Uusimmat

17 Vieraat, 0 Käyttäjiä

RaceChrono ver 2.0 (Android)

Aloittaja murmela, 04.06.12 - klo:23:08

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

murmela

Näyttääpi ensimmäinen julkinen testiversio tulleen:
http://www.racechrono.com/news/?p=347
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Juha_K

Jos porukalla on käytössä näitä halpisluureja (Huawei jne.), niin voisitteko antaa raporttia RC:n toiminnasta ulkoisen gps:n kanssa?

Ilmeisesti ZTE Blade on poissa laskuista http://www.racechrono.com/forum/comments.php?DiscussionID=654&page=1#Item_3

LainaaI have ZTE Blade mk1 (with Android 2.1) and it works fine otherwise, but Bluetooth hangs regularly after 20 minutes, so for me it's pretty unusable. As I don't like any internal GPS. Someone needs to test the more common Blade mk2 (with Android 2.2).
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

pienisopoapina

Pannaanpa tähän vanhaan ketjuun tämmöinen havainto:

Racechrono näytti mulle sekunttia parempaa aikaa kuin virallinen ajanotto 1.25,9 vs 1.26,9
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

murmela

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 09.09.13 - klo:14:33
Pannaanpa tähän vanhaan ketjuun tämmöinen havainto:

Racechrono näytti mulle sekunttia parempaa aikaa kuin virallinen ajanotto 1.25,9 vs 1.26,9

Mikä mokkula käytössä?
Onko data ok?
Sama maalilinja?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

tonibergholm

Maalilinjan paikka vaikuttaa ainakin bemarin loggerissa, jopa merkittävästi.

pienisopoapina

#5
Lainaus käyttäjältä: murmela - 09.09.13 - klo:14:36
Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 09.09.13 - klo:14:33
Pannaanpa tähän vanhaan ketjuun tämmöinen havainto:

Racechrono näytti mulle sekunttia parempaa aikaa kuin virallinen ajanotto 1.25,9 vs 1.26,9

Mikä mokkula käytössä?
Onko data ok?
Sama maalilinja?

Vanha sonyerikson, sisäinen 1hz. en osaa sanua. kai se on - netistä ladattu kartta

Ohessa datat. Tossa viralliset:
530   Antero Holappa    1:33.046   1:29.067   1:29.082   1:29.706   1:29.839   1:29.239   1:29.183   1:29.628   1:28.564   1:28.712   1:28.514   1:27.899   1:26.978   1:27.619   1:28.503   1:28.595   1:27.246   1:28.360
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

murmela

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 09.09.13 - klo:14:52
sisäinen 1hz.
Puhelimen sisäistä gepsiä ei kannata käyttää kierrosajanottoon.
Kuten huomasit, sen tarkkuus on mitä on.

Ulkoisen 10 Hz mokkulan tarkkuus/virhe kierrosajanotossa alastarossa on keskimäärin noin 0,013 s verrattuna viralliseen ponderiaikaan. Testattu juttu.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: tonibergholm - 09.09.13 - klo:14:37
Maalilinjan paikka vaikuttaa ainakin bemarin loggerissa, jopa merkittävästi.

Siitä se ajatus sitten lähtikin. Alastaron dataa tutkiessa piti kokeilla maalilinjan vaihtamista. 1:24.22 sijasta 1:23.66, kun maalilinja kakkosmutkassa  :)

T1mppa

Päivitin androidin racechronon 2.4-versioon. Siinä luki, että se pydtyy ottamaan obd2-portin kautta dataa mm throttle position sensorista. Ymmärsinkö oikein? Onko jotain muuta mitä se pystyy nappaamaan ko portin kautta? G-voimia? Koneen kierrosnopeutta?

pienisopoapina

#9
Missä pyörissä on obd2 ? Autoissahan se tuli pakolliseksi joskus 2000 luvun alussa.

MUOKKASU: tämmönen tieto löyty:
"
... OBD I:stä tulee pakollinen kaikille moottoripyörille, mopoille ja skoottereille, sillä se on yksinkertainen ja helppo rakentaa moottoripyörän sisään.
Käymme edelleen keskustelua OBD II:n pakollisuudesta ja odotamme komission vaikutustenarviointia. Tällä hetkellä moottoriajoneuvojen valmistajat vastustavat OBD II:sta, sillä sen vaatimat tekniset muutokset koituisivat valmistajille kalliiksi. Meidän täytyy ottaa tämä huomioon. Järjestelmä voitaisiin tästä syystä tehdä pakolliseksi vasta vuoden 2020 jälkeen.
"
- http://www.europarl.europa.eu/news/fi/news-room/content/20111201STO33090/html/Turvallisempia-ja-ymp%C3%A4rist%C3%B6yst%C3%A4v%C3%A4llisempi%C3%A4-moottoripy%C3%B6ri%C3%A4
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

Grandi67

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 12.01.14 - klo:12:21
Missä pyörissä on obd2 ? Autoissahan se tuli pakolliseksi joskus 2000 luvun alussa.

MUOKKASU: tämmönen tieto löyty:
"
... OBD I:stä tulee pakollinen kaikille moottoripyörille, mopoille ja skoottereille, sillä se on yksinkertainen ja helppo rakentaa moottoripyörän sisään.
Käymme edelleen keskustelua OBD II:n pakollisuudesta ja odotamme komission vaikutustenarviointia. Tällä hetkellä moottoriajoneuvojen valmistajat vastustavat OBD II:sta, sillä sen vaatimat tekniset muutokset koituisivat valmistajille kalliiksi. Meidän täytyy ottaa tämä huomioon. Järjestelmä voitaisiin tästä syystä tehdä pakolliseksi vasta vuoden 2020 jälkeen.
"
- http://www.europarl.europa.eu/news/fi/news-room/content/20111201STO33090/html/Turvallisempia-ja-ymp%C3%A4rist%C3%B6yst%C3%A4v%C3%A4llisempi%C3%A4-moottoripy%C3%B6ri%C3%A4
Ainakin riumpeissa jo 96 mallisista daytonoista lähtien.....