Jarrujen tuunausta

Aloittaja jarska, 04.04.12 - klo:10:38

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 3 Vieraat katselee tätä aihetta.

Birke

Lainaus käyttäjältä: Birke - 17.06.12 - klo:22:20
Gixxerin etujarruun pitäisi saada lisää tehoa. Aika rimpula tuo vakio Nissinin pääsylinteri. Sienimäinen tuntuma ja tahtoo setin loppua kohden hiipua teho. Katselin netistä vaihtoehtoja, Brembon ja Accossaton mallistosta löytyisi herkkuja.
Joku on kuulemma vaihtanut rykkösen pääsylintereitä noihin gixxereihin hyvällä menestyksellä. Ilmeisesti Brembon valmiste sekin. Brembon 19RCS kuitenkin polttelisi... Löytyykö kokemuksia ja vinkkejä?
Itse itselleni vastaten, KTM RC8R pääsylinteri on tulossa. Juhannuksena pääsee testaamaan.

jarska

15.07.12 - klo:15:01 #31 Viimeisin muokkaus: 15.07.12 - klo:15:17 käyttäjältä jarska
Stormille duuniin pyrkivä koejarrutuspupunen testasi myös GPFA paloja Kemoralla, eikä epäilystäkään mitä paloja tulen käyttämään jatkossa.
Ei näitä turhaan kehuta, jarrutustuntuma on hieno, voimaa on helppo annostella ja luottamusta herättävät palat.
Minusta ei alkupuraisu ollut mitenkään liian äkkinäinen, mut kyllä pysähtyy tarvittaessa ja tuskin saa pelkillä paloilla Tokicoista enempää irti.

Peksi

Eli summasummarum, munkin kandee koittaa cbr600rr:n Tocikon puristimiin noita EBC:n EPFA/GPFA paloja, eikös juu?
Noi puristimet tulee zx10r:ään (-05) ja levyt on mitä lie piparia ;)

jarska

Lainaus käyttäjältä: Peksi - 19.07.12 - klo:16:37
Eli summasummarum, munkin kandee koittaa cbr600rr:n Tocikon puristimiin noita EBC:n EPFA/GPFA paloja, eikös juu?
Noi puristimet tulee zx10r:ään (-05) ja levyt on mitä lie piparia ;)

Ei voi mennä pieleen, kokeile ihmeessä. peukku_1

eri-ernesti

Mä ostin kans nuo ebc / gpfa raking palat varalle. Nykyset on jotkut duellin sbs dual carbonit. Ihan tyytyväinen oon ollu noihin nykysiinkin.

Tomppa

Jarrupaloiksi on tälläviikolla menossa Brembon racing palat, alkeperäisten M4 monobloc satuloiden mukana tulleiden tilalle. Paloja vaihtaessa kannattaa huomioida valmistajan ohjeet, eli mun tilanteessa nyt pitää levyt hioa kevyseti 140-180 hiomapaprulla ennen uusien palojen sisäänajoa. Tästä sisäänajostakin on omat proseduurinsa eri valmistajilla. Brembolla useita kevyitä jarrutuksia niin että levyt lämpenee ja levyn pinta muuttuu tummemaksi... jne...

Viimeviikolla laitoin myös Nissinin 21mm pääsylinterin(suurempi mäntä=enemmän tilavuutta) ja tarvittava jarruttusvoima pieneni, toivotaan että tuntumakin vielä paranee kun saa nuo raasinki palat kiinni.


mako

Lainaus käyttäjältä: Peksi - 19.07.12 - klo:16:37
Eli summasummarum, munkin kandee koittaa cbr600rr:n Tocikon puristimiin noita EBC:n EPFA/GPFA paloja, eikös juu?
Noi puristimet tulee zx10r:ään (-05) ja levyt on mitä lie piparia ;)
minkä vuoden cbr:n/joku muu vaihtoehto puristimet mahtaa sopia kawa 6rr 2004 .joku niistä just jutteli varikolla mut ei ollut kunnolla vastaanotto päällä .eilen taas huomas kuinka paljon päivän lopuksi alko kahva painumaan pohjaan .

raukkis

Lainaus käyttäjältä: Tomppa - 23.07.12 - klo:15:19
Jarrupaloiksi on tälläviikolla menossa Brembon racing palat, alkeperäisten M4 monobloc satuloiden mukana tulleiden tilalle. Paloja vaihtaessa kannattaa huomioida valmistajan ohjeet, eli mun tilanteessa nyt pitää levyt hioa kevyseti 140-180 hiomapaprulla ennen uusien palojen sisäänajoa. Tästä sisäänajostakin on omat proseduurinsa eri valmistajilla. Brembolla useita kevyitä jarrutuksia niin että levyt lämpenee ja levyn pinta muuttuu tummemaksi... jne...

Viimeviikolla laitoin myös Nissinin 21mm pääsylinterin(suurempi mäntä=enemmän tilavuutta) ja tarvittava jarruttusvoima pieneni, toivotaan että tuntumakin vielä paranee kun saa nuo raasinki palat kiinni.

Ei ollu puhetta mitkä palat oli sulla aiemmin mutta ite jouduin tilaamaan rc palat kun duellilla ei ollu sc paloja saatavilla. On muuten täysin eri planeetalta kuin originaalit (ainakin loppuun ajetut). Meinas tuo levyjen hionta jäädä kun eihän kukaan tietenkään käyttöohjeita lue (nehän on nössöille ja uusavuttomille). Onneksi satuin kuitenkin radalle mennessä ne huvikseen vilkaiseen. Sopivasti oli ratakin kostea ja sen kuivumista odotellessa hiukan levyjä hieraisin. Tiedä sitten todellista tarvetta hionnalle. Sisäänajokin tosin saattoi jäädä kaiken muun innostuksen vallassa hiukan vajaaksi...

Halvathan nuo ei ollu mutta mikäpä tässä lajissa olis. Nyt jarrut tuntuu jarruilta eikä miltään stressipallon puristelulta.

Hookala

Mitä jarrupaloja suositellaan tänään? Ostin kesällä jotkut Stormin ebc sintteripalat. Luulin että on hyvät mutta Wehnä ajoi pyörääni viikonloppuna ja sanoi että kyllä pyörässä potentiaalia on mutta etujarruja ei oo käytännössä lainka  reps_1

Ehdotti sbs dual carbon paloja tai vastaavaa, onko tietoa mistä saisi helposti?


R6r:ssä vakiopalat oli parhaat, miten mahtaa R1:sen vakiopalojen laita olla?

stoppie_gif


-Mikko

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: Hookala - 08.08.12 - klo:09:10
Mitä jarrupaloja suositellaan tänään? Ostin kesällä jotkut Stormin ebc sintteripalat. Luulin että on hyvät mutta Wehnä ajoi pyörääni viikonloppuna ja sanoi että kyllä pyörässä potentiaalia on mutta etujarruja ei oo käytännössä lainka  reps_1

Ehdotti sbs dual carbon paloja tai vastaavaa, onko tietoa mistä saisi helposti?


R6r:ssä vakiopalat oli parhaat, miten mahtaa R1:sen vakiopalojen laita olla?

stoppie_gif


-Mikko

Ainakin aikaisemmassa vuosimallissa vakiopalat on hyvät ja kestää melkein koko kesän. SBS dual carbonit on kanssa hyvät mutteivät kestä kuin muutaman päivän. Brembot olis kuulemma parhaat, hinnat on sitten vähän eri luokkaa.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Hookala - 08.08.12 - klo:09:10
Mitä jarrupaloja suositellaan tänään?
-Mikko

Vakiopalat on ehdottomasti parhaat harrastelijakäyttöön ja niillä monet kai ajaa kisaakin. Hintaa tais onn joku 70€ per satula, mutta kyllähän noilla ajaakin sit koko kesän.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Fasu

Lainaus käyttäjältä: Hookala - 08.08.12 - klo:09:10
Mitä jarrupaloja suositellaan tänään? Ostin kesällä jotkut Stormin ebc sintteripalat. Luulin että on hyvät mutta Wehnä ajoi pyörääni viikonloppuna ja sanoi että kyllä pyörässä potentiaalia on mutta etujarruja ei oo käytännössä lainka  reps_1

Ehdotti sbs dual carbon paloja tai vastaavaa, onko tietoa mistä saisi helposti?


R6r:ssä vakiopalat oli parhaat, miten mahtaa R1:sen vakiopalojen laita olla?

stoppie_gif


-Mikko

Keväällä sähläsin palojen kanssa ja lopputulema Yamahassa oli originaalit palat joissa on jotain metallia muuten aika reippaasti. Eipä ole tullut ongelmia enää ja jarrut myös pitää.
Tuntuma on hyvä ja pari sormea riittää eikä muut ole jääneet kapulan väliin. Hinta vaan posketon vs tarvikepala.
VV

rranta

23.08.12 - klo:07:41 #42 Viimeisin muokkaus: 23.08.12 - klo:09:31 käyttäjältä rranta
Laittelin eilen loppuun jarrurempan ommaan keksintöön. Pyöräsä on ollu pitkään jarruongelmaa. Ku en oo niin mekaanisesti lahajakas (oli vissiin pienenä liian vähän legoja) oli kovasti ettimistä siinäki mikä ongelman loppujen lopuksi aiheutti. No nyt on jarrut pyöräsä taas. Laitoin pääjarrusylinteriksi Brembon RCS19 ja jarrusatuloiksi Kawalan ZX10R vm2011 jarrusatulat. Ne mennee tuohon K7 tonniseen gixxeriin ihan heittämällä. Kiitokset Teemun suuntaan asevelihintasista jarrusatuloista peukku_1
Jospa sitä taas löytäs pikkuhilijaa varmuutta ommaan ajoon. Toisaalta jarruthan ei muuta ku hiastaa vaan ;) Niinku mun yks kaveri sano, joka ei oo ikinä ajanu raalla, että hän on monesti kattonu telekkarista, että miksi ne ei vaan aja täysiä niinku se Kallioki. Minä sannoin sille, että ku se on noin heleppoa niin sitähän kannattaa käyä joskus kokkeilemasa...



slowrider

Mitkähän jarrupalat toimisi parhaiten Brakingin sk- levyille? SBS dual carbonit, EBC EPFA/GPFA vai mikä?

jarska

Määki tahon isojen poikien jarrut, joten tilasin samaisen Brembon pääsylkän ku rranta.
Teräspunokset ja samat satulat jo on...painetta lisää vaan.

Powered by EzPortal