Uusimmat

21 Vieraat, 0 Käyttäjiä

Continental RaceAttack

Aloittaja Birke, 19.08.14 - klo:15:40

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Birke

Pyörän mukana tuli pino erimerkkisiä slicksejä, sisältäen parin käyttämättömiä Continentalin RaceAttack soft slicksejä. Noista ei ole aiemmin mitään kokemusta ja pikaisella googlettamisellakaan ei löytynyt selkeää infoa. Soft seos kyseessä siis, meneekö Conteissakin nuo seokset pehmeästä kovaan suhteessa ilman lämpötilaan kuin esim. Pirellissä? Kuumalla softia alle ja ja kylmällä kovempaa?

murmela

^Olikohan se @parjan_fin joka conteilla ajeli aikoinaan ja voisi ehkä infota?

Itse olen ajellut vaan medium ja endurance seoksilla kelistä ja radasta riippumatta. innocent_1
Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

Vuodelta 2009 löyty tommonen.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

parjan_fin

2008 ajoin Conteilla, joten ei murmelan muisti ihan pettänyt ;)

Nyrkkisääntönä silloin oli, että kun ulkolämpötila oli alle 18 astetta, niin mediumia ja yli, niin softia. En tiedä miten seokset ovat sen jälkeen muuttuneet tai onko lämpötilat paljonkin heittäneet tuosta, mutta tuolla pitäisi päästä alkuun.

Tuo murmelan laittama taulukko sopisi asfaltin lämpöihin aika passelisti, sillä samaa ne Saksan Continentalin kaverit 2008 muistaakseni juttelivat, mutta nyrkkisääntönä sanoivat tuon saman mitä yllä kirjoitin.

Lämminpaineina käytin 1.8 - 1.9 takana ja 2.1 - 2.4 edessä.
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

Birke

Kiitos vinkeistä murmela ja parjan_fin. Taidampa jättää nuo odottelemaan ensi kesän helteitä.

tonibergholm

Tuon viimeisimmän alastaron YCC:n (molemmat lähdöt ja aika-ajon) vedin contin slickseillä, edessä soft ja takana medium. Nätisti kului mun köröttelyssä. Paineet lämppäreistä 2.3 edessä ja 1.9 takana.

JMH

Onko tähän seosasiaan mitään päivitystä tai uutta viisautta? Ovat huokeita nuo Contin slicksit ja kuvioslicksit.
Mauno ärrällä, eli Rauno.

murmela

Jarrut paskana, paha hidastaa.

JMH

Nyt kun tulee 520 ketjut talvella niin mahtuu vähän leveämpikin läski pyörimään ja 180/60 koko on vaihtoehto. Bridget ja nää aika huokeita.
Mauno ärrällä, eli Rauno.

tonde8

Lainaus käyttäjältä: JMH - 18.10.18 - klo:15:07
Nyt kun tulee 520 ketjut talvella niin mahtuu vähän leveämpikin läski pyörimään ja 180/60 koko on vaihtoehto. Bridget ja nää aika huokeita.

Tää ketjun muutos ei anna yhtään lisää tilaa renkaalle ellet siirrä rattaita vanteen keskiöstä kauemmaksi. Näin ainakin minun mopottimissa. 👍

JMH

^
Pitää katsoa toi. Ainakin Mikon entisessä RSV:ssä tilaa tuli. Luulis, että ketjulinja ei vaihda paikkaa, ja reunoilta kapenee.
Mauno ärrällä, eli Rauno.

teemuki

Lainaus käyttäjältä: JMH - 19.10.18 - klo:11:20
^
Pitää katsoa toi. Ainakin Mikon entisessä RSV:ssä tilaa tuli. Luulis, että ketjulinja ei vaihda paikkaa, ja reunoilta kapenee.

Mulla pyörii ihan hyvin 190/55 ja 180/60 525 -ketjulla -
Eikai ykkös ja kakkoslähdön RSV:ssa pitäisi olla ketjulinjassa juurikaan eroa.

Vaikkei otsikon Conti olekaan, niin saat 180/60 Pirellin testiin, jos haluat sovittaa.

JMH

^
On ollut, Pirelli siis. Ketju raapii lähes renkaan reunaa ja ketjusuoja otettava pois. Sitten menee lämppäri nihkeästi paikalleen, mutta hajoaisi ajan mittaan varmasti.

Bridgen V01R 190/650 sopinee hyvin. On ainakin pienemmän näköinen pallo kuin Pirellin 180/60.
Mauno ärrällä, eli Rauno.

murmela

Lainaus käyttäjältä: JMH - 19.10.18 - klo:15:44
^
On ollut, Pirelli siis. Ketju raapii lähes renkaan reunaa ja ketjusuoja otettava pois. Sitten menee lämppäri nihkeästi paikalleen, mutta hajoaisi ajan mittaan varmasti.
Sama ongelma pikkuninjassa 190-200 palloilla.
Mut ei se lämppäriä hajota, ketju on sen verran pyöreereunanen ja rasvattu.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Mikko K.

Lainaus käyttäjältä: JMH - 19.10.18 - klo:15:44
^
On ollut, Pirelli siis. Ketju raapii lähes renkaan reunaa ja ketjusuoja otettava pois. Sitten menee lämppäri nihkeästi paikalleen, mutta hajoaisi ajan mittaan varmasti.

Bridgen V01R 190/650 sopinee hyvin. On ainakin pienemmän näköinen pallo kuin Pirellin 180/60.

"Raapii lähes ketjun reunaa". Laitetaan mittoja helpottamiseksi, eli mulla jää ketjuun 200/60 renkaalla 5,5mm. Tuo on ainakin todettu toimivaksi toleranssiksi.