Tarjolla rata-ajokoulutus

Aloittaja murmela, 22.12.18 - klo:13:26

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

T1mppa

14.06.19 - klo:10:43 #15 Viimeisin muokkaus: 14.06.19 - klo:11:37 käyttäjältä T1mppa
Lainaus käyttäjältä: JCM - 10.06.19 - klo:15:49
PS. T1mppa, jos en ole aivan väärin käsittänyt niin mulla taitaa olla alla sullekin tuttu Trumppa. Väri vain on muuttunut viime talvena valkoiseksi.

Siinä on ihan kurko alusta! Öhlins toimii älyttömän hyvin. Kuulin, että olit saanut siitä koneesta hevosiakin irti, mitkä meidän aikana oli vielä pilttuussa. On kyllä kiva pyörä ajella.
Tässä meikä kurvailee Ahveniston peltirännissä 2016. Myyntihetkellä siinä tais olla musta-keltaiset katteet?

PS. Mä muuten tartteen sitä Triumphin OBD-piuhaa jossain vaiheessa. Mutta eka mun pitää rakentaa mun oma triumph ajokuntoon. Mulla on ittellä kaksi piuhaa, mutta niillä ei pääse ecuun kiinni. Se sun piuha oli ainut, millä sai dataa sisään (ulos silläkään ei saanut).


murmela

Lainaus käyttäjältä: JCM - 10.06.19 - klo:15:49
Juurikin näin. Ja varmasti helpottaa myös jatkon kannalta kun tiedostaa selkeästi ne ilmeisimmät heikkoudet omasta ajamisesta ja voi niihin sitten keskittyä.

PS. T1mppa, jos en ole aivan väärin käsittänyt niin mulla taitaa olla alla sullekin tuttu Trumppa. Väri vain on muuttunut viime talvena valkoiseksi.

Lähetetty minun motorola one laitteesta Tapatalkilla


Pistetäämpä tähän väliin tälläinen filosofinen lähestyminen aiheeseen.
Hmmm....
Jos haluaa hyödyntää meikäläistä, niin suurin anti mikä meikäläisellä on, se on tieto.
Se on yksinkertaisesti vain ja ainoastaan tieto.
Se on tieto mikä toimii ja mikä ei.
Se on tieto, miten eri palaset pitää yhdistellä.

Jos on tietoa mitä ja miten pitää tehdä, on nopea.
Minä itse olen oikein hyvä esimerkki siitä, millä pääsee helposti nopean ryhmän nopeimpien sekaan.  Ja se ei ole nuoruus, se ei ole hyvä fyysinen kunto, se ei ole voitontahto, se ei ole pätemisen tarve, se ei ole halu näyttää, se ei ole kokemus, se ei ole pieni fyysinen koko, se ei ole viimeiseen ruuviin asti kevennetty ja viritetty mopo, se ei ole iso ego, se ei ole armoton draivi, se ei ole mikään fyysinen tai primitiivinen juttu.
Minulla ei ole mitään noista fyysisistä ominaisuuksista.
Ainoa asia mitä minulla on tieto. Se on ainoa asia joka minusta tekee nopean.
Ja se mitä olen analysoinut kymmeniä/satoja eri kuskeja; Se on ainoa asia mikä tekee kenestäkään absoluuttisen nopean.

Jos on tietoa mitä haluaa tehdä radalla, ja oikeasti keskittyy siihen tekemiseen, on nopea.
Radalla ei opi ajamaan. On aivan turha mennä radalle, jos ei ole tietoa mitä sillä pitäisi tehdä ja mitä siellä haluaisi tehdä.
On aivan täyttä paskapuhetta että radalle menemällä, ja siellä ajamalla oppisi ajamaan. On aivan täyttä paskapuhetta, että on monia eri ajolinjoja olla nopein. On aivan täyttä paskapuhetta, että on monia eri ajotapoja olla nopein.
Oikeasti on olemassa "vain yksi totuus", ja se tekee sinusta nopeimman. Kaikki muu on rataharrastelijaporukan keskinäistä selkääntaputtelua, ja pienen harrastajapiirin keskinäistä hyvä fiilis sulle-mulle paskanjauhantaa.
Jos sinulla on tieto, ja oikeasti käytät sitä, se tekee sinusta nopean.
Jos haluat olla hyvä jätkä, taputella muita selkään, hakea hyvää fiilistä; Sitä et saa jos haluat olla nopein. Valintakysymys.
Tuossa tiivistettynä se mitä minä olen oppinut 13 kauden aikana rataharrastelusta, ja siitä mitä minulla on annettavana.
Saa ihan vapaasti valita kumpaa haluaa.

Ja vaikkakin tietäisi mitä ja miten pitää tehdä, ollakseen nopein, ei sitä ole pakko tehdä niin. Aivan hyvin voi vaan vetää koko setin ihan eniten ja olla varikolla hymy korvissa, koska hyvä fiilis, ja toistaa seuraavalla setillä. Ei se ole väärin.
Se on vain valintakysymys, haluatko olla nopea, vai haluatko fiilistellä itseksesi/kavereidesi kanssa. Molempia ei voi saada maksimaalisesti samalla kertaa, on vain pakko valita joko nopeus tai fiilis.
Valitsemalla tiedon ja sitä seuraavan nopeuden, hyvä fiilis tulee vasta varikolla, ja sekin vasta sitten kun näkee tulosliuskasta mitä on tullut tehtyä. Ja sekään ei tule joka setin jälkeen, se tulee vasta sitten kun on saanut oikeasti toteutettua radalla ne toimintamallit mitä päähänsä on ennen settiä takonut.
Saa ihan vapaasti valita mitä haluaa. Harrastaa voi monella tapaa. Mutta jos haluaa olla nopea tai nopein, siihen on vain yksi tapa. Valintakysymys.

...Nyt tarvis vaan enää ruuvata se satanan mopo kasaan niin pääsis tontille....
Jarrut paskana, paha hidastaa.

tonde8


...Nyt tarvis vaan enää ruuvata se satanan mopo kasaan niin pääsis tontille....

[/quote]

Ootko miettin tavotteita ? Vai lähtä vaan vetää enitenntäysii ja kattoo mihin riittää ?

JCM

@T1mppa juu kyllä tossa alusta tuntuu hyvältä verrattuna vakioon. Siitäkin nimittäin on kokemusta. Vielä en ole keksinyt miten ja miksi sitä pitäisi muuttaa. Piuhan voin laittaa noihin rataromuihin mukaan niin tuu nykäsemään hihasta jollain ratapäivillä. Pyörä tosiaan koko valkoinen nykyään.

Onkos Murmelaa puraissut vielä rakentelu kärpänen vai onko mopo vielä palasina?
Mullakin pyörä sen verran vaiheessa, että Motoparkissa hajonneen regun tilalle odottelen sumujen saarelta uutta palikkaa. Saapunee todnäk tällä viikolla ja vaihto menee jo rutiinilla [emoji16]

Lähetetty minun motorola one laitteesta Tapatalkilla


murmela

Lainaus käyttäjältä: JCM - 25.06.19 - klo:19:42
Onkos Murmelaa puraissut vielä rakentelu kärpänen vai onko mopo vielä palasina?
Juu ja ei. Etuputket on nyt ollu 2 viikkoa huollossa, eikä sieltä ole kuulunut mitään, mikä on outoa.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

14.07.19 - klo:15:45 #20 Viimeisin muokkaus: 14.07.19 - klo:15:59 käyttäjältä murmela
Pistän tämän tänne yleiseen jakoon, koska kaikki asiat mitä tässä on koskee myöskin kaikkia muita kuskeja. Ihan samojen ongelmien parissa kaikki kuskit on painineet, oli sitten hidas ensikertalainen tai nopea kisakuski. Itse olen tapellut näiden samojen asioiden kanssa 13 kautta (tosin tämä kausi on vieläKIN korkkaamatta...).

Fokusoidu enemmän siihen mitä teet ennen jarrumerkkiä, ja jarrumerkin ja apeksin välillä.
Älä yritä päästä nopeasti ja kovaa kaasulle.
Kierrosaikaa ei tehdä kaasulla avauksessa. Kierrosaika tehdään ajolinjalla jarrumerkin ja apeksin välissä.

Jos ajolinja osuu jarrumerkin ja apeksin välillä, siitä seuraa automaattisesti se, että avaus on nopea ja kova vaikka et edes yritä tehdä niin.
Toki ajaminen silloin antaa vähiten fiiliksiä, koska kuskilla on ihan liikaa aikaa ajatella mitä tekee, ja ajaminen on rauhallista (eri asia kuin hidasta) ja sujuvaa.
Ja kierrosajat ovat hämmästyttävän nopeita ja paranevat koko ajan todella nopeaa tahtia, vaikka ajaa nopeassa ryhmässä, niin silti sekuntti per päivä ei olisi edes mikään ihme.

Jos ajolinja ei osuu jarrumerkin ja apeksin välillä, siitä seuraa automaattisesti se, että riskikerroin kasvaa jos yrittää lisäksi "väkisin" avata nopeasti ja kovaa.
Toki ajaminen silloin antaa eniten fiiliksiä, koska ohjaamo on koko ajan täynä käsiä ja paniikki päällä, eikä kuski ehdi lepäämään missään välissä.
Mutta kierrosajat on mitä on, ja mitään kehitystä niissä ei tapahdu.

Oikea ajolinja mahdollistaa tehokkaan jarruttamisen ja tehokkaan avauksen.
Väärällä ajolinjalla et voi jarruttaa tai avata tehokkaasti.
Oikealla ajolinjalla ajaminen on tylsää.
Väärällä ajolinjalla ajaminen on tapahtumarikasta.

Videosta näkee että vauhdin kasvaminen on tuonut uusia ongelmia.
Yksi niistä on radan käyttö ennen mutkaa, koska ulostulo edellisestä mutkasta on vielä kesken. Ja ulostulo on kesken sen takia, että mutkaan on menty väärällä linjalla, ja apeksin jälkeen on keskitytty vääntämään kaasua, joten mopo on väärällä linjalla ulostulossakin.

Eli, ennen kuin menet portille, pysähdy varikolla hetkeksi, pistä silmät kiinni, vaihda asennetta, avaa silmät, ja vasta sitten mene portille.
Fokusoidu enemmän siihen mitä teet ennen jarrumerkkiä, ja jarrumerkin ja apeksin välillä.
Älä yritä päästä nopeasti ja kovaa kaasulle.

Ota seuraavaksi kohteeksi vaikkapa radan käyttö ennen jarrumerkkiä. Avaa pehmeästi edellisestä mutkasta, ja käytä koko rata ulostulossa, eli keskity ajolinjaan avauksen kustannuksella. Avauksesta ei tarvi hellittää kuin 10% niin sulla onkin yhtäkkiä 90% enemmän kapasiteettia tehdä asioita.

Ja ulostulon aikana fokusoidu siihen että ulostulon jälkeen saat mopon ajoissa sinne minne haluat, eli seuraavan mutkan jarrumerkille. Ja mopon pitää olla täsmälleen oikeassa paikassa ja nokan pitää osoittaa täsmälleen oikeaan suuntaan, silloin kun osut jarrumerkille. Voit myös ajolinjan suhteen hieman varastaa tuossa kohtaa, ja ennakoida, eli ajaa hieman väärää linjaa ulostulosta jarrumerkkille, jotta mopo oikeasti osuu siihen mihin pitääkin jarrumerkin kohdalla/ mopo on jo linjalla ja osoittaa oikeaan suuntaan hieman ennen jarrumerkkiä.

Veikkaisin että pelkästään tuolla tippuu 3 sekunttia kierrosajasta.

Jos olet oikeassa paikassa ja menossa oikeaan suuntaan jarrumerkin kohdalla, sen jälkeen sinulla on mahdollisuus jarruttaa tehokkaasti ja ajaa oikeaa ajolinjaa apeksille. Jolloin mopo on oikeassa paikassa ja menossa oikeaan suuntaan myöskin apeksissa, ja se taas johtaa siihen että avaus on tehokas. Tuntuu hitaalta ja kello tykkää.

Jos olet väärässä paikassa ja menossa väärään suuntaan jarrumerkin kohdalla, sen jälkeen sinulla ei ole mahdollisuutta jarruttaa tehokkaasti ja ajat väärää ajolinjaa apeksille. Jolloin mopo on väärässä paikassa ja menossa väärään suuntaan myöskin apeksissa, ja se taas johtaa siihen että avauskin menee vituiksi. Tuntuu nopeelta ja kierrosajat on mitä on.

Rata-ajo on Yksinkertaista, ei tehdä siitä vaikeaa. :]

Jos sinua epäilyttää onko jarrumerkki oikealla paikalla, niin sitä et voi tietää ennen kuin oikeasti saat joka kerta mopos siihen jarrumerkille suurin piirtein samalla tavalla. Vasta sen jälkeen kun jarrumerkille saapuminen on vakioitu, voit ottaa seuraavan askeleen ja pohtia pitäisikö jarrumerkkiä siirtää johonkin suuntaan vai ei.

Jokatapauksessa ajaminen ja ajolinja lähtee liikkeelle jarrumerkistä ja mopon paikasta ja suunnasta jarrumerkillä. Siksi se on ensimmäinen asia mikä pitää osua kohdilleen, jotta sitten taasen sitä seuraavat palaset voisivat osua kohdilleen.
Jos ei osu, niin ei osu seuraavatkaan.

Noin muutoin toi ajelu tuossa videolla on ihan kivan näköistä, toki vähän liikaa menee eniten yrittämiseksi ja mopo sinkoilee sinne tänne pitkin rataa, mutta mitään katastrofaalisen isojen virheiden jatkuvaa tekoa ei ole havaittavissa.
Kamerakulma on vahän hämäystä aiheuttava, jos saisit kameran mopon keskilinjalle ja suoraan, niin olisi parempi.

https://www.youtube.com/watch?v=ciHMMbZ3JcU
Jarrut paskana, paha hidastaa.

JCM

Kiitän kommenteista! Käsitinkö oikein, että:
1) avaus apexin jälkeen liian nopea / raju ja tämän seurauksena ulostulossa mopon nokka osoittaa vielä ulkolinjalle kun pitäisi olla jo tähtäimessä seuraava jarrumerkki?
2) jarrumerkin kohdalla mopon keula osoittaa vielä edellisen ulostulon jäljiltä väärään suuntaan?
3) taitto mutkaan ei lähde riittävästi radan ulkoreunasta?
4) apexi tulee liian aikaisin silmille, josta seuraa väärä linja ulostuloon?

Yritin su parilla vikalla setillä keskittyä noihin hommiin vaihtelevalla menestyksellä. Yritin saada taitettua mutkaan paremmin radan ulkoreunasta ja siirrettyä apexia hieman pidemmälle. Sillä seurauksella, että osuin noin 2 metrin päähän apexista [emoji16] pitänee reenailla vähän lisää...

Lähetetty minun motorola one laitteesta Tapatalkilla


murmela

Lainaus käyttäjältä: JCM - 15.07.19 - klo:21:09
Kiitän kommenteista! Käsitinkö oikein, että:
1) avaus apexin jälkeen liian nopea / raju ja tämän seurauksena ulostulossa mopon nokka osoittaa vielä ulkolinjalle kun pitäisi olla jo tähtäimessä seuraava jarrumerkki?
2) jarrumerkin kohdalla mopon keula osoittaa vielä edellisen ulostulon jäljiltä väärään suuntaan?
3) taitto mutkaan ei lähde riittävästi radan ulkoreunasta?
4) apexi tulee liian aikaisin silmille, josta seuraa väärä linja ulostuloon?

Yritin su parilla vikalla setillä keskittyä noihin hommiin vaihtelevalla menestyksellä. Yritin saada taitettua mutkaan paremmin radan ulkoreunasta ja siirrettyä apexia hieman pidemmälle. Sillä seurauksella, että osuin noin 2 metrin päähän apexista [emoji16] pitänee reenailla vähän lisää...

Lähetetty minun motorola one laitteesta Tapatalkilla


Oli avaus raju tai ei, niin ongelma on lähinnä siinä että 1) keskityt liikaa siihen kaasun käyttöön, jolloin 2) ajolinja kärsii. Ja kun linja kärsii, niin avauksen jälkeinenkin 3) linja kärsii ja sen seurauksena taitto kärsii, ja sitten sen jälkeen 4) apeksi on väärässä paikassa, ja apeksin jälkeen koko homma lähtee taas uudelle samanlaiselle syklille 1) kaasun avittamana.
Eli ymmärsit ihan oikein.

Virhe ei kostaudu siinä paikassa ja siinä hetkessä kun teet sen virheen, vaan vasta sen jälkeen. Ja jos tekee jatkuvasti samat virheet niin syy-seuraus-suhde on koko ajan negatiivinen.
Rata-ajo ei ole sarja perättäisiä toisistaan erillisiä tapahtumia, vaan rata-ajo on sarja toisistaan riippuvaisia tapahtumia.

Hyvä puoli siinä on se että kun saat virheellisen syklin poikki, ja alat tehdä oikeita asioita yksi kerrallaan, niin syy-seuraus-suhde muuttuukin positiiviseksi.
Käytännössä se tarkoittaa sitä että nopeus jarrussa kasvaa, nopeus apeksissa kasvaa, nopeus avauksessa kasvaa, nopeus jarrumerkillä kasvaa. Eli nopeus kertautuu, eli keskinopeus kasvaa, eli kierrosaika paranee, vaikka väännätkin kaasua vähemmän agressiivisesti.

Nopeus jarrussa kasvaa sen takia, että paremmalla linjalla ja paremmalla radankäytöllä kääntösäde kasvaa.
Koska kääntösäde on suurempi ja nopeus jarrussa suurempi*, niin se pakottaa apeksinopeuden suuremmaksi.
Koska mopo tuli apeksiin suuremmalla nopeudella ja oikealla linjalla, niin avaus lähtee automaattisesti oikeaan suuntaan ja suuremmasta lähtönopeudesta, jolloin suoranopeus kasvaa huomattavasti, vaikka et väännäkkään kaasua agressiivisesti.
*Jarrumerkkiä ei tarvitse juurikaan siirtää vaikka suoranopeus kasvaakin, koska paremmalla linjalla ajetun jarrun voi ajaa suuremmalla nopeudella, eli vauhtia ei tarvitse jarruttaa pois. Ja jos vauhtia tarvitsee jarruttaa pois, niin parempi linja jarrussa mahdollistaa tehokkaaman jarrutuksen, eli se taasen hoituu sillä/ edelleenkään ei tarvitse jarrumerkkiä siirtää.
Ja kuten kaikki kokemuksesta tietää, niin vauhti loppuu joka tapauksessa aina liian aikaisin ennen apeksia...

Ei muutaku videota tuubiin noista parista vikasta setistä, niin pääsee näkemään ulkopuolisen silmin että mitä siellä oikeesti tapahtui/ lähtikö homma menemään parempaan suuntaan tekemisen osalta.

Syy miksi apeksi karkasi on se että nyt kun muutit ajolinjaa ja keskityit siihen taittamiseen, niin se seuraava pala (apeksi) tuli vielä selkärangasta vanhalla tavalla, joten uusi ja vanha palikka ei mätsää 100% heti saman tien.
Mutta kun saat vakioitua sen jarrumerkin, niin seuraava kehityskohde on jarru, ja varsinkin ajolinja jarrun aikana (prioritteetti 1). Vasta sen jälkeen napsahtaa se apeksi kohdilleen.
Sit homma onkin oikeestaan paketissa. Niin yksinkertaista rata-ajo on.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

JCM

Sunnuntailta en saanut lainkaan videota, koska lauantain sössimisen seurauksena meni etukatteen mukana kamerakiinnike enkä saanut tuohon uuteen katteeseen kenttäolosuhteissa kiinnikettä mitenkään järkevästi paikalleen. Koko su tuntui ajamisesta puuttuvan ihan kokonaan rentous ja sujuvuus. Ehkä siinä alitajunta oli koko ajan sitä mieltä, että kohta lähtee taas pelit alta.
Tossa vielä se lauantain töppäys:
https://youtu.be/FTPG5OcI8sE

Lähetetty minun motorola one laitteesta Tapatalkilla


Nitrous

Lainaus käyttäjältä: JCM - 16.07.19 - klo:12:51
Sunnuntailta en saanut lainkaan videota, koska lauantain sössimisen seurauksena meni etukatteen mukana kamerakiinnike enkä saanut tuohon uuteen katteeseen kenttäolosuhteissa kiinnikettä mitenkään järkevästi paikalleen. Koko su tuntui ajamisesta puuttuvan ihan kokonaan rentous ja sujuvuus. Ehkä siinä alitajunta oli koko ajan sitä mieltä, että kohta lähtee taas pelit alta.
Tossa vielä se lauantain töppäys:
https://youtu.be/FTPG5OcI8sE

Lähetetty minun motorola one laitteesta Tapatalkilla


Löytykö selkee syy kaatoon?
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

JCM

No en ainakaan itse keksinyt mitään 100% pitävää meriselitystä tohon. Race chronon mukaan vauhti mutkassa oli ihan samaa luokkaa kuin muillakin kierroksilla. Etunen ei varoitellu tota ennen kertaakaan ja tossa se kuitenkin lipesi. Rengastusta tietysti ekana aloin pohdiskelemaan. Nyt alla oli Dunlopin D212 GP racer medium (tämä siis ei ole se D212 PRO versio). Lieko niin, ettei tämä ole edes seoskumi? Dunlopin sivuilla tämän kohdalla on maininta, että lämppäreiden käyttö on suositeltua mutta ei pakollista. D213 PRO:n kohdalla on mainittu, että käyttö vain lämppäreiden kanssa.  Ajat tuolloin la liikkui 1.27,5 - 1.28,0 välimaastossa.

Lähetetty minun motorola one laitteesta Tapatalkilla


Nitrous

Lainaus käyttäjältä: JCM - 16.07.19 - klo:17:49
No en ainakaan itse keksinyt mitään 100% pitävää meriselitystä tohon. Race chronon mukaan vauhti mutkassa oli ihan samaa luokkaa kuin muillakin kierroksilla. Etunen ei varoitellu tota ennen kertaakaan ja tossa se kuitenkin lipesi. Rengastusta tietysti ekana aloin pohdiskelemaan. Nyt alla oli Dunlopin D212 GP racer medium (tämä siis ei ole se D212 PRO versio). Lieko niin, ettei tämä ole edes seoskumi? Dunlopin sivuilla tämän kohdalla on maininta, että lämppäreiden käyttö on suositeltua mutta ei pakollista. D213 PRO:n kohdalla on mainittu, että käyttö vain lämppäreiden kanssa.  Ajat tuolloin la liikkui 1.27,5 - 1.28,0 välimaastossa.

Lähetetty minun motorola one laitteesta Tapatalkilla


On tossa varmasti ajovirhettäkin mukana, mutta oliko toi etunen myös vasemmalta laidalta yhtä soirono kuin oikeelta? Eihän tommonen enää voi pitää.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Sippe

16.07.19 - klo:18:55 #27 Viimeisin muokkaus: 16.07.19 - klo:18:57 käyttäjältä Sippe
Videon lopussa renkaan reuna näyttää pikkuisen oudolta? https://lifeatlean.com/motorcycle-tyre-wear-guide/
Liittyykö mitenkään kaatoon?( Asia olikin jo huomattu.)

JCM

Kyllä se aika samanlainen on molemmin puolin. Ikinä koskaan mulla ei oo tullu etuseen mitään rumaa kulumaa mutta nyt tuli. Yritin settien välissä muutella paineita mutta ei ehtinyt silottumaan ennen ku meni nurin [emoji849] aluksi pidin tossa lämppäripainetta 2,3 mutta nostin 2,4 mikä on tolle se valmistajan suositus.

Lähetetty minun motorola one laitteesta Tapatalkilla


PrivateeR

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 16.07.19 - klo:18:54oliko toi etunen myös vasemmalta laidalta yhtä soirono kuin oikeelta? Eihän tommonen enää voi pitää.
Ihan sama havainto + pohdinta täällä päässä myöski. Ei toi kaato nimittäin näytä mitenkää väkisin mutkaan työnnetyltä, mutta jopa mun eturenkaisiin verrattuna toi rengas on jo aivan puhkipantu, toi ei todellakaa pidä max leanin lähellä enää ollenkaan, vaan se lähtee vain "laahaamaan" alta pois, eli aliohjaa iha älyttömästi, ja jos siinä tekee sitte sen pienenkää lisäohjauksen mutkan suuntaan ni sit kyllä lähdetään. Ite tein sen pikkuvirheen vuosi sitte kahvilan mutkassa, mutta sain työnnettyä pystyyn ku oli sen verran hidas mutka.
www.facebook.com/jonikb
www.facebook.com/HierojaJoni

Every man dies. Not every man really lives.

Powered by EzPortal