S1000RR VDS, meikäläisen potilas oli -11 vuosimalli, jonka ecu flässätty RCK2:lla.
Kaadon jälkeen takahäkki ihan paskana (johtosarja menee takahäkkiä pitkin ihan taakse), ja yksi johto, joka meni akun takana sijaitsevalle IMU:lle, oli poikki. Virrat päälle ja mopon mittaristo herjaa VDS! ja mopo on ihan mykkä noin muutoin.
Kolvasin sen, ja pistin virrat päälle, ja edelleen VDS! ja mykkä.
Purin johtosarjasta teipit pois, mutta yhtään katkonaista johtoa ei näkynyt.
Katselin netistä että VDS! herja saattoi tulla vähän mistä tahansa viasta.
Testasin toisella johtosarjalla, liittämällä vain IMU:n, VDS:n, ECU:n ja mittariston ko johtosarjaan ja ongelma häipyi.
Purin moposta vanhan johtosarjan pois, ja vaihdoin toisen tilalle, ja mopo toimi.
Kokeilin irrottaa varsinaisen VDS = Vehicle Down Sensor:in, joka sijaitsee ko mopossa tankin takana/ tankin kiinnityssillassa oikealla puolella ja on pieni pystyssä oleva usbitikunnäköinen palikka.
Ei mitään vaikutusta mopon toimintaan.
Kokeilin irrottaa IMU-yksikön johdon, ja mittaristoon VDS! ja mopo mykkä.
Eli näin jälkikäteen veikkaisin että vanhasta johtosarjasta oli joku muukin IMU-yksikölle menevän johdon karvat poikki mutta kuori ehjä, kuin se johto minkä kolvasin, koska muita poikkinaisia johtoja ei näkynyt.
Vanhalla johtosarjalla myöskin luultavasti ehkä CAN-väylä oli joskus pätkinyt/ kierroslukumittari pätkinyt/ dataloggaus pätkinyt, joten en käyttänyt sen johtosarjan tutkimiseen sen enempää aikaa. Luultavasti pääsin tuostakin ongelmasta eroon siinä samalla.