Uusimmat

18 Vieraat, 0 Käyttäjiä

R1 moottorinohjaus

Aloittaja pienisopoapina, 26.08.14 - klo:06:39

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

pienisopoapina

Jos mulla ois -07 R1, niin miten moottorinohjaus ois kätevä järjestää?
- alkuperäisen ecun ohjelmointiin en löytäny ohjelmaa. Kaapeleita kyllä, joten sille lienee jotain tehtävissä.
- kittisähköt lienee kalliita ja en, onneton, niitä löytäny googlella
- oisko powercommander ihana ?



--- Jos tietoo löytyy, niin laittakaa muistakin vuosimalleista. Muokkaan tän aloitusviestin myöhemmin jonkinlaiseksi tietoiskuksi.
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

parjan_fin

Tuolta löytyy nuo edelliset mallit: http://www.yamaha-racingparts.com/model.php?cat=0&sub=0&page=8

Itse menisin noilla YEC KIT -osilla hommassa eteenpäin.
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

Nitrous

Tuohon -07 vakio ecuun saa ajetttua YEC kittiecun ohjelman sisään, jolloin se vastaa toiminnallisuudeltaan kittiecua. Ihan satavarma en ole siitä onko kittiohjelman ja vakioecun pinnien jörjestyksellä jotain eroa. Eli voi olla, että kittisähköissä ecun liittimen piuhan paikat ei ole 100% samat kuin vakiosähköissä.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 26.08.14 - klo:10:29
Tuohon -07 vakio ecuun saa ajetttua YEC kittiecun ohjelman sisään, jolloin se vastaa toiminnallisuudeltaan kittiecua.
Ja sillon siihen taitanee saada suoraan sifterin kiinni, ja blipperinkin(?).
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: murmela - 26.08.14 - klo:11:15
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 26.08.14 - klo:10:29
Tuohon -07 vakio ecuun saa ajetttua YEC kittiecun ohjelman sisään, jolloin se vastaa toiminnallisuudeltaan kittiecua.
Ja sillon siihen taitanee saada suoraan sifterin kiinni, ja blipperinkin(?).


Shifterin saa, blipperi ei muistaakseni toimi suoraan YEC-vakio-ohjelmalla, mutta kai senkin jostain saa kaiveltua. Vaatinee ainakin 2-suuntasen vaihdeanturin?
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

pienisopoapina

#5
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 26.08.14 - klo:10:29Tuohon -07 vakio ecuun saa ajetttua YEC kittiecun ohjelman sisään, jolloin se vastaa toiminnallisuudeltaan kittiecua.

Näin minäkin huonolla lontoon ymmärrykselläni päättelin, mutta mistään en löytäny ladattavaa softaa millä se tehdään. Tartteeko ecu lähettää jonnekin amerikkaan muutettavaksi ja onko amerikan ecu erilainen kuin euroopan - paljon jäi kymysyksiä auki.

MUOKKASU: Flash-tunella (299.99puntaa) se ilmeisesti onnistus kotonakin.
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

Damsku

Tekeekö joku firma Suomessa noita ecun fläshäyksiä ja säätöjä jammuihin? (R6 lähinnä kiinnostas)

nykanju

Multa löytyy tallista Bazzaz zfi+tc ja afm boksit... shifterin mokkula puuttuu.. ollut mulla -09 jammussa kiinni... jos kiinnostaa..

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 26.08.14 - klo:06:39
miten moottorinohjaus ois kätevä järjestää?

Laitteesta riippumatta kittieculla tai ohjelmoimalla suoraan vakioecua. Eli ohjaus kannattaa järjestää säätämällä suoraan moottorinohjausta eikä lisäämällä väliin purkkeja jotka yrittävät epätoivoisesti korjata moottorinohjaukselta tulevia signaaleja. Eli kannattavien systeemien listalta poistaisin commaderit, bazzaz yms. väliin tulevat palikat.

Tässä tapauksessa joko kittiecu + kittisähköt tai uudelleen ohjelmoitu vakioecu + vakiosähköt. Noita valmiiksi flassattyjä vakioecuja oli ainakin jossain vaiheessa kohtuuhintaan saatavilla. En muista mistä, kun en ole niitä itse tarvinnut. Kannattaa harkita valmiiksi flassatyn ecun hankkimista tuon nykyisen uudelleen ohjelmoimisen sijaan, jos aikoo joskus myydä pyörän katukuosissa eteenpäin tai jokin menee rakentaessa pieleen.

paaton

#9
Lainaus käyttäjältä: Damsku - 26.08.14 - klo:13:47
Tekeekö joku firma Suomessa noita ecun fläshäyksiä ja säätöjä jammuihin? (R6 lähinnä kiinnostas)
http://www.dcfinland.fi/

Tuolta utelin muutama vuosi sitten. Avaimet käteen hinta oli 950e. Eli mopo tuonne ja saat sen takaisin flashattuna ja penkitettynä.



murmela

Toi ei ainakaa oo hinnalla pilattu palvelu. Toki siin ei saa ku perusarpakartan. Mutta veikkaisin sen siltikin olevan eri planeetalta kuin vakiovakion.
http://www.ebay.com/itm/YZF-R1-Race-YEC-ECU-Flash-2007-2008-Derestrict-Derestricted-Yamaha-/151241875142
Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 26.08.14 - klo:12:15
Lainaus käyttäjältä: murmela - 26.08.14 - klo:11:15
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 26.08.14 - klo:10:29
Tuohon -07 vakio ecuun saa ajetttua YEC kittiecun ohjelman sisään, jolloin se vastaa toiminnallisuudeltaan kittiecua.
Ja sillon siihen taitanee saada suoraan sifterin kiinni, ja blipperinkin(?).


Shifterin saa, blipperi ei muistaakseni toimi suoraan YEC-vakio-ohjelmalla, mutta kai senkin jostain saa kaiveltua. Vaatinee ainakin 2-suuntasen vaihdeanturin?


Joo, mä kattelin tota yllä mainittua linkkiä.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

slowrider

#12
Vähän ohi aiheen,  mutta itse uhraisin muutaman kympin ja käyttäisin penkissä ensin. Jos seokset ja käppyrät tontilla, niin kovaa ajoa vain... Turha kai sitä hieroa jos vikaa ei ole eikä moottoriin tehdä muutoksia?

pienisopoapina

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 26.08.14 - klo:15:53
Vähän ohi aiheen,  mutta itse uhraisin muutaman kympin ja käyttäisin penkissä ensin. Jos seokset ja käppyrät tontilla, niin kovaa ajoa vain... Turha kai sitä hieroa jos vikaa ei ole eikä moottoriin tehdä muutoksia?

Oot ehkä oikeassa, mutta sitten nolottas ku muut vertailee voimakomentajia, Bazzazeja, race-ecuja jne. "mulla on vaan ihan vakio".

Eikäku, olen siinä uskossa jotta nuo vakioecut on säädetty enempi saasterajoituksia varten vakioputkella. Säätäminen on mun mielestä melkeen pakollista jo moottorin terveyden kannalta.


www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 26.08.14 - klo:15:53
Vähän ohi aiheen,  mutta itse uhraisin muutaman kympin ja käyttäisin penkissä ensin. Jos seokset ja käppyrät tontilla, niin kovaa ajoa vain... Turha kai sitä hieroa jos vikaa ei ole eikä moottoriin tehdä muutoksia?

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 26.08.14 - klo:16:17
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 26.08.14 - klo:15:53
Vähän ohi aiheen,  mutta itse uhraisin muutaman kympin ja käyttäisin penkissä ensin. Jos seokset ja käppyrät tontilla, niin kovaa ajoa vain... Turha kai sitä hieroa jos vikaa ei ole eikä moottoriin tehdä muutoksia?

Oot ehkä oikeassa, mutta sitten nolottas ku muut vertailee voimakomentajia, Bazzazeja, race-ecuja jne. "mulla on vaan ihan vakio".

Eikäku, olen siinä uskossa jotta nuo vakioecut on säädetty enempi saasterajoituksia varten vakioputkella. Säätäminen on mun mielestä melkeen pakollista jo moottorin terveyden kannalta.



Voihan sitä rytkösen vakioecuakin mun tietääkseni säätää, eli ei siinä mielessä vaadi YEC päivitystä. Lähinnä se mitä tuo kitti-ecu tuo on se, että lämmöt näkyy nopeusmittarin paikalla ja lisäksi ajonesto lähtee kävelemään. Toki YEC ohjelmassa on helpommin käsillä esim. moottorijarrun, kaasunvasteen yms. säädöt. Tää ihan sit muistin varassa, joten voin olla väärässäkin.

Mutta tuo kaasunvasteen säätö oli kyllä kiva. Mulla oli aika progressiivinen kaasu Rytkösessä, että oli vähän helpompi hallittava mutkasta lähtiessä, mutta sai koko voiman käyttöön sit aika lyhyellä liikkeellä kun pyörä oli pystyssä.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7