Tavoitteet 2014...
Tavoitteet? Mitkä v**un tavoitteet? Just tällä hetkellä näyttää ihan v**un synkältä, ei pelkästään leikatun solarin takia, vaan olkapään takia, v**un v***u. Eikä siitä sen enempää (ehkä myöhemmin sitten enemmän, ehkä) kuin että voiko vitutukseen kuolla, voiko?
Tällä kaudella 2013 tavoitteena oli lähinnä pysyä pystyssä 10.7. asti. Eli pärnun reissun viimeseen aamuun asti, ja sitten ajaa hieman vapaammin. Ois vituttanu liikaa kipata kiulu ennen reissua, koska kaikki laivat, majotus ja ratamaksut oli jo maksettu etukäteen.
Ja kyllähän se varmistelu näky kevään/alkukesän kierrosajoissa joissa ei ollut juurikaan mitään kehitystä. Normaalisti kehityskäyräni on hidas mutta tasainen.
Alkukauden hissuttelun jälkeen oli kiva ajella vapaammin. Ylipäätään se ajamisen fiilis oli paljon parempi ku sai päästellä täysiä menemään ilman huolen häivää. Ja ihan vaan naatiskella. Vauhtikin nousi mulle tyypillisiin lukemiin.
Sit jossain vaiheessa iski sarvipää. per**le. Kyllästyin tuohon normaaliin omaan naatiskelevaan hissutteluun, ja aloin tietoisesti muuttamaan tekemistä. Eli vähentämään naatiskelua, ja nostamaan fokusta suoritukseen ja etenemiseen. Koska tiesin ett se mun ajaminen radalla on aina ihan turhaa haahuilua ja lepposta hauskanpitoa.
Ensimmäinen askel oli yksinkertainen jarru-taitto-apeksi-avaus -kaava.
Jarruun lisää ätäkkiä ja tehoa väkisin, vaikka nopeus loppuu liian aikaisin.
Taitto terävämmäks, eikä sitä normaalia ylipehmeätä ja ylisulavaa kallistusta kohti apeksia.
Apeksissa hakea se apeksin paikka väkisin kohilleen ihan siihen kanttarin juureen, tai no, ainakin yrittää, vaikka se pilaiskin sen mutkan ajamisen sillä kertaa.
Avauksille hakea selkeä suunta, ja koko ajan pyrkiä avaamaan nopeammin (ei aikaisemmin, vaan nopeammin).
Pelkästään keskittymällä noihin tippu kierrosaika "huomattavasti". Sitten piti saada viel lisää vauhtii.
Eiku datan kimppuun ja mistä löytyy helpoimmat sekunnit. Jarrusta. Niinku kaikilla muillakin.
Mä olen aina halunnut saada jotain selkeitä lukuja jotta voin arvioida paljonko jotain asiaa pitää muuttaa. Jos joku sanoo mulle ett jarruta myöhemmin, niin ei siit oo vittujakaan mulle hyötyä. Se on yksi syy miksi mua ei oo koskaan juurikaan kiinnostanu mitä mut sanoo mun ajamisesta. Jos data näyttää ett jarrumerkkiä vois pääsuoralla siirtää 30 metriä, niin se on konkreettinen luku joka on helppo ymmärtää ja toteuttaa pienin askelin. Esim mopon mitta kerralla.
Tuosta tosin seurasi hauska dilemma. Pelotti joka kerta niin perkeleesti siirtää sitä jarrumerkkiä, ja tapella tyypillistä hartialukon alkua vastaan. Mutta kun sitä oli muutaman sataa kertaa tehnyt, niin se paniikki alko pikkuhiljaa vaimeneen.
Vaikka kierrosaika putos ihan älyttömästi, niin silti data näytti ett jarrussa ois edelleen tuplasti saman verran löysää aikaa jäljellä. Se jarrun alotus pitää vaan saada paljon nopeemmaks ja paljon kovemmaks. Ja jarrumerkki pysymään aina ja joka kerta siellä kaukana uudella paikallaan, eikä vanhasta tottumuksesta jarruttaa "ihan vaan vähän aikaisemmin varmuuden vuoks" jolloin koko jarru on pilalla.
Mut sit tuli töks töks... Käsittämättömän typerästä ajatusvirheestä johtunut harhakuvitelma luistokontrollin toimintatavasta. Ja sen luoma kuvitteellinen tilanne avauksien olemisesta turvallisella mukavuusalueella.
Hi-sider ja kausi oli paketissa.
Paljon mielummin olisin lopettanut kauden vaikkapa siihen että olisin ajanut omalla mopollani, tarkoituksella ja tietoisesti yliyrittänyt, ja sen takia paskonut oman moponi paaliin.
Nyt kaato tuli kaverin mopolla, omalla mukavuusalueella hissukseen körötellessä, oman tyhmyyden takia.
Eniten vi***taa se että kausi jäi just sen verran kesken, että en päässyt testaamaan mihin olisin näillä tämänhetkisillä käsilläni päässyt omalla rakkaalla nollabudjettipaskiollani. Varsinkaan kun parikin kuskia ajoi samanlaisella paskiolla ja sellaisia aikoja joita mullakin ois ollut ihan loppukaudesta mahdollisuutta tavotella. Lisäksi säät olisivat olleet harvinaisen suosiolliset koko suunnitellun kauden loppuun asti.
Mut on tää hauska laji. Ei voi mitään. Enkä lopeta, edes foorumikirjottelua.