Luiston-sutimisen ym estot

Aloittaja jarska, 07.02.12 - klo:18:28

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

app

ooko sää noin nopee Jarska???. Kirjoitin tuohon yllä olevaan viestiin " **lvet** "  hyvä, ja kun napsautin lähetä-nappia se oli oli jo sensuroitu muotoon"he***in hyvä".

Vai oletko laittanut lisävarusteeksi woorumille kcs:n. (ki****un esto)  confused_thinking

jarska

21.02.12 - klo:07:11 #16 Viimeisin muokkaus: 21.02.12 - klo:07:13 käyttäjältä jarska
Lainaus käyttäjältä: app - 21.02.12 - klo:07:01
ooko sää noin nopee Jarska???. Kirjoitin tuohon yllä olevaan viestiin " **lvet** "  hyvä, ja kun napsautin lähetä-nappia se oli oli jo sensuroitu muotoon"he***in hyvä".

Vai oletko laittanut lisävarusteeksi woorumille kcs:n. (ki****un esto)  confused_thinking

Sen verta karskia porukkaa täällä ja minä kun oon tämmönen herkkä poika, niin laitoin automaagisen sanasensuurin. :)

Lainaus käyttäjältä: app - 21.02.12 - klo:06:54
Ja siinä race-ecussa on 20 eri asetusta luistonestolle, ja luuisin että tiukimmasta päästä jos valitsee melkein kuski kuin kuski säädön, ei edes huomaa onko päällä vai ei.

Tässä kohtaa maalaistollolla herää kysymys, jos/kun kisapojat vetää ton niin tiukalle, ettei se puutu juur mihinkään, niin tarviiko ne edes sitä? ::)

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: app - 21.02.12 - klo:06:54
Ja vielä lopuksi bmw-propagandaa "erittäin luotettavalta tuntemattoman henkilön taholta" varikkorupattelun pohjalta saadusta tiedosta: "tiettävästi BMW on tällä hetkellä johtavassa asemassa absin kehirystyössä". Autoista puhui, eikä mopoista.

Panicalen abs painaa sasttumalta täsmälleen saman verran kuin RR:N, ja sama jarruvalmistajakin näkyy olevan.

Uskaltaisin kuitenkin väittää, että Bosch ja vastaavat suuret elektroniikkaan ja ajoneuvojen säätötekniikkaan erikoistuneet pajat ovat siellä kehityksen kärjessä.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

pena1

Superbike Suomen mestari -10 ja -11 ajoi luistonestollisella mopolla.
Ja moni muukin kaikissa eri sarjoissa, riippumatta pyörän merkistä.

Osa SM superbikessa myös ABS jarruilla.

On orggis ja jälkiasennus systeemiä.

Varmasti vempeleistä on hyötyä, ajetaan sitten millä tasolla tahansa.         

Grandi67

Mutua

Luultavasti apsien ja luistonestojen hyödystä otetaan kaikki irti vasta muutaman vuoden kuluttua,kun sukupolvi,joka on ajanut pelkästään näillä laitteilla,alkaa kokeilemaan,miten kovaa mennään. Ne luultavasti uskaltaa luottaa näihin apuihin 110 prosenttisesti, avata ja jarruttaa oikeesti apuja vasten.

app

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 21.02.12 - klo:08:44

Uskaltaisin kuitenkin väittää, että Bosch ja vastaavat suuret elektroniikkaan ja ajoneuvojen säätötekniikkaan erikoistuneet pajat ovat siellä kehityksen kärjessä.

http://ashonbikes.com/content/bosch-abs-testing

nopea57

Lainaus käyttäjältä: jarska - 21.02.12 - klo:07:11
Tässä kohtaa maalaistollolla herää kysymys, jos/kun kisapojat vetää ton niin tiukalle, ettei se puutu juur mihinkään, niin tarviiko ne edes sitä? ::)

Motoparkin päätöskisassa kiinnitin huomiota kahden kärkipyörän erilaiseen käyttäytymiseen tietystä mutkasta (takalenkin 'hevosenkenkä'?) lähdettäessä. Erkka K lähti aina voimakkaasti perä vispaten ja Eeki K näennäisesti 'kiskoilla'. Molemmissa pyörissä luultavimmin luistonesto, mutta eri asetuksessa kuskin mieltymysten mukaan. Nuo bemarin reilut 20 eri asetusta (nekin säädettävissä) raceECU:lla ovat aika eri asia kuin vakiossa.

Ja sitten taas se MotoGP, jossa luistonestoa säädellään mm. gps-tiedon pohjalta.

jarska

08.03.12 - klo:08:19 #22 Viimeisin muokkaus: 08.03.12 - klo:09:37 käyttäjältä jarska
Bazzazin luistonestosta lukiessa, miten se on hyvä säätää eri ratojen ja ajotottumusten mukaan, niin tulee maallikolle mieleen...
tuollahan tavallaan yritetään "paikata" kuljettajan tekemiä virheitä, eli ilmeisesti vaan sitä missä kohden on vaara avata liikaa ja rajoittaa kierroksia?
Jotenkin omalla kohdalla mietein, et mieluummin hankkisin vaikka RaceDacin kertomaan missä teen niitä mokia ja yritän korjata itte ajamista/avaamista harjotellen, kuin hommaan Bazzazin, jonka säädän korjaamaan mun mokat.
En tietenkään haluis maksaa oppirahoja aina perän alta lähtemisellä,siinä Bazzaz tulee taas apuun vai tuleeko?
Tämmösiä hajatelmia, terveisin oldschoolmämitäänluistonestojatarttejanurin kuski. :D


Edit: mulla on aivot juuttuneet johki välimaastoon, tarviin jonkin luistoneston kuitenkin, en tarvii, tarviin, en...jos teippais vaan kämmenpuolelle sopivan mittasen ja terävän hammastikun ajohanskan alle, siinä mulle luistonestoo. ::)

app

Lainaus käyttäjältä: jarska - 08.03.12 - klo:08:19

En tietenkään haluis maksaa oppirahoja aina perän alta lähtemisellä,siinä Bazzaz tulee taas apuun vai tuleeko?
Tämmösiä hajatelmia, terveisin oldschoolmämitäänluistonestojatarttejanurin kuski. :D


Edit: mulla on aivot juuttuneet johki välimaastoon, tarviin jonkin luistoneston kuitenkin, en tarvii, tarviin, en...jos teippais vaan kämmenpuolelle sopivan mittasen ja terävän hammastikun ajohanskan alle, siinä mulle luistonestoo. ::)

Edullinen on tämä hammastikkuidea! Paniikkitilanteessa jarrutamiseenkin saa TUNTOA lisää.

Ajoin viime kesänä tietämättäni Alastarossa puolen tuisinaa ratapäivää luistoneston olessa pois pelistä. Vaihdoin varikkolla jarrupalat, ja muiden RR-kuskien kanssa ensin ihmeteltiin, mikä se poltattaa absin ja luistoneston  valoja. Olin sensorin turmellut edestä.

Kuitenkin pidän ehdottomasti päällä, se kun katkasisee ainakin jossain kohdin avauksissa holtittoman kaasun käytön aiheuttaman luiston. Ja jos nämä kärkikuskitkin pitää päällä, ei ole syytä pelätä että liian helpoksi käy homma. Tiedä näistä.

murmela

Lainaus käyttäjältä: jarska - 08.03.12 - klo:08:19
Bazzazin luistonestosta lukiessa, miten se on hyvä säätää eri ratojen ja ajotottumusten mukaan, niin tulee maallikolle mieleen...
tuollahan tavallaan yritetään "paikata" kuljettajan tekemiä virheitä, eli ilmeisesti vaan sitä missä kohden on vaara avata liikaa ja rajoittaa kierroksia?
Jotenkin omalla kohdalla mietein, et mieluummin hankkisin vaikka RaceDacin kertomaan missä teen niitä mokia ja yritän korjata itte ajamista/avaamista harjotellen, kuin hommaan Bazzazin, jonka säädän korjaamaan mun mokat.
En tietenkään haluis maksaa oppirahoja aina perän alta lähtemisellä,siinä Bazzaz tulee taas apuun vai tuleeko?
Tämmösiä hajatelmia, terveisin oldschoolmämitäänluistonestojatarttejanurin kuski. :D
Riippuu siitä luistoestosta ja sen säädöistä, ett mihin kaikkeen siitä on. Perimmäinen idea siinä on reagoida luistoon jollain tavalla, ja säädöistä riippuu että mitä ja missä vaiheessa se sit tekee. Se voi olla säädetty silleen ett kuski tietoisesti "yli"avaa ja tc pitää luiston rajotettuna. Tai sit se voi olla säädetty silleen ett se sallii tietyn max määrän luistoa, jolloin kuski saa valita minkä verran sladissa ajaa.
Harrastelijan kohdalla sen voi säätää esim niin että se sallii tiettyyn rajaan asti kuskin virheet, mutta sit siinä pisteessä kun ei enää oo paluuta, niin tc puuttuu asiaan just sitä ennen.
Ja toisaalta, onhan se luistoneston säätäminen datan avulla hyvää opettelua siitä omasta ajosta.

Mä hankkisin joko rdacin tai molemmat, mutta en pelkästään bazzazia. Koska Mun Mielestä luistonestossa ei oo mitään mitään järkeä, ellei säädä sitä kuskille sopivaksi, ja sen säätämisen pystyy harrastelija tekemäään vain datan avulla.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

jarska

Lainaus käyttäjältä: murmela - 08.03.12 - klo:12:17
Mä hankkisin joko rdacin tai molemmat, mutta en pelkästään bazzazia. Koska Mun Mielestä luistonestossa ei oo mitään mitään järkeä, ellei säädä sitä kuskille sopivaksi, ja sen säätämisen pystyy harrastelija tekemäään vain datan avulla.

Veri kuut point. shakehands_1
Näin minäkin sen miellän ja edellisessä Kawassa kun toi "kylkiäisenä" tullut Bazzaz oli täysin tai ainakin mulle säätämätön, niin se ledi vaan vilkkui millon missäkin...suorallakin, ei kait siitä sillon mitään hyötyä ole.

raukkis

Muista pyöristä en osaa sanoa mutta esim. tuossa bladessa on jonkinlainen lean angle sensori. Onko nuo jotain on/off tyyppisiä hätäkatkaisimia vai saako niistä jotain lineaarista dataa ulos, mitä voisi hyödyntää esim. juuri bazzaazin säätämisessä.

murmela

Lainaus käyttäjältä: raukkis - 08.03.12 - klo:19:19
Muista pyöristä en osaa sanoa mutta esim. tuossa bladessa on jonkinlainen lean angle sensori. Onko nuo jotain on/off tyyppisiä hätäkatkaisimia vai saako niistä jotain lineaarista dataa ulos, mitä voisi hyödyntää esim. juuri bazzaazin säätämisessä.
Jos kaatumis-sensoria tarkotat niin se o on-off, ei hyötyä tclle.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Fasu

Johan tässä kateuden piru iskee kun ei ole edes luistokytkintä,  ja jos olisi sekin toimii väärään suuntaan knuppel_2
VV

APRR

Tuli hommattua pyörä josta löytyy Bazzazin boksi. En vain saa kirveelläkään yhteyttä koneellani siihen että saisin laitettua luistoneston edes päälle, edellinen omistaja kun ei sitä ole käyttänyt.

Latasin softan ja ajurit Bazzazin sivuilta, kokeilin niin Windows 7:lla ja Vistalla, parilla eri piuhallakin koitin eikä sitten millään löydä ko. laitosta. Shifteri kyllä toimii ja boksiin syttyy "Diag." ledi kun laittaa USB kaapelin kiinni. Mutta kun softan käynnistää se vain sanoo "communicating with device... please wait" ja vaikka odottelet vartin niin ei tapahdu mitään.

Onko muilla ollut minkälaisia ongelmia tuon Bazzazin kanssa?
Kaikki mikä pärisee ja kulkee eteenpäin on kivaa.

Powered by EzPortal