Uusimmat

18 Vieraat, 0 Käyttäjiä

FIM CEV Repsol

Aloittaja jarska, 03.04.14 - klo:09:50

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jääkone

#15
Onko tossa cev superbike luokassa 2. Eri tason laitteita, toiset superbike ja toiset stock? Tuntuu käsittämättömän kovilta noi tasoerot kisassa... Eeki paras "yksityistiimeistä" mut kierrosajat 2,5-3 sekkaa kärjestä jäljessä ja muilla vielä enemmän :/

Kummasta isompi ero, kuski vai kone?

murmela

#16
Lainaus käyttäjältä: Jääkone - 06.04.14 - klo:14:27
Onko tossa cev superbike luokassa 2. Eri tason laitteita, toiset superbike ja toiset stock? Tuntuu käsittämättömän kovilta noi tasoerot kisassa... Eeki paras "yksityistiimeistä" mut kierrosajat 2,5-3 sekkaa kärjestä jäljessä ja muilla vielä enemmän :/

Kummasta isompi ero, kuski vai kone?
Ollakko siinäkin myös eroa, että Eukki ajaa Pirellin renkailla?

Jarrut paskana, paha hidastaa.

Jääkone

#17
Ja mäkinen ajaa michelinillä 7 sekkaa hitaammin ku kärki  :) En siis löytäny sekunnin silmäanalyysilla eri pyörän ja rengasmerkkien kombinaatioista selitystä sille miks osa jampoista vetää omalla sekkaluvulla.

Voi toki olla et pyörät on about samoilla osilla mut välimeren jampat ajotuntumassa kilometrin vielä edellä ku ne on ajanu tuhansia kilsoja tässä vaiheessa kautta ja eeki on istunu autotallissa bemarin päällä ja kattonu vanhoja motogp kisoja läppäriltä  airrev_1

murmela

#18
Lainaus käyttäjältä: Jääkone - 06.04.14 - klo:14:47
Ja mäkinen ajaa michelinillä 7 sekkaa hitaammin ku kärki  :) En siis löytäny sekunnin silmäanalyysilla eri pyörän ja rengasmerkkien kombinaatioista selitystä sille miks osa jampoista vetää omalla sekkaluvulla.

Voi toki olla et pyörät on about samoilla osilla mut välimeren jampat ajotuntumassa kilometrin vielä edellä ku ne on ajanu tuhansia kilsoja tässä vaiheessa kautta ja eeki on istunu autotallissa bemarin päällä ja kattonu vanhoja motogp kisoja läppäriltä  airrev_1
Eukki oli paras Pirelli-kuski. Laske siitä.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

#19
Mut komeesti sauhutteli takasta se yks kärkiukko. Ei paljon vissiin ollu luistokontrollia tarvittu siihen pyörään. :D
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

#20
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 06.04.14 - klo:15:19
Mut komeesti sauhutteli takasta se yks kärkiukko. Ei paljon vissiin ollu luistokontrollia tarvittu siihen pyörään. :D
Tai toinen vaihtoehto on hyvin säädetty luistokontrolli. Varsinki ne pari kertaa ku apeksista lähti paksu viiva, nii veikkaisin ett ei ollu pelkällä ranteella väännetty.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

#21
Voi k****, eivät näytä Kawasaki Z-cupin skabaa.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

MJJ

#22
Niin onks tossa mitään rengas sääntöö vai saako olla mikä merkki tahansa?

Nitrous

#23
Lainaus käyttäjältä: murmela - 06.04.14 - klo:15:47
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 06.04.14 - klo:15:19
Mut komeesti sauhutteli takasta se yks kärkiukko. Ei paljon vissiin ollu luistokontrollia tarvittu siihen pyörään. :D
Tai toinen vaihtoehto on hyvin säädetty luistokontrolli. Varsinki ne pari kertaa ku apeksista lähti paksu viiva, nii veikkaisin ett ei ollu pelkällä ranteella väännetty.
Mä taas epäilen, että kun takasesta nousee sininen savu, ei siinä enää paljon elektroniikkaa ole käytössä.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

#24
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 06.04.14 - klo:16:35
Mä taas epäilen, että kun takasesta nousee sininen savu, ei siinä enää paljon elektroniikkaa ole käytössä.
Voihan siinä olla esim elektroniikkaa käytetty keulimiskontrolliin, jolloin se sallii mopon abaut pystyssä ollessa takarenkaalle enemmän luistoa, pidon silti kokonaan karkaamatta.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

#25
Lainaus käyttäjältä: murmela - 06.04.14 - klo:17:09
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 06.04.14 - klo:16:35
Mä taas epäilen, että kun takasesta nousee sininen savu, ei siinä enää paljon elektroniikkaa ole käytössä.
Voihan siinä olla esim elektroniikkaa käytetty keulimiskontrolliin, jolloin se sallii mopon abaut pystyssä ollessa takarenkaalle enemmän luistoa, pidon silti kokonaan karkaamatta.
Ok, sovitaan niin, että luistokontrollilla ne vetää noita sladeja tähän tyyliin:
https://www.youtube.com/watch?v=EVL8-GHMG-w

Edit. Ja tässä tän päivästä kumin sauhuttelua esim. n 1:38.35 kohdalla.
https://www.youtube.com/watch?v=RNNTmom-41E
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

#26
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 06.04.14 - klo:17:36
Ok, sovitaan niin, että luistokontrollilla ne vetää noita sladeja tähän tyyliin:
Ei meidän tarvi sopia yhtään mitään. Koska molemmat veikkaukset on ihan mahdollisia.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Tango

#27
FIM CEV Repsol. Muutama sana nopeana käännöksenä lehdestä Motociclismo 2.404. Tämä sarjahan kiinnostaa nyt parin suomalaisen osallistujan myötä: Eeki Kuparinen ja Niko Mäkinen ajavat Superbike-luokassa.

Alkuosa FIM on tämän vuoden uutuus, jonka käsissä sarja nyt on. Samalla pari kilpailua ajetaan Espanjan naapurimaissa, Portugalissa ja Ranskassa (vain Moto3). Repsol tietysti on öljy-yhtiö, joka on hyvin kauan näkynyt mm. Hondan sponsorina.

CEV = Campeonato de España de Velocidad eli Espanjan nopeuskilpailu. Erityisesti sarjan piikkiluokka eli nykyisin Moto3 on astinlauta, jolta voittaja siirtyy MotoGP-sarjaan: Bautista 2003, veljekset Espargaró 2004 ja 2006, Bradl 2007, Viñales 2010, Rins 2011 ja Álex Márquez 2012. Viime vuoden voittaja ranskalainen Fabio Quartenario täyttää vasta 15 vuotta eikä ikänsä puolesta voinut siirtyä ja siis puolustaa kruunuaan CEV-sarjassa. Tässä sarjassa on myös kolme sellaista tallia, jotka ovat mukana MotoGP-sarjassa.

Moto2-Superstock 600 sarja on myös ilmeisen kova, koska sen viime vuoden kolme kärkikuskia (Ramos, Mariñelarena ja Syahrin) siirtyivät MotoGP:n Moto2-luokkaan. Superbike-voittaja (Forés) vaihtoi Saksan IDM-sarjaan.

Le Mans ajetaan 18.5. ja suomalaiset ovat seuraavan kerran radalla MotorLand Aragón 8.6.

TappisMC

Tango, onko tietoa mihin talleihin nuo siirtyvät? Tällä hetkellä vahvistetulla listalla ei noista ole kuin Syahrin

pena1

#29