Renkaista

Aloittaja Jukka_R, 09.03.12 - klo:14:49

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

app

14.07.13 - klo:12:35 #300 Viimeisin muokkaus: 14.07.13 - klo:12:59 käyttäjältä app
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 14.07.13 - klo:12:02
Mikä olisi hyvä treenirengas taakse kun tarkoitus ajaa vain kierroksia mahdollisimman paljon? Chronosta kun katsonut noita ajomääriä niin kilsoja tullut täydessä päivässä noin 170. Nyt tämän kesän yrittänyt vain keskittyä täysien settien/päivien ajamiseen. Pehmeillä renkailla se taas turhan kallista ja  hyvän renkaan tuhlaamista :)

Pito ei tarvitse olla ihan huippua kunhan rengas toimii loogisesti, eikä pito lähde/palaa varoittamatta.
Tärkeintä siis olisi että rengas kestää ajoa paljon ja toimii repeämättä eri lämmöissä.

Dunlopin 4902 tähän mennessä paras mikä tullut vastaan, mutta olisiko muita vastaavia tai parempia? Millaisilla takasilla esim.endurancea ajetaan?

4902 valmistus lopetettu, ja jos saan satsin itselleni vielä, ajan ne alusta loppuun itse. Perskeles kun menin myymään pois, ja vaan 1 jäljellä.

Dunlopilta 8954 on astetta kovempi, tai hyvin lähellä samaa. Ajettiin Endurancekisa sillä viime kesänä, ja renkaassa kääntäen vielä toinen mokoma jäljellä. 60 kierrosta ajoi Kaulamo A:n vauhtia (ja minä välissä 30 C:n), joten testi oli luotettava.

Lisäys: Just sain tietää että 9854 onkin uusi seos. Eiis sama kuin 8854 ja 8954. Zekasin menee näiden salaisten koodien kanssa.

Mikko K.

Lainaus käyttäjältä: app - 14.07.13 - klo:12:35
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 14.07.13 - klo:12:02
Mikä olisi hyvä treenirengas taakse kun tarkoitus ajaa vain kierroksia mahdollisimman paljon? Chronosta kun katsonut noita ajomääriä niin kilsoja tullut täydessä päivässä noin 170. Nyt tämän kesän yrittänyt vain keskittyä täysien settien/päivien ajamiseen. Pehmeillä renkailla se taas turhan kallista ja  hyvän renkaan tuhlaamista :)

Pito ei tarvitse olla ihan huippua kunhan rengas toimii loogisesti, eikä pito lähde/palaa varoittamatta.
Tärkeintä siis olisi että rengas kestää ajoa paljon ja toimii repeämättä eri lämmöissä.

Dunlopin 4902 tähän mennessä paras mikä tullut vastaan, mutta olisiko muita vastaavia tai parempia? Millaisilla takasilla esim.endurancea ajetaan?

4902 valmistus lopetettu, ja jos saan satsin itselleni vielä, ajan ne alusta loppuun itse. Perskeles kun menin myymään pois, ja vaan 1 jäljellä.

Dunlopilta 8954 on astetta kovempi, tai hyvin lähellä samaa. Ajettiin Endurancekisa sillä viime kesänä, ja renkaassa kääntäen vielä toinen mokoma jäljellä. 60 kierrosta ajoi Kaulamo A:n vauhtia (ja minä välissä 30 C:n), joten testi oli luotettava.


Rodamotolla noita tais olla varastossa víelä iso läjä -12 paistoa ainakin joku viikko sitten kun kävin siellä kuolaamassa niitä...

app

Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 14.07.13 - klo:12:49

Rodamotolla noita tais olla varastossa víelä iso läjä -12 paistoa ainakin joku viikko sitten kun kävin siellä kuolaamassa niitä...

Näyttäis olevan vieläkin. Pitää harkita, kun hintakaan ei kovin törkee. Odottelen kuitenkin ensin, jos löytyy toinen vaihtoehto kotomaasta.

Bobo

14.07.13 - klo:15:56 #303 Viimeisin muokkaus: 14.07.13 - klo:16:13 käyttäjältä Bobo
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 14.07.13 - klo:12:02
Mikä olisi hyvä treenirengas taakse kun tarkoitus ajaa vain kierroksia mahdollisimman paljon? Chronosta kun katsonut noita ajomääriä niin kilsoja tullut täydessä päivässä noin 170. Nyt tämän kesän yrittänyt vain keskittyä täysien settien/päivien ajamiseen. Pehmeillä renkailla se taas turhan kallista ja  hyvän renkaan tuhlaamista :)

Pito ei tarvitse olla ihan huippua kunhan rengas toimii loogisesti, eikä pito lähde/palaa varoittamatta.
Tärkeintä siis olisi että rengas kestää ajoa paljon ja toimii repeämättä eri lämmöissä.

Dunlopin 4902 tähän mennessä paras mikä tullut vastaan, mutta olisiko muita vastaavia tai parempia? Millaisilla takasilla esim.endurancea ajetaan?

Hyvä vaihtoehto voisi olla kuviollinen Dunlop Gp Racer endurance seoksella. Kestää tosi hyvin, toimii loogisesti ja riittää kovempiinkin vauhteihin. Löytyy tuota toki samaan hintaan slicksinäkin, mutta kuviollisesta saa paremman hinnan, kun myyt katukuskille sopivasti käytettynä.
Family toys:
Ducati 1299 Panigale S 2016
BMW S1000RR 2011

Grandi67

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 14.07.13 - klo:12:02
Mikä olisi hyvä treenirengas taakse kun tarkoitus ajaa vain kierroksia mahdollisimman paljon? Chronosta kun katsonut noita ajomääriä niin kilsoja tullut täydessä päivässä noin 170. Nyt tämän kesän yrittänyt vain keskittyä täysien settien/päivien ajamiseen. Pehmeillä renkailla se taas turhan kallista ja  hyvän renkaan tuhlaamista :)

Pito ei tarvitse olla ihan huippua kunhan rengas toimii loogisesti, eikä pito lähde/palaa varoittamatta.
Tärkeintä siis olisi että rengas kestää ajoa paljon ja toimii repeämättä eri lämmöissä.

Dunlopin 4902 tähän mennessä paras mikä tullut vastaan, mutta olisiko muita vastaavia tai parempia? Millaisilla takasilla esim.endurancea ajetaan?
http://www.sebimoto-germany.de/index.htm    tuolla on taas kohtuu edullisia settejä myytävänä.

M1uQ

Rodamotosta senverran omia kokemuksia, että renkaiden saapuminen kesti 2-3viikkoa. Puolet renkaista puuttui, molemmat takaset väärää seosta (etunen osui ilmeisesti vahingossa oikein). Menee taas viikko ja loput renkaat tulee. Renkaat oli tälläkertaa michelin pilot road tourinki renkaita. Ja niitäkin ei-täsmäävä määrä. Ne lähti reklamaatioiden kera takaisin. Nyt pari kuukautta ja toista kymmentä sähköpostia myöhemmin (yhteenkään ei vastattu) kaveri kuka minulle ne renkaat tilasi soitti rodamotolle. Sieltä pahoiteltiin ja ilmoitettiin että olisivat muka jo lähettäneet renkaat, eipä ole näkynyt. Sitten sovittiin että maksavat erotuksen takaisin, eipä ole sitäkään vielä näkynyt. Katsotaan miten käy.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2


app

Lainaus käyttäjältä: M1uQ - 16.07.13 - klo:15:47
Rodamotosta senverran omia kokemuksia, että renkaiden saapuminen kesti 2-3viikkoa. Puolet renkaista puuttui, molemmat takaset väärää seosta (etunen osui ilmeisesti vahingossa oikein). Menee taas viikko ja loput renkaat tulee. Renkaat oli tälläkertaa michelin pilot road tourinki renkaita. Ja niitäkin ei-täsmäävä määrä. Ne lähti reklamaatioiden kera takaisin. Nyt pari kuukautta ja toista kymmentä sähköpostia myöhemmin (yhteenkään ei vastattu) kaveri kuka minulle ne renkaat tilasi soitti rodamotolle. Sieltä pahoiteltiin ja ilmoitettiin että olisivat muka jo lähettäneet renkaat, eipä ole näkynyt. Sitten sovittiin että maksavat erotuksen takaisin, eipä ole sitäkään vielä näkynyt. Katsotaan miten käy.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Oho. Enpä laitakkaan tuonne tilausta vatämään.

tamik87

Lainaus käyttäjältä: M1uQ - 16.07.13 - klo:15:47
Rodamotosta senverran omia kokemuksia, että renkaiden saapuminen kesti 2-3viikkoa. Puolet renkaista puuttui, molemmat takaset väärää seosta (etunen osui ilmeisesti vahingossa oikein). Menee taas viikko ja loput renkaat tulee. Renkaat oli tälläkertaa michelin pilot road tourinki renkaita. Ja niitäkin ei-täsmäävä määrä. Ne lähti reklamaatioiden kera takaisin. Nyt pari kuukautta ja toista kymmentä sähköpostia myöhemmin (yhteenkään ei vastattu) kaveri kuka minulle ne renkaat tilasi soitti rodamotolle. Sieltä pahoiteltiin ja ilmoitettiin että olisivat muka jo lähettäneet renkaat, eipä ole näkynyt. Sitten sovittiin että maksavat erotuksen takaisin, eipä ole sitäkään vielä näkynyt. Katsotaan miten käy.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Onpa paskamaista. Ite tilasin 2 settiä viime kesänä kaverin kanssa ja niillä kesti 5pv tulla (oikeet tuli).

M1uQ

Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 16.07.13 - klo:22:27
Lainaus käyttäjältä: M1uQ - 16.07.13 - klo:15:47
Rodamotosta senverran omia kokemuksia, että renkaiden saapuminen kesti 2-3viikkoa. Puolet renkaista puuttui, molemmat takaset väärää seosta (etunen osui ilmeisesti vahingossa oikein). Menee taas viikko ja loput renkaat tulee. Renkaat oli tälläkertaa michelin pilot road tourinki renkaita. Ja niitäkin ei-täsmäävä määrä. Ne lähti reklamaatioiden kera takaisin. Nyt pari kuukautta ja toista kymmentä sähköpostia myöhemmin (yhteenkään ei vastattu) kaveri kuka minulle ne renkaat tilasi soitti rodamotolle. Sieltä pahoiteltiin ja ilmoitettiin että olisivat muka jo lähettäneet renkaat, eipä ole näkynyt. Sitten sovittiin että maksavat erotuksen takaisin, eipä ole sitäkään vielä näkynyt. Katsotaan miten käy.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Onpa paskamaista. Ite tilasin 2 settiä viime kesänä kaverin kanssa ja niillä kesti 5pv tulla (oikeet tuli).
Ollaan kans tilattu aiemmin pirelliä ja on toiminu. En tiiä mistä nyt kenkä puristaa. Jos toimisivat lähempänä niin ainaki tietäisin, nimittäin jonku vastuuhenkilön peräsuolessa se kenkä sillon ois.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2


murmela

Lainaus käyttäjältä: murmela - 11.07.13 - klo:22:32
Lainaus käyttäjältä: juice09 - 10.07.13 - klo:21:27
Lainaus käyttäjältä: murmela - 09.07.13 - klo:12:46
Lainaus käyttäjältä: juice09 - 08.07.13 - klo:22:33
Tänään pääsin testaamaan APP:n lähettämää ja suosittelemaa dunlopin 4902:sta kemorassa. Koko päivä painettiin ja rengas toimi loistavasti, lisäksi rengas tuntuu kestävän kemorassa loistavasti, paremmin kuin pirelli sc2 puhumattakaan sc1:sestä, aamulla käännetään ja huomenna selviää miten kahden päivän jälkeen. Pittääkö tästä hypätä tunlopin renkaisiin?
Mä oon joutunu saman uhriksi. Ajanu ny juhannus la ja su, botnia su, auto24 ma ja ny toista päivää. Paineet oon laittanu takaseen juhannus la, tosin en muista yhtään mitä pistin. Su mitannu kerran, sen jälkeen en oo. Vieläkin rengas toimii. Vauhti jotain nopeen ryhmän hitaampaa puoliskoa hellällä kaasukädellä. 2.4-2.5mm kulutusmerkkejä viel jälellä. Ei oo lipsunu kertaakaan.
90-asteiseks irc:eillä.

8813 Eturenkaasta ois pitäny ehkä eilen lppupäivästä pudottaa painetta koska iha hituce repi sormen levyseltä alueelta. Ja tänä aamuna (viel ei oo quumaquuma, on vasta lämmin) sit taas sileenty.
4902 toinen päivä kemoraa, aamulla pyöräytys ja menoksi. Hyvä pito aamupäivän iltapäivällä alko luistaa, mutta vakaasti mentiin, klo 16 kulutusmerkit poissa ja rengas loppu. Ajettiin kahteenpäivään paljon about 80 kiekkaa. Varikolla renkaan päällä oli koko ajan lämppärin lisäksi myös tuulisuoja. Rrannan metukka oli vielä kohtuullinen kahden päivän jälkeen, tosin ajoin kierroksia enemmän, mutta rranta paljon lujempaa.. Joka tapauksessa hieno rengas, tuo kemoran rengasnoita vaan tahtoo ottaa omansa
Kemoraa la su 100(?) kierrosta + botnia su 50(?) + Auto24Ring ma ti ke ~210 kierrosta. Enkka toisiksviimesellä setillä. Yks kulutusmerkki kulunu (vasemmalta keskeltä) pois. Availin liian pehmeästi (+kusiainen), joten ei edelleenkään lipsunut. Eli joku 350 kiekkaa oon tolla ajanu, ja vielä vois alastaroa varmaankin päivän ajaa ku on ehkä milli(?) pintaa oikeella jälellä.
Ei se saa**na kuole tappamallakaan. Toi 350 + alastaro 30 + 60 + 10 eli jotain 450 kierrosta, ja ei vieläkään lipsu, ja vieläki ois vajaa milli pintaa ajaa. Luistamaan sen kyl saa, jos kallellaan kaasulla vaan tuuppaa, mut sekin on semmost tosi pehmeetä luikertelua. Vauhti nopeen ryhmän hitaampi puolisko.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Vuorela

Uusi botnia olis ohjelmassa sunnuntaina. Onko jotain käsitystä nyt kisojen jäljiltä mitkä renkaat tuolla toimii ja mitkä ei?

M1uQ

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 24.07.13 - klo:13:23
Uusi botnia olis ohjelmassa sunnuntaina. Onko jotain käsitystä nyt kisojen jäljiltä mitkä renkaat tuolla toimii ja mitkä ei?
Eräs hyvinkin ansioitunut kuljettaja tuumasi että hardia eteen ja medium/hardia taakse. Dunlopilla ajaa

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2


mototollo

Dunlopilta eteen 302 ja taakse 9854 tai jos on viileetä saattas toimii myös 4886

Cat

24.07.13 - klo:21:51 #313 Viimeisin muokkaus: 24.07.13 - klo:21:54 käyttäjältä Cat
Nyt on alla 180/60

paljonko perä nousee/laskee

-190/55
-195/65

ja miten tuo lasketaan,  niin ei tarvis aina kysellä?



Ja onko ihan sama ohjausgeometrian kannalta, että korottakaako iskariin prikkaa paksuntamalla vai isommalla takarenkaalla?

Mikko K.

Lainaus käyttäjältä: Cat - 24.07.13 - klo:21:51
Nyt on alla 180/60

paljonko perä nousee/laskee

-190/55
-195/65

ja miten tuo lasketaan,  niin ei tarvis aina kysellä?




Ja onko ihan sama ohjausgeometrian kannalta, että korottakaako iskariin prikkaa paksuntamalla vai isommalla takarenkaalla?

Tohon renkaan halkaisijaan sen verran, että pistä se rengas suoralle pinnalle seinää vasten ja vedä suorakulmalla merkki. Sitten vertaat seuraavaan renkaaseen. Siitä saa sitten halkaisijaerot renkaiden välille. Fiksumpi kaveri katselee halkaisijaerot valmistajan taulukosta.

Ja perähän laskee sitten halkaisijoiden erotus jaettuna kahdella. Harvoin se yli viittä milliä muuttuu, jos ei nyt ihän ääripäitä lähde sinne laittamaan.

Powered by EzPortal