Jäsenten väliset

Aloittaja nopea57, 22.02.12 - klo:09:01

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 5 Vieraat katselee tätä aihetta.

JTK

Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 16.08.12 - klo:19:47
Lainaus käyttäjältä: JTK - 16.08.12 - klo:19:32
Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 16.08.12 - klo:08:22

Arviointikykyni ei ole vuosien saatossa rapistunut... Nimim. Ahvenistolla reilu 20.000 ratakierrosta /12 kesää toistaiseksi kaadoitta, osittain siksi, etten aio edes yrittää rikkoa omaa ennätystäni vuodelta 2008.

::)
Isoja lukemia
=> 60800 km => 5067 km / a
=> 20 min settejä á 1:30 kierros => 1500 kpl eli 125 kpl / vuosi

Alkuaikoina tuli ajettua vähintään 40 min/h (toisessa ryhmässä omaa ajoa, toisessa liivit päällä ratavahtina). Ensimmäiseen R1:een tuli kilsoja 88.000 joista radalla about puolet. Vuonna 2004 vaihtui toiseen jolla ajoin rata-ajoa n. 70 % ja myydessä oli 24.000 km ja samaan aikaan R6R jolla ajelin n. 10.000 km. Nykyisessä on n. 20.000 km joista rata-ajoa 90 %. Alkuaikoina (2001-2005) Ahvenistolla oltiin 20-25 päivää vuodessa. Noita lukuja vasten voi sitten kalkyloida oliko minkä verran essoa ja minkä verran faktaa.

Aivan tavallinen ratapäivä Ahvenistolla oli 8 x 10-12 x 2 kierrosta = n. 500 km. Vuodessa kilsat olivat lähempänä 10.000 km kuin 5000 km siellä. Jotkut ovat ajaneet yhden vuorokauden aikana Kemoralla yli 2300 km. Se on mielestäni jo aika ihmeellistä, valitettavasti totta sekin. Nykyisin normisuoritus on 50-100 km/päivä, vuositasolla 5000-7000 km, Ahvenistolla aika vähän.
Kyllä kyllä, edelleen isoja lukemia ja lisää lukemia.

Kirjoittaja voisi avata kokonaan uudeen aiheen. "Elämäni ja teot" sieltä löytyisi numerot ja muut faktat suorituksista. Niitä voisi sitten lukea ne, joita kiinnostaa.

Muutoin näitä foorumin juttuja on oikein mukava lueskella, joskus vaan "minä tiesin ...." jutut ketjuun kuin ketjuun väsyttää.

Mestareita,  mitalisteja, asiantuntijoita, taiteilijoita, ammattimiehiä ja -naisia jne. palkittuja tai päteviksi tunnustettuja olen tavannut. Mutta elävässä elämässä en ole tavannut vielä kovinkaan montaa asiantuntijaa tai osaajaa, jotka itsestään puhuisivat ja tekojaan toistelevat. Osaaminen riittää näytöksi, sen tietää mestarit SM-tasolta MM-tasolle.

Tämän kyhäsin ihan itse tähän vänkäysketjuun. Kun ei liity mitenkään Ahveniston ratapäivät aiheeseen. säästyypähän ylläpidon vaiva.
Quot homines, tot sententiae.

TommoKe

Saiskohan näihin foorumin palstojen vastauksiin vielä sellaiset kysymys ikkunat tyyliin: "Oletko aivan varma että haluat laittaa tämän vastauksen" ja lisäksi ns."metson viive" paperikonepuolelta, mikä tarkoittaa että mitään ei tapahdu heti.   friends_1
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän -

jarska

Lainaus käyttäjältä: TommoKe - 16.08.12 - klo:22:53
Saiskohan näihin foorumin palstojen vastauksiin vielä sellaiset kysymys ikkunat tyyliin: "Oletko aivan varma että haluat laittaa tämän vastauksen" ja lisäksi ns."metson viive" paperikonepuolelta, mikä tarkoittaa että mitään ei tapahdu heti.   friends_1

Paljonhan meillä on näitä käyttämistä helpottavia modeja, mut jotain jätetään sentäs kirjoittajien ja jopa lukijoiden vastuulle. ;)

jarska

Lainaus käyttäjältä: JTK - 16.08.12 - klo:22:41
Mestareita,  mitalisteja, asiantuntijoita, taiteilijoita, ammattimiehiä ja -naisia jne. palkittuja tai päteviksi tunnustettuja olen tavannut. Mutta elävässä elämässä en ole tavannut vielä kovinkaan montaa asiantuntijaa tai osaajaa, jotka itsestään puhuisivat ja tekojaan toistelevat. Osaaminen riittää näytöksi, sen tietää mestarit SM-tasolta MM-tasolle.

Matt.23:12.

murmela

Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 16.08.12 - klo:19:08
Lainaus käyttäjältä: murmela - 16.08.12 - klo:10:29
Kertooko tuo sitten enemmän siitä että et uskalla tai osaa sillä R1:llä ajaa?

Ja mitä -05-06 zx-6r:n ketteryyteen tulee, niin ehkä minä luotan siinä aiheessa hieman enemmän ammatikseen kisamekaanikkonakin toimivan, ja kawasakit erittäin hyvin tuntevan ammattilaisen kommentteihin.

Luultavimmin kertoo, otanhan päihin R6R:llä ajavalta aloittelijalta reilu 10 km/h nopeissa mutkissa. En tiedä mistä se sitten kertoo, että saavutan kuskia ykkösmutkassa, ykkös- ja kakkosmutkan välissä, kakkosmutkassa ja kakkosen ja kolmosen välissä, vaikka valtaosa nopean ryhmän kuskeista tulee siinä perse edellä vastaan kyseistä saavutettavaa kuskia.

Itse ajelin sillä ZX6R:llä 1:27 alkuisia aikoja Alastarolla viime vuonna (taitaa olla videollakin tallessa pari kierrosta, kuten noista perässä roikkumisistakin) ja kyllä se hitaissa mutkissa ketterämpi oli kuin R1. Ilmeisesti sulla on sitten vain maanantaikappale, kun ajelen ohi susta niin ulko- kuin sisäkauttakin (nämäkin videolla, ettei mene esson baariksi).

Lauantaina ja sunnuntaina voidaan taas kokeilla. Mulla on nyt sekä etu- että takakamerat ja voit tulla vaikka sitten siihen perään näyttämään kuinka tulppana olen tuolla. Tööttää jos olen tiellä, niin älyän väistää. Toivon itsekin joskus pääseväni siihen tilanteeseen, että VALTAOSA nopean ryhmän kuskeista tulevat perse edellä minua vastaan yllä mainituissa paikoissa. Toistaiseksi näen moisesta vain unia, mutta onneksi en ole unikuvieni kanssa yksin.

Pyörääni saa muuten aivan vapaasti kokeilla. Sen verran käteistä tiskiin koeajon ajaksi, että saan seuraavalle ratakeikallle vastaavan tilalle + mahdollisille muutostöiden tekijöille tuntiliksat maksettua. Jos pyörä tulee ehjänä takaisin, ei maksa mitään. Jos tulee lippa tai muutoin pyörä vaurioituu, niin pyörä on sitten omasi ja minä etsin toisen. Ei noilla tunnearvoa ole. Koska olen ilmeisesti sinua selvästi arempi ja osaamattomampi, niin oma arvaukseni on, että sellainen 1:20-1:21 väliin osuva aika on todellisuutta kun käyt pyörällän ajamassa? Sen verran huonommaksi kuskiksi olen luokitellut itseni näitä luettuani.
Kun Jukka näyttää taas kerran diggaavan kierrätysmatskusta, niin tässäpä sitä kahden viikon takaa:
Älä jaksa aina väkisin väärin ymmärtää ja yrittää kehittää "hyvää läppää".
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: JTK - 16.08.12 - klo:22:41
Mutta elävässä elämässä en ole tavannut vielä kovinkaan montaa asiantuntijaa tai osaajaa, jotka itsestään puhuisivat ja tekojaan toistelevat. Osaaminen riittää näytöksi, sen tietää mestarit SM-tasolta MM-tasolle.

Minäkään en ole ketään heistä tavannut, mutta kohtuullisia saavutuksia pojilla.

"Nyt olen legenda"
http://www.iltalehti.fi/lontoon-olympialaiset-2012/201208090225808_ol.shtml

"Sovitaanko että sinä olet vahtimestari ja minä olen maailmanmestari?" M. Nykänen

""Olen suurin, olen kaunein!" M. Ali Lähde: http://fi.wikipedia.org/wiki/Muhammad_Ali

Pientä korvausta (5 euroa/hlö) voin jatkaa luetteloa. Jätetään listalta pois maanosansa mestaria pienemmät sankarit. Jos joku pitää suurena meriittinä ja kahdetimisen arvoisena sitä, että joku on junnannut Ahvenistoa tuhansia kierroksia katupyörällään, niin eipä tuo ole minulta pois. Mielestäni moinen ei ole meriitti sen enempää kuin kaatumattomuus radallakaan, mutta herättäähän se keskustelua. Omissa ajosuoritteissani ei ole hirveästi kehumista, mitä nyt lähdöt keskimääräistä paremmin menevät. Mutta henkeseleitä voin paukutella siitä, että olemme saaneet Suomen suosituimman RR-luokan pystyyn ja pidettyä sen hengissä jo seitsemän kautta ja edelleen eniten osallistujia muihin luokkiin verrattuna, vaikka pientä taantumaa onkin. Siitä olen ylpeä ja tyytyväinen ja mainostetaan nyt sitäkin tässä. Tuo 700+ ratapäivää kaatumatta on siitä hyvä, että se tuntuu vuodesta toiseen herättävän keskustelua. Toimii yhtä varmasti kuin pieruhuumori. Tylsää, mutta sangen toimivaa.

Nyt voisit sitten vastavuoroisesti nimetä kolme vaatimatonta maailmanmestaria jotka pyrkivät kaikin keinoin pitämään kynttilän vakkansa alla. Kiitos.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: murmela - 16.08.12 - klo:23:24
Kun Jukka näyttää taas kerran diggaavan kierrätysmatskusta, niin tässäpä sitä kahden viikon takaa:
Älä jaksa aina väkisin väärin ymmärtää ja yrittää kehittää "hyvää läppää".

Edelleen tarjous on voimassa. Jos minä en uskalla/osaa viedä mopoani, niin saat avaimet kouraan ja näytät kuinka se tehdään.

Eräs nimeltämainitsematon naisihminen naureskeli kuinka jokkiskuskit ovat niin säälittävän näköisiä kun yrittävät lähteä ruudusta. Kuuntelin tovin ja iskin avaimet kouraan ja pyysin jos vaikka huomenna näyttäisi kuinka se lähtö tehdään, voin tulla jollain toisella pyörälä rinnalle ihmettelemään ja mallia ottamaan, jokkiskuski kun olen ja naurettava sellainen. Iski hampaat käteeni kiinni ja arpi oli vielä alkusyksystäkin näkyvissä.

Syksy on saapumassa ja jutut sen mukaiset. Mutta vielä on muutama koitos jossa voidaan katsoa reaalielämässä kuinka se mopo kulkee ja kuinka ei. Saa tulla neuvomaan, kunhan on valmis näyttämään ensin mallisuorituksen.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

jarska

Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 16.08.12 - klo:23:35
Tuo 700+ ratapäivää kaatumatta on siitä hyvä, että se tuntuu vuodesta toiseen herättävän keskustelua. Toimii yhtä varmasti kuin pieruhuumori. Tylsää, mutta

Kyllä, vähän tylsää, eikä se sieltä itsestään nouse keskustelun aiheeksi, vuodesta toiseen.


Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 16.08.12 - klo:23:35
Mutta henkeseleitä voin paukutella siitä, että olemme saaneet Suomen suosituimman RR-luokan pystyyn ja pidettyä sen hengissä jo seitsemän kautta ja edelleen eniten osallistujia muihin luokkiin verrattuna, vaikka pientä taantumaa onkin. Siitä olen ylpeä ja tyytyväinen ja mainostetaan nyt sitäkin tässä.

Nostan hattua, hieno suoritus.
En vertaile keskenään, mutta totean ettei sen kummemmin tätä RR-luokkaa, eikä tätä saittiakaan olis toiminnassa jos ei tämä jengi olis niin aktiivista ja ottas helkutin hienosti vastaan mitä tarjotaan. bowdown_1
Me ylläpidon poikien kanssa kirjoteltas keskenämme ja sä ottasit niitä nopeita lähtöjä... yksin.

murmela

Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 16.08.12 - klo:23:44
Lainaus käyttäjältä: murmela - 16.08.12 - klo:23:24
Kun Jukka näyttää taas kerran diggaavan kierrätysmatskusta, niin tässäpä sitä kahden viikon takaa:
Älä jaksa aina väkisin väärin ymmärtää ja yrittää kehittää "hyvää läppää".

Edelleen tarjous on voimassa. Jos minä en uskalla/osaa viedä mopoani, niin saat avaimet kouraan ja näytät kuinka se tehdään.

Eräs nimeltämainitsematon naisihminen naureskeli kuinka jokkiskuskit ovat niin säälittävän näköisiä kun yrittävät lähteä ruudusta. Kuuntelin tovin ja iskin avaimet kouraan ja pyysin jos vaikka huomenna näyttäisi kuinka se lähtö tehdään, voin tulla jollain toisella pyörälä rinnalle ihmettelemään ja mallia ottamaan, jokkiskuski kun olen ja naurettava sellainen. Iski hampaat käteeni kiinni ja arpi oli vielä alkusyksystäkin näkyvissä.

Syksy on saapumassa ja jutut sen mukaiset. Mutta vielä on muutama koitos jossa voidaan katsoa reaalielämässä kuinka se mopo kulkee ja kuinka ei. Saa tulla neuvomaan, kunhan on valmis näyttämään ensin mallisuorituksen.

Riskinä on se että jos satun kippaamaan sun kiulus, niin seuraavat 700 vuotta ratapäivää saa kuunnella sun ininää:"Sä sillon vuonna 2012 kippasit mun mopon."
Joten jätän tällä kertaa tarjouksen käyttämättä, kiitos vaan.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: murmela - 17.08.12 - klo:00:39
Riskinä on se että jos satun kippaamaan sun kiulus, niin seuraavat 700 vuotta ratapäivää saa kuunnella sun ininää:"Sä sillon vuonna 2012 kippasit mun mopon."
Joten jätän tällä kertaa tarjouksen käyttämättä, kiitos vaan.

Ei pienintäkään riskiä siitä. Joku toinen käy hakemassa radan varresta raadon pois, itse olen nostanut pöydältä jättämäsi rahasumman millä saan vastaavan tilalle + transaktiokustannukset ja olen matkalla hakemaan korvaavaa tilalle. Mutta käteisellä kiitos. Siperia on opettanut, että sellaiset "mä kyllä maksan" voi unohtaa. Toisaalta eipä nytkään tarvitsisi vielä tähän aikaan herätä ja Turkkuseen lähteä jos ihmiset lupauksensa pitäisivät ja pitäisi keksiä muita lisähommia.

Pientä lisäkorvausta vastaan voin tehdä sopimuspaperin, jossa sovittua sopimussakkoa vastaan sitoudun olemaan kommentoimatta kaatoa koskaan missään.

Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

murmela

Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 17.08.12 - klo:07:06
Ei pienintäkään riskiä siitä.
Tässä kun on nyt jo vuosia tullut seurattua sun kierrätysmateriaalia eri foorumeilla, niin olen tuosta sangen eriävää mieltä, ehkä jopa täysin päinvastaista.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: murmela - 17.08.12 - klo:09:34
Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 17.08.12 - klo:07:06
Ei pienintäkään riskiä siitä.
Tässä kun on nyt jo vuosia tullut seurattua sun kierrätysmateriaalia eri foorumeilla, niin olen tuosta sangen eriävää mieltä, ehkä jopa täysin päinvastaista.

Itseäni ei kyllä hirveästi pelottaisi ottaa riskiä jostain nettikirjoittelusta jos sen kompensaationa olisi vaikkapa viisinumeroinen (euroissa) summa.

Täällä Alastarolla jo odotellaan. Pyörä tulee perästä ja huomenna sitä voi käydä kokeilemassa. Korvaushintakin on vain kolmannes siitä mitä itse olen saapa, joten riskejä voi aina ottaa ja pankista saa rahaa. Sen jälkeen on selvillä millainen megaohjus tuo mun pyörä onkaan. Toki jos Wehnää pidät jonkintasoisena kuskina ja objektiivisena henkilönä, niin häneltä voit käydä kysymässä onko omani ihan kärkikastin peli vai vähän jotain muuta. Kyllä sillä kusiaisia rokottaa pitkällä suoralla, mutta Bemareilta otti turpaan Räyskälässä. Vertailuna se, että mulla huiput Räyskälässä 231, muutamalla samaa vauhtia ajavalla BMW-kuskilla n. 250 ja äsken Kallion Veskulta omiaan kyselleenä sain tietää, että 270 km/h todellista on hänellä Räyskälässä. Ehkä Vesku ajaisi omallani 240+, mutta yli 250 ei ikinä.

Itse noita eri pyöriä vertailleena voisin sanoa ZX6R:n olevan n. sekunnin hitaampi saman kuskin käsissä Alastarolla. Laajempaa otantaa kusiaisen ja tonnisen eroista saat kun katsot Erkan ajamia. Ne kun sattuvat samalle päivälle ja usein siis samoihin sääolosuhteisiinkin. Kalusto siis ei selitä 3-4 sekunnin eroa, aamen.

Täällä muuten paistaa aurinko. Saatan kohta lähteä testailemaan 1600 kuutioista kaksipyöräistä kun moista ajoon tarjottiin. Prum prum.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

murmela

Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 17.08.12 - klo:12:51
Täällä Alastarolla jo odotellaan.
Joko sulla on teltta pystyssä? Voisin huomenna tulla taas käymään. Otan omat rasvat mukaan.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: murmela - 17.08.12 - klo:13:27
Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 17.08.12 - klo:12:51
Täällä Alastarolla jo odotellaan.
Joko sulla on teltta pystyssä? Voisin huomenna tulla taas käymään. Otan omat rasvat mukaan.

Eipä ole. Olen siirtynyt taas askeleen pidemmälle. Tulin kahdella autolla yhtä aikaa ja kolmas auto ja peräkärry mopoineen ja telttoineen tulee perässä.

Tavoitetila on jo lähellä. Tulin paikalle kesäkuussa helikopterina, joku päivä :na vaihtuu :lla. Sitä odotellessa vaikka päiväunet.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

Fasu

17.08.12 - klo:18:26 #239 Viimeisin muokkaus: 17.08.12 - klo:18:30 käyttäjältä Fasu1000
Lainaus käyttäjältä: app - 16.08.12 - klo:20:47
Ja nyt saa koiranleuat jauhaa samaa loppuunkaluttua mädäntynyttä luutaan maailman tappiin. Orgin foorumin näivettynyt näsäviisas tyyli riitti meikäläiselle. Samaa saa****an paskaa viestiketjusta toiseen kierrättäen jauhat Jukka_R, ilman että on pienintäkään rakentavaa arvoa jutuillasi enää.

Radalla vastaan tekemättä jättämisistäni, kuin myös tekemisistäni. Jos tulee henkilöiden välillä epäselvyyksiä, olen paikan päällä kommentteja varten. Itse olen antanut negatiivisen palautteen aina (ainoan kerran) face to face. Se on Sörkan hörhön tyyli.

Vetäydyn kirjoituspuolella  nyt kokonaan tältä foorumilta, ja jatkan tuolla bmwsportbikes-puolella. Lueskelen kommentteja, koska tietolähteenä tämä foorumi on erinomainen.

Lisäys: Samaa asiaa vingutaan vittuilunsävyisellä tyylillä, kuin vanhat juoruakat ja äijät. Kääntyy negatiiviseen joka ikinen heitto, jonka tänne(kin) nykyään jonkun toimesta tulee heitettyä huolimattomalla artikulaatiolla. Hauskaahan tämä foorumikirjoittelu ei saa olla missään kohtaa. Tärkeintä on toistaa toistamistaan omaa erinomaisuuttaan omassa tyylissään asioita tarkastella ja tehdä.
Nyt konkarina on jo pakko työntää lusikkaa samaan soppaan.Älä helvetissä lopeta täällä kirjoittelua,talvi tulee olemaan muuten paska,pelkkää datan tutkiskelua ja teoriaa.Pareen ois parhaat palat koota kovakantiseksi kirjaksi,ehtisivät vielä joulumarkkinoille.Siinä markkinarako ylläpitäjille. Tuo Jukan ehkä kertaalleen mainitsema 700 kaatoa tai miten se meni, ei nyt oikein mene jakeluun
ja saattaa jopa vaarantaa nuoremman polven kehitystä pahimmillaan. Jos huipulle pyritään,rajat on pakko ylittää eikä vältellä iankaikkisesti riskejä.Muuten kiertää rataa mailman tappiin ilman tulosta.Jukka voisi kertoa tarkemmin,milloin kuljettaja on valmis voittamaan kisalähdön? Olen kaatuillut,kolaroinut jne.Sairaalassa leikelty viidesti ja palkeenkieliä on ommeltu vähintään yhtä monta kertaa. Muistona on jokunen kippo kaapissa ja Joulupukki muistaa edelleenkin Yamaha mukilla tai paidalla.Ensimmäinen kippi 1969 ja viimen 2003,jälkimmäinen naurattaa vieläkin,koska seurasin muuttolintujen vaellusta kiirastorstai iltana ja ajoin mutkasta katolleen lainavehkeellä. Sen jälkeen olen ollut jäähyllä ja ajelen tourinkia omaksi iloksi.Tosin vauhdit olivat hyvässä nousussa jälleen,
mutta vihotteleva selkä keskeytti homman ja ehkä hyvä niin,sillä samassa mutkassa alkoi vuorotellen lipsumaan etunen ja takanen ja tuleva reissu lupailee haisiideriä vähintäänkin. Panin mopon myyntiin ja siirryn classik puolelle,Jukka onkin VMPK:n sivuilla valmiina kommentoimaan menoa. Miten olisi merkin vaihto ennen vanhainkotia-Suzuki RGV 500? Hyvin ehtivät silläkin aikanaan.
Viimeiset kisat sitten vanhainkodissa rollaattorilla ja se viimeinen kaato siinä ruokalan mutkassa betoniseinään. reps_1
VV

Powered by EzPortal