Oiskohan jo aika vaihtaa ryhmää?

Aloittaja m1kk0, 23.06.14 - klo:09:12

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

m1kk0

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 27.06.14 - klo:00:55
Seuraavat kolme päivää alastaroa orgilla ovat näemmä  4-ryhmäisiä. Mukava välillä vetää vetähän rennommin tuolla semi-nopeassa ettei aina oo jonku numero-marakatin etupyörä tulossa vierelle ;D Josko noilla ehtis oppimaan radankin jo...

Joo itse ajelinkin toukokuun alussa siinä keskinopeassa ja tuntui olevan just passeli omalle vauhdille...

Vuorela

^ Alastaro ja Kemora sais aina olla neliryhmäisiä, kun vauhtieroa ja porukkaa on yleensä paljon. Toki jos porukkaa on vähän niin sitten ei ongelmaa ajaa omasta puolesta vaikka kahdessa ryhmässä. Motoparkissakaan tuo ei pahaa tekisi, mutta aikataulun puolesta pikkusen haasteellista ja siellä on kaiken helpoin ottaa varikon kautta tyhjää tilaa.

DaZuissi

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 26.06.14 - klo:09:49
Ainut toimiva ohje ryhmän vaihtoon on tämä: Jos joudut ohittamaan selkeästi useammin kuin sinut ohitetaan, on aika vaihtaa ryhmää pykälää nopeampaan.

Jos tämän perusteella mennään tänä kesänä pitäisi uskaltautua nopeaan ryhmään yrittämään.

Jaria

Ite uskaltauduin ottamaan nopeen lippuja nyt tälle 2015 kaudelle. Hieman hirvittää, mutta toisaalta noi suuntaa antavat ajat puoltaa tota nopeeta ja pitäis kepeesti muutama sekunti saada per rata veks kun nyt on tärräämätön keula ja alusta kunnossa.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Jaria - 17.02.15 - klo:12:47
Ite uskaltauduin ottamaan nopeen lippuja nyt tälle 2015 kaudelle. Hieman hirvittää, mutta toisaalta noi suuntaa antavat ajat puoltaa tota nopeeta ja pitäis kepeesti muutama sekunti saada per rata veks kun nyt on tärräämätön keula ja alusta kunnossa.
Ja siellä nopeessa se vauhti kasvaa nopeemmin kun ei tartte kytätä koko ajan ohituspaikkaa ja on nopeempia näyttämässä mallia. Lisäksi nopeessa alkaa olemaan jo satunnaisesti semmosia kuskeja, jotka ajaa jo vähän sinne päin olevaa ajolinjaakin.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

tamik87

Esim Alastaron 1 mutkasta pääsee myöhemmin/ei ollenkaan jarruttamalla hyville mustikka apajille.. Siitä ei kovin moni tiedä.
Sent from my Lumia 1020

MarkoL

Mut onko pakko viedä mopo mukana?
Eikös sitä vois kävellen mustikkaan mennä...sieltä vähä reunempaa kiertää?
Elämä on, sarja sattumia matkalla manalaan.
-Komisaario Jansson-

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 17.02.15 - klo:19:26
Esim Alastaron 1 mutkasta pääsee myöhemmin/ei ollenkaan jarruttamalla hyville mustikka apajille.. Siitä ei kovin moni tiedä.
Sent from my Lumia 1020
Joskus muuten kytänny tohon jarruun ohituspaikkaa edellä menevästä. Se pirulainen olikin tulossa varikolla enkä nähny sen sivulla olevaa kättä kun olin puoliks rinnalla ja kaveri makas torvi auki katteen takana. Ite olin päättäny jarruttaa vasta kun edellä menevä jarruttaa...tulin sit itekin varikolle.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

tamik87

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 17.02.15 - klo:20:26
Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 17.02.15 - klo:19:26
Esim Alastaron 1 mutkasta pääsee myöhemmin/ei ollenkaan jarruttamalla hyville mustikka apajille.. Siitä ei kovin moni tiedä.
Sent from my Lumia 1020
Joskus muuten kytänny tohon jarruun ohituspaikkaa edellä menevästä. Se pirulainen olikin tulossa varikolla enkä nähny sen sivulla olevaa kättä kun olin puoliks rinnalla ja kaveri makas torvi auki katteen takana. Ite olin päättäny jarruttaa vasta kun edellä menevä jarruttaa...tulin sit itekin varikolle.

Ite vaihdoin jarrusylkän ja en saanut sitä kunnolla ilmattua. Eräs kuuluisa kaveri totesi siihen että "kyllä ne kuplat siitä liikkelle lähtee ku lämpiää" No lähtihän ne kuplat tosiaan liikenteeseen ekan kiekan jälkeen. Ykkösmutkaan tullessa kokeilin vähän jarrumerkin paikkaa ja sit ei kahvasta painamalla tapahtunukkaa juuri mitään... Noh siitä sitten 200kmh hiekalle ja pyörä hyppi sen verran etten saanu hidastettua / ohjattua niin vedettiin sit voltteja pyörän kaa männikössä. Sain kyl pyörän ajettua pois... Kukaan ei ees huomannu että olin mettässä kun oli semmonen vapaa kohelluspäivä. Porukka vaan katto ihmeissään kun mun pyörässä oli kunnon mäntymetsä-camo..

Ps. Tää ei sitten liittyny nopeaan ryhmään siirtymiseen millään lailla :D piti tässä vaan nyt talven kunniaksi vaan vähän tarinoida.

tamik87

Siihen ryhmän vaihtoon... Jos ajolinjat ei vaihdu joka kierroksella, ei peittele joka kurvissa, eikä aja kemoran kakkosmutkaa yms. selkeästi hitaammin kuin muut niin nopeaan ryhmään siirtymisessä ei ole mitään ihmeellistä. Päin vastoin, ajaminen on luultavasti paljon turvallisempaa kuin keskiryhmässä.

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: MarkoL - 17.02.15 - klo:19:49
Mut onko pakko viedä mopo mukana?
Eikös sitä vois kävellen mustikkaan mennä...sieltä vähä reunempaa kiertää?


Siellä on hyviä mäntyjä mitä vasten voi mopon jättää nojalleen, niin ei tartte edes kaadoksi laskea vaikka mustikkaa vähän lähempää tutkisikin.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 17.02.15 - klo:21:01
Siihen ryhmän vaihtoon... Jos ajolinjat ei vaihdu joka kierroksella, ei peittele joka kurvissa, eikä aja kemoran kakkosmutkaa yms. selkeästi hitaammin kuin muut niin nopeaan ryhmään siirtymisessä ei ole mitään ihmeellistä. Päin vastoin, ajaminen on luultavasti paljon turvallisempaa kuin keskiryhmässä.
Ei per...mä oon ihan väärässä ryhmässä tän perusteella. :D
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

tamik87

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 18.02.15 - klo:08:24
Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 17.02.15 - klo:21:01
Siihen ryhmän vaihtoon... Jos ajolinjat ei vaihdu joka kierroksella, ei peittele joka kurvissa, eikä aja kemoran kakkosmutkaa yms. selkeästi hitaammin kuin muut niin nopeaan ryhmään siirtymisessä ei ole mitään ihmeellistä. Päin vastoin, ajaminen on luultavasti paljon turvallisempaa kuin keskiryhmässä.
Ei per...mä oon ihan väärässä ryhmässä tän perusteella. :D

Joo mä kyllä tunnistin tästä itseni alastaron kisasuorituksen perusteella :D tää on vähän subjektiivistä tietty...

Powered by EzPortal