Ajoasennot

Aloittaja Juha_K, 10.03.12 - klo:12:33

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

app

07.07.14 - klo:13:51 #465 Viimeisin muokkaus: 07.07.14 - klo:13:55 käyttäjältä app
Lainaus käyttäjältä: paaton - 07.07.14 - klo:13:07
Sulla on app ongelma. Vaihde vaihdetaan pienemmälle ennen mutkaa, ei sen jälkeen.

Pudotan kolmosmutkan jarrussa kolmoselle, ja sitten avauksessa ulkokanttarin kohdilla, mopon ollessa eniten pystyssä, neloselle. Toi mun teksti oli huonosti muotoiltu, ja oiskin pitäny kirjottaa: "polkasen neloselle kolmosmutkan jälkeen"

Ongelmia kyllä piisaa kyllä muutenkin siellä ja täällä  :D

murmela

Lainaus käyttäjältä: app - 07.07.14 - klo:13:51
Lainaus käyttäjältä: paaton - 07.07.14 - klo:13:07
Sulla on app ongelma. Vaihde vaihdetaan pienemmälle ennen mutkaa, ei sen jälkeen.

Pudotan kolmosmutkan jarrussa kolmoselle, ja sitten avauksessa ulkokanttarin kohdilla, mopon ollessa eniten pystyssä, neloselle. Toi mun teksti oli huonosti muotoiltu, ja oiskin pitäny kirjottaa: "polkasen neloselle kolmosmutkan jälkeen"

Ongelmia kyllä piisaa kyllä muutenkin siellä ja täällä  :D

Selvästi liian vähän kaljaa kun ulosanti on vaillinaista.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

app

Lainaus käyttäjältä: murmela - 07.07.14 - klo:15:02
Lainaus käyttäjältä: app - 07.07.14 - klo:13:51
Lainaus käyttäjältä: paaton - 07.07.14 - klo:13:07
Sulla on app ongelma. Vaihde vaihdetaan pienemmälle ennen mutkaa, ei sen jälkeen.

Pudotan kolmosmutkan jarrussa kolmoselle, ja sitten avauksessa ulkokanttarin kohdilla, mopon ollessa eniten pystyssä, neloselle. Toi mun teksti oli huonosti muotoiltu, ja oiskin pitäny kirjottaa: "polkasen neloselle kolmosmutkan jälkeen"

Ongelmia kyllä piisaa kyllä muutenkin siellä ja täällä  :D

Selvästi liian vähän kaljaa kun ulosanti on vaillinaista.

Pudotin määrää 37 pinttiin/päivä. Vähän tökkii joo.

app

08.07.14 - klo:00:37 #468 Viimeisin muokkaus: 08.07.14 - klo:00:40 käyttäjältä app
Samin sunnuntain kisasta ottama tuoreempi kuva, samasta mutkasta. Saanhan mä sitä kroppaa oikeelle puolen pyörää. Ajatusta vaan mukaan ajaessa, niin kyllä toi käsi pelittää riittävästi.

m1kk0

Pitäiskö roikkua enemmän/Yläkroppaa sivulle vai onks hyvä? välillä vaan tuntuu, että istun eri paikassa oikealle ja vasemmalle mentäessä  hihi1

murmela

Lainaus käyttäjältä: m1kk0 - 01.07.15 - klo:23:50
Pitäiskö roikkua enemmän/Yläkroppaa sivulle vai onks hyvä? välillä vaan tuntuu, että istun eri paikassa oikealle ja vasemmalle mentäessä  hihi1
Turhat liikkeet eliminoitu...
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: m1kk0 - 01.07.15 - klo:23:50
Pitäiskö roikkua enemmän/Yläkroppaa sivulle vai onks hyvä? välillä vaan tuntuu, että istun eri paikassa oikealle ja vasemmalle mentäessä  hihi1

Tuosta kun kääntäisit lantion osoittamasta ulkokurviin vaikka pyörän suuntaiseksi, niin samalla toi yläkroppakin menis mopon keskilinjan sisämutkan puolelle eikä päätä tarttis enää kääntää 90 astetta hartioihin nähden :)

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: m1kk0 - 01.07.15 - klo:23:50
Pitäiskö roikkua enemmän/Yläkroppaa sivulle vai onks hyvä? välillä vaan tuntuu, että istun eri paikassa oikealle ja vasemmalle mentäessä  hihi1
Kuten Vuorela sano niin sun ajoasennon ongelma lähtee tuolta lantiolinjasta. Tod. näk siirrä persettä kiertymällä tankin ympäri, yläkroppa lantiosta ylöspäin osoittaa ulkokurviin ja yläkropan siirto sisäkurviin on about mahdotonta. Älä kierry tankin ympäri vaan siirry suoraan sivulle ja avaa lantiolinja sisäkurviin päin. Jos tuntuu, ettei sivulle siirtymiseen ole kunnolla tilaa, liiku samalla vähän taaksepäin satulassa niin homma alkaa toimimaan.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Mikko K.

Siitä ihmeteltävää. Voi arvostella mikä kaikki on labraolosuhteissa luotuun ajoasentoon verrattuna perseellään :)


murmela

Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 02.07.15 - klo:09:04
Siitä ihmeteltävää. Voi arvostella mikä kaikki on labraolosuhteissa luotuun ajoasentoon verrattuna perseellään :)
Liian pieni kuva ja äijä piilossa mopon takana. Teknisesti siis ihan väärin.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 02.07.15 - klo:09:04
Siitä ihmeteltävää. Voi arvostella mikä kaikki on labraolosuhteissa luotuun ajoasentoon verrattuna perseellään :)


Arvostele tossa nyt sitten kun kaveri on menny kuvaajalta piiloon. :P
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

m1kk0

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 02.07.15 - klo:08:48
Lainaus käyttäjältä: m1kk0 - 01.07.15 - klo:23:50
Pitäiskö roikkua enemmän/Yläkroppaa sivulle vai onks hyvä? välillä vaan tuntuu, että istun eri paikassa oikealle ja vasemmalle mentäessä  hihi1
Kuten Vuorela sano niin sun ajoasennon ongelma lähtee tuolta lantiolinjasta. Tod. näk siirrä persettä kiertymällä tankin ympäri, yläkroppa lantiosta ylöspäin osoittaa ulkokurviin ja yläkropan siirto sisäkurviin on about mahdotonta. Älä kierry tankin ympäri vaan siirry suoraan sivulle ja avaa lantiolinja sisäkurviin päin. Jos tuntuu, ettei sivulle siirtymiseen ole kunnolla tilaa, liiku samalla vähän taaksepäin satulassa niin homma alkaa toimimaan.

Eli siis hanuri pysyis jotakuinkin paikallaan ja yläkroppaa vaan suoraan sivulle :/

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: m1kk0 - 02.07.15 - klo:12:56
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 02.07.15 - klo:08:48
Lainaus käyttäjältä: m1kk0 - 01.07.15 - klo:23:50
Pitäiskö roikkua enemmän/Yläkroppaa sivulle vai onks hyvä? välillä vaan tuntuu, että istun eri paikassa oikealle ja vasemmalle mentäessä  hihi1
Kuten Vuorela sano niin sun ajoasennon ongelma lähtee tuolta lantiolinjasta. Tod. näk siirrä persettä kiertymällä tankin ympäri, yläkroppa lantiosta ylöspäin osoittaa ulkokurviin ja yläkropan siirto sisäkurviin on about mahdotonta. Älä kierry tankin ympäri vaan siirry suoraan sivulle ja avaa lantiolinja sisäkurviin päin. Jos tuntuu, ettei sivulle siirtymiseen ole kunnolla tilaa, liiku samalla vähän taaksepäin satulassa niin homma alkaa toimimaan.

Eli siis hanuri pysyis jotakuinkin paikallaan ja yläkroppaa vaan suoraan sivulle :/
Saa sitä hanuriakin liikuttaa kunhan yläkroppa menee oikeeseen paikkaan. Siinä tapauksess hanurin liikuttelu on ihan turhaa jos yläkroppa liikkuu väärään suuntaan.

Edit. Jos sua ei kukaan käy vääntämässä oikeeseen asentoon satulaan aiemmin niin tuu nykimään seuraavilla orgin päivillä hihasta niin taivutellaan sut oikein päin mopon päälle.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

Lainaus käyttäjältä: m1kk0 - 02.07.15 - klo:12:56
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 02.07.15 - klo:08:48
Lainaus käyttäjältä: m1kk0 - 01.07.15 - klo:23:50
Pitäiskö roikkua enemmän/Yläkroppaa sivulle vai onks hyvä? välillä vaan tuntuu, että istun eri paikassa oikealle ja vasemmalle mentäessä  hihi1
Kuten Vuorela sano niin sun ajoasennon ongelma lähtee tuolta lantiolinjasta. Tod. näk siirrä persettä kiertymällä tankin ympäri, yläkroppa lantiosta ylöspäin osoittaa ulkokurviin ja yläkropan siirto sisäkurviin on about mahdotonta. Älä kierry tankin ympäri vaan siirry suoraan sivulle ja avaa lantiolinja sisäkurviin päin. Jos tuntuu, ettei sivulle siirtymiseen ole kunnolla tilaa, liiku samalla vähän taaksepäin satulassa niin homma alkaa toimimaan.

Eli siis hanuri pysyis jotakuinkin paikallaan ja yläkroppaa vaan suoraan sivulle :/
Ja kaek lähtee siitä ett sä saat tuen jalalla/perseellä/nivusella tapista/satulasta/tankista. Jos et saa, nii hanurin siirto aiheuttaa helposti sen ett ku ei oo tukee, nii pyrit kompensoimaan sitä sill ett kierryt tankin ympäri, koska kroppa etsii epätoivosesti tukee.

Eli kokeile; istu satulassa, nojaa eteenpäin, levitä kädet hieman sivuille, nosta persettä hieman jaloilla, aukase jalat, siirrä koko kroppa (perse selkä hartiat) kohtisuoraan sivulleppäin (5-10-15-20-25 senttiä), laske perse alas. Onnistuuko?

Mitä pyöreempi satulan profiili, ja mitä loivempi tankin takareuna on, niin sitä vittumaisempi on yrittää saada tukea perseelle satulasta ja tankista nivuselle. Eli paska ajoasento johtuu helposti paskasta ergonomiasta, ellei ole kiinnittänyt siihen huomiota.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

T1mppa

Lainaus käyttäjältä: m1kk0 - 02.07.15 - klo:12:56
Eli siis hanuri pysyis jotakuinkin paikallaan ja yläkroppaa vaan suoraan sivulle :/

Ei heti löytynyt samasta mutkasta hyvää kuvaa, mutta tässä on tavoitetila.
Tuosta näkee, kuinka paljon hanuria siirrellään vs. yläkroppa.
Mulle sanottiin, että "pää peilin paikalle" kun aloittelin rata-ajoa. Ulkokurvin käsi suoristuu aika paljon, jotta se yläkroppa pääsee siirtymään.
Ulkokurvin sisäreisi pitää kuskin paikallaan. Tietysti myös jonkin verran kahvat ja jalkatapit.

http://kallioracing.sporttimobiili.fi/wp-content/uploads/2014/06/Eemeli_Lahti_Niki_Tuuli.jpg

Powered by EzPortal