Kemora-videot

Aloittaja murmela, 25.06.17 - klo:23:52

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 3 Vieraat katselee tätä aihetta.

Nitrous

50m on ehkä jo karvan myöhässä, mutta 70m kohdilta varmaan saa sisäkanttarinkin vielä kiinni. 160 mulla tossa kakkosessa taitaa olla, eli n. 10 puuttuu.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

Joo, pointti lähinnä se että taittopiste on paljon lähempänä 50-taulua, kuin 100 tai 150-taulua mistä jengi pääosin valuttelee sisään.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

PrivateeR

Tässä pieni musavideon tynkä minkä tein reissusta. Sorry jos on vähä inside-läppää monessa paikassa.

https://www.youtube.com/watch?v=4lxCJqZI_9A
www.facebook.com/jonikb
www.facebook.com/HierojaJoni

Every man dies. Not every man really lives.

murmela

Jatketaan Laadulla.
@sipi sattu yhelle setille eteen, ja sipin edessä @tamik87 
Kierrosajat 1:14-1:15.
www.youtube.com/watch?v=67m2JOFZUrQ
Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

Jarrut paskana, paha hidastaa.

pienisopoapina

Lainaus käyttäjältä: murmela - 24.07.17 - klo:23:16
@pienisopoapina näyttää mallia ykkösen ajolinjasta


Videolla tuo ei näyttäny niin dramaattiselta kuin se tuntui. Onneksi et ollu ihan kontissa kiinni. Sori!

Tuossa oli joku karma -juttu kyseessä. Olin ollu portilla ja käynyt useammallekkin kuskille "neuvomassa" ykkösen ajolinjoja. Sitten ite tunaroin. :-[
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

murmela

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 24.07.17 - klo:23:37
Lainaus käyttäjältä: murmela - 24.07.17 - klo:23:16
@pienisopoapina näyttää mallia ykkösen ajolinjasta


Videolla tuo ei näyttäny niin dramaattiselta kuin se tuntui. Onneksi et ollu ihan kontissa kiinni. Sori!

Tuossa oli joku karma -juttu kyseessä. Olin ollu portilla ja käynyt useammallekkin kuskille "neuvomassa" ykkösen ajolinjoja. Sitten ite tunaroin. :-[
Noudatin omaa ohjettani:
"Älä aja ohitettavan "perässä", joka tarkoittaa sitä että älä käytä samaa ajolinjaa kuin se ohitettava. Aja aina hieman ulompaa ajolinjaa sekä suoralla että mutkassa. Koska jos mokaat, niin silloin sinulla on mahdollisuus teloa vain itsesi, etkä esimerkiksi aja sen ohitettavan perään tai kylkeen, kun se ohitettava kääntyy mutkaan."
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Popeda

Viime viikonlopulta vähän pätkää. Oli välillä hyvin tyhjää tilaa päästää.
Ajolinjat heittelee paljon. Se ainakin pitäis saada kuriin. Vai mihin ensimmäisenä kiinnittäis huomiota? 
Kamerana gopro-kopio. Äänet ainaki ihan kuraa ja pitäis varmaan tota tärinää pehmentää jollain.

https://www.youtube.com/watch?v=MlsWwRGfJHQ

wbaum

Häiritset turhan paljon mopoa paikoin, johtunee kyl rutiinin puutteesta ja ajolinjojen ja nopeuksien vaeltelusta.

Olet vähän kaasulla paikoissa, joissa ei pitäisi, ei se oikein käänny sillä tavalla. Kestää kauan ennenkuin pääset täydelle laukalle.

yksittäisiä pointteja:

-Kolmosen jälkeen kevennä kaasua, jos et saa 4 kanttaria kiinni.

-Turha s-mutka paluusuoran ja karusellin välissä.

-Turha s-mutka ennen vasenta neulansilmää. Mennään pitkään kallellaan eikä oikein päästä ikinä perille tuohon neulansilmän jälkeiselle avauspaikalle.

-Valuttelet sisämutkiin paikoin todella paljon, etenkin paluusuora ja kahvila. Keskity enemmän jäljempään avauspaikkaan kuin sisäänmenoon sisäkanttariin. Tulee vähän luontevampaa tuosta ajamisesta.

Noin yleisesti ottaen ongelma on rutiinin puute, katseenkäyttöä ja merkkejä varmaan kannattaisi miettiä. Tuossa apeksi, tuossa jarrupaikka, tuosta avataan kaasu, jos nokka osoittaa oikeaan suuntaan jne.

Popeda

Hyvää juttua. Saa paljon apua ajatella omaa ajoa. Noita s-mutkia en hoksannut ajaessa, enkä edes videolta aikaisemmin.
Juu, kierroksia lisää. Kiitoksia!

murmela

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 02.08.18 - klo:16:35
-Kolmosen jälkeen kevennä kaasua, jos et saa 4 kanttaria kiinni.

-Valuttelet sisämutkiin paikoin todella paljon, etenkin paluusuora ja kahvila. Keskity enemmän jäljempään avauspaikkaan kuin sisäänmenoon sisäkanttariin. Tulee vähän luontevampaa tuosta ajamisesta.
Ja vielä mielummin niin päin että aina kolmosesta ensin kaasulle ja sit vähentää kaasua sen verran että saa helpommin käännettyä mopon sinne neloseen ja sen nelosen apeksin kiinni, ja sit takas kaasulle.

Kahvilanmutkaan voi ajaa niinkin että ei ota kiinni ollenkaan sitä ekaa oikeaa sisäkanttaretta, vaan ajaa pyöreämmin radan suuntaisesti sisään jolloin on paljon enemmän lääniä sählätä. Koska jos valuttaa siihen ekaan sisäkanttareeseen kiinni, niin siinä kohtaa mopo on menossa suoraan ulos radalta, kun kuski haluaisi olla mielummin menossa 45-astetta oikeelle kohti kahvilaa.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

habbax

Laitetaan nyt tänne myös kun kerran tuli video värkättyä:

https://youtu.be/33Cje3BMxYM

murmela

Lainaus käyttäjältä: habbax - 29.12.18 - klo:11:04
Laitetaan nyt tänne myös kun kerran tuli video värkättyä:
Olipas nätin näköstä kurvailua ilman turhaa häsläämistä. Muutama "pikku" ajolinjavirhe korjaamalla ainekset paljon nopeampaankin kierrokseen jo kasassa ilman riskin lisäämistä.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: habbax - 29.12.18 - klo:11:04
Laitetaan nyt tänne myös kun kerran tuli video värkättyä:

https://youtu.be/33Cje3BMxYM
Pariin paikkaan (1,2,3) vähän liian ajoissa sisään ja kahvilan jarrussa asuu helppo sekunti.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

habbax

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 29.12.18 - klo:17:28
Pariin paikkaan (1,2,3) vähän liian ajoissa sisään ja kahvilan jarrussa asuu helppo sekunti.

Datasta tuossa kahvilassa tosiaan asuu aikaa, nimittäin testasin päivää myöhemmin MS1 edessä ja kurvailin muuten vaan ja keskityin pelkästään tuohon kahvilaan niin se sektori meni 0,7 s nopeemmin.

Powered by EzPortal