Flash-tune, ecun ohjelmointi, R1

Aloittaja pienisopoapina, 25.09.14 - klo:11:30

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 3 Vieraat katselee tätä aihetta.

murmela

Lainaus käyttäjältä: paaton - 25.09.14 - klo:14:57
Lainaus käyttäjältä: murmela - 25.09.14 - klo:14:52
Lainaus käyttäjältä: paaton - 25.09.14 - klo:14:42
Moottorijarru on erikseen.
Riippuupi mistä moposta/ecusta katselet?

En mistään. Veloxracingin kaveri linkkasi tuon kuvan.

-08 R6 ja R1 -09:ssa tuo näyttäis ensimmäisen kerran olevan. Eli ei auta sitä vanhempii vuosimalleja.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

qazwsx

Mun mielestä tollainen kaasunvasteella keulimisen säätäminen on harrastelijalle huono vaihtoehto.
Monestihan syynä on huonosti valitut ajolinjatkin tai mopon säädöt tai kuski ei osaa vielä painonsiirtoa, kun ei täällä kaikki ole mitään motogp tasoisia kahvankääntäjiä.

Jos tuota oppimista menee sotkemaan jollain ecun karttojen säädöillä, niin on taas yksi muuttuja jo muutenkin isossa sopassa lisää.

paaton

25.09.14 - klo:15:04 #17 Viimeisin muokkaus: 25.09.14 - klo:15:08 käyttäjältä paaton
Lainaus käyttäjältä: murmela - 25.09.14 - klo:15:01
Lainaus käyttäjältä: paaton - 25.09.14 - klo:14:57
Lainaus käyttäjältä: murmela - 25.09.14 - klo:14:52
Lainaus käyttäjältä: paaton - 25.09.14 - klo:14:42
Moottorijarru on erikseen.
Riippuupi mistä moposta/ecusta katselet?

En mistään. Veloxracingin kaveri linkkasi tuon kuvan.

-08 R6 ja R1 -09:ssa tuo näyttäis ensimmäisen kerran olevan. Eli ei auta sitä vanhempii vuosimalleja.

Kele. Tuota kyllä epäilinkin, koska sähkökaasu tulee käsittääkseni -08 mallissa.

murmela

Lainaus käyttäjältä: qazwsx - 25.09.14 - klo:15:04
Mun mielestä tollainen kaasunvasteella keulimisen säätäminen on harrastelijalle huono vaihtoehto.
Monestihan syynä on huonosti valitut ajolinjatkin tai mopon säädöt tai kuski ei osaa vielä painonsiirtoa, kun ei täällä kaikki ole mitään motogp tasoisia kahvankääntäjiä.

Jos tuota oppimista menee sotkemaan jollain ecun karttojen säädöillä, niin on taas yksi muuttuja jo muutenkin isossa sopassa lisää.
Kyllähän se on ihan totta että harrastelijalla ajamisen hauskuus lisääntyy ja ajamisen oppiminen hankaloituu, mitä enemmän mopo keulii.  airrev_1
Samoin kun alusta kannattaa säätää vähän sinneppäin, niin se lisää näyttäviä liikkeitä, ja oppimisen hankaloitumista.  hihi1
Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

Lainaus käyttäjältä: paaton - 25.09.14 - klo:15:04
Kele. Tuota kyllä epäilinkin, koska sähkökaasu tulee käsittääkseni -08 mallissa.
Niin, R6seen? Ja -09 R1:een?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

paaton

Mutta eikö tuo muuttuva kaasunvaste ole hankala mutkissa?
Asfaltinsauman kohdalla voi nykäistä, jos luottaa liikaa digitaalitekniikkaan :)

paaton

25.09.14 - klo:15:19 #21 Viimeisin muokkaus: 25.09.14 - klo:15:23 käyttäjältä paaton
Lainaus käyttäjältä: murmela - 25.09.14 - klo:15:13
Lainaus käyttäjältä: paaton - 25.09.14 - klo:15:04
Kele. Tuota kyllä epäilinkin, koska sähkökaasu tulee käsittääkseni -08 mallissa.
Niin, R6seen? Ja -09 R1:een?


Kyllä se fly-by-wire pitäisi olla jo 06 r6.
Utelen, miksei moottorijarrua ole vanhassa.
Niin, R6seen? Ja -09 R1:een?

murmela

25.09.14 - klo:15:20 #22 Viimeisin muokkaus: 25.09.14 - klo:15:29 käyttäjältä murmela
Lainaus käyttäjältä: paaton - 25.09.14 - klo:15:16
Mutta eikö tuo muuttuva kaasunvaste ole hankala mutkissa?
Asfaltinsauman kohdalla voi nykäistä, jos luottaa liikaa digitaalitekniikkaan :)
Ei se ole muuttuva.
Tai jos sä luulet että se on muuttuva, niin sitten et ole tajunnut tuota ollenkaan.

Btw, mikä mopo sulla on, onks siinä 1:1 kaasuvaste?
Edit:
Äkkiseltään katsoen sun kusiaisessa on vasta 9500RPM jälkeen 1:1 kaasuvaste. Onko nykiny?  ;)
Jarrut paskana, paha hidastaa.

T1mppa

http://www.cycleworld.com/2008/01/26/first-ride-2008-yamaha-yzf-r6/

The R6 is the bike that in 2007 introduced YCC-T (Yamaha Chip Controlled Throttle), the industry's first ride-by-wire throttle; and it now (2008) incorporates the same YCC-I (Yamaha Chip Controlled Intake) system, the variable-length velocity stacks that debuted on the YZF-R1 last year (2007).

paaton

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 25.09.14 - klo:15:24
http://www.cycleworld.com/2008/01/26/first-ride-2008-yamaha-yzf-r6/

The R6 is the bike that in 2007 introduced YCC-T (Yamaha Chip Controlled Throttle), the industry's first ride-by-wire throttle; and it now (2008) incorporates the same YCC-I (Yamaha Chip Controlled Intake) system, the variable-length velocity stacks that debuted on the YZF-R1 last year (2007).



Juu, eli sähkökaasu tuli jo -06:ssa ja muuttuvakurkku on sitten mukana uudemmissa.
Jospa tuohon kaasuun on kuitenkin tullut muutoksia, josta syystä vanhoja ei voi mulkata.
Tai sitten flash-tune ei vaan ole tehnyt vanhempaan softaa.

murmela

Lainaus käyttäjältä: paaton - 25.09.14 - klo:15:27
Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 25.09.14 - klo:15:24
http://www.cycleworld.com/2008/01/26/first-ride-2008-yamaha-yzf-r6/

The R6 is the bike that in 2007 introduced YCC-T (Yamaha Chip Controlled Throttle), the industry's first ride-by-wire throttle; and it now (2008) incorporates the same YCC-I (Yamaha Chip Controlled Intake) system, the variable-length velocity stacks that debuted on the YZF-R1 last year (2007).



Juu, eli sähkökaasu tuli jo -06:ssa ja muuttuvakurkku on sitten mukana uudemmissa.
Jospa tuohon kaasuun on kuitenkin tullut muutoksia, josta syystä vanhoja ei voi mulkata.
Tai sitten flash-tune ei vaan ole tehnyt vanhempaan softaa.

Veikkaisin että vanhemmasta ecusta ei löydy valmiina noita moottorijarrukarttoja. Koska toi flastunekin varmaan käyttää vain valmiita ecussa olevia softia ja filuja ja muokkaa niitä.
Vanhaan ecuun tuo kartan lisäys vaatisi myös ecun softan muutoksen, joka meneekin jo sit astetta vaikeemmaks.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

paaton

25.09.14 - klo:15:33 #26 Viimeisin muokkaus: 25.09.14 - klo:15:35 käyttäjältä paaton
Ja vieläkin nopeammalla googlauksella yec ecusta löytyy etv2, eli moottorijarru arvot myös vanhempaan.
Saatan aika äkkiä päätyä kitti ecuun, jos tuota moottorijarru karttaa ei saakkaan mulkattua tässä.

murmela

Lainaus käyttäjältä: paaton - 25.09.14 - klo:15:33
Ja vieläkin nopeammalla googlauksella yec ecusta löytyy etv2, eli moottorijarru arvot myös vanhempaan.
Mutta vaatinee sen että se vanhan vakioecun koko softa pitää vaihtaa? Ja eikös tossa vakio vs kittijohdotuksessakin ollut jotain pieniä eroja?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

paaton

Lainaus käyttäjältä: murmela - 25.09.14 - klo:15:35
Lainaus käyttäjältä: paaton - 25.09.14 - klo:15:33
Ja vieläkin nopeammalla googlauksella yec ecusta löytyy etv2, eli moottorijarru arvot myös vanhempaan.
Mutta vaatinee sen että se vanhan vakioecun koko softa pitää vaihtaa? Ja eikös tossa vakio vs kittijohdotuksessakin ollut jotain pieniä eroja?

Juu, uusi ecuhan se on.

Täytyy vähän funtsia, mitä tekee. Penaalistahan tämä on, jos tuota moottorijarrua ei saakkaan säädettyä.

wbaum

Lainaus käyttäjältä: murmela - 25.09.14 - klo:15:20
Äkkiseltään katsoen sun kusiaisessa on vasta 9500RPM jälkeen 1:1 kaasuvaste. Onko nykiny?  ;)
Eihän se oo alle tuon ku varikolla.

Ei mulla oikeestaan mitään asiaa, kiinnostavin tekniikkaketju ehkä ikinä silti. Jatkakaa.

Powered by EzPortal