Uusimmat

22 Vieraat, 1 Käyttäjä

Flash-tune kaapelin hakkerointi, R1

Aloittaja pienisopoapina, 24.09.14 - klo:16:25

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

murmela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 22.01.15 - klo:06:28
Kyllä sen saa säädettyä niin, että se on luistonesto. ;) Tarkoituksella kirjoitin -esto enkä -kontrolli.
Ei sitä oikeestaan saa säädettyä niin että se olisi edes luistonesto. Vaan se on oikeestaan moottorin kierrosluvun muutosnopeuden rajoitin.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Damsku

#31
Kiinasta tuli postia, projekti edistyy! Laitoin sulle timo3 YVn.

edit. Tiedoks jos joku muu värkkää tämmöstä kans, ni ton FTDI sirun alkuperänen valmistaja on ruvennut taisteluun piraattikopioita vastaan (joita löytyy varmasti kaikista noista ebayn muutaman euron kaapeleista). Eli uudehkot ajurit tunnistaa noi piraattikopiot, ja tekee kaapelin toimimattomaks (saa kyllä korjattua jos vahinko tapahtuu). Muutos tapahtu joskus 2014, eli kunhan käyttää esim. jotain 2013 päivättyä ajuria, eikä anna windowsupdaten sitä päivittää ni ei ongelmaa piraattien kanssa.

sylents

Lainaus käyttäjältä: timo3 - 17.01.15 - klo:13:15
Flash Tune kaapeli on normaali FTDI TTL 5V kaapeli.
Sen voi tehdä esim. ebay:sta saatavalla muutaman euron kaapelista.

Ohjelma lukee kaapelin ID ja tarkistaa vastaako salattu lisenssitiedoston kaapelin ID tunnusta.
Lisenssi tiedosto sijaitsee  kansiossa Flash-Tune\License\000.ftk

Kaapelin ID tunnuksen pystyy lukemaan flashtune ohjelmalla Help > Support Command ja kirjoittamalla sinne "getid"

FTDI kaapelin ID tarkistaminen
https://yadi.sk/i/lZ69x-gpe3dPA

Mprog ohjelmalla luettu alkuperäinen Flash-Tune kaapeli
https://yadi.sk/i/HV9c53XKe3d8D

Kaapelin ept tiedosto
https://yadi.sk/d/Q-gzaCmve3dE3

ECU ohjelmointi onnistuu myös pelkällä FTDI kaapelilla ja FDT.exe ohjelmalla, Karttojen muokkaus onnistuu kätevästi TunerPro ohjelmalla.
Käyttäessä FDT.exe ja Tunerpro ohjemaa tiedostolle pitää laske ennen kirjoitusta ECU:n tarkistesumma (checksum). Yamaha R1 ja R6 käyttää Denso Yamaha tarkistetta.
Käyttämällä ECU:n kirjoitukseen esim. Piasini serial suite  ohjelmaa se osaa laskea tiedostolle automaattisesti oikean tarkisteen.

FTDI kaapelin kytkentä esim. R1 09-14
ECU/FTDI
Pin #1 – 12v from battery
Pin #10 – CTS (Brown)
Pin #11 – Vcc 5volt (Red)
Pin #18 – RxD (Yellow)
Pin #19 – RTS (Green)
Pin #26 – Gnd (Black and connected with Gnd from battery)
Pin #27 – TxD (Orange)

TunerPro ohjelma ja R1
https://yadi.sk/i/piEnglrYe3dKz

Jos tarvetta lisenssi tiedostolle vanhemmalle Flash-Tune ohjelmalle, lähetä minulle kaapelin ID tunnus pystyn tekemään sille kaapelille lisenssi tiedoston. Myös tarvittaessa muuttamaan salatun ftm tiedoston salaamattomaksi bin tiedostoksi, jota pystyy editoimaan vaikka Tunerpro ohjelmalla.


Hei saatat selittää parempi tehdä saatuaan "ID" kanssa getId vuonna 0000.ftk lisenssitiedoston. Paljon kiitoksia.

sylents


Dealhill

Lainaus käyttäjältä: Damsku - 11.02.15 - klo:11:24
Kiinasta tuli postia, projekti edistyy! Laitoin sulle timo3 YVn.

edit. Tiedoks jos joku muu värkkää tämmöstä kans, ni ton FTDI sirun alkuperänen valmistaja on ruvennut taisteluun piraattikopioita vastaan (joita löytyy varmasti kaikista noista ebayn muutaman euron kaapeleista). Eli uudehkot ajurit tunnistaa noi piraattikopiot, ja tekee kaapelin toimimattomaks (saa kyllä korjattua jos vahinko tapahtuu). Muutos tapahtu joskus 2014, eli kunhan käyttää esim. jotain 2013 päivättyä ajuria, eikä anna windowsupdaten sitä päivittää ni ei ongelmaa piraattien kanssa.


Ajattelin itsekin askarrella kaapelin.

Mistä sait hommattua noita pinnejä liittimeen? Tarvitseekos tuota liitintä olla lisäksi, eikös nuo pinnit laiteta alkuperäisen liittimen reikiin?

Itse löysin ebaysta vain jotain kokonaisia liitin-pinnipakettaja 45$ + pk.

Pystyykö kukaan vahvistamaan, että toi pinnijärjestys olisi sama myös -08 R6r:ssä?

Damsku

Lainaus käyttäjältä: Dealhill - 29.03.15 - klo:14:55
Lainaus käyttäjältä: Damsku - 11.02.15 - klo:11:24
Kiinasta tuli postia, projekti edistyy! Laitoin sulle timo3 YVn.

edit. Tiedoks jos joku muu värkkää tämmöstä kans, ni ton FTDI sirun alkuperänen valmistaja on ruvennut taisteluun piraattikopioita vastaan (joita löytyy varmasti kaikista noista ebayn muutaman euron kaapeleista). Eli uudehkot ajurit tunnistaa noi piraattikopiot, ja tekee kaapelin toimimattomaks (saa kyllä korjattua jos vahinko tapahtuu). Muutos tapahtu joskus 2014, eli kunhan käyttää esim. jotain 2013 päivättyä ajuria, eikä anna windowsupdaten sitä päivittää ni ei ongelmaa piraattien kanssa.


Ajattelin itsekin askarrella kaapelin.

Mistä sait hommattua noita pinnejä liittimeen? Tarvitseekos tuota liitintä olla lisäksi, eikös nuo pinnit laiteta alkuperäisen liittimen reikiin?

Itse löysin ebaysta vain jotain kokonaisia liitin-pinnipakettaja 45$ + pk.

Pystyykö kukaan vahvistamaan, että toi pinnijärjestys olisi sama myös -08 R6r:ssä?


Mulla on tää projekti vielä vähän vaiheessa sähläysten ja muitten kiireiden takia, pitäs yrittää joku päivä saada valmiiks.

Pinnijärjestys on sama 06-14 R6sissa, mut 08+ on ilmeisesti noista yks pinnipaikka käytössä johtosarjan omassa liittimessä. (Eli ihan vähän enemmän säätämistä jos pyörässä olevaan liittimeen rakennat). Jos rakennat erilliseen liittimeen, ni sama kaapeli sopii 06-14 R6 ja 07-08 R1. Noitten kytkentäohjeiden lisäks tarvii +12v samaan liittimeen pin1 ja - pin20, joko akusta tai erillisestä muuntajasta.

Liitin ja pinnejä kohtuuhintaan: http://www.corsa-technic.com/item.php?item_id=533&category_id=94
Jos pelkkiä pinnejä tarviit, voin kattoo löytyskö multa ne tarvittavat ylimääräsenä jostain.
Yks ylimääränen kaapeli löytyy myös avaamattomassa paketissa, ei kiinakopio. http://www.ebay.co.uk/itm/USB-to-TTL-Serial-Cable-FTDI-Genuine-chipset-5V-Black-/291415042365?

Nitrous

Japseihin liittimiä ja pinnejä kannattaa katella myös täältä: http://www.cycleterminal.com/motorcycle-connectors.html
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Dealhill

Jees kiitti linkeistä, pitää tilata vielä tuo liitin-pinnipaketti.
Kerkesin jo laittaa kiinan FTDI kaapelin tilaukseen, joten ei tarvetta piuhalle.

Ok, nyt hokasin, eli ECUn ohjelmointihommat onnistuu tuolla rakennetulla irtokaapelilla, siten ettei OEM pinnit tarvitse sillä hetkellä olla kytkettynä boksiin. Mutta entä jos tarkoitus on samalla ajaa dynossa ja muuttaa seoskarttaa?

sylents