RR SM 2019

Aloittaja santerik, 01.01.19 - klo:10:40

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

murmela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 02.07.19 - klo:10:11Tosin näyttäähän tuo toimivan vähilläkin kierroksilla, kun pitää ajatuksen mukana.
Ratsastelen nyt hieman keppihevosella, mutta tuota olen monelle kuskille yrittänyt sanoa. Moni kuski, oli sitten hidas tai nopea, ei oikein ymmärrä miten tehokas ase ihmisen oma mieli on niin hyvässä kuin pahassa.
Rata-ajo on loppujen lopuks hyvin yksinkertainen asia, ja koostuu vain muutamasta perusasista. Ja kunhan pitäytyy niissä muutamassa perusasiassa, niin ajaminen on kokonaisuutena hyvin yksinkertaista ja nopeaa.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: murmela - 02.07.19 - klo:11:18
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 02.07.19 - klo:10:11Tosin näyttäähän tuo toimivan vähilläkin kierroksilla, kun pitää ajatuksen mukana.
Ratsastelen nyt hieman keppihevosella, mutta tuota olen monelle kuskille yrittänyt sanoa. Moni kuski, oli sitten hidas tai nopea, ei oikein ymmärrä miten tehokas ase ihmisen oma mieli on niin hyvässä kuin pahassa.
Rata-ajo on loppujen lopuks hyvin yksinkertainen asia, ja koostuu vain muutamasta perusasista. Ja kunhan pitäytyy niissä muutamassa perusasiassa, niin ajaminen on kokonaisuutena hyvin yksinkertaista ja nopeaa.

Tuo on se toinen puoli. Toinen puoli on sitten se, että vaaditaan toistoja, että pää ja lihaksisto pystyy toimimaan järkevästi tilanteissa, joissa primitiivireaktiot tahtovat tunkea esiin. Eipä tuo meikäläisen ajaminenkaan kovin kummoista vielä ole juurikin toistojen puutteen takia. Pitää kattoo jaksanko laittaa dataa julkiseen jakoon vai en. Se kun ei pidä sisällään juurikaan puhtaita kierroksia, joten datassa on paljon sellaista, mitä ei normiajossa ole.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 02.07.19 - klo:22:36
Tuo on se toinen puoli. Toinen puoli on sitten se, että vaaditaan toistoja, että pää ja lihaksisto pystyy toimimaan järkevästi tilanteissa, joissa primitiivireaktiot tahtovat tunkea esiin.

Eipä tuo meikäläisen ajaminenkaan kovin kummoista vielä ole juurikin toistojen puutteen takia. Pitää kattoo jaksanko laittaa dataa julkiseen jakoon vai en. Se kun ei pidä sisällään juurikaan puhtaita kierroksia, joten datassa on paljon sellaista, mitä ei normiajossa ole.
Noh, toistotkaan ei auta jos ei ole etukäteen miettinyt itselleen tarpeeksi paljon vaihtoehtoisia toimintamalleja niihin primitiivitilanteisiin. Se primitiivireaktiohan on oikeastaan vaan aivojen antama indikaatio siitä että riittävän hyvin tilanteeseen sopivaa toimintamallia ei ole saatavilla. Ja varsinkin jos ei sellaisen primitiivitilanteen jälkeen mieti että mistä se ihan oikeasti johtui, eli ei kaiva omasta päästään sitä todellista syytä selville, niin sitten sen jälkeiset toistot vie hommaa vaan huonompaan suuntaan.
Mitä enemmän tekee töitä radan ulkopuolella, niin sitä vähemmän tarvii töitä tehdä radalla.

Niinno, se nyt taas vaan on esimerkki siitä miten "surkeallakin" ajollakin pääsee yllättävän kovaa. Ihan sama mitä vauhtia ajaa, niin samat virheet ne on aina videolla ja datassa, niiden suuruus vaan vaihtelee vauhdin mukaan. Eikä se ryhmäajo tainnut kovin montaa kymppää hitaampaa olla kuin toi enkkakierros? Erilaista toki, mutta vauhdillisesti aika samoissa?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Coo

Mikäli primitiivireaktioilla tarkoitetaan tilannetta, jonka ihminen kokee uhkana, on evoluution seurauksena elimistön reagointi näihin tilanteisiin sellainen, että etukäteen ajatellut toimintamallit heitetään siinä hetkessä romukoppaan. Elimistö panostaa kaiken hetkessä selviämiseen alkukantaisten toimintamallien pohjalta ts. lisätään verenkiertoa isoihin lihaksiin, jätetään hienomotoriikka sivurooliin ja aivoista saatava vaste ja valinta on automaattinen. Tämän on varmasti aika moni kokenut esimerkiksi ihan arkiliikenteessäkin esim. hätäjarrutusta tehdessään. Jälkikäteen muistaa jopa ajatelleensa, että kannattaisi väistää, mutta käytännössä on kuitenkin vain painanut jarrua.

Koska aidoksi koettuun uhkaan elimistön reagointi on käytännössä aina edellä mainittu, toimiva strategia on vaikuttaa siihen, mitä koemme uhkana. Tähän on monia eri lähestymistapoja. Yleisesti elimistöä voidaan "virittää" vähemmän herkäksi ärsykkeille. Toisaalta rajalle viedyt toistot auttavat siedättämisessä ja uhkan tunteen siirtämisessä kauemmaksi. Lisäksi suorituksen jälkeiset oikein ajoitetut mielikuvaharjoitukset auttavat tuomaan uusia automaattisia toimintamalleja jne.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: murmela - 02.07.19 - klo:23:34
Eikä se ryhmäajo tainnut kovin montaa kymppää hitaampaa olla kuin toi enkkakierros? Erilaista toki, mutta vauhdillisesti aika samoissa?

0,5-1,0 sekkaa hitaammin mentiin ryhmässä mitä toi mun kisan paras kierros, joka jäi arviolta 0,5s päähän siitä mihin olisi ollut potenttiaalia.

En tuota dataa laita julkiseen jakeluun, koska todennäköisesti siitä ei seuraa mitään rakentavaa. Ne jotka tuota haluavat ihmetellä/verrata omaan ajoon niin voivat kysellä vaikka privalla.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

Lainaus käyttäjältä: Coo - 03.07.19 - klo:21:25
Mikäli primitiivireaktioilla tarkoitetaan tilannetta, jonka ihminen kokee uhkana, on evoluution seurauksena elimistön reagointi näihin tilanteisiin sellainen, että etukäteen ajatellut toimintamallit heitetään siinä hetkessä romukoppaan. Elimistö panostaa kaiken hetkessä selviämiseen alkukantaisten toimintamallien pohjalta ts. lisätään verenkiertoa isoihin lihaksiin, jätetään hienomotoriikka sivurooliin ja aivoista saatava vaste ja valinta on automaattinen. Tämän on varmasti aika moni kokenut esimerkiksi ihan arkiliikenteessäkin esim. hätäjarrutusta tehdessään. Jälkikäteen muistaa jopa ajatelleensa, että kannattaisi väistää, mutta käytännössä on kuitenkin vain painanut jarrua.

Koska aidoksi koettuun uhkaan elimistön reagointi on käytännössä aina edellä mainittu, toimiva strategia on vaikuttaa siihen, mitä koemme uhkana. Tähän on monia eri lähestymistapoja. Yleisesti elimistöä voidaan "virittää" vähemmän herkäksi ärsykkeille. Toisaalta rajalle viedyt toistot auttavat siedättämisessä ja uhkan tunteen siirtämisessä kauemmaksi. Lisäksi suorituksen jälkeiset oikein ajoitetut mielikuvaharjoitukset auttavat tuomaan uusia automaattisia toimintamalleja jne.

Sanotaan vaikka sitten niin päin että, sellainen tilanne joka johtaa primitiivireaktioon esim hätäjarrutukseen, jos ei aivoilla ole tarjota toimintamallia kyseiseen uhkaan sitä ennen.

Esimerkkinä se että jos on saanut taottua itselle päähän että autolla ajellessa ei kannata hätäjarruttaa eikä hätäväistää, jos eteen juoksee koira/ koiran kokonen eläin/ pienempi kuin koiran kokonen eläin.

Niin silloin kyseinen tilanne ei laukaise primitiivireaktiota/ refleksinomaista hätäjarrutusta, vaan aivot tarjoavat refleksinomaisesti vaihtoehtoisen toimintamallin.

Kun taasen ihmisellä jolla ei ole aivoissa tarjolla vaihtoehtoista toimitamallia kyseinen tilanne laukaisee sen primitiivireaktion/ hätäjarrutuksen. Tai pahimmassa tapauksessa hätäväistön ja auto on pari kertaa katon kautta ympäri jossain ojassa, tai huonolla säkällä esim puun kyljessä rutussa.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

13.07.19 - klo:19:41 #66 Viimeisin muokkaus: 13.07.19 - klo:19:57 käyttäjältä murmela
Jarrut paskana, paha hidastaa.

santerik

Facesta:
Tiedote Road Racing SM-sarja 4. osakilpailu, Alastaro – Muutoksia katsomo-olosuhteisiin.

27.-28.7.2019 Alastaron moottoriradalla ajettavan
Road Racingin SM-sarjan 4. osakilpailun katsomo-olosuhteisiin on tullut muutoksia.

Kilpailun järjestäjästä johtumattomista syistä, rata-alueella ei ole käytössä 2000 istumapaikan katsomoja.

Katsomot on vuokrattu rata-alueen ulkopuolelle, eikä niitä ole palautettu ajoissa. Hätäratkaisuna kilpailun järjestäjä on hankkinut paikalle 240 istumapaikan katsomot.

Kehotammekin kaikkia katsojia ottamaan mahdollisuuksien mukaan helposti kuljetettavia istuimia (esim. retkijakkara).

Katsomoalueeksi suosittelemme maavallikatsomoa pääsuoran jälkiosan kohdalla.

Pahoittelemme katsojille aiheutunutta haittaa.

Pääsylipun hinnasta on mahdollista hakea 5€ hyvitys jälkikäteen sähköpostitse osoitteesta info@wcrc.fi

Road Racing SM-sarja / West Coast Racing Club ry

https://www.roadracingsm.fi/

santerik

26.07.19 - klo:16:26 #68 Viimeisin muokkaus: 26.07.19 - klo:17:12 käyttäjältä santerik
Paska homma katsomoiden kanssa kun on saatu Suomen huiput radalle ja katsomot on toisaalla.

Vuan komiat kapinat saataneen silti, nyt vaan saattaisi olla ihan katsojiakin..

pienisopoapina

https://www.roadracingsm.fi/html/fi/kilpailut/osakilpailut/
LAUANTAI  27.7.2019
AIKA-AJOT
09.00 – 09.15  MiniGP
09.25 – 09.40  Star Service Cup
09.50 – 10.10  Superstock 600 
10.20 – 10.35  Supersport 300 / FIN Moriwaki Cup
10.45 – 11.05  Superbike    
11.15 – 11.30  Retro Superbike
11.40 – 11.55  Sivuvaunut   
12.00 – 12.30   SIVUVAUNUKYYDITYKSET
LAUANTAI KILPAILUTKierrosta
13.00 MiniGP 8 
13.30 Star Service Cup 10 
14.00 Superstock 600  15
14.45 Supersport 300 / FIN Moriwaki Cup 10
15.15 Superbike     15
16.00 Retro Superbike 10
16.30 Sivuvaunut    10
Lämmintä riittää. Ennuste yli 30 astetta.
Live: https://www.race-monitor.com/Live/Race/86594
Tulokset: https://www.race-monitor.com/Results/Race/86594
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

pienisopoapina

Mitäs @Nitrous tapahtu? Keskeytys 7. kierroksella.
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

Nitrous

Bensapumpun pirulainen porsi sijalta 7.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

pienisopoapina

27.07.19 - klo:16:41 #72 Viimeisin muokkaus: 27.07.19 - klo:17:18 käyttäjältä pienisopoapina
saatko huomiseksi kuntoon?
<EDIT> FB:n mukaan tulee kuntoon
</EDIT
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

santerik

Lahti mainitsi jossain, että jarrujen kanssa oli ongelmia.

Tuli siitä mieleen, käyttääkö nopeat vesselit abseja? Sääntöjen mukaan näemmä saa käyttää (jos ovat olleet tehtaalta tullessa) tai olla käyttämättä.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: santerik - 27.07.19 - klo:20:51
Lahti mainitsi jossain, että jarrujen kanssa oli ongelmia.

Tuli siitä mieleen, käyttääkö nopeat vesselit abseja? Sääntöjen mukaan näemmä saa käyttää (jos ovat olleet tehtaalta tullessa) tai olla käyttämättä.
Ei käytä.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Powered by EzPortal