Ajoasennot

Aloittaja Juha_K, 10.03.12 - klo:12:33

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Juha_K

Lainaus käyttäjältä: jarska - 10.03.12 - klo:16:05
Lainaus käyttäjältä: Juha - 10.03.12 - klo:14:50
Turhaan sitä polvipalaa laahaa maassa :)

Siis kamoon, eikö muka jokainen polvipalaansa ensimmäisen pienimmänkin naarmun saadessaan, ole yöllä potkaissut emännän sängystä lattialle ja nukkunut niiden vieressä, on se niin "maaginen" tapaus. :D

Hyviä kuvaesimerkkejä, tässä mun kuva, jossa näkyykin hyvin toi liiallinen polven työntäminen sivulle ja alas:

[smg id=10]

Kyllähän sitä alkuun piti laahata joka paikassa kun jo tokalla ratakäynnillä sen sai tonttiin :D
Nyt viime kesänä tuli vaan välillä raapastua radan pintaa ja sitten nostettua takas vähän matkaa.
Säästyy rahaa kun ei tarvi joka välissä ostaa uusia paloja  beer_2
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

jarska

10.03.12 - klo:16:10 #16 Viimeisin muokkaus: 10.03.12 - klo:16:18 käyttäjältä jarska
Lainaus käyttäjältä: murmela - 10.03.12 - klo:15:54
Lainaus käyttäjältä: Gixutin - 10.03.12 - klo:15:44
No sinuahan en tunne milläänlailla, joten tuon voit unohtaa ainakin minun kohdalta. Pointtini on, että jos tietää mitenkä ajetaan lujaa ja on rahkeita neuvoa muita, jopa nopeampia kuljettajia, niin eikö silloin pitäisi myös itse ajaa lujaa?
Missä menee se lujaa ajamisen raja? Ja ajoipa mitä nopeutta hyvänsä, niin kuinka nopeita tai hitaita kuskeja saa neuvoa?
Otetaan vaikka hypoteettiseksi esimerkiksi kuski, joka ajaa jollain radalla kierroksen aikaan 1:25. Jos hän mielestään näkeen jonkun kuljettajan ajossa jonkin virheen, ja haluaisi neuvoa ko kuskia, niin millaisia kierrosaikoja ajavia kuskeja hän saa neuvoa?

Mua on myös neuvonut yks kaveri, joka oli silloin hippasen hitaampi, nimenomaan ajoasennosta ja sain sitä hieman korjattua.
Eli kyllä mäkin otan mielelläni neuvoja vastaan, eri asia tajuanko, sopiiko mulle ja noudatanko, mut ei ne pahitteeksi ole...

jarska

Lainaus käyttäjältä: Juha - 10.03.12 - klo:16:09
Nyt viime kesänä tuli vaan välillä raapastua radan pintaa ja sitten nostettua takas vähän matkaa.

Tämä juuri mun pitääkin tulevana kesänä opetella, nyt suorastaan "nojaan" paloihin.

Tuoma5

Pieni ja heltoinen ote lienee laahaamisessakin hyvä. Eikä polvea kai tarvii niin reilusti "tarjota" sivulle. Kuva on jokusen vuoden vanha, tuon jälkeen laitoin vielä jäykät tapit, jotka on viitisen senttiä ylempänä, kallistuskulma kasvoi ja vauhti, muuten en ole ajossa eroa huomannut. Yläroppa menee nykyään alemmas ja enemmän sivulle luonnostaan.

Raaseri

10.03.12 - klo:16:49 #19 Viimeisin muokkaus: 10.03.12 - klo:20:24 käyttäjältä Raaseri
En sekaannu itse vääntöön, mutta tässä on kyllä yksi näteimpiä ajoasentoja Suomessa. Ihan kuin Ben Spies ja muut uusimman ajan kuskit. Tai no, Benillä mielestäni persus liikkuu liikaakin sivulle.

http://www.jasminsarjos.com/media/bike211_jasminsarjos.pdf

Jukka_R

10.03.12 - klo:16:54 #20 Viimeisin muokkaus: 10.03.12 - klo:16:56 käyttäjältä Jukka_R
Tuolta voi hahmotella jotain: Kerhokisa Alastaro 18.9.2011

Lähdössä hieman löysäilin ja tiputin kierroksia kun oli tarkoitus saada hyvä vetoapu ja sen turvin omaan ennätykseeni, toisin kuitenkin kävi. Ennätykseni kävin ajamassa kerhokisan jälkeen, tuossa ajolinjat poukkoilivat ja paras taisi jäädä 1:26.5 pintaan.

Tuossa sitten vähän enempi tosissaan otettu lähtö: Scandinavian openin YCC:n lähtö

Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: Raaseri - 10.03.12 - klo:16:49
En sekaannu itse vääntöön, mutta tässä on kyllä yksi näteimpiä ajoasentoja Suomessa. Ihan kuin Ben Spies ja muut uusimman ajan kuskit. Tai no, Benillä mielestäni persus liikkuu liikaakin sivulle.

http://www.jasminsarjos.com/media/bike211_jasminsarjos.pdf

Ups, olis sopinu tuohob ajoasentothreadiin paremmin - Jarskaaa?

Näyttää aivan samalta kuin eräs tapaus jonka raahasin puoliväkisin radalle ja joka sitten pakotettiin ostamaan R6R. Varmaan joku klooni.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

Fasu

Oisko roikkumisessa hieman pyöräkohtaisiakin eroja? Tässä taannoin omistin suskan jossa oli loivempi keulakulma ja jättöäkin melkosesti. Sillä joutui roikkumaan ahteri
kokonaan ulkona niinkun olisi ollut sillä isommalla tarpeella.  :) Hienoa pyörässä oli se että valittu ajolinja säilyi sitten temppuilematta, mutta nopeita väistöjä semmosella
ei tehty.
VV

jarska

Lainaus käyttäjältä: Raaseri - 10.03.12 - klo:16:49
En sekaannu itse vääntöön, mutta tässä on kyllä yksi näteimpiä ajoasentoja Suomessa. Ihan kuin Ben Spies ja muut uusimman ajan kuskit. Tai no, Benillä mielestäni persus liikkuu liikaakin sivulle.

http://www.jasminsarjos.com/media/bike211_jasminsarjos.pdf

Ups, olis sopinu tuohob ajoasentothreadiin paremmin - Jarskaaa?

Hyvän näköinen ajoasento(kin).

jarska

Hienoja pätkiä Jukka, tattis! hesse_ok

jarska

Lainaus käyttäjältä: Tuoma5 - 10.03.12 - klo:16:47
Pieni ja heltoinen ote lienee laahaamisessakin hyvä. Eikä polvea kai tarvii niin reilusti "tarjota" sivulle.

Ihan totta, mullakin ehkä se polven maahan saaminen oli alkuun oikeen itseisarvo ja kovan yrityksen tulos.
Sitten kun vauhdit kasvoi ja pyörää uskalsi kallistaa enemmän, raahaaminen rupes lähinnä "estämään" parempaan ajoasentoon pääsemistä.
Noh, kuten täällä on todettu, opituista virheistä on vaikeempi päästä pois mut yritetään.

app

Lainaus käyttäjältä: Raaseri - 10.03.12 - klo:16:49
En sekaannu itse vääntöön, mutta tässä on kyllä yksi näteimpiä ajoasentoja Suomessa. Ihan kuin Ben Spies ja muut uusimman ajan kuskit. Tai no, Benillä mielestäni persus liikkuu liikaakin sivulle.

http://www.jasminsarjos.com/media/bike211_jasminsarjos.pdf

Olenko väärässä jos numeroa 67 veikkaan. En laita kysymysmerkkiä.

murmela

Niitä kuvia jarskan pyynnöstä:

Ei todellakaan näin:



Vaan ennemminkin näin:



Jarrut paskana, paha hidastaa.

jarska

Tänks murmela, tosta näkee sen et mun asento on varmaan jotain noiden välistä.
Mut hei, te jotka oletta nähneet ton Motovudun\Simon Grafarin ajoasennon tossa viteolla, eikö muka ollunna melkosen pysty vai olenko yksin huomioni kanssa. ;D

Juha_K

Lainaus käyttäjältä: jarska - 11.03.12 - klo:18:26
Tänks murmela, tosta näkee sen et mun asento on varmaan jotain noiden välistä.
Mut hei, te jotka oletta nähneet ton Motovudun\Simon Grafarin ajoasennon tossa viteolla, eikö muka ollunna melkosen pysty vai olenko yksin huomioni kanssa. ;D

Simonin tyyli muistuttaa vähän Colinin ajoasentoa ja kyllä sitä lujaa pääsee vähän pystymmässäkin.
Noilla kahdellahan on jo hyvä ajoasento verrattuna Doohaniin ja Baylisiin, ja taisi ne ihan kohtuullista vauhtia päästellä vaikka ajoasento on aika kaukana optimaalisesta ???


K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Powered by EzPortal