Lainaus käyttäjältä: host^ - 28.10.14 - klo:19:32
http://www.ifitec.es/
Kysyin myös tuolta yksityiskohtaisempaa tietoa tuotteesta ja vaikuttaa myös tosi hyvältä muuten, mutta, itse ei ECU:a pysty flashäämään, vaan sen joutuu lähettämään sinne ja ne muuttaa ECU:n YEC ECUksi (maksaa 300€) ja siihen päälle säätökaapelit ja softa (150€).
Hyvän tästä tekee se, että ECU:a säädetään flashäyksen jälkeen YEC softalla, kuten tavallista YEC-ecua. Samat säätöominaisuudet ja sama softa. Säästää aika paljon vrt. YEC ecu + johtosarja + säätökaapelit, taitaa tehdä toista tonnia. €.
Tämä siis Yamahan kohdalla, mutta muiden pyörien kanssa sama homma.
Ellei IFiTec oo laskenu hintoja, niin on muuten sitte alviton hinta toi 300 euroa. Sillä vaan pakko mainita, kun itellä tuo tuli lopulta vähän puun takaa, kun päälle ilmestykin loppulaskuun Italian 22 % arvonlisävero. Mainitsin asiasta ja sanoin että meille suomalaisille kannattaa hinnat ilmoittaa alvillisina vastaavien ikävien yllätysten välttämiseksi, kun ollaan totuttu että hinnat ilmoitetaan sillä tavalla. Ivan sitten heti pahoitteli kovasti sekaannusta ja sain vielä kohtuullisen hyvityksenkin, mutta nyt se on näköjään taas päässyt unohtumaan.
Kirjoittelin aikasemmin
tuonne jotain IFiTecistä oman ecuni Italian reissusta saamieni kokemusten pohjalta. Jälkeenpäin rupesin tota johtosarja-asiaa vähän miettimään tarkemmin. Fyysisesti orkkis ecu ja alkuperänen kit ecu ei taida erota millään tavalla, ja kun tollasen orkkis ecun käyttää fläshättävänä, niin lopputuloksenahan on siis sekä fyysisesti että softaltaan täysin yec ecua vastaava kapistus muuten, mutta siitä vaan puuttuu se yec tarra päältä. Toisin sanoen varmaan sellasen alkuperäsen kit ecunkin sais toimimaan orkkis eurooppalaisessa johtosarjassa samoilla pinnimuutoksilla jotka IFiTec ohjeistaa tekemään. Ja muistaakseni totesin jenkki service manualia tutkiessani, että niitten IFiTecin ohjeiden mukaisten pinnimuutosten jälkeen se pinnien järjestys on täsmälleen sama kuin jenkkimallien alkuperäisessä johtosarjassa, mikä lienee myös se syy miksi yec kit manualissakin muistaakseni lukee, että eu-malleissa kit ecun kanssa pitää olla kit johtosarja, mutta jenkkimalleissa toimii alkuperäisellä johtosarjalla.
Toinen juttu johon havahduin on se että vaikka tossa meikäläisen retromopossa ecuun pystyy kyllä periaatteessa tekemään säädöt polttoaineen syöttöön ja sytytysennakkoon mittariston kautta, niin penkkiin viedessä olis varmaan kiva kun sen sais liitettyä piuhalla muuhun laitteistoon ja tehtyä ne säädöt tietokoneella. Mutta orkkis johtosarjassahan ei tietenkään taida olla sille yec-piuhalle sopivaa liitintä, joten kit johtosarjahan tohon pitäis joka tapauksessa laittaa jos sen meinais penkkiin viedä. En tiedä onko uudemmissa mopoissa tilanne sama, mutta itellä taitaa tässä olla nyt tilanne että pitäis vielä se johtosarja laittaa että mahdollistuis kunnollinen säätäminen penkissä. Nythän taitais kyllä olla just käsillä tän vuoden ensimmäinen yec-osien tilauskierros, hmm... kukahan mua potkis laittamaan sen kit johtosarjan tilaukseen.