Pakoputkistot

Aloittaja jarska, 26.08.12 - klo:08:03

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jarska

Seuraavana vihdoin vuorossa vakioputken eliminointi.

Tilasin Carpimotosta halavalla Mivvin GP-Style putken ja väliputken.

Mitä tuo "it is NOT a Catalytic Remover pipe, Kat is in the header tubes" oikeen meinaa, eikös tuolla kuitenkin lähde se kuuma ja painava "utare" sieltä pohjasta poijes?

Toinen juttu, kärsiikö noiden putkien vaihdon jälkeen ajaa ilman mitään commandereita ja säätämättä?

mic

Lainaus käyttäjältä: jarska - 26.08.12 - klo:08:03
Seuraavana vihdoin vuorossa vakioputken eliminointi.

Tilasin Carpimotosta halavalla Mivvin GP-Style putken ja väliputken.

Mitä tuo "it is NOT a Catalytic Remover pipe, Kat is in the header tubes" oikeen meinaa, eikös tuolla kuitenkin lähde se kuuma ja painava "utare" sieltä pohjasta poijes?

Toinen juttu, kärsiikö noiden putkien vaihdon jälkeen ajaa ilman mitään commandereita ja säätämättä?

En tiedä millainen katti kawassa on, mutta tuo teksti väittää, että katti on putkissa sisällä jo ennen tätä pätkää. Onko siinä erillinen katin pönttö ja sitten vielä kennostot putkissa. Jos kennot ei lähde mihinkään niin tuskinpa suurta eroa tuo ilman säätöä. Toki säätö ei ole pahaksi vaikka ei tekis putkelle mitään.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

mic

Vastaten itselleni, lukeehan tuolla muualla, että painava kiuas poistuu. Ilmeisesti putkiin jää silti vielä katin kennosto. Noitahan on porukka "poraillut" pois ainakin muista pyöristä.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

PetsuZX

Ei tuossa kuvassa ainakaan sitä verkonpainoa näy. Ja kuten tuossa mic laittoi, se katti tais olla siellä aikaisemmin.

Säätöä ainakin itse suosittelen. Ja sinullahan on säätöpaikka lähellä, jos Bikefoxilla pystyy Bazaata säätämään. Commanderi ainakin onnistuu.

jarska

Kiitosta pojat, niimpäs näkyykin olevan siellä alhaalla joku kysynyt ja vastataan et uuni poistuu, hyvä juttu.
Nyt tajusin, eli ne kennostot taitaa juurikin olla jo aiemmin, kuten mic sanoi.
Ei mulla ole kuin Bazzazin shifteri tossa, joten säätöhommiin pitäs olla kampetta lisää.
Mulle riittää alkuun etten särje koko vehjettä jos vaihdan putket ja väännän meneen ilman säätämistä, siksi kyselin.

mic

Lainaus käyttäjältä: jarska - 26.08.12 - klo:08:24
Kiitosta pojat, niimpäs näkyykin olevan siellä alhaalla joku kysynyt ja vastataan et uuni poistuu, hyvä juttu.
Nyt tajusin, eli ne kennostot taitaa juurikin olla jo aiemmin, kuten mic sanoi.
Ei mulla ole kuin Bazzazin shifteri tossa, joten säätöhommiin pitäs olla kampetta lisää.
Mulle riittää alkuun etten särje koko vehjettä jos vaihdan putket ja väännän meneen ilman säätämistä, siksi kyselin.

No ei se siitä rikki ainakaan mene. Vakioecu taitaa pienet muutokset säädellä muutenkin itse... Eipä tuosta muuta tule kuin painoa pois ja ääntä maailmaan. Ei kärsi eikä nouse tehot.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

jarska

Lainaus käyttäjältä: mic - 26.08.12 - klo:08:49
No ei se siitä rikki ainakaan mene. Vakioecu taitaa pienet muutokset säädellä muutenkin itse... Eipä tuosta muuta tule kuin painoa pois ja ääntä maailmaan. Ei kärsi eikä nouse tehot.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Hyvä tietää, tänks.
Kunhan saapi pois konttaamisen jäljiltä kuppasen vakioputken, painoa vähemmäksi ja alakatteen sulattavan utareen pois, niin siinäpä tavoitteet, kutitellaan tehoja joskus myöhemmin.


rranta

Oulussa on kaks hyvvää säätöpaikkaa Bikefox ja TT-Motorsport. Nuista kannattaa kysellä sitten ku säätöihin laitatat.

jarska

Lainaus käyttäjältä: rranta - 26.08.12 - klo:09:17
Oulussa on kaks hyvvää säätöpaikkaa Bikefox ja TT-Motorsport. Nuista kannattaa kysellä sitten ku säätöihin laitatat.

Jep, TT-Motorsport onkin tuttu paikka jo ennestään.

rranta

Lainaus käyttäjältä: jarska - 26.08.12 - klo:09:37
Lainaus käyttäjältä: rranta - 26.08.12 - klo:09:17
Oulussa on kaks hyvvää säätöpaikkaa Bikefox ja TT-Motorsport. Nuista kannattaa kysellä sitten ku säätöihin laitatat.

Jep, TT-Motorsport onkin tuttu paikka jo ennestään.

Tuo commanderin laitto ja putken muutos vaikutti ommaan pyörään aika palijon. Mopo keveni ja keskialueella kaasunvastaavuus on parempi ja paukkua ennemmän. Ehkä se hyvä muutos oli, että tehoalue nousi ylemmille kierroksille ja koneen venyvyys rajottajalle kasvo eikä voima vähene ennään 12 000rpm. Ratahommiin hyviä asioita kyllä.

murmela

Oisko Teemulla viel kisaecu myynnissä?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

jarska

Nyt se vakioputki vihdoin lähti ja aika siistit äänet on MIVV:ssä, killerin kanssa.
Väliputki vielä tulossa niin saa utareen myös poijes.


MarkoL

Lainaus käyttäjältä: jarska - 11.09.12 - klo:08:49
Nyt se vakioputki vihdoin lähti ja aika siistit äänet on MIVV:ssä, killerin kanssa.
Väliputki vielä tulossa niin saa utareen myös poijes.


Meinaakko ajaa tuolla vielä radan ulkopuolella(kin) ?
Jos meinaat, niin tuo vaimennin+väliputki saattaa tehdä "maantie ajoon" pientä moottorin ontumista.
Se kun rupee menee vähä laihalleen tuolla sarjalla,varsinkin jos vielä on joku viri-viri ilmansuodatin.
(voi se mennä jo ilman suodatintakin)
Tuostahan ei muuta haittaa ole, muutakuin tasa/pintakaasulla tietyillä kierroksilla saatta ilmentyä juurikin tuo ontuminen.
Kone EI siis puudu, vaan ihan aavistuksen on nuhanen, ja heti kaasua lisätessä se taas herää kehräämään.
Tuo ongelma ei konetta riko, saattaa olla ärsyttävää ajaa.

Ja tuon ilmenemän saa pois rikastamalla seosta, eli säädöillä...

Nimim ongelmaa ihmetellyt.
Elämä on, sarja sattumia matkalla manalaan.
-Komisaario Jansson-

jarska

Lainaus käyttäjältä: MarkoL - 11.09.12 - klo:18:50
Meinaakko ajaa tuolla vielä radan ulkopuolella(kin) ?
Jos meinaat, niin tuo vaimennin+väliputki saattaa tehdä "maantie ajoon" pientä moottorin ontumista.
Se kun rupee menee vähä laihalleen tuolla sarjalla,varsinkin jos vielä on joku viri-viri ilmansuodatin.
(voi se mennä jo ilman suodatintakin)
Tuostahan ei muuta haittaa ole, muutakuin tasa/pintakaasulla tietyillä kierroksilla saatta ilmentyä juurikin tuo ontuminen.
Kone EI siis puudu, vaan ihan aavistuksen on nuhanen, ja heti kaasua lisätessä se taas herää kehräämään.
Tuo ongelma ei konetta riko, saattaa olla ärsyttävää ajaa.

Ja tuon ilmenemän saa pois rikastamalla seosta, eli säädöillä...

Nimim ongelmaa ihmetellyt.

En mä maantieajoa tuolla enää harrasta.
Kiitos vinkistä...kyl mua kuitenki kiinnostaa säätää tuo jossain vaiheessa, ens kaudella ja viimeistään siinä vaiheessa kun jyrsitään ne viimesetki kennot pois pakosarjasta.






jarska

Vihdoinkin saapui link pipe ja nyt on myös utare poistettu.
10hv tulee taas lisää. innocent_1

Powered by EzPortal