Kaatuminen.

Aloittaja Fasu, 06.03.12 - klo:20:30

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 6 Vieraat katselee tätä aihetta.

murmela

Lainaus käyttäjältä: jarska - 25.06.12 - klo:22:35
Jopas on tutunnäköistä jälkeä, mulla on tollanen käsivarressa.
Lisäksi nyt alkaa hematoomat lähtee reidestä liikkeelle, persus on niin tummumassa, et emäntää luulee saavansa mustaa miestä kun sopivassa kulmassa tulee makkariin.
Yli 90-asteen kulma?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

Mulla toimii tommosissa asfaltti-ihottumissa parhaiten yks tai kaks kerrosta urheiluteippiä. Lyhentää paranemisaikaa huomattavasti.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Grandi67 - 26.06.12 - klo:08:53
Tämmöinen setti tulossa Kemorassa rikottujen tilalle.Kilinkolin pulloo, jos saa ison inspiksen tai sit ei. Saa .

Katesetti

Joko sä kerkesit käymään naamallaan? Kuis se silleen lipsahti?
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Grandi67

26.06.12 - klo:12:00 #48 Viimeisin muokkaus: 26.06.12 - klo:12:02 käyttäjältä Grandi67
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 26.06.12 - klo:11:51
Lainaus käyttäjältä: Grandi67 - 26.06.12 - klo:08:53
Tämmöinen setti tulossa Kemorassa rikottujen tilalle.Kilinkolin pulloo, jos saa ison inspiksen tai sit ei. Saa .

Katesetti

Joko sä kerkesit käymään naamallaan? Kuis se silleen lipsahti?

Liian ahne avaus viimeisees kallistetussa vasurissa. Ihan oma moka, niistähän oppii....kait.

Kato mun naamakirjan profiilikuva. Vajaa sekunti tosta ja hisider

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Grandi67 - 26.06.12 - klo:12:00
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 26.06.12 - klo:11:51
Lainaus käyttäjältä: Grandi67 - 26.06.12 - klo:08:53
Tämmöinen setti tulossa Kemorassa rikottujen tilalle.Kilinkolin pulloo, jos saa ison inspiksen tai sit ei. Saa .

Katesetti

Joko sä kerkesit käymään naamallaan? Kuis se silleen lipsahti?

Liian ahne avaus viimeisees kallistetussa vasurissa. Ihan oma moka, niistähän oppii....kait.

Kato mun naamakirjan profiilikuva. Vajaa sekunti tosta ja hisider

Siinähän on komian näkönen sammakkoasento. Hyvin on kehitystä tapahtunu selkeesti. No ei muuta kun leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä...vai miten se meni. :p
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 26.06.12 - klo:12:24
Lainaus käyttäjältä: Grandi67 - 26.06.12 - klo:12:00
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 26.06.12 - klo:11:51
Lainaus käyttäjältä: Grandi67 - 26.06.12 - klo:08:53
Tämmöinen setti tulossa Kemorassa rikottujen tilalle.Kilinkolin pulloo, jos saa ison inspiksen tai sit ei. Saa .

Katesetti

Joko sä kerkesit käymään naamallaan? Kuis se silleen lipsahti?

Liian ahne avaus viimeisees kallistetussa vasurissa. Ihan oma moka, niistähän oppii....kait.

Kato mun naamakirjan profiilikuva. Vajaa sekunti tosta ja hisider

Siinähän on komian näkönen sammakkoasento. Hyvin on kehitystä tapahtunu selkeesti. No ei muuta kun leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä...vai miten se meni. :p

Kyllähän se kehittyy kun on tarpeeks puupäinen opettaja. ;) Sekuntti per päivä tais olla suunta.
Kaadon jälkeen grandi totes ett tasakaasulla lähti perä alta, totesin vaan ett vitut ollu.
Nooh, näytin racechronon datasta ett tos sul on tasakaasu, ja tos sä avaat, ja tos lähtee hisider. :)
Jarrut paskana, paha hidastaa.

jarska

Laitoin kaikki konttaamiset tänne samaan ketjuun.

Bobo

Lainaus käyttäjältä: murmela - 26.06.12 - klo:12:39
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 26.06.12 - klo:12:24
Lainaus käyttäjältä: Grandi67 - 26.06.12 - klo:12:00
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 26.06.12 - klo:11:51
Lainaus käyttäjältä: Grandi67 - 26.06.12 - klo:08:53
Tämmöinen setti tulossa Kemorassa rikottujen tilalle.Kilinkolin pulloo, jos saa ison inspiksen tai sit ei. Saa .

Katesetti

Joko sä kerkesit käymään naamallaan? Kuis se silleen lipsahti?

Liian ahne avaus viimeisees kallistetussa vasurissa. Ihan oma moka, niistähän oppii....kait.

Kato mun naamakirjan profiilikuva. Vajaa sekunti tosta ja hisider

Siinähän on komian näkönen sammakkoasento. Hyvin on kehitystä tapahtunu selkeesti. No ei muuta kun leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä...vai miten se meni. :p

Kyllähän se kehittyy kun on tarpeeks puupäinen opettaja. ;) Sekuntti per päivä tais olla suunta.
Kaadon jälkeen grandi totes ett tasakaasulla lähti perä alta, totesin vaan ett vitut ollu.
Nooh, näytin racechronon datasta ett tos sul on tasakaasu, ja tos sä avaat, ja tos lähtee hisider. :)

Hyvin Grandilta tippui ajat Kemoran juhannuskeikalla, kehitys on ollut nopeaa. En enää perässä pysynyt, pakko myöntää, ja enkka jäi 2 sekkaa Grandista. Muilla radoilla vielä on toistaiseksi toisin päin  :D

Manaillessani omaa paskahousuisuuttani ja uskalluksen puutetta ajaa kovempaa hieman lohdutti, kun tänään katselin racechronodataa viime juhannuksen Kemoran ajopäiviltä. Ilokseni ja jonkunlaiseksi lohdutukseksi totesin, että niin ennätys kuin oma mukavuusaluekin on tippunut n. 10 sekuntia vuodessa. Yrityksen puutteesta kertoo ehkä se, että mukavuusalue (sekuntin sisään helppo ajaa kierros toisensa jälkeen) on reilun sekuntin päässä ennätyksestä eli melkoisen varman päälle kurvaillaan  :-[
Family toys:
Ducati 1299 Panigale S 2016
BMW S1000RR 2011

murmela

Lainaus käyttäjältä: Bobo - 26.06.12 - klo:13:26
Manaillessani omaa paskahousuisuuttani ja uskalluksen puutetta ajaa kovempaa
Tos on semmonen psykologinen juttu, ett jos ajattelee olevansa paskahousu ja uskaltamaton, edes alitajuisesti, niin se sitten realisoituu siel radalla, halusi tai ei.
Itsesuggestio/ itsensä etukäteen psyykkaaminen on yllättävän toimiva juttu, sekä hyvässä että pahassa.
Se itsensä voittaminen tapahtuu etukäteen siel varikolla, ei siel radalla settiä ajaessa.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Streethawk

Lainaus käyttäjältä: murmela - 26.06.12 - klo:19:31
Lainaus käyttäjältä: Bobo - 26.06.12 - klo:13:26
Manaillessani omaa paskahousuisuuttani ja uskalluksen puutetta ajaa kovempaa
Tos on semmonen psykologinen juttu, ett jos ajattelee olevansa paskahousu ja uskaltamaton, edes alitajuisesti, niin se sitten realisoituu siel radalla, halusi tai ei.
Itsesuggestio/ itsensä etukäteen psyykkaaminen on yllättävän toimiva juttu, sekä hyvässä että pahassa.
Se itsensä voittaminen tapahtuu etukäteen siel varikolla, ei siel radalla settiä ajaessa.
Jep, sen on tosiaan tänä vuonna huomannut. Kun ei ole sellaista ajofiilistä ja poltetta kuin viime vuonna, niin ei se kello siitä tykkää.

poutis

Mä luotan perinteiseen suomalaisen miehen  tapaan. Numerolappu rintaan ja kypärä päähän.Kyllä se siitä lähtee...
Ei taidolla vaan tuurilla
YCC#14
SBB#70

Fasu

Kävelen nykyään syömään kun ei lähde kulkemaan. Ei tommosella tourinki kamppeella mahottomia, vaikka kisasemamman vehkeen silä nakitin. Ei väkisin vääntämällä tule kun nirhautumia.
VV

Vuorela

Laitetaas noi jutut omasta viimeisimmästä tänne.

Takarengas oli 95g epätasapainossa ja ketjut ihan liian kireellä. Pukilla rullaillessa pyörä alkaa ravistaa saman tien kun rengas ottaa vähän vauhtia. Kaipa tuo saa kelvata syyksi pyörän epävakaudelle, etenkin jos renkaan vaihdon jälkeen oireet häviää.

Joutuu muuttamaan mielipidettään takarenkaan tasapainottamisesta.

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 11.06.12 - klo:16:44
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 11.06.12 - klo:09:11
Puolikuivalla sateisilla ajamassa. Shikaanin avauksesta high sider. Vähän liikaa intoa kaasun kanssa ja takanen varmaan luisti märällä, otti pidon kuivassa kohdassa ja siitä sitten vähän ensin rodeoa, kunnes turvalleen. Tosin ihan spekulointia toi miten kaato lähti. Vähän liian aikaisin ja kovaa kaasulla kuitenkin. Rengaskaan ei vielä ehtinyt sulaa alle vaikka lämpösenä kävikin.

Hmm. Silminäkijä lausunnon perusteella ajoin kuitenkin kuivalla uralla pyörä oli jo muutamaa astetta vaille pystyssä kun takapää heitti vasemmalle ja heti perään oikealle. Tässä kohtaa kuski haki paikkaansa maatakiertävältä radalta ja tulos tulikin jo kirjoitettua. Datan keruuta ei ollut mukana joten sieltä ei nyt voi käytöstä kaivaa.

Mikähän voi saada pyörän käyttäytymään noin? Jos kerran perä ei luista avauksessa, mutta menettää tuolla tavalla pidon. Pyörä vähän ravisti/luikerteli bussipysäkin ulostulossa ja paluusuoralla mäen päällä, näistä vihjeistä kai olisi pitänyt osata tulla pois ja tutkia tarkemmin missä on vikaa. Kun kerran olin viimeistä settiä sateisilla liikkeellä ajoin nuo paikat vaan rauhassa ettei pyörä ravistanut liikaa. Tässä kohtaa oli tullut jo toista kymmentä kierrosta tällä kokoonpanolla. Vauhti oli mielestäni ihan reipasta, muttei mitään riskin kanssa touhuamista.

Ei kai takapyörä voi kiihdytyksessä nousta irti radasta, kun paino on jo takana ja sitten tuo epävakaus saada kyseisen heittämisen alulle. Olisiko jollain ajatuksia mistä lähteä pyörää tutkimaan takapyörän kiinnityksen, renkaan rungon ja tasapainon sekä takapään laakereiden lisäksi?

Tästä voi tehdä oman ketjunsa, jos joku sille näkee sopivan paikan.

Raaseri


Teemu Tanila

Mulla menee tosiaan keskimäärin sellanen 40-60g painoja takarenkaaseen, viime vuonna Pirelliin tuntu tarvivan vielä hieman ennemän kuin mitä nyt Dunloppiin, saattaa tosin olla harhaa.

Koskaan en muista että olis lähemmäs 100g tarvinnu mutta uskon että se on hyvinkin mahdollista, sulla Vuorela on ilmeisesti käyny just nyt niin jos et siis ollu laittanu painoja ollenkaan?

Sellanen tärinä jonka huomaa perseellä ajossakin ilmenee takarenkaan osalta varmaan just siellä lähempänä sitä 100g epätasapainoa, koska kovin usein ei valitusta aiheesta kuule ja osa porukasta ei tosiaan niitä renkaita tasapainota.

Kaksi kertaa on ittellä käynyt niin että alko täristään kohtuu paljon. Eka oli eturengas Kemoralla 2009 aika-ajossa, siinä renkaassa (Dunlop slick) oli kyllä jotain hämärää, sitä ei meinannu saada kirveelläkään tasapainoon ja ajossa sitten täristi vaikka olin sen kuitenkin tasapainottanut. Eikä ollu pyörähtänyt vanteella. Toinen oli myös Kemoralla, tällä kertaa 2011 kisojen aika-ajossa. Takarenkaasta lähti oikein kunnon tärinät. Renkaana oli Pirellin slick jossa oli tasapainotettu 60g verran. Rengas oli pyörähtänyt 180 astetta vanteella eli mun järjen juoksun mukaan epätasapainoksi tuli joku 120g. Molemmilla kerroilla ajoin kyllä muutaman kierroksen että sain edes jonkinlaisen ajan mutta ei se herkkua ollut.

Teemu

Powered by EzPortal