Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 16.07.12 - klo:14:40
SC2 etunen tuntu kuluvan vähemmän kuin 6704(?) tuolla Gotlannissa. Kotimaassahan nyt ajelee samalla etusella melkein koko kesän. Luulisin, että SC2 ja 6680 on aika lähelle samoissa keston suhteen sillon kun Dunloppi ei repeydy. Sit kun Dunlop repeilee niin Pirellin kesto on ihan omaa luokkaansa. Puolkuntonen SC1 takanen kesti Gotlannissa ekan päivän vauhteja muistaakseni ~45 kierrosta, eli renkaan kokonaisikä yhdellä käännöllä jossain 100kierroksen paremmalla puolella. Noista muuten kannattaa huomata, että tälle vuodelle on ilmeisesti noi seokset uusiutunu, joten vanha ja uus SC1 ei oikein oo vertailukelposia. Noi millä ite ajelin oli 10 tai 11 paistoo.
Aika samat huomiot.
Takaset SC 2 ja 6680/7854/8854 (sama rengas eri vuosina) Kestävät suunilleen saman verran. Ajoin viime vuonna SC2:lla 180 kierrosta Alastarossa ja Ahvenistolla, ja vaihtaessa olis ollut hoikan jäljellä kuviossa, mutta meko loppu. Seuraavana laitoin alle 7854:n, joka tuntumaltaan luotettavampi, ja ajoin sillä sekunnin verran kovempaa heti alussa. Dunlop ei lähde luistoon yhtä äkäisesti, mutta kelit ym vaikuttaa varmasti myös.
Etuseksi en laittaisi Pirelliä, koska Dunlopin 6813 (soft), jolla ajavat Aassakin kisaa, kestää pirun kauan. Varmuuden vuoksi tulee vaihdettua uuteen ennen aikojaan, sanoi (en muista kuka) meitä huomattavasti kovempaa ajava. Joka tapuksessa itse ajelin koko loppukesän tällä, ehkä 400 kierrosta, ja on tuolla kellarissa edelleen hyväkuntoisena. Pitää kuin tauti, ei mitään ongelmaa. Pirellin SC1 taas alkukesästä viime vuonna alkoi repeämään jo kahden SC2:n jälkeen (~350 kierrosta), joten yllättävän heikko, mutta kokemus vaan tästä yhdestä. vauhdit niitä mun 1.28 pintaan Alastarossa.
7854:lla takasella ajoin Ahvenistolla kääntämättä n. 140 kierroksen jälkeen enkkani 1.32.75, joka melko hyvä, kun ottaa huomioon, että oli kuviollinen kusiaisen rengas. 7813:lla seuraavalla kertaa tosin pääsin 1.30.35, mutta oli uusi.
Kääntäminen pehmeämmillä seoksilla (7712) ei ole antanut paljonkaan lisäkierroksia, mutta parista vaan kokemus.