GPS-mokkulat

Aloittaja Turder, 01.02.12 - klo:11:35

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 5 Vieraat katselee tätä aihetta.

Turder

Olen pohdiskellut GPS-mokkulan hankkimista racechrono käyttöön. Puhe-elimessä (Nokia e5) on sisäinen gepsi, mutta 1hz:n toiminta ja asennuksen kömpelyys sekä turvallisuus (ei viitsi nakata puhelinta maahan parin markan vauhdeissa) ei oikein innosta. Siispä joku bluetoothilla puhelimen kanssa jutteleva GPS-mokkula olisi kätevä.

Onko 5hz riittävä vai kannattaako hankkia 10hz-malli? Lueskelin netistä juttuja Qstarz BT-Q818XT:stä ja jotkut valittelivat, että 10hz-toiminto ei aina olekaan 10hz ja yhteys pätkii puhelimeen ja data ei näytä oikein tms. bugeja.  :o Mielelläni kuulisin tuosta kommentteja jos on ollut käytössä... muitakin merkkejä/malleja saa suositella.

jarska

Mulla käytössä kaverilta saatu GlobalSat BT-308, hyvin on toiminut sekä wanhan Nokian kommuunigaattorin, et uudemman N8:n kanssa+RaceChrono ohjelmana.

Nahkatakin taskussa on olleet molemmat puhelimet ja mokkula teipattuna takapenkkiin.

Bobo

Minulla oli viime kesän käytössä Qstarz BT-Q818XT (10 HZ) ja vaimolla x malli (5HZ). Kummallakin toimi moitteetta kaikilla radoilla, jopa Ahvenistolla. kertakaan ei pätkäissyt. Ratapäiviä tuli minulla jotain 20, vaimolla hiukka vähemmän. Eli lämpimästi voin tuota suositella.
Family toys:
Ducati 1299 Panigale S 2016
BMW S1000RR 2011

Turder

Lainaus käyttäjältä: Bobo - 01.02.12 - klo:17:36
Minulla oli viime kesän käytössä Qstarz BT-Q818XT (10 HZ)

Jepjep... hinnaltaanhan tuo ei ole paha. ebaystä löytyy johonkin seitsemään kymppiin kotiinkannettuna. Ja vielä Briteistä niin ei ole tulli- ja alv-huolia. Pitänee tilailla poispoikkeen...

carbon

Lainaus käyttäjältä: Turder - 01.02.12 - klo:20:18
Lainaus käyttäjältä: Bobo - 01.02.12 - klo:17:36
Minulla oli viime kesän käytössä Qstarz BT-Q818XT (10 HZ)

Jepjep... hinnaltaanhan tuo ei ole paha. ebaystä löytyy johonkin seitsemään kymppiin kotiinkannettuna. Ja vielä Briteistä niin ei ole tulli- ja alv-huolia. Pitänee tilailla poispoikkeen...

Mites tämä BTQXT toimii ? Saako suomeksi lyhyen oppimäärän miten, mihin, koska, mitä jne  withstupid_1
Voin mää koittaa..

spedor

Lainaus käyttäjältä: carbon - 01.02.12 - klo:22:20
Lainaus käyttäjältä: Turder - 01.02.12 - klo:20:18
Lainaus käyttäjältä: Bobo - 01.02.12 - klo:17:36
Minulla oli viime kesän käytössä Qstarz BT-Q818XT (10 HZ)

Jepjep... hinnaltaanhan tuo ei ole paha. ebaystä löytyy johonkin seitsemään kymppiin kotiinkannettuna. Ja vielä Briteistä niin ei ole tulli- ja alv-huolia. Pitänee tilailla poispoikkeen...

Mites tämä BTQXT toimii ? Saako suomeksi lyhyen oppimäärän miten, mihin, koska, mitä jne  withstupid_1

Itse hankin kyseisen mokkulan stormista eikä se sielläkään nyt hinnan kiroissa ole. http://www.storm-motor.fi/mp-tarvikkeet-ja-yleisosat/yleisosat/sahkoosat/ajanottolaitteet/qstarz-bt-q818xt-gps-paikanninlaptimer/

Homman tarvii gps mokkulan (itsellä tuo Qstarz BT-Q818XT 10 HZ toimi ainakin viime kesänä moitteetta) sekä s60 kännykän (itselläni n73) http://fi.wikipedia.org/wiki/S60. Sitten kännykään ladataan racechronon softa tuolta http://www.racechrono.com/ lisäksi ladataan tuolta racechronon sivuilta vie halutut ratapohjat. Kun ohjelma on asennettu kännyyn, mokkula päälle ja käynistetään ohjelma puhelimesta ja naitetaan mokkula ja känny bluetoothilla. Sitten ei muuta kuin kovaa ajoo...

carbon

Lainaus käyttäjältä: spedor - 01.02.12 - klo:23:03
Lainaus käyttäjältä: carbon - 01.02.12 - klo:22:20
Lainaus käyttäjältä: Turder - 01.02.12 - klo:20:18
Lainaus käyttäjältä: Bobo - 01.02.12 - klo:17:36
Minulla oli viime kesän käytössä Qstarz BT-Q818XT (10 HZ)

Jepjep... hinnaltaanhan tuo ei ole paha. ebaystä löytyy johonkin seitsemään kymppiin kotiinkannettuna. Ja vielä Briteistä niin ei ole tulli- ja alv-huolia. Pitänee tilailla poispoikkeen...

Mites tämä BTQXT toimii ? Saako suomeksi lyhyen oppimäärän miten, mihin, koska, mitä jne  withstupid_1

Itse hankin kyseisen mokkulan stormista eikä se sielläkään nyt hinnan kiroissa ole. http://www.storm-motor.fi/mp-tarvikkeet-ja-yleisosat/yleisosat/sahkoosat/ajanottolaitteet/qstarz-bt-q818xt-gps-paikanninlaptimer/

Homman tarvii gps mokkulan (itsellä tuo Qstarz BT-Q818XT 10 HZ toimi ainakin viime kesänä moitteetta) sekä s60 kännykän (itselläni n73) http://fi.wikipedia.org/wiki/S60. Sitten kännykään ladataan racechronon softa tuolta http://www.racechrono.com/ lisäksi ladataan tuolta racechronon sivuilta vie halutut ratapohjat. Kun ohjelma on asennettu kännyyn, mokkula päälle ja käynistetään ohjelma puhelimesta ja naitetaan mokkula ja känny bluetoothilla. Sitten ei muuta kuin kovaa ajoo...

Kiitos paljon ! Näin tämä uusi forum toimii !! peukku_1 Laitappa vastaava kysely esim suomi24 tms paikkaan, niin ensimmäinen vastaus on " v**un homo! "
Voin mää koittaa..

Nitrous

Itellä myös käytössä tuo 10Hz Qstarzin malli. Kesän verran käytetty, eikä mitään ongelmia ole ollut. Kierrosajan ottamiseen tuo 5Hz riittää myös mainiosti, mutta ainakin Qstarzilla siinä 5Hz versiossa on sisäänrakennetty loggeri, joten se on kalliimpi kuin tuo 10Hz malli.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

mako

10Hz Qstarzin malli stormilta . nokia 5230 +racechrono
ja hyvin toimii

Teemu Tanila

Hep,

mulla on ollu erilaisia QStarzin mokkuloita, sekä 5Hz ja 10Hz. Lisäksi olen testaillu puhelimen omalla GPS:llä joka päivittelee tilannetta 1Hz taajuudella.

Toi 1Hz on mielestäni liian hidas ajanottoon ja pahimpana ongelmana siinä oli se että esim. RaceChronossa käyrät oli ihan mitä sattuu niin siitä ei pystynyt pahemmin mutkavauhtejakaan ihmettelemään.

5Hz ja 10Hz mokkuloiden välillä en ole huomannut oikeastaan mitään eroa. Jos jotain niin 5Hz tuntuisi toimivan jopa paremmin, sen kanssa ei ole ollut koskaan mitään ongelmia sen sijaan 10Hz mokkula piirsi joskus hieman epämääräisiä käyriä, paha sanoa mistä johtui.

Nyt on käytössä tuo QStarzin mokkula joka tallettaa datan omaan muistiin, olen ihmetellyt sitä sitten sillä QStarzin omalla PC softalla nimeltään QRacing. Tämä mokkula myydään/myytiin 5Hz taajuudella mutta sen saa näköjään muutettua erillisellä softalla 10Hz. Siinä on sitten varmaan ongelmana tuplamäärä dataa jolloin muisti loppuu aiemmin.

Teemu

Fasu

Morjens.
Mikä olisi kaikista simppelein vauhdissa itse hallittava ajanottolaite? Joku kytkimen puolelle teipattava nappula, jota peukalolla napauttamalla vaikka jonkin maamerkin kohdalla saisi "noin" aikoja seurattua aluksi. Saattaisi almanakka riittää kauden alussa... :)
VV

JTK

05.02.12 - klo:18:20 #11 Viimeisin muokkaus: 05.02.12 - klo:18:21 käyttäjältä JTK
Lainaus käyttäjältä: Fasu1000 - 05.02.12 - klo:16:00
Morjens.
Mikä olisi kaikista simppelein vauhdissa itse hallittava ajanottolaite? Joku kytkimen puolelle teipattava nappula, jota peukalolla napauttamalla vaikka jonkin maamerkin kohdalla saisi "noin" aikoja seurattua aluksi. Saattaisi almanakka riittää kauden alussa... :)

Nappulattomat helppoja, ei tarvitse keskittyä ajamiseen.

Esim. Nokian kännyissä toimii em. Racechrono (vapaaehtoinen tukimaksu = jos omatunto salliin niin ilmainen) tarkkuutta saa lisää edellä olevilla gps-kalikoilla. Taitaa toimia myös (Windows puhelimissa?) Radatkin löytyy valmiina.

iLuuriin esim. Harrys LapTimer, taitaa iLuuriin olla ilmaisiakin Diablo Super Biker

Itse en oo aikoja juuri seuraillu, hitaassa ryhmässä ajan, mutta vuoden vaihteessa hain Stormilta Qstarz BT-Q818XT :n.
Quot homines, tot sententiae.

Grandi67

Lainaus käyttäjältä: Fasu1000 - 05.02.12 - klo:16:00
Morjens.
Mikä olisi kaikista simppelein vauhdissa itse hallittava ajanottolaite? Joku kytkimen puolelle teipattava nappula, jota peukalolla napauttamalla vaikka jonkin maamerkin kohdalla saisi "noin" aikoja seurattua aluksi. Saattaisi almanakka riittää kauden alussa... :)
10r:ssä oli vasemmalle peukalolle...ei toiminut ainakaan mulla.Keskittyminen herpaantui. Rara Kawassa oli myös ..en käyttänyt. Vanha nokian känny+Qstarzin mokkula ja RaceChrono.Toimii

Fasu

Kiitos tiedosta,pitää nokialaiseen liittää mokoma ominaisuus. Aluksi tavoittelen vaan tasaisuutta kierroksiin, jos sieltä alkas löytyyn sitä nopeuttakin sitten.
Autopuolen kaverit jo tuommosesta ohjelmasta ja lisukkeista vähän vinkkasivat vaan meni ohi.
VV

Grandi67

Lainaus käyttäjältä: Fasu1000 - 05.02.12 - klo:19:09
Kiitos tiedosta,pitää nokialaiseen liittää mokoma ominaisuus. Aluksi tavoittelen vaan tasaisuutta kierroksiin, jos sieltä alkas löytyyn sitä nopeuttakin sitten.
Autopuolen kaverit jo tuommosesta ohjelmasta ja lisukkeista vähän vinkkasivat vaan meni ohi.

Jos sun Nokialaisessa on gps itessään,sekin riittää aluksi noin aikoihin.Asenna vaan Race chrono  ovi.comista

Powered by EzPortal