Jarrujen tuunausta

Aloittaja jarska, 04.04.12 - klo:10:38

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jarska

04.04.12 - klo:10:38 Viimeisin muokkaus: 04.04.12 - klo:10:49 käyttäjältä jarska
Edellisessä pyörässä tykkäsin että Brembon paloilla sai ihan erilaisen tuntuman jarrutukseen Tokicon satuloiden sisällä, joten vaihdoin tohon toiseenkin kymppiin tänään palat. stoppie_gif
Brembon palat on tyypiltään 07SU27SA sintteri, nuot ilmeisesti pitäs toimia sekä radalla, et maantiellä?

Pruukaatteko te parannella jarruja pelkillä paloilla, auttoko?...millasia käytössä...vaiko koko Brembon sikahintaisia satuloita ja letkuja tilalle?

Raaseri

04.04.12 - klo:10:45 #1 Viimeisin muokkaus: 04.04.12 - klo:10:49 käyttäjältä jarska
Kisatouhuissa muiden kuin letkujen vaihto on useimmissa luokissa kielletty. Joihinkin kilpureihin olen päivittänyt letkut, muita osia en ikinä.

Palat on todella tärkeässä roolissa rata-ajossa. Vaihdan ne jo senkin takia, että katupalojen sintteri kuumentaa jarruja kovasti. Mutta sen jälkeen kun on oppinut jarruttamaan tehokkaasti, en ole yhdessäkään pyörässä kokenut jarruongelmia. Puoli suoraa pitkään laahaamalla saa jarrut kuumenemaan liikaa, vaikka samat jarrut toimii napakoissa jarrutuksissa ja nopeammalla kierrosajalla moitteetta.

PetsuZX

Minulla on SBK:n palat, ja lisäksi vaihdoin nuo teräspunosletkut eteen, nämä hommasin kyseiseltä myyjältä. Tuntuma parani.

http://www.ebay.co.uk/itm/Goodridge-FRONT-SS-BRAKE-Hoses-KAWASAKI-ZX10R-2008-/270866412924?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item3f10e5757c


Grandi67

No minä päivitin tohon harraste Gixxeriin ZZR1400 Kawan nissinin jarrusylinterin(sattui olemaan kaapissa ylimääräinen) ja Rykkösen nelimäntäiset satulat.Keväällä sit näkee,miten onnistu,muttei ne ainakaan huonommat voi olla,kun vakiot  :).Standardi palat on vielä paikallaan, Brembon paloja on varastossa pari settiä.Halvalla kun sai.


Juha_K

Lainaus käyttäjältä: jarska - 04.04.12 - klo:10:38
Edellisessä pyörässä tykkäsin että Brembon paloilla sai ihan erilaisen tuntuman jarrutukseen Tokicon satuloiden sisällä, joten vaihdoin tohon toiseenkin kymppiin tänään palat. stoppie_gif
Brembon palat on tyypiltään 07SU27SA sintteri, nuot ilmeisesti pitäs toimia sekä radalla, et maantiellä?

Pruukaatteko te parannella jarruja pelkillä paloilla, auttoko?...millasia käytössä...vaiko koko Brembon sikahintaisia satuloita ja letkuja tilalle?

Tähän asti olen käyttänyt Brembon SC paloja, eli ne on pykälää SA paloja kisaisemmat. Olen ollut kyllä pirun tyytyväinen niihin.
Lisäksi olen päivittänyt jarruletkut (Goodridge), Brembon pääjarrusylinteri ja uuden keulan yhteydessä Pianon satulat. Selkeästi suurin muutos tuli pääjarrusylinterillä, tosin K1 Suikan vakio lineaaripuristin on aika lelu verrattuna uudempiin radiaalipuristimiin. Uudet satulat toi myös hieman lisää tuntumaa, mutta mielestäni tehoa ei varsinaisesti tullut lisää. Molemmissa satuloissa oli SC-palat. Nyt sitten ostin pari kierrosta Brembon RC paloja varastoon kun niitä sai Suomesta edullisesti.

Oleellisinta on hyvät palat ja riittävä HUOLTO peukku_1
Onhan näillä dinosauruksilla vedetty hemmetin lujaa aikanaan  stoppie_gif
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

jarska

Lainaus käyttäjältä: Juha - 04.04.12 - klo:12:01
Tähän asti olen käyttänyt Brembon SC paloja, eli ne on pykälää SA paloja kisaisemmat. Olen ollut kyllä pirun tyytyväinen niihin.

Jos oikeen ymmärsin niin SC palat on sellaset, jotka vaatii lämmitystä toimiakseen eli ei niinkään sovellu maantieajoon vai?

Juha_K

04.04.12 - klo:12:17 #6 Viimeisin muokkaus: 04.04.12 - klo:12:24 käyttäjältä Juha
Lainaus käyttäjältä: jarska - 04.04.12 - klo:12:07
Lainaus käyttäjältä: Juha - 04.04.12 - klo:12:01
Tähän asti olen käyttänyt Brembon SC paloja, eli ne on pykälää SA paloja kisaisemmat. Olen ollut kyllä pirun tyytyväinen niihin.

Jos oikeen ymmärsin niin SC palat on sellaset, jotka vaatii lämmitystä toimiakseen eli ei niinkään sovellu maantieajoon vai?

Hyvin ne kadullakin menee, en tosin aja sateella/kylmällä kelillä niin osaa sanoa kuinka silloin pelaisi :-X
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Raaseri

Lainaus käyttäjältä: jarska - 04.04.12 - klo:12:07
Lainaus käyttäjältä: Juha - 04.04.12 - klo:12:01
Tähän asti olen käyttänyt Brembon SC paloja, eli ne on pykälää SA paloja kisaisemmat. Olen ollut kyllä pirun tyytyväinen niihin.

Jos oikeen ymmärsin niin SC palat on sellaset, jotka vaatii lämmitystä toimiakseen eli ei niinkään sovellu maantieajoon vai?

Orgissa on vastaava keskustelu. Olen aika-ajoin kuullut tälläisestä. Mutta edes hiilikuituisissa kisapaloissa en ole itse moista ilmiötä koskaan päässyt toteamaan. Tietenkin normilevyillä, hiilarilevyillä tilanne olisi varmasti toinen. Kaikissa katumopoissani olen käyttänyt kisapalaa jostain 90-luvun puolivälistä eteenpäin. Myöskään sateelle en ole löytänyt palaa, joka ei toimisi myös silloin.

jarska

No höh, muistelin jostain lukeneeni, että 07SU27SC paloissa olis lukenut oikeen WARNING! Race use only...en vaan löydä kyseistä juttua enää.
Nyt kun kuukletin niin monella kauppiaalla näkyi teksti Race and Road use...noh, tilaan seuraavat sitten SC versiona.

Teemu Tanila

Mulla on ollu käytössä/testissä monenlaisia paloja mutta jo pidempään käyttänyt sekä Suzukissa että Kawassa vakiopaloja. Kestää selvästi pidempään kuin "race" palat, hyvä tuntuma ja aivan riittävästi tehoa. Kahdella sormella jarruttelen.

Huonona puolena näissä on hinta jos ovh:ta katsoo, kalliimpia kuin monet kisapalat. Itte saanu kuitenkin sopuhintaan joten ollu helppo päätyä käyttämään niitä.

Teräspunosletkut mulla on tainnu olla kaikissa pyörissä etujarruissa, niiden tarpeellisuudesta en ole tosin ollenkaan vakuuttunut.

Teemu

Raaseri

Lainaus käyttäjältä: Teemu Tanila - 04.04.12 - klo:13:33
Mulla on ollu käytössä/testissä monenlaisia paloja mutta jo pidempään käyttänyt sekä Suzukissa että Kawassa vakiopaloja. Kestää selvästi pidempään kuin "race" palat, hyvä tuntuma ja aivan riittävästi tehoa. Kahdella sormella jarruttelen.

Huonona puolena näissä on hinta jos ovh:ta katsoo, kalliimpia kuin monet kisapalat. Itte saanu kuitenkin sopuhintaan joten ollu helppo päätyä käyttämään niitä.

Teräspunosletkut mulla on tainnu olla kaikissa pyörissä etujarruissa, niiden tarpeellisuudesta en ole tosin ollenkaan vakuuttunut.

Teemu

Näinhän tämä on ollut, yhteen aikaan kaikki A:n kärkimiehet laittoi ZX-9R:n vakiopalat satuloihin, vaikka sponssitarroissa olis lukenut mitä. Koska ne vaan oli parhaat jos ko pala satulaan sopi.

app

En ole huomannut puimurin orkkispaloissa mitään puutteita, ja ero Gixeriin on selkeä, siitä hävis muutamassa kierroksessa paras ote, ja joutu puristelemaan enemmän. Nyt laitoin ärrärrään jotkut Brembon racing-palat, ja hyvin pitää nekin ryhtinsä kylmästä kuumaan.

jarska

Olenko mää nyt lähestymässä oikeita kisapoikia kun Brembon sintteripalat ihan loppu, kesti 1800km rata-ajoo + yks miittikeikka(500km) :o airrev_1 :D

Vaihdoin kokeeksi sbs 806RS palat, testaillaan nyt noita.

Millasin välein teille mänöö uusiks?

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: jarska - 08.06.12 - klo:09:44
Olenko mää nyt lähestymässä oikeita kisapoikia kun Brembon sintteripalat ihan loppu, kesti 1800km rata-ajoo + yks miittikeikka(500km) :o airrev_1 :D

Vaihdoin kokeeksi sbs 806RS palat, testaillaan nyt noita.

Millasin välein teille mänöö uusiks?

Ainakin Gixerissä kesti vakiopalat helposti koko kesän.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

jarska

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 08.06.12 - klo:09:53
Ainakin Gixerissä kesti vakiopalat helposti koko kesän.

Sää ajat niin kovaa, etkä jarruttele juur ollenkaan.:P

Powered by EzPortal