Jäsenten väliset

Aloittaja nopea57, 22.02.12 - klo:09:01

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

app

02.08.12 - klo:17:44 #195 Viimeisin muokkaus: 02.08.12 - klo:17:46 käyttäjältä app
Kyllä murmela tämän jo tietääkin, mutta supistuuhan se vaikkapa sekunnin ero suoralla ~54 m, mutkaa lähestyttäessä metrimääräisesti, vaikka molemmat samaa vauhtia jarrussa ja mutkassa menevätkin. Jos mutkanopeus on 27 m/s, on ero kanttarissa puolet pienemmällä nopeudella enää se 27 m. Näyttää takana tulevalta, että edellä ajava taluttaa, mutta todellisuudessa ero koko ajan edelleen se 1.0 s.
Avauksessa edellä menevä pääsee aikaisemmin kaasulle, ja jälleen näyttää että edellä menijä karkaa konevoiman avulla, vaikka todellisuudessa vauhdin noustessa takaa tuleva etääntyy, eron säilyessä tasan sen 1.0 s.

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: app - 02.08.12 - klo:17:44
Kyllä murmela tämän jo tietääkin, mutta supistuuhan se vaikkapa sekunnin ero suoralla ~54 m, mutkaa lähestyttäessä metrimääräisesti, vaikka molemmat samaa vauhtia jarrussa ja mutkassa menevätkin. Jos mutkanopeus on 27 m/s, on ero kanttarissa puolet pienemmällä nopeudella enää se 27 m. Näyttää takana tulevalta, että edellä ajava taluttaa, mutta todellisuudessa ero koko ajan edelleen se 1.0 s.
Avauksessa edellä menevä pääsee aikaisemmin kaasulle, ja jälleen näyttää että edellä menijä karkaa konevoiman avulla, vaikka todellisuudessa vauhdin noustessa takaa tuleva etääntyy, eron säilyessä tasan sen 1.0 s.

Mutta tuossa ("Sittemmin olen huomannut että lähes kaikki nopean ryhmän kuskit tulevat mua perse edellä vastaan alastaron...välisuoralla...") kyseinen luonnonlaki ei päde vaan silloin takaa tulee jo selvästi kovempi tekijä, koska toinen on JO kiihdyttänyt ja toinen vasta KIIHDYTTÄMÄSSÄ ja silti tullaan perse edellä vastaan.

Itse en moista ainakaan vielä viime kerralla huomannut Alastarolla, mutta katsotaan nyt tulevana viikonloppuna ja ihmetellään vaikka läpi talven, koska tallennusvälineet on pyörässä. "Lähes kaikki" on minusta käsite joka on lähempänä lukuja 90-99,9 % kuin vaikkapa lukuja 30-50 % tms. Joten tällöin ymmärtäisin, että minua jonkun verran nopeammatkin tulevat noissa kohdissa pääsääntöisesti perse edellä vastaan ja noita kuskeja riittää paljon, hyvin paljon, nopeassa ryhmässä. Uskaltaisin melkeinpä lyödä vetoa, että voisin luetella nyt alkuun 50 kuskia nimeltä joiden epäilisin olevan sellaisia, joita Murmela ei joudu alituiseen noissakaan kohdissa väistelemään. Hei kaikki ovat nopean ryhmän kuskeja.

Minuakin tulee moni perse edellä vastaan (ja menen jopa ohi) kahvilanmutkassa, mutta syystä tahi toisesta sen jälkeen ovat pääsääntöisesti menneet (oman tasoiseni kuskit tai paremmat) heittämällä ohi pääsuoralla. Ykkösmutkassa jos joku tulee minua perse edellä vastaan nopeassa ryhmässä ja on muutoin minua selvästi nopeampi kuski, niin on luultavaa, että seuraavaksi tulee mäntymetsä perse edellä vastaan.

Tuolla tavalla http://www.youtube.com/watch?v=q9JgzYI4mOE ajattelin kuvailla Alastarollakin ja nöyrä pyyntöni olisi, että Murmela tekisi samalla tavalla (kamera kiinni pyörään ja perääni). Voisin sitten analysoida (tai joku muu analysoisi) ajoani ja katsoisin kuinka pahasti olen noissa kohdissa (ja muissakin) tulppana mopollani. Ilman apua ja opettajaa tuo oppiminen on kovin hankalaa ja ärsyttäähän se kun tytötkin (tai keski-ikää lähestyvät naiset) menevät ohi eikä perässä enää kestä.

Yhdestä kirjasta löytyy tähänkin sopiva lainaus. Löytyy kohdasta Matt.23:12. Jäänyt vähän vähelle lukemiselle viime aikoina, mutta jotain tarttui takkiin vajaa 30 vuotta sitten. Itse en ole sitä sisäistänyt, mutta se saattaa osittain selittää nämäkin kommentit.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

mic

Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 02.08.12 - klo:18:23
Lainaus käyttäjältä: app - 02.08.12 - klo:17:44
Kyllä murmela tämän jo tietääkin, mutta supistuuhan se vaikkapa sekunnin ero suoralla ~54 m, mutkaa lähestyttäessä metrimääräisesti, vaikka molemmat samaa vauhtia jarrussa ja mutkassa menevätkin. Jos mutkanopeus on 27 m/s, on ero kanttarissa puolet pienemmällä nopeudella enää se 27 m. Näyttää takana tulevalta, että edellä ajava taluttaa, mutta todellisuudessa ero koko ajan edelleen se 1.0 s.
Avauksessa edellä menevä pääsee aikaisemmin kaasulle, ja jälleen näyttää että edellä menijä karkaa konevoiman avulla, vaikka todellisuudessa vauhdin noustessa takaa tuleva etääntyy, eron säilyessä tasan sen 1.0 s.

Mutta tuossa ("Sittemmin olen huomannut että lähes kaikki nopean ryhmän kuskit tulevat mua perse edellä vastaan alastaron...välisuoralla...") kyseinen luonnonlaki ei päde vaan silloin takaa tulee jo selvästi kovempi tekijä, koska toinen on JO kiihdyttänyt ja toinen vasta KIIHDYTTÄMÄSSÄ ja silti tullaan perse edellä vastaan.

Itse en moista ainakaan vielä viime kerralla huomannut Alastarolla, mutta katsotaan nyt tulevana viikonloppuna ja ihmetellään vaikka läpi talven, koska tallennusvälineet on pyörässä. "Lähes kaikki" on minusta käsite joka on lähempänä lukuja 90-99,9 % kuin vaikkapa lukuja 30-50 % tms. Joten tällöin ymmärtäisin, että minua jonkun verran nopeammatkin tulevat noissa kohdissa pääsääntöisesti perse edellä vastaan ja noita kuskeja riittää paljon, hyvin paljon, nopeassa ryhmässä. Uskaltaisin melkeinpä lyödä vetoa, että voisin luetella nyt alkuun 50 kuskia nimeltä joiden epäilisin olevan sellaisia, joita Murmela ei joudu alituiseen noissakaan kohdissa väistelemään. Hei kaikki ovat nopean ryhmän kuskeja.

Minuakin tulee moni perse edellä vastaan (ja menen jopa ohi) kahvilanmutkassa, mutta syystä tahi toisesta sen jälkeen ovat pääsääntöisesti menneet (oman tasoiseni kuskit tai paremmat) heittämällä ohi pääsuoralla. Ykkösmutkassa jos joku tulee minua perse edellä vastaan nopeassa ryhmässä ja on muutoin minua selvästi nopeampi kuski, niin on luultavaa, että seuraavaksi tulee mäntymetsä perse edellä vastaan.

Tuolla tavalla http://www.youtube.com/watch?v=q9JgzYI4mOE ajattelin kuvailla Alastarollakin ja nöyrä pyyntöni olisi, että Murmela tekisi samalla tavalla (kamera kiinni pyörään ja perääni). Voisin sitten analysoida (tai joku muu analysoisi) ajoani ja katsoisin kuinka pahasti olen noissa kohdissa (ja muissakin) tulppana mopollani. Ilman apua ja opettajaa tuo oppiminen on kovin hankalaa ja ärsyttäähän se kun tytötkin (tai keski-ikää lähestyvät naiset) menevät ohi eikä perässä enää kestä.

Yhdestä kirjasta löytyy tähänkin sopiva lainaus. Löytyy kohdasta Matt.23:12. Jäänyt vähän vähelle lukemiselle viime aikoina, mutta jotain tarttui takkiin vajaa 30 vuotta sitten. Itse en ole sitä sisäistänyt, mutta se saattaa osittain selittää nämäkin kommentit.

Jos olis kamera niin voisin tulla leveää perääsi kuvaamaan. Taitaa olla kansakunnan vittumaisin heteroperä, ainakin toistaiseksi...

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: mic - 02.08.12 - klo:16:58
Lainaus käyttäjältä: murmela - 02.08.12 - klo:16:48
Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 02.08.12 - klo:12:00
Tärkeintä lienee, että seutulalainen DI on turkulaista DI:tä nopeampi? Muulla ei kai ole väliä (tämä vain siksi, että liittyisi kuinka kovaa radalla mennään ja toistaiseksi yo-merkonomi on inssejä nopeampi ollut).
Turkulainen yo taitaa olla nopeampi?

Turkulainen pelkkä I ainakin on...

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Varmasti puolet turkulaisista on minua nopeampia, hyvässä ja pahassa. Mutta pointti oli se, kun Murmela alias Scuuba joskus sanoi, että mun pitäisi päästä paljon, paljon nopeammin koska olen jo lähes 700 ratapäivää ajanut ja hän vasta n. 200 (tämä ulkomuistista, voin etsiä suorankin lainauksen). Uskottelin itselleni, ettei pelkkä yksin hinkkaaminen tee autuaaksi vaan eniten tuottaa tulosta jos joku toinen katsoo ja neuvoo ja mielellään vielä sellainen joka on koulutettavaa hieman nopeampikin jotta pystyy vaikka perässä ajelemaan ja katselemaan, kaikkea kun nuo käppyrät eivät kuitenkaan kerro.

Teoria teoriaa, käytäntö käytäntöä. Nyt keski-ikää lähestyvä nainen, jolla ratapäiviä on n. 30, ajoi Kemoralla 1:17.2. Murmelan ennätys on 1:18.9?. Murmelalla varmasti enemmän kierroksia pohjalla Kemorallakin, taisi yhden vuorokauden aikanakin tulla yli 200 joka lienee lähellä kokonaiskierrosmäärää koulutettavallani siellä. Alastarolla treenipäivien ja ajettujen kierrosten suhde Murmelalla koulutettavaan nähden lienee suhteessa 1:10. Katsotaan syyskuun lopulla mikä on siellä sitten tilanne. Murmelan mielestä koulutettavan ajoasento on huono, liian vähän roikkumista jne. Omasta mielestäni se on ihan kohtuullinen, 60- ja 70-luvulla MM-tasolla ajaneen, moottoripyöräkouluttajanakin ansioituneen herrasmiehen mielestä todella hyvä ja kahden SM-ykkösenkin mielestä ajoasento on hyvä, jarruihin menossa hieman parantamisen varaa ja ajolinjoissa.

Itse edelleenkin kuulun siihen ihmisryhmään joka ottaa mieluummin itseään paremmilta neuvoja vastaan ja istuu kuuntelemassa vaikkapa oppituntia ruotsinkielestä henkilöltä joka osaa sitä puhua ja kirjoittaa kuin sellaiselta joka kyseistä kieltä jopa itseäni surkeammin tangertaa. Toki minäkin osaan naureskella suomalaisten poliitikkojen surkealle saksalle ja ranskalle, mutta kun pitäisi oma suu avata ja näyttää mallia, niin lähden mieluummin kaljalle. Intissä jo opetettiin, että suomalaisia johdetaan esimerkillä ja edestä. Takavasemmalta huutelijat eivät oikein auktoriteettiasemaa saa vaikka kuinka rääkyisivät kitapurjeet pullollaan. Metaforat olivat yleisellä tasolla eivätkä kohdistuneet kehenkään. MM-areenoilla meriittinsä näyttäneitä senioreja en lähde viivalle haastamaan, he ovat näyttönsä jo näyttäneet ja paikkansa lunastaneet. Heillä koen olevan minulle annettavaa vaikka jo ehkä hieman hitaampia olisivatkin. Sellainen henkilö taas joka on itseäni nuorempi, kokemattomampi ja hitaampi on sellainen, jonka neuvoja ja ohjeita en aivan purematta niele ja odotan että joku muu kokeilee ensin voiko moisella metodilla jäädä henkiin ja jos voi, niin uskallaudun vasta sitten itse kokeilemaan.

Itse kokisin pystyssä pysyneeni kohtuullisen hyvin (reilu 700 ratapäivää ja yksi kaato kaatosateessa ajetussa kisassa jossa ruudusta 27 nousin sijalle 10) ja olen kouluttavanikin saanut koulutuksissa pysymään pystyssä ja koulutusten jälkeen ajo on pikku hiljaa muuttunut turvallisemmaksi aiempaan verrattuna.

Olen vilpittömän kiitollinen jos joku kuvaisi omaa ajoani, antaisi siitä palautteen ja videomateriaalin. Ja nimenomaan sellainen kuski joka ajaa siinä minun perässä ja kykenee tekemään sen vaarantamatta itseään ja muita. Jos niiden neuvojen avulla saisin vaikkapa sekunnin pois omista ajoistani, lupaan tarjota ravintolaillan tai ihan riihikuivalla korvata. Sivusta seuranneena olen onnellinen kuitenkin siitä, että minulla on pippeli. Jos ei olisi, niin neuvojien määrä olisi about 50 kertainen ja sitten olisin kyllä ihan hukassa kun Alastaron rampa kolmijlalkainen jäniskin olisi oppia ja ohjetta jakamassa...
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: mic - 02.08.12 - klo:18:38
Jos olis kamera niin voisin tulla leveää perääsi kuvaamaan. Taitaa olla kansakunnan vittumaisin heteroperä, ainakin toistaiseksi...

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Eiköhän tuo kamera irtoa pyörästä ja kiinnity katteisiin jotka sangen tutut minulle menneisyydestä. Ongelmaa ei siis sen suhteen ole. Hoidetaan vaikka sunnuntaina. Lauantaina karistelen karstoja, joten ajo on vielä hukassa. Mutta jos noista 1:25 alkuisista saisin sitten sekunnin pois. Revin hihasta kun alan lähestymään omia ennätyksiä. Noita 1:29-1:28 alkuisia kaarteluita on turha kuvata.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

mic

Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 02.08.12 - klo:18:46
Lainaus käyttäjältä: mic - 02.08.12 - klo:18:38
Jos olis kamera niin voisin tulla leveää perääsi kuvaamaan. Taitaa olla kansakunnan vittumaisin heteroperä, ainakin toistaiseksi...

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Eiköhän tuo kamera irtoa pyörästä ja kiinnity katteisiin jotka sangen tutut minulle menneisyydestä. Ongelmaa ei siis sen suhteen ole. Hoidetaan vaikka sunnuntaina. Lauantaina karistelen karstoja, joten ajo on vielä hukassa. Mutta jos noista 1:25 alkuisista saisin sitten sekunnin pois. Revin hihasta kun alan lähestymään omia ennätyksiä. Noita 1:29-1:28 alkuisia kaarteluita on turha kuvata.

Sulla on aikaa karistella vielä kauemmin, sillä tämä heppu suuntaa huomenna Airistolle saunomaan ja siitä turkkuse yöelämään. Tuskinpa siis viikonloppuna ajomieheksi. Tuen elokuun päiville tulen. Viritellään silloin.

Itsellä optimi tipahti tyttöpyörällä vasta 25 puolelle eli tsempattavaa vielä on. Ehkä siinä kuvatessa saa sitten sen verran jänistä avuksi että pääsee niihin vauhteihin.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

mic

Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 02.08.12 - klo:18:44
Lainaus käyttäjältä: mic - 02.08.12 - klo:16:58
Lainaus käyttäjältä: murmela - 02.08.12 - klo:16:48
Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 02.08.12 - klo:12:00
Tärkeintä lienee, että seutulalainen DI on turkulaista DI:tä nopeampi? Muulla ei kai ole väliä (tämä vain siksi, että liittyisi kuinka kovaa radalla mennään ja toistaiseksi yo-merkonomi on inssejä nopeampi ollut).
Turkulainen yo taitaa olla nopeampi?

Turkulainen pelkkä I ainakin on...

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Varmasti puolet turkulaisista on minua nopeampia, hyvässä ja pahassa. Mutta pointti oli se, kun Murmela alias Scuuba joskus sanoi, että mun pitäisi päästä paljon, paljon nopeammin koska olen jo lähes 700 ratapäivää ajanut ja hän vasta n. 200 (tämä ulkomuistista, voin etsiä suorankin lainauksen). Uskottelin itselleni, ettei pelkkä yksin hinkkaaminen tee autuaaksi vaan eniten tuottaa tulosta jos joku toinen katsoo ja neuvoo ja mielellään vielä sellainen joka on koulutettavaa hieman nopeampikin jotta pystyy vaikka perässä ajelemaan ja katselemaan, kaikkea kun nuo käppyrät eivät kuitenkaan kerro.

Teoria teoriaa, käytäntö käytäntöä. Nyt keski-ikää lähestyvä nainen, jolla ratapäiviä on n. 30, ajoi Kemoralla 1:17.2. Murmelan ennätys on 1:18.9?. Murmelalla varmasti enemmän kierroksia pohjalla Kemorallakin, taisi yhden vuorokauden aikanakin tulla yli 200 joka lienee lähellä kokonaiskierrosmäärää koulutettavallani siellä. Alastarolla treenipäivien ja ajettujen kierrosten suhde Murmelalla koulutettavaan nähden lienee suhteessa 1:10. Katsotaan syyskuun lopulla mikä on siellä sitten tilanne. Murmelan mielestä koulutettavan ajoasento on huono, liian vähän roikkumista jne. Omasta mielestäni se on ihan kohtuullinen, 60- ja 70-luvulla MM-tasolla ajaneen, moottoripyöräkouluttajanakin ansioituneen herrasmiehen mielestä todella hyvä ja kahden SM-ykkösenkin mielestä ajoasento on hyvä, jarruihin menossa hieman parantamisen varaa ja ajolinjoissa.

Itse edelleenkin kuulun siihen ihmisryhmään joka ottaa mieluummin itseään paremmilta neuvoja vastaan ja istuu kuuntelemassa vaikkapa oppituntia ruotsinkielestä henkilöltä joka osaa sitä puhua ja kirjoittaa kuin sellaiselta joka kyseistä kieltä jopa itseäni surkeammin tangertaa. Toki minäkin osaan naureskella suomalaisten poliitikkojen surkealle saksalle ja ranskalle, mutta kun pitäisi oma suu avata ja näyttää mallia, niin lähden mieluummin kaljalle. Intissä jo opetettiin, että suomalaisia johdetaan esimerkillä ja edestä. Takavasemmalta huutelijat eivät oikein auktoriteettiasemaa saa vaikka kuinka rääkyisivät kitapurjeet pullollaan. Metaforat olivat yleisellä tasolla eivätkä kohdistuneet kehenkään. MM-areenoilla meriittinsä näyttäneitä senioreja en lähde viivalle haastamaan, he ovat näyttönsä jo näyttäneet ja paikkansa lunastaneet. Heillä koen olevan minulle annettavaa vaikka jo ehkä hieman hitaampia olisivatkin. Sellainen henkilö taas joka on itseäni nuorempi, kokemattomampi ja hitaampi on sellainen, jonka neuvoja ja ohjeita en aivan purematta niele ja odotan että joku muu kokeilee ensin voiko moisella metodilla jäädä henkiin ja jos voi, niin uskallaudun vasta sitten itse kokeilemaan.

Itse kokisin pystyssä pysyneeni kohtuullisen hyvin (reilu 700 ratapäivää ja yksi kaato kaatosateessa ajetussa kisassa jossa ruudusta 27 nousin sijalle 10) ja olen kouluttavanikin saanut koulutuksissa pysymään pystyssä ja koulutusten jälkeen ajo on pikku hiljaa muuttunut turvallisemmaksi aiempaan verrattuna.

Olen vilpittömän kiitollinen jos joku kuvaisi omaa ajoani, antaisi siitä palautteen ja videomateriaalin. Ja nimenomaan sellainen kuski joka ajaa siinä minun perässä ja kykenee tekemään sen vaarantamatta itseään ja muita. Jos niiden neuvojen avulla saisin vaikkapa sekunnin pois omista ajoistani, lupaan tarjota ravintolaillan tai ihan riihikuivalla korvata. Sivusta seuranneena olen onnellinen kuitenkin siitä, että minulla on pippeli. Jos ei olisi, niin neuvojien määrä olisi about 50 kertainen ja sitten olisin kyllä ihan hukassa kun Alastaron rampa kolmijlalkainen jäniskin olisi oppia ja ohjetta jakamassa...

Mun vakaa uskomus on Jukka-sedän kohdalla se, että kulkua riittää jos pää vaan antaa periksi. Tuskinpa pelkällä tekniikalla niin hirveästi lisää löytyy. Ei se vanha vauhti mihinkään häviä, uskallus tuntuu iän myötä katoavan.

Eli kiteytettynä Jukka-setä osaa jo ajaa, mutta nyt tarvis mennä jo enemmän rajoilla saadakseen enemmän vauhtia. Se että tolla kokemuksella ajava kaveri lisää omaa riskitasoa ei lisää muiden riskitasoa. Tietää jo missä mennään ja miten.


Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

mic


Kohta tolla tyttöpyörällä pitäisi olla lähellä sun ennätysvauhteja, joten ihan korvauksetta voidaan kuvaussessiot järjestää. Jos siitä vielä paljon kiristät niin sitten täytyy varmaan jo vaihtaa laitetta terävämpään, että pysyy kuvausetäisyydellä...

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

murmela

02.08.12 - klo:20:06 #203 Viimeisin muokkaus: 09.03.13 - klo:15:10 käyttäjältä murmela
Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 02.08.12 - klo:18:44
Mutta pointti oli se, kun Murmela joskus sanoi, että mun pitäisi päästä paljon, paljon nopeammin koska olen jo lähes 700 ratapäivää ajanut ja hän vasta n. 200 (tämä ulkomuistista, voin etsiä suorankin lainauksen).

Olisihan se tosiaankin todella säälittävää jos kohta 600 päivää radalla tahkonnut tonnarilla ajeleva ei pääsis heittämällä ohi radalla alle 100 päivää tahkonneesta kusiaisella ajelevasta.

Teoria teoriaa, käytäntö käytäntöä. Nyt keski-ikää lähestyvä nainen, jolla ratapäiviä on n. 30, ajoi Kemoralla 1:17.2. Murmelan ennätys on 1:18.9?. Murmelalla varmasti enemmän kierroksia pohjalla Kemorallakin, taisi yhden vuorokauden aikanakin tulla yli 200 joka lienee lähellä kokonaiskierrosmäärää koulutettavallani siellä. Alastarolla treenipäivien ja ajettujen kierrosten suhde Murmelalla koulutettavaan nähden lienee suhteessa 1:10. Katsotaan syyskuun lopulla mikä on siellä sitten tilanne. Murmelan mielestä koulutettavan ajoasento on huono, liian vähän roikkumista jne.
Säästän vaivan, tässä suora lainaus vuodelta 2010:
"Olisihan se tosiaankin todella säälittävää jos kohta 600 päivää radalla tahkonnut tonnarilla ajeleva ei pääsis heittämällä ohi radalla alle 100 päivää tahkonneesta kusiaisella ajelevasta."

Juupa juu, nuo ajoasentojutut on vuodelta 2011.

Tässä lisää vuodelta 2010:
"Ymmärtääkseni olet aloittanut rata-ajelun 2001, ja jokkiskisaamisen 2005.
Eli radalla ajelet kymmenettä vuotta, ja jokkista kisaat kuudetta vuotta.
Ja alastarossa 2007 alle 1:30!!!?
Elämäni ensimmäisen kaksipyöräisen moottorikulkineen ostin 2007. Joten jotta kehitykseni olisi edes yhtä hidasta kuin sinulla, minun tulisi osallistua jokkikseen ensi vuonna, eli 2011. Ja ajaa alastarossa alle 1:30 vuonna 2013!
Hyvinhän minulla on tässä aikaa, jopa vuosia, ollakseni edes yhtä paska kuin sinä. Radalla siis. Ihan aikataulussa.
Ja eipä se minun lompakosta ole pois jos joku itkee kusiaisensa tehottomuutta, ja vaihtaa sen tonnariin, jotta voisi paikata taitojensa puutetta vääntämällä kaasukahvaa enemmän."
Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

Lainaus käyttäjältä: JiiPee66 - 02.08.12 - klo:17:13
Lainaus käyttäjältä: murmela - 02.08.12 - klo:16:45
Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 02.08.12 - klo:16:20
Lainaus käyttäjältä: murmela - 02.08.12 - klo:13:31Sittemmin olen huomannut että lähes kaikki nopean ryhmän kuskit tulevat mua perse edellä vastaan alastaron pääsuoran jarrussa, ykkösmutkassa, välisuoralla, kakkosen jarrussa ja kakkosmutkassa.

Pitääpä pyytää Veskua, Samia, Wehnää, Jasminia ja muutamaa muuta laittamaan seuraavan kerran takakameran pyöräänsä kiinni, niin saavat vähän opetusvideota kuinka sinne mutkaan kuuluu ajaa ja siitä poistua. Älä tuuttaa sitten päin, ettei mene mun kamera rikki.

Itselläni vauhti on vielä sen 6-7 sekuntia edellä mainituista jäljessä, joten tuskin edes ehtii tallentumaan etukameraani suoritus, mutta kokeillaan jos edes jotain jäisi tarkasteltavaksi lauantaina ja/tai sunnuntaina kuluvaa viikkoa.
Niin, kuten sanoin, lähes kaikki nopean ryhmän kuskit.
Älä jaksa aina väkisin väärin ymmärtää ja yrittää kehittää "hyvää läppää".

Sun täytyy olla nopean ryhmän nopeampaa puoliskoa koska lähes kaikki nopean ryhmän kuskit tulee perä edellä mutkissa vastaan. Eli kuinkas nopeaan sitä oikein ajellaan?
Gauhhia gamala vaigia tua suam giäl ymmärtäm vaig e puhuna ees turggu.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

jarska

Söin töiden jälkeen pizzan, nukuin kauneusunet, kävin kakkilla ja luin siellä Lucky Lukea...
Jukalla on iso colt, Murmela ajaa dataakin nopeammin ja mic ratsastaa aasilla...pitäsköhän taas siivota jotain ketjuista tänne.

Twini

Taitaa olla porukalla lomat ohi popcorn_gif

app

Lainaus käyttäjältä: mic - 02.08.12 - klo:18:38


Yhdestä kirjasta löytyy tähänkin sopiva lainaus. Löytyy kohdasta Matt.23:12. Jäänyt vähän vähelle lukemiselle viime aikoina, mutta jotain tarttui takkiin vajaa 30 vuotta sitten. Itse en ole sitä sisäistänyt, mutta se saattaa osittain selittää nämäkin kommentit.

Jos olis kamera niin voisin tulla leveää perääsi kuvaamaan. Taitaa olla kansakunnan vittumaisin heteroperä, ainakin toistaiseksi...

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
[/quote]

Skandinavian vittumaisin, korjattakoon.

app

Lainaus käyttäjältä: jarska - 02.08.12 - klo:20:12
Söin töiden jälkeen pizzan, nukuin kauneusunet, kävin kakkilla ja luin siellä Lucky Lukea...
Jukalla on iso colt, Murmela ajaa dataakin nopeammin ja mic ratsastaa aasilla...pitäsköhän taas siivota jotain ketjuista tänne.

Miten niin? Asiapitoista pohdiskelua. Asiat pitää analysoida perusteellisesti. Moporaattorimme ei njut hjummarra.

pienisopoapina

Lainaus käyttäjältä: app - 02.08.12 - klo:20:18
Lainaus käyttäjältä: jarska - 02.08.12 - klo:20:12
Söin töiden jälkeen pizzan, nukuin kauneusunet, kävin kakkilla ja luin siellä Lucky Lukea...
Jukalla on iso colt, Murmela ajaa dataakin nopeammin ja mic ratsastaa aasilla...pitäsköhän taas siivota jotain ketjuista tänne.

Miten niin? Asiapitoista pohdiskelua. Asiat pitää analysoida perusteellisesti. Moporaattorimme ei njut hjummarra.

No tuolla nopein aika ketjussa mukavasti kehuskeltiin nopeaa aikakehitystä, niin eiköhän se juttu menny taas vanhaan aiheeseen ja asia unohtui.
Pakko kuitenkin jatkaa: ku nyt oon vuoden aikana käyny 10 kertaa radalla, niin 700 ratapäivän jälkeen olen 116 vuotias. Varmaan ajan silloin nopeampaa kuin J ja M - lyödäänkö vetoa ?
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

Powered by EzPortal