Uusimmat

20 Vieraat, 0 Käyttäjiä

Flash-tune kaapelin hakkerointi, R1

Aloittaja pienisopoapina, 24.09.14 - klo:16:25

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Damsku

#15
Lainaus käyttäjältä: timo3 - 17.01.15 - klo:13:15
Flash Tune kaapeli on normaali FTDI TTL 5V kaapeli.
Sen voi tehdä esim. ebay:sta saatavalla muutaman euron kaapelista.
...................

Eli ymmärsinkö oikein. Yksinkertaisimmillaan tarvitsen vanhan version FlashTunesta (esim. täältä) ja kaapeliksi soveltuu esim. tämä. Lisäks tietysti sopivat liittimet johtojen liittämiseks ECUun. Sit pitäis lukee kaapelista "ID" joko flashtunen omalla systeemillä tai FT_Progilla, jolloin pystyt tekemään uuden lisenssitiedoston ko. kaapelille sopivaksi jolla korvataan vanha lisenssitiedosto?

edit: Onko hajua 06-07 R6 ecun pinnijärjestyksestä?

timo3

Lainaa

Ok, kiitti. Pitääpä koittaa.. Onko sulla 4.1 vai 4.3?

Pari kloonia 4.1 sitä ensimmäistä sarjaa, joka on vielä sillä toimivalla L9637D K-line piirillä.
Sitten yksi 4.3 klooni.

Osta se 4.3 versio ja jos kloonin hommaat, tee siihen tarvittavat muutokset, silloin hyvä peli.
Tuossa 4.3 versiossa on Mitsubishi Scan Init code ominaisuus, sillä saa nuo WoolichRacing ohjelmalla lukitut kawasakin ecu:t auki.



timo3

Lainaus käyttäjältä: Damsku - 19.01.15 - klo:14:07Eli ymmärsinkö oikein. Yksinkertaisimmillaan tarvitsen vanhan version FlashTunesta (esim. täältä) ja kaapeliksi soveltuu esim. tämä. Lisäks tietysti sopivat liittimet johtojen liittämiseks ECUun. Sit pitäis lukee kaapelista "ID" joko flashtunen omalla systeemillä tai FT_Progilla, jolloin pystyt tekemään uuden lisenssitiedoston ko. kaapelille sopivaksi jolla korvataan vanha lisenssitiedosto?
Juuri näin, pikkusen tarkennusta.

Tuo FTDI kaapeli näyttäisi olevan TTL 3.3 volttia, se pitää olla TTL 5 volttia.

ID luetaan flashtune ohjelmalla siitä kaapelista.
Sen "FTnew version.ept" tiedoston saa kirjoitettua kaapeliin tällä MProg ohjelmalla.

https://yadi.sk/d/LVqKdqWje66Z2


Tuohon "uuteen" FlashTune kaapeliin joka ei ole muuta kuin suora kaapeli, ei löydy kuin nuo uudemman R1:sen pin järjestys.
Pitäisi päästä vakoilemaan joltain, jolla olisi alkuperäinen kaapeli tai ne mukana tulleet ohjeet, näkisi miten se noissa vanhemmissa menee.

Piasini pin järjestys löytyy R6

https://yadi.sk/i/ObvwVeIGe6BRF


tomik

Lainaus käyttäjältä: timo3 - 19.01.15 - klo:16:00

Osta se 4.3 versio ja jos kloonin hommaat, tee siihen tarvittavat muutokset, silloin hyvä peli.
Tuossa 4.3 versiossa on Mitsubishi Scan Init code ominaisuus, sillä saa nuo WoolichRacing ohjelmalla lukitut kawasakin ecu:t auki.

Minkälaisia modauksia tuohon tarvii? 4.3:ssa näyttäisi olevan MM 7SM tuettuna, joka siis itse kiinnostaa.

timo3

Lainaus käyttäjältä: tomik - 19.01.15 - klo:20:23Minkälaisia modauksia tuohon tarvii? 4.3:ssa näyttäisi olevan MM 7SM tuettuna, joka siis itse kiinnostaa.

Siinä kloonissa on kolme ongelmaa jotka pitää korjata.

-ECU:lle tarvittava 12 voltin käyttöjännite ei ole kuin 9-10 volttia, pitäisi olla 12.6 volttia.
-Flash Voltage ei ole kuin 10-11 volttia, pitäisi olla 16 volttia.
-K-Line piiri vaihdettu L9637D > Si9241AEY jolloin USB portista tuleva jännite ei enää riitä piirin VDD jännitteeksi.

Noiden IC piirien kytkentöihin täytyy vaihtaa joitakin pintaliitos vastuksia ja tehdä muutoksia kytkentään.

Kun saat laitteen mittaa jännitteet, kerron sitten tarkemmin mitä osia täytyy vaihtaa.



Damsku

Lainaus käyttäjältä: Damsku - 19.01.15 - klo:14:07
edit: Onko hajua 06-07 R6 ecun pinnijärjestyksestä?

Täältä löyty: http://www.r6-forum.com/forums/attachment.php?attachmentid=152738&d=1378158598

Lisäks tietysti eculle akulta 12v + ja - piuhat. Tossa on ilmeisesti usbista tulevan kaapelin 5v piuha (punanen) haarotettu jostain syystä kahteen eri pinniin eculle?

Kaapeli tilattu kiinasta hintaan 5e, ja ohjelmaa vähän jo räplätty. Joku katastrofi tästä vielä tulee, mut jospa siitä selviää korkeintaan uuden ecun ostolla. :)

timo3

Ei tuossa pitäisi olla mitään ongelmaa.

Ne 2 punaista on MCU1 ja MCU2 reset (FTDI kaapeli punaisesta haarautuu kahdeksi)

Sitten RxD,TxD ja ne kaksi muuta MCU1,MCU2 (FWE) pinnit

Nuo kaikki kyseiset pinnit käyttävät jännitetasoa 0-5 volttia, joten niiden sekoittamisella ei saa ECU:ta rikki.  

Mutta jos jostain syystä satut saamaan rommit tyhjäksi/sekaisin, minulta löytyy ne alkuperäiset
rommin tiedostot salaamattomassa bin muodossa, saadaan palautettua tiedot takaisin.

https://yadi.sk/i/0eg9YKqZe94SA

wbaum

Lainaus käyttäjältä: Damsku - 21.01.15 - klo:00:38
Joku katastrofi tästä vielä tulee, mut jospa siitä selviää korkeintaan uuden ecun ostolla. :)
Ei voi ku mennä putkeen ;D

Olis kyl hauska päästä näpelöimään mopoa tällä. Pitää pitää mieles jos vaihtuu yamahan kalustoon...

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 21.01.15 - klo:16:30
Lainaus käyttäjältä: Damsku - 21.01.15 - klo:00:38
Joku katastrofi tästä vielä tulee, mut jospa siitä selviää korkeintaan uuden ecun ostolla. :)
Ei voi ku mennä putkeen ;D

Olis kyl hauska päästä näpelöimään mopoa tällä. Pitää pitää mieles jos vaihtuu yamahan kalustoon...
Eikös gixerin näpelöinti kiinnosta? Sehän onnistuu kans suhteellisen helposti.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

wbaum

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 21.01.15 - klo:17:32
Eikös gixerin näpelöinti kiinnosta? Sehän onnistuu kans suhteellisen helposti.
No juu. Moottorijarrua vähemmäksi ja semmosta olis ihan jees. Tietty sais bazzazin boksin pois ja kartat muuten sisään niin olis hyvä mut toisaalta nyt voi runttailla uusia mäppejä silloin ku huvittaa.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 21.01.15 - klo:18:26
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 21.01.15 - klo:17:32
Eikös gixerin näpelöinti kiinnosta? Sehän onnistuu kans suhteellisen helposti.
No juu. Moottorijarrua vähemmäksi ja semmosta olis ihan jees. Tietty sais bazzazin boksin pois ja kartat muuten sisään niin olis hyvä mut toisaalta nyt voi runttailla uusia mäppejä silloin ku huvittaa.
Muistelen, että Suzukin omasta Ecusta pystyy ohjaamaan ainakin toisioläppiä, mutta varmaan myös primääreitä myös moottorijarrussa. Oikeestaan ainut heikennys bazzaziin verrattuna vakioecussa taitaa olla luistoneston menetys.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Juha_K

#26
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 21.01.15 - klo:19:36
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 21.01.15 - klo:18:26
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 21.01.15 - klo:17:32
Eikös gixerin näpelöinti kiinnosta? Sehän onnistuu kans suhteellisen helposti.
No juu. Moottorijarrua vähemmäksi ja semmosta olis ihan jees. Tietty sais bazzazin boksin pois ja kartat muuten sisään niin olis hyvä mut toisaalta nyt voi runttailla uusia mäppejä silloin ku huvittaa.
Muistelen, että Suzukin omasta Ecusta pystyy ohjaamaan ainakin toisioläppiä, mutta varmaan myös primääreitä myös moottorijarrussa. Oikeestaan ainut heikennys bazzaziin verrattuna vakioecussa taitaa olla luistoneston menetys.
Primäärit menee pelkästään kaasukahvan tahtiin. Ei ole Suzukissa niin edistyksellistä tekniikka. :D EMpro sisältää muutamat asetukset moottorijarrulle, mutta en tähän hätään muista miten ohjaus tapahtuu.
edit. EMPro käyttää "fast idle" mekanismia moottorijarrun ohjaukseen.
Vielä vähän offtopicia Yammu ketjuun.

Kunhan ne nyt saisi yleiseen jakeluun option siihen, että polttoaineensyöttö ei katkeaisi moottorijarrun aikana.
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

wbaum

#27
Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 21.01.15 - klo:21:38
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 21.01.15 - klo:19:36
Muistelen, että Suzukin omasta Ecusta pystyy ohjaamaan ainakin toisioläppiä, mutta varmaan myös primääreitä myös moottorijarrussa. Oikeestaan ainut heikennys bazzaziin verrattuna vakioecussa taitaa olla luistoneston menetys.
Primäärit menee pelkästään kaasukahvan tahtiin. Ei ole Suzukissa niin edistyksellistä tekniikka. :D EMpro sisältää muutamat asetukset moottorijarrulle, mutta en tähän hätään muista miten ohjaus tapahtuu.

Kunhan ne nyt saisi yleiseen jakeluun option siihen, että polttoaineensyöttö ei katkeaisi moottorijarrun aikana.
Imusuppiloiden alla olevat menee tosiaan kahvan mukaan mekaanisesti...? Tarkoitin tosiaan tuota että fuel cuttia, enkä varsinaisesti moottorijarrua, vaikka sillä siihenkin on joku vaikutus varmaanki.

murmela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 21.01.15 - klo:19:36
Oikeestaan ainut heikennys bazzaziin verrattuna vakioecussa taitaa olla luistoneston menetys.
Oikeestaan se ei ole menetys, koska se ei oikeestaan ole luistonesto.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: murmela - 22.01.15 - klo:02:21
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 21.01.15 - klo:19:36
Oikeestaan ainut heikennys bazzaziin verrattuna vakioecussa taitaa olla luistoneston menetys.
Oikeestaan se ei ole menetys, koska se ei oikeestaan ole luistonesto.

Kyllä sen saa säädettyä niin, että se on luistonesto. ;) Tarkoituksella kirjoitin -esto enkä -kontrolli. Juhalle kiitokset muistutuksesta, että vaijerihan siellä liikuttelee primääriläppiä. Alkaa näköjään olla liikaa vuosia siitä kun viimeksi oli gixeri alkaa perusjututkin unohtumaan.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7