aikanaan budjetti/kisa kaikkineen
Niin.... itselläni tuo budjetti yhdelle viikonlopulle on tuo noin 600 euroa :(
www.facebook.com/jonikb
www.facebook.com/HierojaJoni

Every man dies. Not every man really lives.

Nitrous

Kemoran kisa:
Dieselit n. 200€
Majoitus: 0 (varikolla)

Pärnu:
Lautta: n. 250€ (mekatsu mukana auto + peräkärry) tai 125€/lärvä (paku+kärry+hauto+4hlö)
Diesel: 35€
Majoitus: 120-200€ (2hlö/ 3 yötä)

Erotus siis n. 80-285€ näin äkkiä laskien riippuen siitä miten matkat järjestää.

Asuntoauto+peräkärry olis n. 450€ lautat. Eli sillä tulis n. 300€ kalliimmaksi kuin Kemora.

Eli kannattaa siis vähän laskeskella hintoja ja miettiä kimppakyytejä ennen kuin vetää ranteet auki.

Oletuksena tässä, että kisa+treenimaksut molemmissa samat ja renkaita yms. kuluvaa menee saman verran.

Muut kulut sitten jotain tämmöstä ensi kaudella molempiin:
Bensa:65€
Renkaat:650€ (2 taka, 1 etu koko renkaan hinnan kuoletus kisaan, eli treeneihin jää "ilmaisia" renkaita.)
Lisenssin osuus: n. 80€
Jarrupalat yms. kuluvat: n. 100€
Kisamaksu +treeni: 300€

Eli n. 5-19% ero tulee mun budjetilla.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Mikko K.

Kaveri joskus ihmetteli tätä tälläistä kallista harrastusta ja rahan menoa. Oli pakko kysyä, että se on sitten varmaan rahoissaan, kun ei harrasta?
Ei tullut vastausta.

Powered by EzPortal