Jäsenten väliset

Aloittaja nopea57, 22.02.12 - klo:09:01

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 4 Vieraat katselee tätä aihetta.

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: Fasu1000 - 17.08.12 - klo:18:26
Jos huipulle pyritään,rajat on pakko ylittää eikä vältellä iankaikkisesti riskejä.Muuten kiertää rataa mailman tappiin ilman tulosta.Jukka voisi kertoa tarkemmin,milloin kuljettaja on valmis voittamaan kisalähdön?

Jos +40 -vuotiaana RR-kisailun aloittanut kuski pääsee huipulle (MotoGP:n tai MM:n kärki) niin nostan kypärän aika korkealle, vaikka munasillaan menen viemään sen Stadikan torniin.

Puurot ja vellit alkaa mennä sekaisin. Minun puolestani (ja mielestäni) kuljettaja saa ottaa niin paljon riskejä kuin perse kestää. Koulutettavani (nainen) on niitä ottanut huomattavasti enemmän kuin minä ja kaatunutkin aika monta kertaa reilun vuoden aikana. Tulosta on syntynyt ja illat on mopoa fiksailtu.

Olen vain todennut, että joistakin kuskeista näkee milloin riskit alkavat nousta ja pääsee 10 %:n listalle. Jotkut uskovat kun käy sanomassa, että nyt on ehkä liikaa avausta/kallistusta/jarrua/päin hel****iä olevaa ajolinjaa. Vauhti kasvaa, riskit vähenevät. Osa taas syystä tai toisesta yrittää kasvattavaa vauhtiaan VAIN riskitasoa nostamalla. Joku Wehniäisen Kari ajelee 1:22 alkuista kierrosaikaa Alastarolla käytännössä nollariskillä. Itse uskoisin pääseväni 1:23 alkuisia jos nostaisin riskin tasolle jossa kaato tulisi joka toinen päivä. Nyt on vaan rusto siinä kunnossa ettei kärsi edes autossa istua, joten lisäkivut eivät hirveästi nappaa, joten ajelen miten ajelen ja muut menkööt miten menevät.

Se on sitten asia erikseen jos kuskin ajotyyli on muita vaarantava. Esim. älyttömät ohitukset apeksiin, ajolinjan poukkoilu, törkeät kiilailut jne. Silloin siihen tulee puuttua.

Itse tykkään ennustella. Ennustin, että koulutettavani tullee ajamaan erästä neuvoja antavaa kovempaa tänä kesänä vaikka saikin häneltä paljon kritiikkiä ajoasennosta ym. talven aikana. Kemoralla tämä on jo aika isolla marginaalilla toteutunut, Alastarolla todennäköisesti tänä vuonna. Ennustan myös, että tämä henkilö ajaa soolona minua kovempaa ensi vuonna, mutta kisalähdöissä tuskin vielä minua pöllyttää koska lähdöt osaan tehdä aika hyvin ja ohituksissakin lienen härskimpi.

Ennustan itselleni yhden kaadon tälle kaudelle ja ennustan hyvien olosuhteiden sattuessa (ei märkää eikä kylmää) pääseväni vielä tämän kauden aikana 1:24 puolelle. Riskitasoa nostan hieman, syksyn viimeisenä ratapäivänä tasolle tulos tai ulos.

Hyvä jos keskustelua heräsi. Varsinaiset osallistujat luultavasti kykenevät huomennakin kommunikoimaan varikolla, mielensäpahoittajista en tiedä.

Nyt varikolle paperihommiin ja huomista päivää valmistelemaan.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

slowrider

17.08.12 - klo:21:40 #241 Viimeisin muokkaus: 17.08.12 - klo:21:45 käyttäjältä slowrider
Lainaus käyttäjältä: app - 16.08.12 - klo:20:47
Ja nyt saa koiranleuat jauhaa samaa loppuunkaluttua mädäntynyttä luutaan maailman tappiin. Orgin foorumin näivettynyt näsäviisas tyyli riitti meikäläiselle. Samaa saa****an paskaa viestiketjusta toiseen kierrättäen jauhat Jukka_R, ilman että on pienintäkään rakentavaa arvoa jutuillasi enää.

Radalla vastaan tekemättä jättämisistäni, kuin myös tekemisistäni. Jos tulee henkilöiden välillä epäselvyyksiä, olen paikan päällä kommentteja varten. Itse olen antanut negatiivisen palautteen aina (ainoan kerran) face to face. Se on Sörkan hörhön tyyli.

Vetäydyn kirjoituspuolella  nyt kokonaan tältä foorumilta, ja jatkan tuolla bmwsportbikes-puolella. Lueskelen kommentteja, koska tietolähteenä tämä foorumi on erinomainen.

Lisäys: Samaa asiaa vingutaan vittuilunsävyisellä tyylillä, kuin vanhat juoruakat ja äijät. Kääntyy negatiiviseen joka ikinen heitto, jonka tänne(kin) nykyään jonkun toimesta tulee heitettyä huolimattomalla artikulaatiolla. Hauskaahan tämä foorumikirjoittelu ei saa olla missään kohtaa. Tärkeintä on toistaa toistamistaan omaa erinomaisuuttaan omassa tyylissään asioita tarkastella ja tehdä.

Tähän mullakin pakko tarttua. Ei tää niin vakavaa pitäsi olla. Pieni porukkahan me ollaan kaikkiaan ja lopulta samalla varikolla aikaa tapetaan. Persoonat vähintäänkin toivottuja ettei tämä nyt pelkäksi ilmoitustauluksi muutu. Oma roolinsa ja painoarvo kommenteissaan on jokaisella vakiovääntäjälläkin :)  näin itsekkin ensimmäisen kauden rookiena olen oppinut paljon jokaiselta vakiovääntäjältä ihan tossa ohimennen "nokittelun" sivutuotteena. Vaikka olen kaikkia noita vääntäjiä hitaampi joka radalla, niin hyvää oppia jokaiselta saa. Kun nyt tähän app: viestiin kuiten vastaan, niin älä ny lopeta. menee muuten hifistelyyn ja datan vertailuun :D

murmela

Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 17.08.12 - klo:21:02
Itse tykkään ennustella. Ennustin, että koulutettavani tullee ajamaan erästä neuvoja antavaa kovempaa tänä kesänä vaikka saikin häneltä paljon kritiikkiä ajoasennosta ym. talven aikana.
Aijaij, rupeeko dementia iskeen? Aiheen muistat oikein, ajankohdan muistat väärin.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

17.08.12 - klo:22:05 #243 Viimeisin muokkaus: 17.08.12 - klo:22:08 käyttäjältä murmela
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 17.08.12 - klo:21:40Kun nyt tähän app: viestiin kuiten vastaan, niin älä ny lopeta. menee muuten hifistelyyn ja datan vertailuun :D
Lisätietona mainittakoon että app juuri tuossa viimeksi pari päivää sitten pyysi konsultointia datan hifistelyssä.  Että voinee se mennä niinkin päin.

Data on muuten iha hel***in kätevä noissa ennustettujen kippaamisien jälkiviisasteluissa. Jos jää vähänkin ihmettelemään että mitä oikein tuli töpeksittyä, niin datan avulla pääsee esim 0,1 tai 0,01 (tai 0,001) sekunnin tarkkuudella takaisin siihen pisteeseen missä mopo lähti lapasesta. Ja yleensä joku käppyrä näyttää ihan suoraan mikä se ratkaiseva kämmi oli. Tai ainakin toisaiseksi näin on käynyt kaikissa tapauksissa missä minä olen ollut avustavana datan hifistelijänä. Datat on ollu lähtösin racechronosta, racedacista ja biimerin loggerista.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

mic

Elkää nyt turhaan selkänahkaanne Jukka-Sedän jutuista polttako. Setä on setä eikä se tosta enää paskemmaksi muutu ;) Jokaisella on oikeus mielipiteeseensä ja jokaisesta yhteenotosta oppii aina jotain. Vaikka Sedän toistelu olisikin välillä seniiliyden rajamailla niin paljon hyvää sekin m***ku on tämän lajin eteen tehnyt. Voipi olla, että vähemmän vi**umainen ja täysjärkinen herrasmies olisi ymmärtänyt lopettaa aikaisemmin liiton vastatuulessa, mutta sillon olisi YCC ym. muut kisailut ja kinailut jäänyt näkemättä.

Ja jos oikeen pahasti ahdistaa niin ainahan Jukka-Sedän voi juoda penkin alle jos ei muu auta ;)

Huomenna taas Alastarolle vääntämään!

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

mic

Lainaus käyttäjältä: murmela - 17.08.12 - klo:22:05
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 17.08.12 - klo:21:40Kun nyt tähän app: viestiin kuiten vastaan, niin älä ny lopeta. menee muuten hifistelyyn ja datan vertailuun :D
Lisätietona mainittakoon että app juuri tuossa viimeksi pari päivää sitten pyysi konsultointia datan hifistelyssä.  Että voinee se mennä niinkin päin.

Data on muuten iha hel***in kätevä noissa ennustettujen kippaamisien jälkiviisasteluissa. Jos jää vähänkin ihmettelemään että mitä oikein tuli töpeksittyä, niin datan avulla pääsee esim 0,1 tai 0,01 (tai 0,001) sekunnin tarkkuudella takaisin siihen pisteeseen missä mopo lähti lapasesta. Ja yleensä joku käppyrä näyttää ihan suoraan mikä se ratkaiseva kämmi oli. Tai ainakin toisaiseksi näin on käynyt kaikissa tapauksissa missä minä olen ollut avustavana datan hifistelijänä. Datat on ollu lähtösin racechronosta, racedacista ja biimerin loggerista.

Yleensä kun se lähtee lapasesta niin sillon on tehty virhe. Aika monta kertaa high siderin toteuttaneena osaan kyllä sanoa mistä on johtunut. Harvoin siihen olis dataa tarvinnut huomatakseen, että ahne paskiainen teki sen taas...

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

slowrider

17.08.12 - klo:22:14 #246 Viimeisin muokkaus: 17.08.12 - klo:22:18 käyttäjältä slowrider
Lainaus käyttäjältä: murmela - 17.08.12 - klo:22:05
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 17.08.12 - klo:21:40Kun nyt tähän app: viestiin kuiten vastaan, niin älä ny lopeta. menee muuten hifistelyyn ja datan vertailuun :D
Lisätietona mainittakoon että app juuri tuossa pari päivää sitten pyysi konsultointia datan hifistelyssä.  Että voinee se mennä niinkin päin.

Data on muuten iha hel***in kätevä noissa ennustettujen kippaamisien jälkiviisasteluissa. Jos jää vähänkin ihmettelemään että mitä oikein tuli töpeksittyä, niin datan avulla pääsee esim 0,1 tai 0,01 (tai 0,001) sekunnin tarkkuudella takaisin siihen pisteeseen missä mopo lähti lapasesta. Ja yleensä joku käppyrä näyttää ihan suoraan mikä se ratkaiseva kämmi oli. Tai ainakin toisaiseksi näin on käynyt kaikissa tapauksissa missä minä olen ollut avustavana datan hifistelijänä.

no turha puollustella. kirjoitin mitä mielessä oli. sanavalinta ehkä huono. jos pistetään jukalle kokemus ja tilastot? sulle hifistely ja data? app innostus ja into uuden oppimiseen?

murmela

Lainaus käyttäjältä: mic - 17.08.12 - klo:22:12
Lainaus käyttäjältä: murmela - 17.08.12 - klo:22:05
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 17.08.12 - klo:21:40Kun nyt tähän app: viestiin kuiten vastaan, niin älä ny lopeta. menee muuten hifistelyyn ja datan vertailuun :D
Lisätietona mainittakoon että app juuri tuossa viimeksi pari päivää sitten pyysi konsultointia datan hifistelyssä.  Että voinee se mennä niinkin päin.

Data on muuten iha hel***in kätevä noissa ennustettujen kippaamisien jälkiviisasteluissa. Jos jää vähänkin ihmettelemään että mitä oikein tuli töpeksittyä, niin datan avulla pääsee esim 0,1 tai 0,01 (tai 0,001) sekunnin tarkkuudella takaisin siihen pisteeseen missä mopo lähti lapasesta. Ja yleensä joku käppyrä näyttää ihan suoraan mikä se ratkaiseva kämmi oli. Tai ainakin toisaiseksi näin on käynyt kaikissa tapauksissa missä minä olen ollut avustavana datan hifistelijänä. Datat on ollu lähtösin racechronosta, racedacista ja biimerin loggerista.

Yleensä kun se lähtee lapasesta niin sillon on tehty virhe. Aika monta kertaa high siderin toteuttaneena osaan kyllä sanoa mistä on johtunut. Harvoin siihen olis dataa tarvinnut huomatakseen, että ahne paskiainen teki sen taas...

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Joo, kyllähän kokeneempi kuski pystyy paljon suuremmalla todennäköisyydellä ilman dataakin selviää, mutta kuten itsekkin sanoit, niin joissakin sinunkin tapauksissa data ois ehkä kertonut jotain mitä itse et huomannut?

Ja ihan toinen juttu on sitten kokematon kuski joka ei välttämättä ollenkaan ymmärrä mitä kämmäsi. Tai kokemattomuutaan luulee jotain ihan väärää syytä syyksi.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Jukka_R

Vääntäkää vaikka tuosta: http://www.mp-foorumi.com/forum/shown.php?fid=5&id=4984&fpage= Ilta aikaa keksiä argumentteja miksi vanha on parempi, 15 min sopivampi tai lauantait ylipäätään perseestä.

Organisoinnin kannalta 15 min olisi helpoin, mutta siinä ei oikein ehdi lämmetä kunnon yritykseen. Itselleni sopii hyvin se, että saa tunnin huilata ja sitten taas uudestaan yrittämään. Ehtii renkaatkin vaihtamaan välissä ja ne ehtivät jopa lämmetä näillä ilmoilla seuraavaan settiin.

Tärkein syy kuitenkin se, että saadaan vauhtierot mahdollisimman pieniksi. Toki 1:29:jäkin ajavalle Wehnän tai Kallion vauhti on aika huima, mutta 1:29:iin pääsevä on jo jossain määrin kartalla missä kohti rataa pitää ajaa ja ohittaminen on turvallista.

Mutta eikun vääntämään. Aamulla taas 09 lipunmyynnissä, printterit ovat jo innokasta kansaa odottamassa.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

mic

Lainaus käyttäjältä: murmela - 17.08.12 - klo:22:23
Lainaus käyttäjältä: mic - 17.08.12 - klo:22:12
Lainaus käyttäjältä: murmela - 17.08.12 - klo:22:05
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 17.08.12 - klo:21:40Kun nyt tähän app: viestiin kuiten vastaan, niin älä ny lopeta. menee muuten hifistelyyn ja datan vertailuun :D
Lisätietona mainittakoon että app juuri tuossa viimeksi pari päivää sitten pyysi konsultointia datan hifistelyssä.  Että voinee se mennä niinkin päin.

Data on muuten iha hel***in kätevä noissa ennustettujen kippaamisien jälkiviisasteluissa. Jos jää vähänkin ihmettelemään että mitä oikein tuli töpeksittyä, niin datan avulla pääsee esim 0,1 tai 0,01 (tai 0,001) sekunnin tarkkuudella takaisin siihen pisteeseen missä mopo lähti lapasesta. Ja yleensä joku käppyrä näyttää ihan suoraan mikä se ratkaiseva kämmi oli. Tai ainakin toisaiseksi näin on käynyt kaikissa tapauksissa missä minä olen ollut avustavana datan hifistelijänä. Datat on ollu lähtösin racechronosta, racedacista ja biimerin loggerista.

Yleensä kun se lähtee lapasesta niin sillon on tehty virhe. Aika monta kertaa high siderin toteuttaneena osaan kyllä sanoa mistä on johtunut. Harvoin siihen olis dataa tarvinnut huomatakseen, että ahne paskiainen teki sen taas...

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Joo, kyllähän kokeneempi kuski pystyy paljon suuremmalla todennäköisyydellä ilman dataakin selviää, mutta kuten itsekkin sanoit, niin joissakin sinunkin tapauksissa data ois ehkä kertonut jotain mitä itse et huomannut?

Ja ihan toinen juttu on sitten kokematon kuski joka ei välttämättä ollenkaan ymmärrä mitä kämmäsi. Tai kokemattomuutaan luulee jotain ihan väärää syytä syyksi.

Aina jotain pientä voi jäädä huomaamatta, mutta yleensä merkityksetöntä. Suurimpana syyllisenä aina ahneus ja kaasukäsi... Ja keli...

En väitä että data haitaksi olisi, tällä tasolla ei vaan ainakaan mulle anna paljoa lisäarvoa. Sitten jos oikeesti kovaa mentäis niin hyöty olisi varmasti suuri.

Jokainen taplaa tyylillään ja kaikki kunnioitus niille jotka jaksaa antureiden ja datan kanssa räpeltää. Mä en jaksa enkä edes osais hommaa pyöritellä, joten ammattitaito tuokin.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

mic

Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 17.08.12 - klo:22:27
Vääntäkää vaikka tuosta: http://www.mp-foorumi.com/forum/shown.php?fid=5&id=4984&fpage= Ilta aikaa keksiä argumentteja miksi vanha on parempi, 15 min sopivampi tai lauantait ylipäätään perseestä.

Organisoinnin kannalta 15 min olisi helpoin, mutta siinä ei oikein ehdi lämmetä kunnon yritykseen. Itselleni sopii hyvin se, että saa tunnin huilata ja sitten taas uudestaan yrittämään. Ehtii renkaatkin vaihtamaan välissä ja ne ehtivät jopa lämmetä näillä ilmoilla seuraavaan settiin.

Tärkein syy kuitenkin se, että saadaan vauhtierot mahdollisimman pieniksi. Toki 1:29:jäkin ajavalle Wehnän tai Kallion vauhti on aika huima, mutta 1:29:iin pääsevä on jo jossain määrin kartalla missä kohti rataa pitää ajaa ja ohittaminen on turvallista.

Mutta eikun vääntämään. Aamulla taas 09 lipunmyynnissä, printterit ovat jo innokasta kansaa odottamassa.

Lämmetä? Se on portilta aina täyttä vaan. Itse ei tule nykyään enää juurikaan yli 6-7 kierroksen settejä ajettua. 15min riittää siihen sopivasti.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: mic - 17.08.12 - klo:22:29

En väitä että data haitaksi olisi, tällä tasolla ei vaan ainakaan mulle anna paljoa lisäarvoa. Sitten jos oikeesti kovaa mentäis niin hyöty olisi varmasti suuri.

Itse en jaksa uskoa, että gps-dataa koneelta lukemalla voi antaa vastauksen mitä pitää radalla seuraavaksi tehdä. Jos data antaa vastauksen, että jarruun on nyt menty 1,2 g ja siihen voi mennä 1,4 g, niin osanneeko data kertoa onko etupää jo pohjannut niin paljon, että enempi jarrutus johtaa kaatumiseen tai että liian löysän alustan johdosta perä alkaa vopeltamaan holtittomasti. En jaksa uskoa, että 80 euron muovimötikkä ja ilmaisjakeluohjelma tuottaa tarvittavan informaation. Jos, niin varmaan MotoGP:ssä analysoinnit muuttuvat sangen halvoiksi.

Jos taas näin yksinkertaista olisi, niin ihmettelen aina välillä miksei datan lukija sitten itse toimi kuten data kertoo. Jarru vain myöhemmälle ja kireämmälle kuten kone kertoo. Osaan minäkin kertoa Usain Boltille kuinka 9 sekuntia alitetaan, vikkelämmin vain jalkaa toisen eteen ja siinä se on. Mallisuoritus jää tosin näyttämättä.

Mutta aamusta voidaan sitten kokeilla. Klo 10.00 käyn lämmittelemässä ja 11.00 (tai 11.20) käyn sitten kokeilemassa olisiko vauhti Räyskälästä tarttunut. Jos ei vielä silloin, niin illalla sitten uudestaan. Keskipäivä menee muita koulutellessa.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

jarska

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 17.08.12 - klo:21:40
Kun nyt tähän app: viestiin kuiten vastaan, niin älä ny lopeta. menee muuten hifistelyyn ja datan vertailuun :D

Ei se app kirjoittamista tänne jätä, toivottavasti ainakaan, värikäs persuuna, rehti ja reilu kaveri, mitä nyt pikkusen tuliluontoinen....päästelee naavakorvistaan vähän höyryjä ja taas on kiinni seuraavassa kierrosenkassa. :D

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: mic - 17.08.12 - klo:22:33
Lämmetä? Se on portilta aina täyttä vaan. Itse ei tule nykyään enää juurikaan yli 6-7 kierroksen settejä ajettua. 15min riittää siihen sopivasti.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Oman navan lisäksi kannattaa joskus tuijottaa toistenkin napoja. Hitaan ja osan keskiryhmänkin kuskeista renkaiden lämpenemiseen menee 2-3 kierrosta = 4-6 minuuttia. Kun todellinen ajoaika jää siihen n. 12 minuuttiin, niin puolet ajasta menee lämmittelyyn ja siinä se sitten on. Nopeassa ryhmässä asia toisin kun kaikilla on lämppärit renkaissa ja portilta voi työntää urku auki.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

mic

Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 17.08.12 - klo:22:39
Lainaus käyttäjältä: mic - 17.08.12 - klo:22:29

En väitä että data haitaksi olisi, tällä tasolla ei vaan ainakaan mulle anna paljoa lisäarvoa. Sitten jos oikeesti kovaa mentäis niin hyöty olisi varmasti suuri.

Itse en jaksa uskoa, että gps-dataa koneelta lukemalla voi antaa vastauksen mitä pitää radalla seuraavaksi tehdä. Jos data antaa vastauksen, että jarruun on nyt menty 1,2 g ja siihen voi mennä 1,4 g, niin osanneeko data kertoa onko etupää jo pohjannut niin paljon, että enempi jarrutus johtaa kaatumiseen tai että liian löysän alustan johdosta perä alkaa vopeltamaan holtittomasti. En jaksa uskoa, että 80 euron muovimötikkä ja ilmaisjakeluohjelma tuottaa tarvittavan informaation. Jos, niin varmaan MotoGP:ssä analysoinnit muuttuvat sangen halvoiksi.

Jos taas näin yksinkertaista olisi, niin ihmettelen aina välillä miksei datan lukija sitten itse toimi kuten data kertoo. Jarru vain myöhemmälle ja kireämmälle kuten kone kertoo. Osaan minäkin kertoa Usain Boltille kuinka 9 sekuntia alitetaan, vikkelämmin vain jalkaa toisen eteen ja siinä se on. Mallisuoritus jää tosin näyttämättä.

Mutta aamusta voidaan sitten kokeilla. Klo 10.00 käyn lämmittelemässä ja 11.00 (tai 11.20) käyn sitten kokeilemassa olisiko vauhti Räyskälästä tarttunut. Jos ei vielä silloin, niin illalla sitten uudestaan. Keskipäivä menee muita koulutellessa.

Koitan ehtiä tohon 11.20, mutta tiukkaa voi tehdä. Voisit jänistellä mut uusiin sfääreihein tyttöpyörällä jos mukaan kerkeän...

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Powered by EzPortal