Kaatuminen.

Aloittaja Fasu, 06.03.12 - klo:20:30

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

murmela

Lainaus käyttäjältä: Murikka - 18.07.12 - klo:00:18
Mun mielestä mallia pitäisi ottaa siitä bemarikuskista joka vetää zetaa varikolla, herää 5 min ennen settiä ja käy rykäisemässä kolme kierrosta radalla ->1.28.0. Tais muuten olla sen kolmas setti tuolla reissulla ja kaikilla alle 5 kierrosta. Siinä saa tuo muutamien kymmenyksien hinkkaaminen yli 5 sekuntia hitaammilla kierrosajoilla vähän perspektiiviä.
Ok, ooks paljokin ottanu mallii tosta?
Onks toiminu sulla, vai kaislikko suhissu?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Murikka

Lainaus käyttäjältä: murmela - 20.07.12 - klo:00:08
Lainaus käyttäjältä: Murikka - 18.07.12 - klo:00:18
Mun mielestä mallia pitäisi ottaa siitä bemarikuskista joka vetää zetaa varikolla, herää 5 min ennen settiä ja käy rykäisemässä kolme kierrosta radalla ->1.28.0. Tais muuten olla sen kolmas setti tuolla reissulla ja kaikilla alle 5 kierrosta. Siinä saa tuo muutamien kymmenyksien hinkkaaminen yli 5 sekuntia hitaammilla kierrosajoilla vähän perspektiiviä.
Ok, ooks paljokin ottanu mallii tosta?
Onks toiminu sulla, vai kaislikko suhissu?

No sen oon huomannut, ettei varikolla stressaaminen ainakaan auta suoritusta radalla. Jos nukuttaa, niin otetaan päikkärit vaikkapa autossa ja jatketaan kun fiilis on parempi.

Joskus suhisee ja toisinaan taas ei. Joka kerta kun on kaislikkoa käyty niittämässä tai biitsillä pötkötelty on syy löytynyt peiliin katsomalla. Yleensä taustalla on ollut joku typerä virhe mitä en tule toistamaan. Toivottavasti. Nyt on luovuttu yliyrittämisestä ja puristamisesta ja otetaan kierrosajoissa vaikkapa 5 sekunttia turpaan, kunhan saadaan ajo rennoksi, linja kohdilleen ja avaus onnistumaan. Loppukesästä treenataan sitten jarruja kunhan nuo avaukset ja linjat saisi jotenkuten haltuun.

murmela

Lainaus käyttäjältä: Murikka - 23.07.12 - klo:00:01
Lainaus käyttäjältä: murmela - 20.07.12 - klo:00:08
Lainaus käyttäjältä: Murikka - 18.07.12 - klo:00:18
Mun mielestä mallia pitäisi ottaa siitä bemarikuskista joka vetää zetaa varikolla, herää 5 min ennen settiä ja käy rykäisemässä kolme kierrosta radalla ->1.28.0. Tais muuten olla sen kolmas setti tuolla reissulla ja kaikilla alle 5 kierrosta. Siinä saa tuo muutamien kymmenyksien hinkkaaminen yli 5 sekuntia hitaammilla kierrosajoilla vähän perspektiiviä.
Ok, ooks paljokin ottanu mallii tosta?
Onks toiminu sulla, vai kaislikko suhissu?

No sen oon huomannut, ettei varikolla stressaaminen ainakaan auta suoritusta radalla. Jos nukuttaa, niin otetaan päikkärit vaikkapa autossa ja jatketaan kun fiilis on parempi.

Joskus suhisee ja toisinaan taas ei. Joka kerta kun on kaislikkoa käyty niittämässä tai biitsillä pötkötelty on syy löytynyt peiliin katsomalla. Yleensä taustalla on ollut joku typerä virhe mitä en tule toistamaan. Toivottavasti. Nyt on luovuttu yliyrittämisestä ja puristamisesta ja otetaan kierrosajoissa vaikkapa 5 sekunttia turpaan, kunhan saadaan ajo rennoksi, linja kohdilleen ja avaus onnistumaan. Loppukesästä treenataan sitten jarruja kunhan nuo avaukset ja linjat saisi jotenkuten haltuun.
Aijaa, sä luulet ett tommonen mentaaliharjottelu on sama asia ku stressaaminen. No, voin kertoa ettei se ole sama asia.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Murikka

Lainaus käyttäjältä: murmela - 23.07.12 - klo:09:24

Aijaa, sä luulet ett tommonen mentaaliharjottelu on sama asia ku stressaaminen. No, voin kertoa ettei se ole sama asia.

Itseasiassa en luule. Hyödyllistä hommaa se on, etenkin ennen starttia kisaan. En vain laske varikolla racechronon ja dataloggerin tuijottelua samalla kun raapii toisella kädellä kalsareita ja toisella kädellä ruuvaa pyörän napsuja kohdalleen mentaalipuolen harjoitteluksi. Jos oikeasti pystyt keskittymään varikon metelissä ja häiriötekijöissä niin hyvin, että voit mielessäsi vetää ratakierroksen täydellisesti edes kolme kierrosta putkeen, niin nostan kyllä hattua.


murmela

Lainaus käyttäjältä: Murikka - 23.07.12 - klo:20:01
Lainaus käyttäjältä: murmela - 23.07.12 - klo:09:24

Aijaa, sä luulet ett tommonen mentaaliharjottelu on sama asia ku stressaaminen. No, voin kertoa ettei se ole sama asia.

Itseasiassa en luule. Hyödyllistä hommaa se on, etenkin ennen starttia kisaan. En vain laske varikolla racechronon ja dataloggerin tuijottelua samalla kun raapii toisella kädellä kalsareita ja toisella kädellä ruuvaa pyörän napsuja kohdalleen mentaalipuolen harjoitteluksi. Jos oikeasti pystyt keskittymään varikon metelissä ja häiriötekijöissä niin hyvin, että voit mielessäsi vetää ratakierroksen täydellisesti edes kolme kierrosta putkeen, niin nostan kyllä hattua.
Josta tulikin meleen ett tuli tosi orpo olo kun racechrono oli ensimmäistä kertaa jättäny tallentamatta mun ennätyskierroksen. Nyt ei ollut mitään dataa mistä katsoa missä oli mennyt hyvin ja missä huonosti, ja missä pität parantaa, ja mitä siel pitäis muuttaa. Ainoo mikä jäi ko kierroksesta käteen on kierrosaika, joka ei kerro itse ajosuoritteesta yhtään mitään.
Ja kisan jälkeen huomasin että fokus oli ollut koko kisan ajan niin täydellinen, että mulla oli muistissa ihan musta aukko sen kisan osalta. Ei oikeestaan mitään muistikuvia koko kisasta, paitsi kaks viimestä mutkaa, jossa en päässy edellä menevästä ohi.

Mut joo, kukin suhisee kaislikossa tyylillään.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Wper

tänään kemoralla kaaduttiin huolella, karusellin vasurissa kunnon highsiderit. pyörä parilla voltilla ympäri ja etu/takahäkki paskaksi, kaikki katteet alakatetta lukuunottamatta entisiä. etuvanteessa vekki. ja loput mahdolliset vahingot tarkastellaan huomenna. itellä otti kypärä sen verran iskua, että halkeili takaa jonku verran ja on entinen. lonkan päälle tulee varmaan komea kahden kämmenen kokoinen mustelma, ja  päähän sen verran kova tälli että kävin ensiavussa näyttäytymässä, ja  pää ei käänny mihinkään. kuvasivat kaularangan, eikä siellä mitään poikkeavaa ollut, mutta tällasen niskatuen määräsivät pidettäväks huomiseen asti ainakin..  tänään en taida vielä jaksaa pyörään alkaa osia ettimään, mutta huomenna varmaankin jo pitää alottaa metsästys. uus kypärä nousee hankinta listalle. samoin tällä foorumillakin mainostettu niskatuki menee hankintaan (on varmaan erilainen ku tämä nyt päällä oleva) ja sit ne suojahousut haalarin alle. säikähdyksellä selvittiin. ja onneks kaato oli hitaammassa mutkassa, eikä suoran päässä..  tänään olin ekaa päivää kesäloman jälkeen töissä, ja loppuviikon oon sairaslomalla, niin on hyvin aikaa ettiä pyörään uusia hiluja sekä itelle ajovarusteita.   kiitos Fasu1000 ja aapolas kaatokasan tarkistelusta ja kärryn kyytiin laittamisesta!
Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

rranta

Lainaus käyttäjältä: Wper - 23.07.12 - klo:23:25
tänään kemoralla kaaduttiin huolella, karusellin vasurissa kunnon highsiderit. pyörä parilla voltilla ympäri ja etu/takahäkki paskaksi, kaikki katteet alakatetta lukuunottamatta entisiä. etuvanteessa vekki. ja loput mahdolliset vahingot tarkastellaan huomenna. itellä otti kypärä sen verran iskua, että halkeili takaa jonku verran ja on entinen. lonkan päälle tulee varmaan komea kahden kämmenen kokoinen mustelma, ja  päähän sen verran kova tälli että kävin ensiavussa näyttäytymässä, ja  pää ei käänny mihinkään. kuvasivat kaularangan, eikä siellä mitään poikkeavaa ollut, mutta tällasen niskatuen määräsivät pidettäväks huomiseen asti ainakin..  tänään en taida vielä jaksaa pyörään alkaa osia ettimään, mutta huomenna varmaankin jo pitää alottaa metsästys. uus kypärä nousee hankinta listalle. samoin tällä foorumillakin mainostettu niskatuki menee hankintaan (on varmaan erilainen ku tämä nyt päällä oleva) ja sit ne suojahousut haalarin alle. säikähdyksellä selvittiin. ja onneks kaato oli hitaammassa mutkassa, eikä suoran päässä..  tänään olin ekaa päivää kesäloman jälkeen töissä, ja loppuviikon oon sairaslomalla, niin on hyvin aikaa ettiä pyörään uusia hiluja sekä itelle ajovarusteita.   kiitos Fasu1000 ja aapolas kaatokasan tarkistelusta ja kärryn kyytiin laittamisesta!

Tästä ei voi tykätä. Sinänsä hyvä ettei tullu osumaa sulle enempää. Harmi oli kyllä ja pyörä aika rajun näkönen. Osat tillaukseen ja raalle taas.

Wper

24.07.12 - klo:00:11 #82 Viimeisin muokkaus: 07.09.12 - klo:14:47 käyttäjältä Wper
tuossa muutama kuva pyörästä.
Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

app

Toi pakoputken pää on kyllä kaikkea muuta kun ikävän näköinen. Sori nyt, mutta näin maalaisnäkökulmasta katsoen, sanalla sanoen  hilpeä.
Hyvä että ei vkavampaa. Tuunausta vaan hiukan ja uutta tuppoa, ei kun tuppea nurin.

Wper

24.07.12 - klo:00:49 #84 Viimeisin muokkaus: 24.07.12 - klo:00:54 käyttäjältä Wper
Lainaus käyttäjältä: app - 24.07.12 - klo:00:43
Toi pakoputken pää on kyllä kaikkea muuta kun ikävän näköinen. Sori nyt, mutta näin maalaisnäkökulmasta katsoen, sanalla sanoen  hilpeä.
Hyvä että ei vkavampaa. Tuunausta vaan hiukan ja uutta tuppoa, ei kun tuppea nurin.
juu tuo tossa vaimentimen päässä on uus dB killer, tilasin sen että voi ajaa melupäivillä
Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

Birke

Lainaus käyttäjältä: Wper - 24.07.12 - klo:00:49
Lainaus käyttäjältä: app - 24.07.12 - klo:00:43
Toi pakoputken pää on kyllä kaikkea muuta kun ikävän näköinen. Sori nyt, mutta näin maalaisnäkökulmasta katsoen, sanalla sanoen  hilpeä.
Hyvä että ei vkavampaa. Tuunausta vaan hiukan ja uutta tuppoa, ei kun tuppea nurin.
juu tuo tossa vaimentimen päässä on uus dB killer, tilasin sen että voi ajaa melupäivillä
Toimii varmaan myös katalysaattorina :) Ei muuta kuin osat tilaukseen ja takasin radalle. Paranemisia mustelmille.

jarska

Paranemisia väkivahvalle Wper nuorukaiselle ja eikun uutta palikkaa mopoon!

Ps. ota heinät pois pakarista ennenkuin joku rätykkä kattelee siitä valmiin pesän.

M1uQ

Lainaus käyttäjältä: Wper - 24.07.12 - klo:00:49
Lainaus käyttäjältä: app - 24.07.12 - klo:00:43
Toi pakoputken pää on kyllä kaikkea muuta kun ikävän näköinen. Sori nyt, mutta näin maalaisnäkökulmasta katsoen, sanalla sanoen  hilpeä.
Hyvä että ei vkavampaa. Tuunausta vaan hiukan ja uutta tuppoa, ei kun tuppea nurin.
juu tuo tossa vaimentimen päässä on uus dB killer, tilasin sen että voi ajaa melupäivillä
no tämän killerin _täytyy_ olla brasiliasta tilattu?

Pithecus

Kaadoin Guzzini viime torstaina Alastarolla ja MP Foorumiin siitä kirjoittelinkin tuossa alempana olevan tekstin pätkän. Sen toisen osapuolen käsitys tapahtumista kiinnostais kovasti ja ajattelin josko tältä foorumilta löytyisi joku asiasta tietävä kun tämä tuntuu olevan aika lailla vilkkaampi kuin se MP-Foorumi. Sen verran sitäkin kautta tuli toisen (tai useamman) käden tietoa että kyseessä saattoi olla vaalean sininen pyörä.

"Torstaiaamupäivänä hitaassa ryhmässä otin ilmeisesti vähän osumaa toisen pyörän kanssa ja sen jälkeen lipat. Asfaltilla pyöriminen häiritsi sen verran mielikuvien muistiin tallennusta etten oikein tiedä mitä siinä tapahtui eikä siitä toisesta osapuolesta ole mitään käsitystä.
Yhdeltä takana ajaneelta kuulin jo hänen näkemyksensä tapahtumien kulusta mutta onko kukaan muu nähnyt tapausta ja osaisko kertoa mitä tapahtui? Erityisesti tietenkin kiinnostais sen osuman toisen osapuolen kommentit. En häntä varikolta löytänyt kun en tiennyt yhtään minkälaista pyörää/henkilöä etsiä.
Mulle ei käynyt juuri mitenkään. Vasen polvi ja käsi turvoksissa, kämmenselässä ehkä hiusmurtuma. Lisäksi pientä kolhua ympäri kroppaa. Pyöräkin selvisi vähällä, venttiilikoppa ja kytkin kahva rikki, sarvi vääntynyt, isompia kulumajäkiä äänenvaimentimessa ja jalkatapissa, pienempiä parissa muussakin paikaa.
Kiitokset raivaajaporukalle joka nouti miehen ja pyörän sekä siivosi sadan metrin öljyvanan"

Fasu

Tilastollinen todennäköisyys lähestyy vääjäämättä kun ratapäiviä tulee tarpeeksi. Wehnän säätämä alusta ja lyhyt oppimäärä,miten tuommosto rohmua viedään
johti kaarrenopeuksien nousuun ja niiden edelleen nostamiseen kun huomasi homman toimivan. Joku päivä ollaan sitten kyntöhommissa.
VV

Powered by EzPortal