Apuja jokkiksessa tarvittujen varmistusten kanssa

Aloittaja tonibergholm, 04.06.12 - klo:12:51

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

tonibergholm

eli rääräähän tarttis jokkiksen säännöissä tarvitut varmistukset, kellään kokemusta? Saako valmiiksi poratut pultit/korkit jostain kaupasta suoraan vai kuin?

pienisopoapina

Motorgissa oli aiheesta riemastuttava keskustelu: http://www.moottoripyora.org/keskustelu/showthread.php/248782-Ratapy%C3%B6r%C3%A4n-varmistukset
Tuo pultinporausaihe voitti viihdyttävyydessäään melkein kumi- ja asentokeskustelut.

Mutta ois siistiä, jos joku asiantunteva tännekin nuo ohjeet laittais. Löytyis, ku tarvii.
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530


murmela

Muahaha, olin ihan unohtanut ton triidin.
Ne pultit toimii edelleen.
Eivät ole osanneet hajota.  :)
Jarrut paskana, paha hidastaa.

tonibergholm


Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: tonibergholm - 04.06.12 - klo:12:51
eli rääräähän tarttis jokkiksen säännöissä tarvitut varmistukset, kellään kokemusta? Saako valmiiksi poratut pultit/korkit jostain kaupasta suoraan vai kuin?

Helpoimmalla pääset kun otat jarrusatuloiden pultit irti ja viet sellaiselle, jolla kunnon vehkeet ja täräyttää niihin reiät. Toinen vaihtoehto on porata itse kantoihin reiät. Silloin tarvitsee kunnon terän (olisikohan 2-3mm oikea koko ja kobolttiterä). Terää pitää muistaa rasvata/öljytän operaation aikana ja varsinkin loppuvaiheessa terä voi jumia ja napsahtaa poikki, joten kannattaa ottaa useampi terä. Pultit ovat aika kovaa kamaa. Öljyproppu on jo vähän pehmeämpää materiaalia ja menee ihan varikko-olosuhteissakin reikä siihen. Jos V&H:n (Dull myy) öljynsuodatin mahtuu, niin kannattaa vaihtaa sellainen, sillä siinä on valmiiksi mutikka jossa lankavarmistuksille reikä. Noiden lisäksi öljykorkkiin varmistus. Allekirjoittaneen pyörästä voi tulla vakoilemaan kuin ne on tehty R1:een. Tontilla tästä päivästä sunnuntaihin mopo täällä Alastarolla.

Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

Hookala

Lainaus käyttäjältä: tonibergholm - 04.06.12 - klo:15:56
Oli kyllä taattua .org laatua

Hahaa, nyt muistankin tuon mun aloittaman threadin..    reps_1

Mutta sen verran asiaakin, että tuli hommattua varmistuslankapihdit ja ovat kyllä vertaansa vailla  mod_smilie_+1

Andy

Jukka tuossa jo antoikin tyhjentävän vastauksen. Omasta kokemuksesta lisään vielä, että poraaminen onnistuu helpoiten pylväsporakoneella ja pienillä kierroksilla. Se vaatii aikaa ja kärsivällisyyttä, mutta onnistuu näillä kotikonsteillakin.

Itsellä kului 3-4 terää ja yksi kokonainen ilta R6R:n varmistusreikien kanssa puuhastellessa. Ja jos oikein hifistelee, niin voi katsoa reikien paikat jo valmiiksi vielä kun pultit ovat kiinni pyörässä. Silloin voi ainakin tsekata, ettei reikä jää minkään kauluksen tai helman alle hankalaan paikkaan.

//Andy

porari

Vaikka aihe on vanha  se on kuitenkin aika-ajoin tapetilla. löyty tuollanen ymmärrettävä video aiheesta. ihan lopussa, jossain 18 min kohdalla näyttää kuinka lankaus tapahtuu pelkillä katkasupihillä ja käsillä.

https://www.youtube.com/watch?v=OwFjUX6SaY8

murmela

02.01.14 - klo:17:40 #9 Viimeisin muokkaus: 02.01.14 - klo:19:29 käyttäjältä jarska
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: murmela - 02.01.14 - klo:17:40
Tosta sivulta 19 alkaen löytyy varmuuslangotuksesta:
http://rgl.faa.gov/Regulatory_and_Guidance_Library/rgAdvisoryCircular.nsf/list/AC%2043.13-1B/$FILE/Chapter%2007.pdf
Jokos muuten ne sun kuusreikäset pultit on on käytössä murtunu niin kuin tietäjät tuolla orgin puolella silloin arvelivat? ;)
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 02.01.14 - klo:22:20
Lainaus käyttäjältä: murmela - 02.01.14 - klo:17:40
Tosta sivulta 19 alkaen löytyy varmuuslangotuksesta:
http://rgl.faa.gov/Regulatory_and_Guidance_Library/rgAdvisoryCircular.nsf/list/AC%2043.13-1B/$FILE/Chapter%2007.pdf
Jokos muuten ne sun kuusreikäset pultit on on käytössä murtunu niin kuin tietäjät tuolla orgin puolella silloin arvelivat? ;)
Ei ne perkeeleet oo vieläkään osannu totella niitä tietäjiä.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: murmela - 03.01.14 - klo:00:05
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 02.01.14 - klo:22:20
Lainaus käyttäjältä: murmela - 02.01.14 - klo:17:40
Tosta sivulta 19 alkaen löytyy varmuuslangotuksesta:
http://rgl.faa.gov/Regulatory_and_Guidance_Library/rgAdvisoryCircular.nsf/list/AC%2043.13-1B/$FILE/Chapter%2007.pdf
Jokos muuten ne sun kuusreikäset pultit on on käytössä murtunu niin kuin tietäjät tuolla orgin puolella silloin arvelivat? ;)
Ei ne perkeeleet oo vieläkään osannu totella niitä tietäjiä.
Pitäsköhän jonkun käydä kertomassa niille, että tartteis katketa tai ainaski nylppääntyä. :D
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

marko_

Mistä sitä ohutta vaijeria löytyis?
Sitten tarvis myös niitä millä sen vaijerin saa niitattua, niitä putkenpätkiä?

Sokat mulla jo on

eri-ernesti

Lainaus käyttäjältä: marko_ - 25.02.14 - klo:12:39
Mistä sitä ohutta vaijeria löytyis?
Sitten tarvis myös niitä millä sen vaijerin saa niitattua, niitä putkenpätkiä?

Sokat mulla jo on



Voihan nuo sokatki ihan normi varmistuslangalla kiinnittää?

Ite ainaki veivaan aina uudet langat, meneehän siinäki aikaa joku 10sec....

Powered by EzPortal