HOKS! Yks mikä muistui mieleen ja siitä ei vielä ole puhetta ollutkaan.
On oikeasti hifistelyä, mutta sillä _saattaa_ olla tuohonkin vaikutusta, eli keulaputkien pölysuojien ja stefojen huollolla.
Eli jos ne on aivan rutikuivat, niin siinä on ihan tolkuton kitka stefan+pölysuojan ja liukuputken välissä. Itse rasvailin noita parin ajopäivän jälkeen WD40:llä siten, että pullautin pölysuojan alas, pölysuojan sisään rasvat ja hankailin sitä liukuputkea pitkin ylös-alas, jotta siellä välissä olleet paskat jäi liukuputkeen. Ylimääräiset rasvat sekä paskat rätillä pois. Sama hoito stefalle, eli ruiskaisin stefaan WD40:stä ja pumppailin keulaa, silloin siis kun pölysuoja oli alhaalla. Vielä paskat ja ylimääräiset rasvat pois. Lopuksi ihan snadisti vaseliinia keulaputkeen, likelle stefaa, sekä pieni ruiskasu WD40:stä pölysuojaan, pölysuoja paikoilleen ja pumppaamaan keulaa. Viimeisenä ylimääräiset rasvat liukuputkesta pois.
Tuo ainakin takaa sen, että keula toimii herkästi koko ajan. Se kitka on meinaan aivan tolkuton, jos stefa sekä pölysuoja on aivan rutikuiva.