Uusimmat

21 Vieraat, 0 Käyttäjiä

Botnia ja renkaan kuluminen

Aloittaja tuomas, 25.07.14 - klo:15:51

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

vernerik

Siis minulla oli ennen setuppi, jossa keulassa oli 9.0 jousi toisessa putkessa ja toisessa 10.0. Takana oli tällöin 100 jousi. Tällä yhtälöllä sain ajettua kemoralla 1.12.1 ja alastarolla 1.24.8. Molemmilla radoille rengas reipeili. Kokeilin poistaa ongelmaa paineiden säädöllä, jolla oli vaikutusta vain renkaan repeämisen kohtaan ja leveyteen. Vaimennuksien säädöllä en osannut/kerennyt saada mitään tulosta aikaan. Pyörä oli tällöin monen mielestä hieman epäbalanssissa keulan ja perän suhteen, perä siis keulaa jäykempi, mikä on varmasti totta. Tätä ongelmaa poistaakseni vaihdoin perään löysemmän 95 jousen, joka oman tulkinnan mukaan ei kuitenkaan toimii enää minunkaan vauhdeissa tarpeeksi hyvin vaan alusta tuntuu liian pehmoiselta ja vauhdin lisääminen saa pyörän elämään mielestäni liikaa. Pito renkailla on kuitenkin hyvä, etenkin hitaissa mutkissa.

Kokeilen kuitenkin keulaan 10.0 molempiin tolppiin ja taakse 100, jolloin pyörä on balanssissa. Kokeilun jälkeen tiedetään oliko se hyvä idea vai ei, mutta tuloksia voi joutua odottamaan ensi kesään, jos ei ens viikonloppuna alastarolla irtoa mitään sähläämistä kummempaa. Ainakin 100 takajousella ajaminen oli helpompaa ja pääsin sillä setupilla kovempaa, kuin pehmeämmällä jousella.
Yamaha R1 -08

Nitrous

Muistelen, että mulla olis ollu rytkösessä toisessa putkessa 9.5 ja toisessa 10.0 jousi ja takana 100. @Mikko K. varmaan pystys varmistamaan oliko tää edes sinnepäin. Keula kanto noilla jousilla tosi hienosti jarrussa, mutta toisaalta sinne mutkaan oli myös pakko mennä kovalla jarrulla sisään, että mopo kääntyi. Jos nyt olis sama laite, kokeilisin varmaan molempiin tolppiin 9,5 jousia ja taakse tota 95 jousta. Noilla mopo olis varmaan vähän kevyempi ajaa, eikä olis niin raaka renkaalle.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

qazwsx

Vanha aihe mutta ajankohtainen. :) Jotain pariviikkoa sitten olin tuolla botnialla ajamassa ja mulla kului SC1 Pirelli tasaisesti molemmilta puolilta ettei päivän päätteeksi tarvinnut käännellä muuta kuin uusi rengas vanteelle. Vauhti tosin jotain 10 sekunttia näitä orgin nopeimpia hitaampaa kyytiä (jotain 1.50 huitteissa)

SC1 Pirelli 1,50 bar lämppäreistä lähtiessä kesti hyvin eikä revennyt. Lämmintä noin 20C ja aurinkoinen keli (rata noin +34C)

wbaum

Lainaus käyttäjältä: qazwsx - 12.07.15 - klo:15:14
Vanha aihe mutta ajankohtainen. :) Jotain pariviikkoa sitten olin tuolla botnialla ajamassa ja mulla kului SC1 Pirelli tasaisesti molemmilta puolilta ettei päivän päätteeksi tarvinnut käännellä muuta kuin uusi rengas vanteelle. Vauhti tosin jotain 10 sekunttia näitä orgin nopeimpia hitaampaa kyytiä (jotain 1.50 huitteissa)

SC1 Pirelli 1,50 bar lämppäreistä lähtiessä kesti hyvin eikä revennyt. Lämmintä noin 20C ja aurinkoinen keli (rata noin +34C)
Kato vaan ettei käy huonot renkaalle kunhan botnian kyyti alkaa vastata pärnun tahtia, on tuo niin petollinen renkaiden kulumiselle :D

Medium v02 bridge ajaisin ite aina botnialla jos noita vaan olis hyllys, aivan loistokumi tuonne. Dunlopeilla nyt jonku viikon päästä sitten täystesti tuolla, ellei ennemmin tuonne pääse.

Hyvä kesä kyllä ollut siinä mielessä ettei juurikaan ole repeillyt tai kulunut renkaat ellei jotain selkeetä syytä ole ollut. Heipalta tuli itselle hyvä vinkki että rebaa taakse lisää aina ekaksi paineiden tarkistuksen jälkeen ku alkaa jotain tekee renkaiden repeämisen huomattuaan, itselle ainakin toimiva konsti. Sama homma vissiin indikoi huollon tarpeessa olevaa takapamppua, joten pamppu on nyt sepällä.