Luistokytkimet

Aloittaja Juha_K, 24.09.12 - klo:07:18

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Juha_K

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 23.09.12 - klo:23:03
Kesän saldo 3 päivää Kemoralla. Viimeisellä reissulla 1:21.5 ja kiristämisen varaa jäi vielä ens kesään. Ens kesän tavoitteeksi 15 ratapäivää ja ehkä ensimmäinen YCC lähtö :)

Hankintalistalle menee ens kaudeksi ainakin seuraavaa:

-jarrut uusiksi (ei mitään luottoa)
-pirellin sc1 sc2 yhdistelmä
-rengaslämppärit
-tiuhempi välitys
-shifteri (jos yllä olevan jälkeen jäi vielä dollareita käyttämättä)
-kuski -5kg

Näillä eväillä rohkenee jo heittää tavoitteeksi 1:18 alkuisen...

Jos sulla ei jo ole luistokytkintä ja mopo on tuo profiiliin merkattu, niin 150-170e saat K5-K8 luistokytkimen, joka menee heittämällä paikalleen.
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

JPB

Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 24.09.12 - klo:07:18
Lainaus käyttäjältä: Mikko - 23.09.12 - klo:23:03
Kesän saldo 3 päivää Kemoralla. Viimeisellä reissulla 1:21.5 ja kiristämisen varaa jäi vielä ens kesään. Ens kesän tavoitteeksi 15 ratapäivää ja ehkä ensimmäinen YCC lähtö :)

Hankintalistalle menee ens kaudeksi ainakin seuraavaa:

-jarrut uusiksi (ei mitään luottoa)
-pirellin sc1 sc2 yhdistelmä
-rengaslämppärit
-tiuhempi välitys
-shifteri (jos yllä olevan jälkeen jäi vielä dollareita käyttämättä)
-kuski -5kg

Näillä eväillä rohkenee jo heittää tavoitteeksi 1:18 alkuisen...

Jos sulla ei jo ole luistokytkintä ja mopo on tuo profiiliin merkattu, niin 150-170e saat K5-K8 luistokytkimen, joka menee heittämällä paikalleen.
Miten hyvä luistelukytkin tuo on jos aftermarket kamppeeseen vertaa? Nimim. levyt voisi talvella vaihtaa...

Juha_K

24.09.12 - klo:18:47 #2 Viimeisin muokkaus: 24.09.12 - klo:18:50 käyttäjältä Juha_K
Lainaus käyttäjältä: JPB - 24.09.12 - klo:16:04
Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 24.09.12 - klo:07:18
Lainaus käyttäjältä: Mikko - 23.09.12 - klo:23:03
Kesän saldo 3 päivää Kemoralla. Viimeisellä reissulla 1:21.5 ja kiristämisen varaa jäi vielä ens kesään. Ens kesän tavoitteeksi 15 ratapäivää ja ehkä ensimmäinen YCC lähtö :)

Hankintalistalle menee ens kaudeksi ainakin seuraavaa:

-jarrut uusiksi (ei mitään luottoa)
-pirellin sc1 sc2 yhdistelmä
-rengaslämppärit
-tiuhempi välitys
-shifteri (jos yllä olevan jälkeen jäi vielä dollareita käyttämättä)
-kuski -5kg

Näillä eväillä rohkenee jo heittää tavoitteeksi 1:18 alkuisen...

Jos sulla ei jo ole luistokytkintä ja mopo on tuo profiiliin merkattu, niin 150-170e saat K5-K8 luistokytkimen, joka menee heittämällä paikalleen.
Miten hyvä luistelukytkin tuo on jos aftermarket kamppeeseen vertaa? Nimim. levyt voisi talvella vaihtaa...

Kannattaa kysyä Nitroukselta, hän on ajanut K7 kilosella ja nyt on alla laitettu Pianon ratarassi.

edit. Mulla on omassa STM luistokykä ja se on kyllä hel***in hyvä.
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: JPB - 24.09.12 - klo:16:04
Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 24.09.12 - klo:07:18
Lainaus käyttäjältä: Mikko - 23.09.12 - klo:23:03
Kesän saldo 3 päivää Kemoralla. Viimeisellä reissulla 1:21.5 ja kiristämisen varaa jäi vielä ens kesään. Ens kesän tavoitteeksi 15 ratapäivää ja ehkä ensimmäinen YCC lähtö :)

Hankintalistalle menee ens kaudeksi ainakin seuraavaa:

-jarrut uusiksi (ei mitään luottoa)
-pirellin sc1 sc2 yhdistelmä
-rengaslämppärit
-tiuhempi välitys
-shifteri (jos yllä olevan jälkeen jäi vielä dollareita käyttämättä)
-kuski -5kg

Näillä eväillä rohkenee jo heittää tavoitteeksi 1:18 alkuisen...

Jos sulla ei jo ole luistokytkintä ja mopo on tuo profiiliin merkattu, niin 150-170e saat K5-K8 luistokytkimen, joka menee heittämällä paikalleen.
Miten hyvä luistelukytkin tuo on jos aftermarket kamppeeseen vertaa? Nimim. levyt voisi talvella vaihtaa...

K4 ja K5 omistaneena, ei kokemusta after market luistokytkimistä. En mitään vikaa tuosta K5 kytkimestä löytänyt, en kyllä nykyisestäkään R1 -07:sta. Helpottaa ajoa jonkun verran varsinkin paikoissa joissa pitää vaihtaa mopon ollessa kallellaan. Toinen juttu on sitten missä vaiheessa tällä alkaa olla merkitystä. Ensin K4:ssa tuli löysä keula vastaan, joten sinne kannattaa vaihtaa sopivat vieterit, jos ei jo ole. Keulan toiminta tuli itsellä vastaan jossain Kemoran 1:15 vauhdissa. Vakiokytkin ei menoa rajoittanut.

Onhan noi uudemmat gixxut helpompia ajaa muutankin kuin kytkimen osalta.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 24.09.12 - klo:18:47
Lainaus käyttäjältä: JPB - 24.09.12 - klo:16:04
Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 24.09.12 - klo:07:18
Lainaus käyttäjältä: Mikko - 23.09.12 - klo:23:03
Kesän saldo 3 päivää Kemoralla. Viimeisellä reissulla 1:21.5 ja kiristämisen varaa jäi vielä ens kesään. Ens kesän tavoitteeksi 15 ratapäivää ja ehkä ensimmäinen YCC lähtö :)

Hankintalistalle menee ens kaudeksi ainakin seuraavaa:

-jarrut uusiksi (ei mitään luottoa)
-pirellin sc1 sc2 yhdistelmä
-rengaslämppärit
-tiuhempi välitys
-shifteri (jos yllä olevan jälkeen jäi vielä dollareita käyttämättä)
-kuski -5kg

Näillä eväillä rohkenee jo heittää tavoitteeksi 1:18 alkuisen...

Jos sulla ei jo ole luistokytkintä ja mopo on tuo profiiliin merkattu, niin 150-170e saat K5-K8 luistokytkimen, joka menee heittämällä paikalleen.
Miten hyvä luistelukytkin tuo on jos aftermarket kamppeeseen vertaa? Nimim. levyt voisi talvella vaihtaa...

Kannattaa kysyä Nitroukselta, hän on ajanut K7 kilosella ja nyt on alla laitettu Pianon ratarassi.

edit. Mulla on omassa STM luistokykä ja se on kyllä hel***in hyvä.

Eihän tuo gixerin back-torque limiter mikään luistokytkin ole, mutta kyllähän se kai vähän rauhottaa sitä perän elämistä jarrutuksissa. Tosin jos perä ei luistele jarrussa, ei jarruta riittävän kovaa. Yamahasta mulle ei oikein ole edes käsitystä, että millanen toi vakiokytkin on. Enemmän Rytkösessä ajamista helpottavasti vaikuttaa nostettu tyhjäkäynti, jolloin moottorijarru ei ole ihan niin kova ja perä luistaa jarruissa pehmeämmin, eikä lähde niin herkästi pomppimaan kuin tuolla gixerillä. Ite tosin oon niin nössö, että en isossa kallistuksessa enää potki pienempää pesään, joten jää kaikenmaailman luistojuttujen hyödyt käyttämättä. Lisäksi käytön kytkimen jokaisella vaihteella ylhäällä alas vaihtaessa, joten sekin vähentää luistokytkimen tarvetta.

Mutta pääasia, että luistaa, mielellään takanen ja jarruissa vähän leveemmin kuin ulostuloissa, jos etunen luistaa, siihen ei luistokytkin auta. Talvella luistaa sit sukset, siis jos sattuu tykkäämään sellasesta ja on voiteet kunnossa. Voiteet on muuten kumien kans tärkee homma, luistaa paljon paremmin kun käyttää voidetta...näin on isot pojat kertonu.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Raaseri

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 25.09.12 - klo:07:40
Voiteet on muuten kumien kans tärkee homma, luistaa paljon paremmin kun käyttää voidetta...näin on isot pojat kertonu.

Kumien...?  ???

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Raaseri - 25.09.12 - klo:08:43
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 25.09.12 - klo:07:40
Voiteet on muuten kumien kans tärkee homma, luistaa paljon paremmin kun käyttää voidetta...näin on isot pojat kertonu.

Kumien...?  ???

Hirveetä äheltämistä jos kuivana yrittää...
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

app

25.09.12 - klo:11:35 #7 Viimeisin muokkaus: 25.09.12 - klo:11:39 käyttäjältä app
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 25.09.12 - klo:07:40

Enemmän Rytkösessä ajamista helpottavasti vaikuttaa nostettu tyhjäkäynti, jolloin moottorijarru ei ole ihan niin kova ja perä luistaa jarruissa pehmeämmin, eikä lähde niin herkästi pomppimaan kuin tuolla gixerillä. Ite tosin oon niin nössö, että en isossa kallistuksessa enää potki pienempää pesään, joten jää kaikenmaailman luistojuttujen hyödyt käyttämättä. Lisäksi käytön kytkimen jokaisella vaihteella ylhäällä alas vaihtaessa, joten sekin vähentää luistokytkimen tarvetta.

Mutta pääasia, että luistaa, mielellään takanen ja jarruissa vähän leveemmin kuin ulostuloissa, jos etunen luistaa, siihen ei luistokytkin auta. Talvella luistaa sit sukset, siis jos sattuu tykkäämään sellasesta ja on voiteet kunnossa. Voiteet on muuten kumien kans tärkee homma, luistaa paljon paremmin kun käyttää voidetta...näin on isot pojat kertonu.

Kappas. Ollaan Nitrousin kanssa päädytty samalnlaisiin havaintoihin. Pienempää joutuu vaihtamaan harvassa paikassa mopon ollessa kallellaan. Kemoran kahvilanmutka tulee heti vaan mieleen, ja Motoparkin takasuoran jarru. Mä en millään nyt muista, vaihdanko niissä paikoissa joissa tarvis, useamman vaihteen kerralla, vai pudottelenko yksi kerrallaan. Mulla on luistokytkin, ja sitä tulee (osin tahattomasti) käytettyä kovissa jarruissa siten, että vaihtaa liian aikaisin pienmpää, jolloin saa perää hiukan irti, ja kääntyy paremmin.

Kumit olen voidellut kahteen kertaan tänä kesänä. 10 w 50 tai jotain oli voide. Perskeles kun ottivat ne renkaat pois huoltojen yhteydessä, eikä luistanut sitten riittävästi. Ehkäpä tässä se syy että en pärjännyt, niin hyvin kuin kaiken järjen mukaan olisi pitänyt, Alastaron "kesän paras aika"-kisassa herra N:lle. Voitelun syyksi laitan, miehessähän ei vikaa ollut. Voiteluvirhe.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: app - 25.09.12 - klo:11:35
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 25.09.12 - klo:07:40

Enemmän Rytkösessä ajamista helpottavasti vaikuttaa nostettu tyhjäkäynti, jolloin moottorijarru ei ole ihan niin kova ja perä luistaa jarruissa pehmeämmin, eikä lähde niin herkästi pomppimaan kuin tuolla gixerillä. Ite tosin oon niin nössö, että en isossa kallistuksessa enää potki pienempää pesään, joten jää kaikenmaailman luistojuttujen hyödyt käyttämättä. Lisäksi käytön kytkimen jokaisella vaihteella ylhäällä alas vaihtaessa, joten sekin vähentää luistokytkimen tarvetta.

Mutta pääasia, että luistaa, mielellään takanen ja jarruissa vähän leveemmin kuin ulostuloissa, jos etunen luistaa, siihen ei luistokytkin auta. Talvella luistaa sit sukset, siis jos sattuu tykkäämään sellasesta ja on voiteet kunnossa. Voiteet on muuten kumien kans tärkee homma, luistaa paljon paremmin kun käyttää voidetta...näin on isot pojat kertonu.

Kappas. Ollaan Nitrousin kanssa päädytty samalnlaisiin havaintoihin. Pienempää joutuu vaihtamaan harvassa paikassa mopon ollessa kallellaan. Kemoran kahvilanmutka tulee heti vaan mieleen, ja Motoparkin takasuoran jarru.

Ite en vaihda edes noissa. Kahvilanmutkaan pitää varmaan ens kesänä kokeilla kakkosta kun vähän nihkeesti se sieltä kolmosella lähtee. Jos sillä sais ajan tippumaan sinne 11-puolelle.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

app

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 25.09.12 - klo:12:19

Ite en vaihda edes noissa. Kahvilanmutkaan pitää varmaan ens kesänä kokeilla kakkosta kun vähän nihkeesti se sieltä kolmosella lähtee. Jos sillä sais ajan tippumaan sinne 11-puolelle.

Varmasti tippuu. Minut otat possujunaan kun keksin tämän. Saat sitten samaan hintaan Pennan vinkin jarruttamisesta samaan paikkaan, samaan hintaan, eli muutama kierros peesissä. Tällä jarrukikalla lähtee puoli sekkaa lisää vähintää. Ite en ole käynyt kemotrassa sen jälkeen kun kertoi.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: app - 25.09.12 - klo:15:38
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 25.09.12 - klo:12:19

Ite en vaihda edes noissa. Kahvilanmutkaan pitää varmaan ens kesänä kokeilla kakkosta kun vähän nihkeesti se sieltä kolmosella lähtee. Jos sillä sais ajan tippumaan sinne 11-puolelle.

Varmasti tippuu. Minut otat possujunaan kun keksin tämän. Saat sitten samaan hintaan Pennan vinkin jarruttamisesta samaan paikkaan, samaan hintaan, eli muutama kierros peesissä. Tällä jarrukikalla lähtee puoli sekkaa lisää vähintää. Ite en ole käynyt kemotrassa sen jälkeen kun kertoi.

Kahvilan terassin raadin mukaan ajan kuulema tuon kahvilanmutkan samalla tyylillä kuin Penna (paitsi ehkä 2 sekkaa hitaammin), mutta eipä tuosta vahvistuksesta haittaakaan ole. Possujonoo saa muodostaa kunhan ei köyttä sido mun mopoon vaan pysyy peesissä ilman vippaskonsteja. ;)
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

app

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 25.09.12 - klo:16:09
Possujonoo saa muodostaa kunhan ei köyttä sido mun mopoon vaan pysyy peesissä ilman vippaskonsteja. ;)

Hyvä on. Sellainen elastinen benjihyppynaru vaan.

JiiPee66

Bemarin (-11) luistokytkin toimi huomattavasti paremmin kuin gixxerin( -05) joka välillä pompottelee jopa mun vauhdeissa.

M1uQ

Minkähänlainen kytkin mahtaa olla -10 gixerissä mallia isolohko? Kemoralla meinannut kerran jos toisenkin mennä paluusuoran jarru leveäksi kun takapää tulee sivulla.. Pienellä alustan korjauksella parani tosin paljon. Voisi kai sitä vähän myöhemminkin laskea pykälää, jossei muuta keksi.

app

Eilen ajoin ilman luistokytkintä CBR 250 Hondalla. Olen tottunut puimurin hyvin toimivaan, enkä ole kuin 5 ensimmäistä ratapäivääni toissa kesänä ilman ajanut. Pasilla oli sama tilanne. Molemmat saatiin parit happipaikat alussa, kun piti pienempää pudotella kallellaan. Kuitenkin siihen tottui äkkiä, ja oppi vaihtamaan ajoissa, sekä laskemaan kytkin rauhallisemmin. Välikaasua en vielä osannut käyttää, kun oli yhdelle päivälle muutenkin niin paljon uutta opiskeltavaa. Juniori oli taitavempi meitä, ja omaksui radankin melkein saman tien.

Powered by EzPortal