eri luokat, pohdintaa niistä ja mikä auttaisi harrastajien kasvuun

Aloittaja SuVili, 12.09.12 - klo:21:40

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

SuVili

Lainaus käyttäjältä: Hurja - 21.09.12 - klo:21:35
Joo ei mitään kisapelejä tuonne voisi laskea.

Rekisteröitävissä oleva 4t piikki ja sille vapaa viritys. Muut luokat sitten nykyisten valmiina olevien luokkien mukaan juuri esim cbr 250 ja junnu cup.
Eli otetaan suvin 125 nsr ja viritetään vapaasti => liimataan takalamppu Derbiin ??

SuVili

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 21.09.12 - klo:21:21
Lainaus käyttäjältä: SuVili - 21.09.12 - klo:16:43
Lainaus käyttäjältä: Hurja - 21.09.12 - klo:14:46
Tuohan on kestävyyslaji ja tuo virityskin sitten tuskin karkaa käsistä, kun taas kestävyys kärsii airrev_1 Ja jos ei huvita viritellä niin ajaa vain sitten kovempaa ???

Lause jolla saa tapettua het tuon homman ja monet muutkin. CBR ja junnucup osittain juuri siksi syntyneet kun se viritys vaan karkaa käsistä.
Eiköhän tollaseen enduranceen sais tiimin kasaan, jos vaikka Vili, Felix, Sami ja Patu.
Pyöräksi sitten kyselis 777rr Derbiä vuokralle tai jos 250 4-t käy ni Ajolta moto3, virittämistä sitten kattelis sen mukaan että mikä se kestoaika on oltava  hedari_1

Hommasta menee kyllä heti maku jos kisapiikillä tai moto3:lla pääsee mukaan. Kustannukset lähtee ihan lapasesta jos aikoo tosissaan pärjätä eikä harrastelijoilla ole kyllä ajamisenkaan puolesta asiaa kärkisijoille. Toisin kuin ehkä noilla peruslaitteilla.

Jos eriluokkia hommaan haluaa, niin junior cup + cbr125/250 löytyy valmiit yksinkertaiset säännöt ja kalustoa saa halvalla joko vuokralle tai omaksi. Minigp pyöriäkin löytyisi maasta valmiiksi, löytyykö kiinnostusta ja kuskeja on sitten eri juttu.

Tämäkin voisi olla hauskaa hommaa junioreille. Saisivat ajaa kahdeksikkoa tasaväkisillä laittella harrastelijoiden ympärillä ja näyttää taitonsa. :) Kai siinä vois samalla itse kukin oppia jotain.

tätä kannatan. ei virittämisiä, vakio vehkeet minimi muutokset

Hurja

Joo turha kai tätä jankata on. Eikä sota yhtä miestä kaipaa.

Kyllä tuollainen 4t vakio piikki on niin stn laiska jo taas, että ei sellaisella mitään rr: ää vakiolla jaksa ajaa.

Ihan niinkuin se nyt olis jotenkin vaikeaa rajata säännöillä nuo ylilyönnit pois. esim. alkuperäinen  lohko, kansi ja runko löydyttävä. Tilavuus max 125 ja 4t. Suomeen rekisteröitävissä olleet pelit kelpuutettaisiin luokkaan. Sliksit kielletty.

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: Hurja - 21.09.12 - klo:23:03
Joo turha kai tätä jankata on. Eikä sota yhtä miestä kaipaa.

Kyllä tuollainen 4t vakio piikki on niin stn laiska jo taas, että ei sellaisella mitään rr: ää vakiolla jaksa ajaa.

Ihan niinkuin se nyt olis jotenkin vaikeaa rajata säännöillä nuo ylilyönnit pois. esim. alkuperäinen  lohko, kansi ja runko löydyttävä. Tilavuus max 125 ja 4t. Suomeen rekisteröitävissä olleet pelit kelpuutettaisiin luokkaan. Sliksit kielletty.

Sota kaipaa sellaista joka jaksaa ajaa ja järjestää asiaa. Valitettavasti Mr. Mp-Tuki ei ole innostunut endurancesta ainakaan vielä. Kukahan innostuisi kisat järjestämään?

Säännöt mahdollisimman yksinkertaiseksi ja jo olemassa olevien laitteiden mukaisiksi. Siitä mun mielestä noi olemassa olevat luokat. Max 125 ja 4t kuulostaa jo lähinnä mopoendurancelta.

Hurja


murmela

Jenkkilästä pari videoo:

Modified Honda CBR250R Races Kawasaki Ninja 250s! - On Two Wheels Episode 11

http://www.youtube.com/watch?v=3fVnxNo9aPA

Modified Honda CBR250R Strikes Back! - On Two Wheels Episode 17

http://www.youtube.com/watch?v=UDmV3RDsSUw
Jarrut paskana, paha hidastaa.

app

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 21.09.12 - klo:23:50

Sota kaipaa sellaista joka jaksaa ajaa ja järjestää asiaa. Valitettavasti Mr. Mp-Tuki ei ole innostunut endurancesta ainakaan vielä. Kukahan innostuisi kisat järjestämään?

Säännöt mahdollisimman yksinkertaiseksi ja jo olemassa olevien laitteiden mukaisiksi. Siitä mun mielestä noi olemassa olevat luokat. Max 125 ja 4t kuulostaa jo lähinnä mopoendurancelta.

Endurance olisi järkevintä järjestää jokkis- tai sbk-säännöillä. Se ottaa joka tapauksessa kokonaisen ratapäivän, ja sinne on saatava joukkueita se tämänvuotinen 20. Nytkin teki tiukkaa, ja 18 taisi löytyä nipin napin. Hinta/joukkue oli nyt 400,- ja sehän taitaa mennä jo ratamaksuun.

Laitanpa piruuttani seuroille kyselyä, onko minkäänlaista kiinnostusta, jos löytyy riittävästi ennakkoon lähtijöitä.

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: app - 22.09.12 - klo:17:35
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 21.09.12 - klo:23:50

Sota kaipaa sellaista joka jaksaa ajaa ja järjestää asiaa. Valitettavasti Mr. Mp-Tuki ei ole innostunut endurancesta ainakaan vielä. Kukahan innostuisi kisat järjestämään?

Säännöt mahdollisimman yksinkertaiseksi ja jo olemassa olevien laitteiden mukaisiksi. Siitä mun mielestä noi olemassa olevat luokat. Max 125 ja 4t kuulostaa jo lähinnä mopoendurancelta.

Endurance olisi järkevintä järjestää jokkis- tai sbk-säännöillä. Se ottaa joka tapauksessa kokonaisen ratapäivän, ja sinne on saatava joukkueita se tämänvuotinen 20. Nytkin teki tiukkaa, ja 18 taisi löytyä nipin napin. Hinta/joukkue oli nyt 400,- ja sehän taitaa mennä jo ratamaksuun.

Laitanpa piruuttani seuroille kyselyä, onko minkäänlaista kiinnostusta, jos löytyy riittävästi ennakkoon lähtijöitä.

Ideana oli että ajettaisiin nykymuotoisen endurancen lisäksi myös näillä pienemmillä laitteilla endurancea. Kisamaksusta saa tuskin tuon pienempää, mutta muut kulut on tiimeille paljon pienemmät ja hommaan on ehkä helpompi lähteä mukaan.

Nykyisissä endurancen säännöissä ei kai ole mitään vikaa?

app

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 22.09.12 - klo:17:57
Lainaus käyttäjältä: app - 22.09.12 - klo:17:35
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 21.09.12 - klo:23:50

Sota kaipaa sellaista joka jaksaa ajaa ja järjestää asiaa. Valitettavasti Mr. Mp-Tuki ei ole innostunut endurancesta ainakaan vielä. Kukahan innostuisi kisat järjestämään?

Säännöt mahdollisimman yksinkertaiseksi ja jo olemassa olevien laitteiden mukaisiksi. Siitä mun mielestä noi olemassa olevat luokat. Max 125 ja 4t kuulostaa jo lähinnä mopoendurancelta.

Endurance olisi järkevintä järjestää jokkis- tai sbk-säännöillä. Se ottaa joka tapauksessa kokonaisen ratapäivän, ja sinne on saatava joukkueita se tämänvuotinen 20. Nytkin teki tiukkaa, ja 18 taisi löytyä nipin napin. Hinta/joukkue oli nyt 400,- ja sehän taitaa mennä jo ratamaksuun.

Laitanpa piruuttani seuroille kyselyä, onko minkäänlaista kiinnostusta, jos löytyy riittävästi ennakkoon lähtijöitä.

Ideana oli että ajettaisiin nykymuotoisen endurancen lisäksi myös näillä pienemmillä laitteilla endurancea. Kisamaksusta saa tuskin tuon pienempää, mutta muut kulut on tiimeille paljon pienemmät ja hommaan on ehkä helpompi lähteä mukaan.

Nykyisissä endurancen säännöissä ei kai ole mitään vikaa?

Juu, meni hiukan asian ohi tuo minun viestini. Pienemmillä laitteilla toivottavasti ajetaan endurancea jo tulevalla kaudella. Vielä parempi jos saatais myös isoille mopoille oma kisansa.

slowrider

22.09.12 - klo:21:50 #39 Viimeisin muokkaus: 22.09.12 - klo:21:55 käyttäjältä slowrider
Endurance kiinnostaisi itselläkin jonkinlaisena "kevyenä" versiona jossa voisi omalla mopolla ajaa. Tyyliin takavuosien mp-tuen rataperse jonka ajoin 2004. Suoraansanottuna niin persaukinen aina kesällä että halvankaan mopon kaatamisen aiheuttamaa kuluerää en ajokaudella viitsi kärsiä muuten kun oman romun suhteen. Oman mopon kun kippaa niin voi raadon kipata talliin ja alkaa ajatteleen seuraavaa kautta. Tiimin mopon korjaamiseen taas tarvii setelit latoa heti pöytään. Ideanahan tollainen endurance on mitä mahtavin tapa opetella rata. aavistus pois vauhdista että jaksaa ajaa ja vielä jää paukkuja hieroa tiettyjä mutkia yms pikkuhiljaa ajan kanssa.

edit:

Mp-tuen kerhokisa kyllä erittäin hyvä esimerkki toimivasta konseptista. Suunnilleen sama millä mopolla ajaa ja pääsee omalla mopolla ajamaan halvalla ihan oikeasti kisaa :) kunhan nyt siinä ei taso nousisi liika korkealle. tarvitsisi siinäkin vain saada muitakin hitaampia kuskeja mukaan  peukku_1

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 21.09.12 - klo:23:50
Sota kaipaa sellaista joka jaksaa ajaa ja järjestää asiaa. Valitettavasti Mr. Mp-Tuki ei ole innostunut endurancesta ainakaan vielä. Kukahan innostuisi kisat järjestämään?

Heti kun joku ilmoittaa minulle vapaaehtoisten toimitsijoiden (johto+ratatuomarit jne.) nimet ja siirtää yhdistyksen tilille summan joka kattaa kustannukset (ratavuokra, ambulanssi, kilpailulupa, järkkäreiden safkat, majoitukset jne) niin lupaan hoitaa homman. Sivarit ja CBR cup hoiti omalta osaltaan nuo ja siksi kyseiset luokat ajettiin kuluneella kaudella. Jos ennakkoon ei olisi tullut maksuja, luokkia ei olisi ajettu.

Palkaksi kun saa **ttuilun ja bonukseksi tappioiden maksamisen omasta takataskusta, niin edes näin hölmö ei kovin paljon viitsi uusista (ja vanhoista) ideoista intoutua ilman ennakkosuorituksia. Ilman kunnollista ennakkosuunnittelua kilpailutoiminta on nykyisellään tappiollista touhua.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

mako

22.09.12 - klo:22:37 #41 Viimeisin muokkaus: 23.09.12 - klo:09:37 käyttäjältä jarska
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 22.09.12 - klo:21:50
Endurance kiinnostaisi itselläkin jonkinlaisena "kevyenä" versiona jossa voisi omalla mopolla ajaa. Tyyliin takavuosien mp-tuen rataperse jonka ajoin 2004. Suoraansanottuna niin persaukinen aina kesällä että halvankaan mopon kaatamisen aiheuttamaa kuluerää en ajokaudella viitsi kärsiä muuten kun oman romun suhteen. Oman mopon kun kippaa niin voi raadon kipata talliin ja alkaa ajatteleen seuraavaa kautta. Tiimin mopon korjaamiseen taas tarvii setelit latoa heti pöytään. Ideanahan tollainen endurance on mitä mahtavin tapa opetella rata. aavistus pois vauhdista että jaksaa ajaa ja vielä jää paukkuja hieroa tiettyjä mutkia yms pikkuhiljaa ajan kanssa.


app voi varmaan kertoa tän vuoden kisasta , osallistujista /kalustosta . jos järjestetään ens vuonna kiinnostaa kyllä.
siihen pitää olla suoritettuna ajajatutkinto (jos nyt oikein nimikkeen muistan) ja sen teoria osuus järjestetään ennen ajokautta .paremmin tietävät korjatkoon/täydentäkööt  jos meni väärin

Powered by EzPortal