Motopark-dataa

Aloittaja pr7, 17.06.12 - klo:17:14

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

tomik

Evo4, käytettynä ei kovin kallis..

qazwsx

02.09.16 - klo:11:13 #196 Viimeisin muokkaus: 02.09.16 - klo:11:23 käyttäjältä qazwsx
Motoparkissa pääsi nyt vertailemaan racechronolla uuden pyörän käppyröitä vanhaan pyörään jolla ajoin tuolla 1.32.8 ja uudella 1.32.48

Se missä on huomattava ero. löytyy jarruista vanhalla pääsi hidastuvuudessa -1.5G mutta uudella vain -1.1G Tämän uuden keula ei vaan kanna painavaa kuskia ja sain aika reippaat endotkin aikaiseksi takasuoran jarrussa kun kokeilin siirtää jarrumerkkiä lähemmäksi ja keula menikin pohjaan kiinni.

Olin tuolle kyseiselle viimeiselle setille tiukannut comppia edestä yhden naksun ja ajattelin että se kantaisii hiukan paremmin mutta eipä tuo paljon sitten auttanutkaan.
Pullonkaulaksi jäi nyt omasta mielestäni keulan jouset jotka on liian löysät (10.5) eikä kanna kuljettajaa (120 kg ajokamoissa)

Ensikerralla sitten joko jäykemmät jouset keulaan tai kevyempi kuski :)

Edit. Laitetaan nyt vielä Nopeuserot vanhalla pyörällä (-08 10R) bussipysäkille 209 kmh josta kyykkäys 205 kmh huiput 241 kmh
Ja uudella pyörällä (-11 10R) bussipysäkille sisään 225 kmh ja kyykkäys 220 kmh ja huiput 253 kmh

T1mppa

qazwsx oli jo jäähdyttelemässä, kun mä luulin ajaneeni kovaa :D On se ajaminen kuitenkin vaikeeta, kun kanttareiden lähelle ei meinaa ikinä päästä, vaikka kuski niin toivookin. Mukavaa kurvailua oli joka tapauksessa!

PS. Kypäräkamera on tässä lajissa ihan hanurista :(

https://youtu.be/2TOOYl84gw4

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 18.05.16 - klo:21:48
Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 18.05.16 - klo:21:23
Lainaus käyttäjältä: rranta - 18.05.16 - klo:21:20
Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 18.05.16 - klo:21:14
Tuohon bussipysäkille löytyi apeksiin, eli pienin kyyti parhaillaan 230, yleensä 225+. En jaksa uskoa, että ajan sitä kovin optimisti, joten ,varmaan.kovempaakin pääsee. Joku 235 varmaan omilla ranteilla aika maksimi ilman raatoautoa..
No laita nyt ihmeessä se loppunopeuski niin saadaan se yläasteen penkkaus käyntiin tonnisillaki. Oon nimittäin kuullu melko villejä lukuja tuonne. Minä en osaa ajaa tuota paikkaa. Ohi lappaa oikealta ja vasemmalta suoran päähän

260 rajotinta vasten.. ei se mene kyllä pidemmilläkään kuin 265-266. 270+ hemulit syö varmaan jo eri kaurapuuroja :D
Mä kyllä uskon, että se 270 on ihan tehtävissä jos vaan pysäkin saa osumaan. Seuraavan kerran tota pääsee yrittämään 11-12.6 orgin päivillä. Että pitäkääs siis latu vapaana. :D
Ei se kauas jääny. 267km/h oli kisassa paras nopeus. Pysäkin hitain 234 tolla kiekalla. Laittelen dataa myöhemmin ihmettelyyn.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Nitrous

Ja tuossa kyljessä muutama 1:28 alkunen kierros ihmeteltäväksi niille, joita kiinnostaa. Ei näköjään tohonkaan kyytiin vielä tartte osata jarruttaa. :D
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Juha_K

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 05.09.16 - klo:10:31
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 18.05.16 - klo:21:48
Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 18.05.16 - klo:21:23
Lainaus käyttäjältä: rranta - 18.05.16 - klo:21:20
Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 18.05.16 - klo:21:14
Tuohon bussipysäkille löytyi apeksiin, eli pienin kyyti parhaillaan 230, yleensä 225+. En jaksa uskoa, että ajan sitä kovin optimisti, joten ,varmaan.kovempaakin pääsee. Joku 235 varmaan omilla ranteilla aika maksimi ilman raatoautoa..
No laita nyt ihmeessä se loppunopeuski niin saadaan se yläasteen penkkaus käyntiin tonnisillaki. Oon nimittäin kuullu melko villejä lukuja tuonne. Minä en osaa ajaa tuota paikkaa. Ohi lappaa oikealta ja vasemmalta suoran päähän

260 rajotinta vasten.. ei se mene kyllä pidemmilläkään kuin 265-266. 270+ hemulit syö varmaan jo eri kaurapuuroja :D
Mä kyllä uskon, että se 270 on ihan tehtävissä jos vaan pysäkin saa osumaan. Seuraavan kerran tota pääsee yrittämään 11-12.6 orgin päivillä. Että pitäkääs siis latu vapaana. :D
Ei se kauas jääny. 267km/h oli kisassa paras nopeus. Pysäkin hitain 234 tolla kiekalla. Laittelen dataa myöhemmin ihmettelyyn.
Äijä veti kyllä hyvää kyytiä.  peukku_1

Ite en saanut kuin 247. Tippuu 200 bussipysäkillä, siinä olisi pikkusen parannettavaa...
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Nitrous

Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

santerik

On näemmä tullut se aika vuodesta kun kesän synnit vuodetaan nettiin. Alla 1/60 viime kesän ajoista. Olin näemmä laittanut kameran mikin pois ettei mahdollisista meluylityksistä jää todisteita.

https://youtu.be/HoGxrc9Hmdw

Mikko K.

Lainaus käyttäjältä: santerik - 31.12.18 - klo:10:07
On näemmä tullut se aika vuodesta kun kesän synnit vuodetaan nettiin. Alla 1/60 viime kesän ajoista. Olin näemmä laittanut kameran mikin pois ettei mahdollisista meluylityksistä jää todisteita.

https://youtu.be/HoGxrc9Hmdw

Ihan hyvältä näyttävää kurvailua. Vauhti kiihtyy pääosin mutkasta lähdettäessä ja hidastuu sinne mennessä. Ihan kuin mutkaan taiton alussa pyörä pyrkisi hieman puskemaan, tai sitte katse harhailee tässä kohti? Muutamassa vaikeassa ja hitaammassa kohdassa jää apeksi vähän kauas tästä syystä. Voi toki myös omat hajataittoiset silmät havaita asioita miten sattuu, joten liian vakavasti tätä kommenttia ei kannata ottaa :)

murmela

Lainaus käyttäjältä: santerik - 31.12.18 - klo:10:07
On näemmä tullut se aika vuodesta kun kesän synnit vuodetaan nettiin. Alla 1/60 viime kesän ajoista. Olin näemmä laittanut kameran mikin pois ettei mahdollisista meluylityksistä jää todisteita.
Yksi iso synti havaittavissa; mopo pysyy maksimikallistuksessa sisäkanttareen jälkeen ulkokanttareelle asti. Eli lähet taittamaan jokaiseen mutkaan liian aikaisin. Hyvä puoli on se että toi toistuu tasaisen varmasti samalla tavalla joka mutkassa, ja kun saat ton ajatusvirheen korjattua, niin kierrosajasta tippuu 5-10 sekunttia, ilman että tarvii ajosta muuttaa mitään muuta.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

santerik

Tattis Mikolle ja murmelalle.

Samoja havaintoja itsellä kun vertailin esim Kärjen videoihin: menen mutkaan vähän ajoissa, mutta siellä sitten viihdytään paljon turhan pitkään.

Keula tahtoo tosissaan vähän puskea noissa hitaissa paikoissa. Itse tuohon olen mieltänyt pääsyyksi sen, että liikun pyörän päällä kuin posliini norsukaupassa ja toisekseen sen, että keula on ehkä vähän turhan stydi mulle (tehty kai aikanaa mua noin 15kg vaffemmalle jonka jälkeen vähän painaumia sipistelty). Toi katsejuttu on kyl varmaan kanssa osatekijänä, pitää kiinnitellä huomiota.

Toisaalta en kyl haluais nostaa pyörää pystyyn yhtään nopeammin,  kurvissa köllöttely on ehdottomasti paras fiilis rata-ajossa! Kolikon kääntöpuolena tietty se, että jos ton 10s säästäis ni ei ehkä tarttis itse maksaa jokaista penniä ajelusta..

murmela

31.12.18 - klo:15:19 #206 Viimeisin muokkaus: 31.12.18 - klo:15:23 käyttäjältä murmela
Lainaus käyttäjältä: santerik - 31.12.18 - klo:12:54
Toisaalta en kyl haluais nostaa pyörää pystyyn yhtään nopeammin,  kurvissa köllöttely on ehdottomasti paras fiilis rata-ajossa!
Ei sun tarvikkaan luopua siitä, muutat vain sen paikan. Eli nyt ku köllöttelet apeksista ulkokanttareelle, niin vaihdat vaan sen köllöttelyn taittomerkistä apeksiin. Koska nythän sulla on mopo enemmän pystyssä ennen apeksia kuin apeksin jälkeen. Win-win.

Ja sit jos ihan oikeesti haluu köllötellä, niin vaihtaa johonkin moderniin ~300cc rata-aseeseen, niin sen jälkeen ajossa muuta olekkaan kun kurvissa köllöttelyä taittomerkistä apeksin kautta ulkokanttareelle.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

santerik

Lainaus käyttäjältä: murmela - 31.12.18 - klo:15:19
....

Ja sit jos ihan oikeesti haluu köllötellä, niin vaihtaa johonkin moderniin ~300cc rata-aseeseen, niin sen jälkeen ajossa muuta olekkaan kun kurvissa köllöttelyä taittomerkistä apeksin kautta ulkokanttareelle.

Kilvellinen 250 RS/RGV puristelis tähän käyttöön enempi, on vaan vähän nuukasti tarjolla.

PrivateeR

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 06.09.16 - klo:08:49
https://www.youtube.com/watch?v=zDpT9xkwxOg&feature=youtu.be Ja tuossa vielä videona sama asia.
On kyllä naurettavaa miten helposti saat pyörän taitettua tohon vasuriin nostamatta.... Vedin aivan samaa linjaa kuin sinä (vertasin molemmat videot) mutta vaikka kevennän kaasua iha reilusti ni meinaa työntää suoraksi.... ois kiva tietää mikä siinä pyörän säädöissä tekee noin järjettömän eron käytöksessä.... onko takapää löysä vai etupää liian kireä/löysä vai mitä ..... ku kattelin tossa toisessa triidissä ku yks jannu sano ettei bussipysäkki enää taittunu kaasu pohjassa vaik oli jo vuosia sen saanu vedettyä vaivatta...

En o siis säätäny pyörää klikkiäkää ikinä mihinkää suuntaan, joten se saattaa olla (ja aivan taatusti onkin) aivan totaalisen vituillaan.
www.facebook.com/jonikb
www.facebook.com/HierojaJoni

Every man dies. Not every man really lives.

murmela

Lainaus käyttäjältä: santerik - 31.12.18 - klo:16:52
Lainaus käyttäjältä: murmela - 31.12.18 - klo:15:19
....

Ja sit jos ihan oikeesti haluu köllötellä, niin vaihtaa johonkin moderniin ~300cc rata-aseeseen, niin sen jälkeen ajossa muuta olekkaan kun kurvissa köllöttelyä taittomerkistä apeksin kautta ulkokanttareelle.

Kilvellinen 250 RS/RGV puristelis tähän käyttöön enempi, on vaan vähän nuukasti tarjolla.

Jos oikeesti haluu köllötellä mutkissa, niin sit moderni nelari on parempi. Eri asia on sitten taasen se että jos haluaa muuten vaan väristellä kiveksiä, niin siihen on sitten noi rgvtjne.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Powered by EzPortal