eri luokat, pohdintaa niistä ja mikä auttaisi harrastajien kasvuun

Aloittaja SuVili, 12.09.12 - klo:21:40

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

SuVili

ajatuksena että pohdittaisiin mikä on hyvä ja miksi tai mitä tulisi muuttaa ja miten.
mitä harrastajat kaipaa ja millä saadaan lisää kisaajia/harrastajia.

Itsellä tietoa/kokemusta vain junnu lajeista ja jotain huhuja kuullut liittyen isompiin pyöriin joten niidenkin osalta kiinnostaisi kuulla mielipiteitä.

Minimotot:
a ja b junnu luokat, tietty "virittäminen" sallittu, itse pidän huonona koska kasvattaa kustannuksia ja aikaan saa myös sen että pitää olla "osaava" mekaanikko jotta poika/tyttö pärjää.

senior luokka oikein hauska, vaikka kärsiikin nykyään osallistuja katoa.


MiniGP:
ns vakio luokka, mitkään muutokset ei sallittuja.
erittäin helppo luokka aloittaa ja ei tarvtse osata kuin tankata. öljyn, renkaan yms vaihdot voi tehdä kotona / talvella. kustannuksiltaankin halpa.

Minisupermoto:
ajetaan siis motolla ja virittäminen tiettyyn pisteeseen asti sallittua.
karting radalla ja isojen miesten hauskaa ja onkin näyttävää hommaa. Varikolta kuunneltuna kuitenkin ei mikään halvin laji ja vaatii myös teknistä tietämystä.

JuniorCup:
eli 125 2-t vehkeet ja 250 4-t vehkeet
edullinen hankinta hinta (erityisesti käytetyissä) ja halpa ajaa.
huippunopeus radalla luokkaa 150-170km/h, ajetaan myös muissa pohjois maissa, joten voi hieman vertailla ulkomaillakin vauhtia.

GP125:
ei omakohtaista kokemusta, mutta huomattavasti nopeampi ja opettavampi kuin JC luokan vehkeet, mutta myös kustannukset karkaavat eri ulottuvuuksiin.
vaatii ehdottomasti tietotaitoa jos aikoo saada laitteen pysymään toiminnassa.
mahdollistaa "ropaamisen" sääntöjen puitteissa, mutta samalla kustannukset ja tietotaidon määräm tarve kasvaa potenssiin x

saman otsikon alle moto3, ruotsin kisojen perusteella vastaa gp125:tä
varikolla kuullun perusteella, kestää ajaa 3x pidempään kuin gp 125 enne huoltoa, mutta osat 4x kaliimpia, joten vielä kalliimpi kuin gp125 :(

Moriwaki:
ennenkuin Aslan alkoi ajaa niin oletin (muiden tavoin) olevan auttamattoman hidas, mutta vika olikin silloin ajaneessa kuskissa.
Nyt toteasin että hitaampi kuin gp125, mutta ilmeisimmin myös helpommin huollettava, eikä vaadi hirveästi mekaanikoltakaan, joten ihan varteenotettava vekoktin.
haittana ettei ole luokkaa /kuskeja suomessa ja muissa pohjoismaissa,, vaan ilmeisimmin halpalento hollaantiin luokkaa 100€ ja siellä olisi kisoja vaikka kuinka

cbr cup:
hieno veto hondalta, halvalla radalle ja laitteita tarjolla riittävästi. pyörät täysin samoja eli kuski ratkaisee, kuten minigp:ssä.
yllättävän hitaita, cbr 125 ei pärjää minigp:lle ja 250 ei pärjää JC pyörälle. tämä seikka oli itselle pettymys lehtijuttuihin verrattuna, joissa sai kuvan että cbr 250 olisi 250 ninjan haastaja

sitten huhuja:
ruotsissa suunnittelevat std 650 , eli esim. suzuki sv 650 ja kawasaki er 600, etuna jälleen 600 ss verrattuna kustannusten karsinta, ilyksi rengas sääntöä tms luvassa

samoin suunnittelevat kisoja joissa renkaiden määrä rajoitettu 2 sarjaan/viikonloppu tässäkin kustannus säästöä ilmeisimmin haetaan.



nyt saa sitten heittää mietteitä ilmoille, millä lisää porukkaa radalle, niin junnuja kuin senioreitakin.
mihin suuntaan tulisi kehityksen mennä jotta riittää rahat / mielenkiinto.
kiinnostusta tuntuu porukalla olevan ajaa tehottomilla pyörillä mies miestä vastaan, mutta silti alla on kokoa ja voimaa
samoin riittääkö että laitetaan junioreille luokka johon useammalla on varaa ja ei tarvitse mekaanikkoa, vai tähdätä huippu luokkaan, jossa pitää säätää ja vääntää ja moneesti kisa ratkeaa jo varikolla, mutta missä kuski oppii myös antamaan palautetta ja pohtimaan pyörän toimintaa

Vuorela

Yksi edullinen luokka jossa olisi paljon pyöriä kiinnostaisi. Jokkis oli osin tämmöinen uusille (seniori) harrastajille. Kovasti on vaan viime aikoina uusien harrastajien määrä radalla vähentynyt. CBR tai junior cup luokan pyörää kiinnostaa kokeilla ja CBR kisaamisen kustannuksin kilpaa ajaminenkin kiinnostaisi. Vaikka ison pyörän yhteydessä toisena luokkana.

Juniori puolesta ei juuri kokemusta, mitä nyt parina viime vuotena sivusta seurannut. Junnuluokkia on mielestäni liikaa. GP125, junior cup, cbr125 cbr 250, gp450 samassa lähdössä. Luokkia melkein kuin classiceissa. SM luokka + edullinen vaihtoehto yhdistelmänä voisi toimia, esim. GP125/Moto3 + junior cup. Halpoja kestäviä ja tasaväkisiä laitteita olisi mielekästä myös katsomosta seurata. Kiinnostavin näkemäni kisalähtö kotimaassa olikin kemoralla ajettu CBR.

Minigp:llä ja minimotoilla on luonnollisesti oma paikkansa junioritoiminnassa.

Yksi iso ongelma harrastajien löytämiseen on tiedotuksen puute. Edes harrastajat ei tiedä koska ja missä on kisoja.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 12.09.12 - klo:22:15
Minigp:llä ja minimotoilla on luonnollisesti oma paikkansa junioritoiminnassa.

Yksi iso ongelma harrastajien löytämiseen on tiedotuksen puute. Edes harrastajat ei tiedä koska ja missä on kisoja.

Tämä on totta. Itsekään ei olisi kisoista mitään hajua jos ei tuttuja olis viivalla. Sama ongelma tosin näyttää olevan autopuolella kun tuli  käytyä kattomassa FINRace sarjaa apparalla viime viikonloppuna. Helposti sais hyvällä säällä 10 000 ihmistä paikalle, mutta nyt tais olla max 1000, koska kukaan ei tienny tapahtumasta.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

jarska

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 12.09.12 - klo:23:05
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 12.09.12 - klo:22:15
Minigp:llä ja minimotoilla on luonnollisesti oma paikkansa junioritoiminnassa.

Yksi iso ongelma harrastajien löytämiseen on tiedotuksen puute. Edes harrastajat ei tiedä koska ja missä on kisoja.

Tämä on totta. Itsekään ei olisi kisoista mitään hajua jos ei tuttuja olis viivalla. Sama ongelma tosin näyttää olevan autopuolella kun tuli  käytyä kattomassa FINRace sarjaa apparalla viime viikonloppuna. Helposti sais hyvällä säällä 10 000 ihmistä paikalle, mutta nyt tais olla max 1000, koska kukaan ei tienny tapahtumasta.

Hmm, pitäsköhän tässä ruveta kehittämään myös jotain kisakalenteria, missä olis kaikki samassa.

SuVili

a4 jossa luokista pieni esittely, ehkä noi alle 16v luokat omalle paprulle ja 16- omalle, 4 kolummia/puoli ja jokainen voi halutessaan printata :)

ylös kuva, pieni esittely luokasta ja ikähaitari
alle karkeasti kustannukset

sitten vielä kauden alussa selkeä kalenteri, jossa kisat ja vaikka treeni päiviäkin.
Hyvähän olisi kun saisi jonkin kauppa/huoltoasema ketjun mukaan toimintaan ja jakamaan kalenterin toimipisteisiinsä.

Tälle kaudelle teimme kalenterin jossa oli kisat ja treenipäiviä merkittynä (org ja mp-tuki) ensikaudelle samanlainen suunnitteilla. Laitetaan sitten yleiseen myyntiin niin siitä ainakin nääkee milloin kisat.

Nitrous

13.09.12 - klo:11:39 #5 Viimeisin muokkaus: 13.09.12 - klo:11:42 käyttäjältä Nitrous
Lainaus käyttäjältä: jarska - 12.09.12 - klo:23:20
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 12.09.12 - klo:23:05
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 12.09.12 - klo:22:15
Minigp:llä ja minimotoilla on luonnollisesti oma paikkansa junioritoiminnassa.

Yksi iso ongelma harrastajien löytämiseen on tiedotuksen puute. Edes harrastajat ei tiedä koska ja missä on kisoja.

Tämä on totta. Itsekään ei olisi kisoista mitään hajua jos ei tuttuja olis viivalla. Sama ongelma tosin näyttää olevan autopuolella kun tuli  käytyä kattomassa FINRace sarjaa apparalla viime viikonloppuna. Helposti sais hyvällä säällä 10 000 ihmistä paikalle, mutta nyt tais olla max 1000, koska kukaan ei tienny tapahtumasta.

Hmm, pitäsköhän tässä ruveta kehittämään myös jotain kisakalenteria, missä olis kaikki samassa.

Tällä tapaa aktiiviharrastajat varmaan löytäisi kisat, mutta yleisön paikalle saaminen vaatisi pienen uhrauksen mainostukseen ja ehkäpä jonkun paikallisen kisakuskin haastattelun paikallislehteen kisojen alla. Tuolla tapaa olisi ainakin paikallisella yleisöllä joku kosketuspinta tapahtumaan ja voisi kannustaa sitä "meidän kylän poikaa." On nimittäin rehellisesti sanottava, että onhan nuo kisat paikan päällä pirun tylsää seurattavaa, jos ei ole tuttuja ajamassa.

Edit. Pointtina siis, että mitä isompi ihmismäärä lajista kiinnostuu edes jossain määrin, sitä isompi on uusien potenttiaalisten harrastajien määrä. Junioripuolella erilaiset kokeilupäivät ovat hyvä tapa saada uusia kasvoja mukaan ja aikuisille ratapäivät on varmaan se eka askel.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 13.09.12 - klo:11:39
Lainaus käyttäjältä: jarska - 12.09.12 - klo:23:20
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 12.09.12 - klo:23:05
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 12.09.12 - klo:22:15
Minigp:llä ja minimotoilla on luonnollisesti oma paikkansa junioritoiminnassa.

Yksi iso ongelma harrastajien löytämiseen on tiedotuksen puute. Edes harrastajat ei tiedä koska ja missä on kisoja.

Tämä on totta. Itsekään ei olisi kisoista mitään hajua jos ei tuttuja olis viivalla. Sama ongelma tosin näyttää olevan autopuolella kun tuli  käytyä kattomassa FINRace sarjaa apparalla viime viikonloppuna. Helposti sais hyvällä säällä 10 000 ihmistä paikalle, mutta nyt tais olla max 1000, koska kukaan ei tienny tapahtumasta.

Hmm, pitäsköhän tässä ruveta kehittämään myös jotain kisakalenteria, missä olis kaikki samassa.

Tällä tapaa aktiiviharrastajat varmaan löytäisi kisat, mutta yleisön paikalle saaminen vaatisi pienen uhrauksen mainostukseen ja ehkäpä jonkun paikallisen kisakuskin haastattelun paikallislehteen kisojen alla. Tuolla tapaa olisi ainakin paikallisella yleisöllä joku kosketuspinta tapahtumaan ja voisi kannustaa sitä "meidän kylän poikaa." On nimittäin rehellisesti sanottava, että onhan nuo kisat paikan päällä pirun tylsää seurattavaa, jos ei ole tuttuja ajamassa.

Edit. Pointtina siis, että mitä isompi ihmismäärä lajista kiinnostuu edes jossain määrin, sitä isompi on uusien potenttiaalisten harrastajien määrä. Junioripuolella erilaiset kokeilupäivät ovat hyvä tapa saada uusia kasvoja mukaan ja aikuisille ratapäivät on varmaan se eka askel.

Tämä vaatisi tiimeiltä ja kuljettajilta aktivoitumista tiedottamiseen. Ei kuitenkaan ole mahdoton homma kirjoitella tiedotteita ja raportteja kisoista ja lähettää niitä paikallisiin medioihin. Hiljakseen tehdyllä työllä sitten saataisiin oman seudun ihmiset tietoiseksi kisaamisesta ja "omista" kuskeista. Siitä sitten saataisiin tiedotteet ehkä läpi myös isommissa medioissa, kun ihmisiä asia kiinnostaisi. Nykyisin tiedotus on facebookissa ja kuskien kotisivuilla/blogeissa, joita pitää osata seurata että kuulumisia kuulisi. Muihin medioihin lähetetyt tiedotteet sitten saisi sisältää vähän muutakin kuin omia fiiliksiä.

Tällaista on ainakin jossain määrin tehty, mutta lisää tarvittaisiin. SRRAn ja lajiliiton toivoisi toimivan aktiivisempana näissä jutuissa.

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 13.09.12 - klo:11:39
Lainaus käyttäjältä: jarska - 12.09.12 - klo:23:20
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 12.09.12 - klo:23:05
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 12.09.12 - klo:22:15
Minigp:llä ja minimotoilla on luonnollisesti oma paikkansa junioritoiminnassa.

Yksi iso ongelma harrastajien löytämiseen on tiedotuksen puute. Edes harrastajat ei tiedä koska ja missä on kisoja.

Tämä on totta. Itsekään ei olisi kisoista mitään hajua jos ei tuttuja olis viivalla. Sama ongelma tosin näyttää olevan autopuolella kun tuli  käytyä kattomassa FINRace sarjaa apparalla viime viikonloppuna. Helposti sais hyvällä säällä 10 000 ihmistä paikalle, mutta nyt tais olla max 1000, koska kukaan ei tienny tapahtumasta.

Hmm, pitäsköhän tässä ruveta kehittämään myös jotain kisakalenteria, missä olis kaikki samassa.

Tällä tapaa aktiiviharrastajat varmaan löytäisi kisat, mutta yleisön paikalle saaminen vaatisi pienen uhrauksen mainostukseen ja ehkäpä jonkun paikallisen kisakuskin haastattelun paikallislehteen kisojen alla. Tuolla tapaa olisi ainakin paikallisella yleisöllä joku kosketuspinta tapahtumaan ja voisi kannustaa sitä "meidän kylän poikaa." On nimittäin rehellisesti sanottava, että onhan nuo kisat paikan päällä pirun tylsää seurattavaa, jos ei ole tuttuja ajamassa.

Edit. Pointtina siis, että mitä isompi ihmismäärä lajista kiinnostuu edes jossain määrin, sitä isompi on uusien potenttiaalisten harrastajien määrä. Junioripuolella erilaiset kokeilupäivät ovat hyvä tapa saada uusia kasvoja mukaan ja aikuisille ratapäivät on varmaan se eka askel.

Lipunmyynnissä on ongelmana rajakustannus. Alle 200-300 potentiaalista maksajaa on halvempi päästää ilmaiseksi kuin periä heiltä liput (oletus, ettei mainoskulut kasva). Jos taas täytyy mainostaa, niin rajana on 300-600 maksavaa katsojaa (oletuksella, että mainoksista joutuu maksamaan eikä saa niitä hyväntekeväisyytenä tms.) Lipunmyyjiä ja järjestysmiehiä ei oikein tahdo enää saada talkoohengellä hommiin ja isommissa kisoissa (SM) kustannus lipunmyynnistä ja järjestyksenvalvojista on luokkaa 4000-6000 euroa + päälle pikkaisen muutakin kulua.

Itse uskon vahvasti siihen, että tuollainen kustannuksiltaan erittäin halpa luokka johon vielä kalusto tuodaan paikan päälle ja herrojen ja rouvien kuljettajien tarvitsee vain tuoda itsensä tontille tulee olemaan suosittu. Kun homma pidetään yksinkertaisena (kaikilla samat mopot ja samat renkaat) niin hommaan saadaan oikeasti tasaväkistä vääntöä. Jos minun tasoinen kuski ajelee käytännössä samoja kierrosaikoja kuin useampikertainen rataennätysten haltija ja 15-20 Suomen mestaruutta voittanut kuski, niin väännöistä tulee taatusti tasaväkisiä ja homma on pirun hauskaa (kokemusta on). Jopa jokkiksessa osalla on kustannukset karanneet käsistä. Itselläni kustannukset ovat vielä aika edulliset, mutta jos YCC:n kuskin täytyy polttaa renkaisiin yli 10.000 euroa, niin pikkaisen on mopo lähtenyt lapasesta. Tuollaisilla vakioleluilla ajaa 100 euron rengaskustannuksilla koko kauden. Onhan sekin paljon verrattuna vaikkapa mato-ongintaan tai Yhteishyvän mukana tulevien ristikoiden täyttelyyn, mutta tässä harrastuksessa naurettavan vähän.

Ja mielestäni voisi hyvinkin harkita sitä, että Suomen cupin ja SM:n lähdöt ajettaisiin samoilla lähdöillä. Indeksit peliin ja hitaimmat voivat siirtyä luvan saatuaan ajamaan YCC:n lähtöihin. Tällöin saataisiin kunnolla ukkoa ja akkaa viivalle eikä kilpailupäivistä loppuisi tunnit kesken. Kyllä sitä mieluummin katsoo (ja ajaakin) lähtöjä joissa on 25-40 pyörää kuin 6-8:aa lähtöä joissa on 3-15 kuskia. Varmasti tuollekin vastustusta löytyy, mutta ottaisin mielelläni perusteet vastaan. Cupin keskikasti ei kuitenkaan jää kuin n. 5-6 sekuntia per kierros A:n kärjelle, joten eipä siellä nyt mahdottomasti kierroksella ohitteluja tule.

Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

JukkaK

Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 13.09.12 - klo:15:17
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 13.09.12 - klo:11:39
Lainaus käyttäjältä: jarska - 12.09.12 - klo:23:20
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 12.09.12 - klo:23:05
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 12.09.12 - klo:22:15
Minigp:llä ja minimotoilla on luonnollisesti oma paikkansa junioritoiminnassa.

Yksi iso ongelma harrastajien löytämiseen on tiedotuksen puute. Edes harrastajat ei tiedä koska ja missä on kisoja.

Tämä on totta. Itsekään ei olisi kisoista mitään hajua jos ei tuttuja olis viivalla. Sama ongelma tosin näyttää olevan autopuolella kun tuli  käytyä kattomassa FINRace sarjaa apparalla viime viikonloppuna. Helposti sais hyvällä säällä 10 000 ihmistä paikalle, mutta nyt tais olla max 1000, koska kukaan ei tienny tapahtumasta.

Hmm, pitäsköhän tässä ruveta kehittämään myös jotain kisakalenteria, missä olis kaikki samassa.

Tällä tapaa aktiiviharrastajat varmaan löytäisi kisat, mutta yleisön paikalle saaminen vaatisi pienen uhrauksen mainostukseen ja ehkäpä jonkun paikallisen kisakuskin haastattelun paikallislehteen kisojen alla. Tuolla tapaa olisi ainakin paikallisella yleisöllä joku kosketuspinta tapahtumaan ja voisi kannustaa sitä "meidän kylän poikaa." On nimittäin rehellisesti sanottava, että onhan nuo kisat paikan päällä pirun tylsää seurattavaa, jos ei ole tuttuja ajamassa.

Edit. Pointtina siis, että mitä isompi ihmismäärä lajista kiinnostuu edes jossain määrin, sitä isompi on uusien potenttiaalisten harrastajien määrä. Junioripuolella erilaiset kokeilupäivät ovat hyvä tapa saada uusia kasvoja mukaan ja aikuisille ratapäivät on varmaan se eka askel.

Lipunmyynnissä on ongelmana rajakustannus. Alle 200-300 potentiaalista maksajaa on halvempi päästää ilmaiseksi kuin periä heiltä liput (oletus, ettei mainoskulut kasva). Jos taas täytyy mainostaa, niin rajana on 300-600 maksavaa katsojaa (oletuksella, että mainoksista joutuu maksamaan eikä saa niitä hyväntekeväisyytenä tms.) Lipunmyyjiä ja järjestysmiehiä ei oikein tahdo enää saada talkoohengellä hommiin ja isommissa kisoissa (SM) kustannus lipunmyynnistä ja järjestyksenvalvojista on luokkaa 4000-6000 euroa + päälle pikkaisen muutakin kulua.

Itse uskon vahvasti siihen, että tuollainen kustannuksiltaan erittäin halpa luokka johon vielä kalusto tuodaan paikan päälle ja herrojen ja rouvien kuljettajien tarvitsee vain tuoda itsensä tontille tulee olemaan suosittu. Kun homma pidetään yksinkertaisena (kaikilla samat mopot ja samat renkaat) niin hommaan saadaan oikeasti tasaväkistä vääntöä. Jos minun tasoinen kuski ajelee käytännössä samoja kierrosaikoja kuin useampikertainen rataennätysten haltija ja 15-20 Suomen mestaruutta voittanut kuski, niin väännöistä tulee taatusti tasaväkisiä ja homma on pirun hauskaa (kokemusta on). Jopa jokkiksessa osalla on kustannukset karanneet käsistä. Itselläni kustannukset ovat vielä aika edulliset, mutta jos YCC:n kuskin täytyy polttaa renkaisiin yli 10.000 euroa, niin pikkaisen on mopo lähtenyt lapasesta. Tuollaisilla vakioleluilla ajaa 100 euron rengaskustannuksilla koko kauden. Onhan sekin paljon verrattuna vaikkapa mato-ongintaan tai Yhteishyvän mukana tulevien ristikoiden täyttelyyn, mutta tässä harrastuksessa naurettavan vähän.

Ja mielestäni voisi hyvinkin harkita sitä, että Suomen cupin ja SM:n lähdöt ajettaisiin samoilla lähdöillä. Indeksit peliin ja hitaimmat voivat siirtyä luvan saatuaan ajamaan YCC:n lähtöihin. Tällöin saataisiin kunnolla ukkoa ja akkaa viivalle eikä kilpailupäivistä loppuisi tunnit kesken. Kyllä sitä mieluummin katsoo (ja ajaakin) lähtöjä joissa on 25-40 pyörää kuin 6-8:aa lähtöä joissa on 3-15 kuskia. Varmasti tuollekin vastustusta löytyy, mutta ottaisin mielelläni perusteet vastaan. Cupin keskikasti ei kuitenkaan jää kuin n. 5-6 sekuntia per kierros A:n kärjelle, joten eipä siellä nyt mahdottomasti kierroksella ohitteluja tule.

Kannatan ehdottomasti tuota!

JukkaK

Se vielä, että itsekkään en tiedä mitä eri nimitykset tarkoittaa. Joten toinen pulliainen joka tulee katsomaan, ihmettelee samalla tavalla noita luokkien nimityksiä, kuten Nordic superbike, superbike b,superstock ja supersport b. Jos jotenkin noita nimiä sais helpommin ilmoitettua, mitä pyöriä kussakin luokassa on. Niin ei se ainakaan haitaksi ole.

Vähän kuin:

Moto3
Moto2
MotoGp

tai 600 supersport, Rookie 600 supersport. Tai jotain vielä parempaa.

JukkaK

Se vielä, että RR:stä löytyy todella vaikeesti infoa. Itse etsiskelin pidemmän aikaa, mistä löytyy sarja tilanne, seuraavat kisat jne. http://www.rr-uutiset.com/start/

Andy

Tuo CBR250 cup vaikuttaa juurikin kustannusten vuoksi kiinnostavalta, mutta tästäkään kuviosta ei ole oikein minkäänlaista infoa saatavilla. Pari viikkoa sitten kemorasta kotiin ajellessa funtsailtiin, että yksi keino kuskien saamiseksi voisi olla tuoda tuo sirkus joillekin isoille ratapäiville esittelyyn. Siellä kuskit voisivat käydä ihmettelemessä asiaa ja ehkä päästä koeajollekin. Jokunen tapaus voisi innostuakin asiasta.

Toinen, vähän erilainen ajatus syntyi myös yhtenä iltana. Jospa vaikkapa MotOrg tai jokin muu taho järkkäisi pk-seudulta omakustanteisen bussikyydin jonnekin kisatapahtumaan. Saisikohan tällaisella keinolla jengiä katsomoon? Tekisi homman ikäänkuin helpoksi halukkaille.

//Andy

murmela

Lainaus käyttäjältä: Andy - 15.09.12 - klo:21:04
Tuo CBR250 cup vaikuttaa juurikin kustannusten vuoksi kiinnostavalta, mutta tästäkään kuviosta ei ole oikein minkäänlaista infoa saatavilla. Pari viikkoa sitten kemorasta kotiin ajellessa funtsailtiin, että yksi keino kuskien saamiseksi voisi olla tuoda tuo sirkus joillekin isoille ratapäiville esittelyyn. Siellä kuskit voisivat käydä ihmettelemessä asiaa ja ehkä päästä koeajollekin. Jokunen tapaus voisi innostuakin asiasta.

Toinen, vähän erilainen ajatus syntyi myös yhtenä iltana. Jospa vaikkapa MotOrg tai jokin muu taho järkkäisi pk-seudulta omakustanteisen bussikyydin jonnekin kisatapahtumaan. Saisikohan tällaisella keinolla jengiä katsomoon? Tekisi homman ikäänkuin helpoksi halukkaille.

//Andy
Tommosia 250-cebareita voi huomenna (su 16.09.2012) ihmetellä alastarossa lisää, ja halukkaat pääsee ajamaankin. Wehnällä on niitä siel 2 kpl vuokrattavana. Ite ajoin tänää yhen setin ja huomenna pakko vetää toinen setti ja saada ajasta sekka tai pari pois.  tongue_2
Jarrut paskana, paha hidastaa.

slowrider

Lainaus käyttäjältä: murmela - 15.09.12 - klo:21:24
Lainaus käyttäjältä: Andy - 15.09.12 - klo:21:04
Tuo CBR250 cup vaikuttaa juurikin kustannusten vuoksi kiinnostavalta, mutta tästäkään kuviosta ei ole oikein minkäänlaista infoa saatavilla. Pari viikkoa sitten kemorasta kotiin ajellessa funtsailtiin, että yksi keino kuskien saamiseksi voisi olla tuoda tuo sirkus joillekin isoille ratapäiville esittelyyn. Siellä kuskit voisivat käydä ihmettelemessä asiaa ja ehkä päästä koeajollekin. Jokunen tapaus voisi innostuakin asiasta.

Toinen, vähän erilainen ajatus syntyi myös yhtenä iltana. Jospa vaikkapa MotOrg tai jokin muu taho järkkäisi pk-seudulta omakustanteisen bussikyydin jonnekin kisatapahtumaan. Saisikohan tällaisella keinolla jengiä katsomoon? Tekisi homman ikäänkuin helpoksi halukkaille.

//Andy
Tommosia 250-cebareita voi huomenna (su 16.09.2012) ihmetellä alastarossa lisää, ja halukkaat pääsee ajamaankin. Wehnällä on niitä siel 2 kpl vuokrattavana. Ite ajoin tänää yhen setin ja huomenna pakko vetää toinen setti ja saada ajasta sekka tai pari pois.  tongue_2

Oli kyllä tänään hauska kuunnella kommentteja kuskeilta. Ihan ku pikkupojat ekaa kertaa mopolla ajamassa. Kauhea selitys kuinka hauskaa on ajaa laiskalla mopolla ku pitää roikkua niin perkeleesti eikä mopo mee mihinkään :D

app

15.09.12 - klo:23:02 #14 Viimeisin muokkaus: 15.09.12 - klo:23:04 käyttäjältä app
Meidän Mari-Anne tykkäsi laitteesta, ja on aika lähellä että krossikawa vaihtuu tuollaiseen. Ohitteli heti ekoilla seteillä hitaassa isoja pyöriä (ja vaan 2 kertaa hiekalle vetäs) reps_1.
Olis meikäläisellekin helevatan pätevä laite treenata, murto-osalla kustannuksia.

Powered by EzPortal