Alustan huoltoa ja öljyvalintoja

Aloittaja wbaum, 11.09.14 - klo:15:48

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

T1mppa

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 26.09.14 - klo:12:11
Hemmetti kun pääsis vielä koeajaan tuon alustan...

Lokakuussa on vielä hienoja ja melko lämpimiä päiviä tiedossa. Eli niiden suhteen ei pitäisi tulla ongelmaa. Toivottavasti mopo toimii ja kalenteri on joustava.

wbaum

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 26.09.14 - klo:11:58
edit2: Mainitsit, että vakio busan pampussa (takaiskari) on 7 shimmilevyä ja sulla 3. Voisiko näissä olla vuosimallien välillä eroa? Jos sulla on joku vanha pamppu?
Niin, en tiä noista busan iskareista, mutta iskarisepälle noi olivat tuttuja. En tiä lainkaan onko näitten välillä mitään yhteyttä, painavampi pyörä ja varmaan takapainoisempi muutenkin.
Lainaa
Lokakuussa on vielä hienoja ja melko lämpimiä päiviä tiedossa. Eli niiden suhteen ei pitäisi tulla ongelmaa. Toivottavasti mopo toimii ja kalenteri on joustava.
Jännä nähdä...

murmela

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 26.09.14 - klo:02:42
Vakio busan rebassa on 7 shimmiä, tässä oli nyt 3.
Äkkiseltään veikaten eri linkkusuhde, ja eri jousi, niin tarvittava riparin määrä on myöskin eri. Ja voihan siellä olla myös eri mäntä. Eli en lähtis vertaamaan mihinkään busaan.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

T1mppa

No ymmärsinkin asian väärin. Jotenkin luin, että sulla on busan takaiskari kiinni siinä kikserissä. Hieman mietitytti, mutta en asiaa sen enempää ajatellut.
Eli voidaan jättää paitsioon vertaukseni busan iskareihin  innocent_1

TommoKe

26.09.14 - klo:12:52 #79 Viimeisin muokkaus: 26.09.14 - klo:12:54 käyttäjältä TommoKe
Onko nyt varmasti kaikki osat laitettu takaisin joka iskariin?  ;-)
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän -

wbaum

Lainaus käyttäjältä: TommoKe - 26.09.14 - klo:12:52
Onko nyt varmasti kaikki osat laitettu takaisin joka iskariin?  ;-)
Haha, kyllä on ainakin eteen :) Oon semmonen 35tuntia käyttänyt tähän nyt. Vielä öljypinnan säätö toiseen ja tänään kamat pyörään kiinni.

En löydä taakse mitään gold valve settejä racetechiltä mutta niitä on ilmeisesti saanut tähän joskus kun gsxr.com niitä on asenneltu. Menee kyl lähelle hintaa jolla sais jo käytettyä wp penskee jne.. Jos noita vaan löytyis jostain. No pitää pitää silmät auki nyt talvella, ja laittaa ostoilmo...

T1mppa


murmela

26.09.14 - klo:14:02 #82 Viimeisin muokkaus: 26.09.14 - klo:14:08 käyttäjältä murmela
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 26.09.14 - klo:13:25
En löydä taakse mitään gold valve settejä racetechiltä mutta niitä on ilmeisesti saanut tähän joskus kun gsxr.com niitä on asenneltu. Menee kyl lähelle hintaa jolla sais jo käytettyä wp penskee jne.. Jos noita vaan löytyis jostain. No pitää pitää silmät auki nyt talvella, ja laittaa ostoilmo...
Mulla makso valvesetti+takaiskuventtiili+postikulut 155e + tullialvi 36e =189e.
Saako sillä käytettyä wp penskee jne?


Esim
SMGV S4603 http://www.ebay.com/itm/Race-Tech-Gold-Valve-Rear-Shock-Kit-SMGVS4603-/311006899907

Ja takaiskuventtiili/ Tuolta myyjältä kannattaa kysyä jos se sais sulle myös tuon em SMGV S4603 valvesetin:
SMRS 1215000 http://www.ebay.com/itm/Race-Tech-Rear-Shock-Rebound-Separator-Valve-SMRS1215000-SMRS-1215000-0450-0093-/331203351936
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 26.09.14 - klo:11:58
Itsellä tulee mieleen, että jos ei pyörän historiassa ole ollut yhtään joka on ajanut kilpaa tai muuten tunnettu tietäjä, niin sinne on saatettu tehdä ihan mitä sattuu.

Mitenhän tän nyt sanois. Ihan sama minkälainen historia tai kuka sen on tehnyt, niin voi se silti olla päin persettä. Kaikki tekee joskus virheitä. Hyvät paikat sitten erottautuu sillä miten virheet korjataan. Toki riski kasvaa nopeasti, jos pyörällä ei ole ajettu lähelle rataennätyksiä tai alustan on joku itse autotallissa tehnyt ;)

wbaum

Jaa mitenhän mä missasin noi tuolta racetechin sivuilta. Eihän noi kyl nyt pahan hintaisia ole.

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 26.09.14 - klo:14:22
Mitenhän tän nyt sanois. Ihan sama minkälainen historia tai kuka sen on tehnyt, niin voi se silti olla päin persettä. Kaikki tekee joskus virheitä. Hyvät paikat sitten erottautuu sillä miten virheet korjataan. Toki riski kasvaa nopeasti, jos pyörällä ei ole ajettu lähelle rataennätyksiä tai alustan on joku itse autotallissa tehnyt ;)
Hitto kyl noita pelle pelottomia jibii_gif

Tää nyt on tämmöinen experimentti ja riskit ja ominaisuudet ovat nyt tiedossa. Tätä kun lähdettiin purkamaan niin tarkoitus oli tutkia mitä siellä on ja tää homma on siinä mielessä onnistunut. Jos olisin vaan huollattanu niin mulla ei olisi mitään hajua mikä on säätöjen toimintaperiaate ja se nimenomaisista putkista löytyy, jäisi vaan puheeksi iskarinhuoltajan kanssa. Kyllähän noista dokumentteja löytyy, mutta kun pyörittelee käsissä ja funtsii niin on helpompaa.

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 26.09.14 - klo:14:38
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 26.09.14 - klo:14:22
Mitenhän tän nyt sanois. Ihan sama minkälainen historia tai kuka sen on tehnyt, niin voi se silti olla päin persettä. Kaikki tekee joskus virheitä. Hyvät paikat sitten erottautuu sillä miten virheet korjataan. Toki riski kasvaa nopeasti, jos pyörällä ei ole ajettu lähelle rataennätyksiä tai alustan on joku itse autotallissa tehnyt ;)
Hitto kyl noita pelle pelottomia jibii_gif

Tää nyt on tämmöinen experimentti ja riskit ja ominaisuudet ovat nyt tiedossa. Tätä kun lähdettiin purkamaan niin tarkoitus oli tutkia mitä siellä on ja tää homma on siinä mielessä onnistunut. Jos olisin vaan huollattanu niin mulla ei olisi mitään hajua mikä on säätöjen toimintaperiaate ja se nimenomaisista putkista löytyy, jäisi vaan puheeksi iskarinhuoltajan kanssa. Kyllähän noista dokumentteja löytyy, mutta kun pyörittelee käsissä ja funtsii niin on helpompaa.

Ei ollut tarkoitus sun touhua kommentoida, kun omissakin vehkeissä on kaikkea jännää tullut vastaan. :) Tässä sentään on aika hyvin julkisesti esillä mitä on tehty.

murmela

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 26.09.14 - klo:14:22
Mitenhän tän nyt sanois. Ihan sama minkälainen historia tai kuka sen on tehnyt, niin voi se silti olla päin persettä. Kaikki tekee joskus virheitä. Hyvät paikat sitten erottautuu sillä miten virheet korjataan. Toki riski kasvaa nopeasti, jos pyörällä ei ole ajettu lähelle rataennätyksiä tai alustan on joku itse autotallissa tehnyt ;)
Ammattilaisten tekemissä vehkeissä on se huono puoli ett niillä pääsee kovempaa ja isommasta vauhdista vahingot on isommat.  :'(
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 26.09.14 - klo:11:30
No olishan tuo varmaan jees, pitäis kysellä. Mutta tuskin ammattilaisia kiiinnostaa kertoa niitten "ammattisalaisuuksia". Kyllähän tuossa on nyt tehty yks ratkaisu jonkun taholta, luulis ettei moiseen modifiointiin lähde ihan mistään mitään tietämättä.

Vaikuttaakos tuo comppi-klikkeri nyt hiukan rebaan, kun reba taisi vaikuttaa hiukan comppiin?
Nuo shimmitykset mitään ammattisalaisuuksia ole vaan ihan "yleisessä" tiedossa olevaa asiaa. Puhelinta kouraan vaan.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: murmela - 26.09.14 - klo:12:32
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 26.09.14 - klo:02:42
Vakio busan rebassa on 7 shimmiä, tässä oli nyt 3.
Äkkiseltään veikaten eri linkkusuhde, ja eri jousi, niin tarvittava riparin määrä on myöskin eri. Ja voihan siellä olla myös eri mäntä. Eli en lähtis vertaamaan mihinkään busaan.
jos en väärin muista, on busan vakiojousi n. 1,5x jäykempi kuin gixerin...vaikuttanee jotain.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: murmela - 26.09.14 - klo:14:02
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 26.09.14 - klo:13:25
En löydä taakse mitään gold valve settejä racetechiltä mutta niitä on ilmeisesti saanut tähän joskus kun gsxr.com niitä on asenneltu. Menee kyl lähelle hintaa jolla sais jo käytettyä wp penskee jne.. Jos noita vaan löytyis jostain. No pitää pitää silmät auki nyt talvella, ja laittaa ostoilmo...
Mulla makso valvesetti+takaiskuventtiili+postikulut 155e + tullialvi 36e =189e.
Saako sillä käytettyä wp penskee jne?
Joku 200€on sopiva hinta käytetystä WP:stä ja siihen rahaan niitä liikkuukin. Esim. mun hondan iskari makso n. 180€.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Powered by EzPortal