MiniSuperMoto Stock

Aloittaja murmela, 06.10.14 - klo:23:20

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Yallu - 13.04.15 - klo:16:59
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 13.04.15 - klo:10:01
Lainaus käyttäjältä: Yallu - 13.04.15 - klo:09:31

Lainaus käyttäjältä: murmela - 10.04.15 - klo:23:19
@Nitrous kerros mulle mihin kohtaa tota putkee (150cc 7000rpm nelari) kannattaa törkätä laajakaistalambda?
Ei mihinkään

Onko siis lambda-anturin kierremuhvin hitsaaminen putkeen katsottavissa sääntörikkomukseksi vaikka lambda ei olisikaan kisassa käytössä vaan tilalla olisi sokea tulppa.
Lyhyesti vastattuna, on. Se pakoputki ei enää ole alkuperäinen, eikä tuossa muunlaista pakoputkea saa käyttää. Säätöapua noihin varmasti saa, heti vaan kun porukka on saanut noita vehkeitään kasaan ja ajoon ,

Ok, aika ahdas sääntötulkinta mun makuun. Kyllähän tollasen säätää korvakuulolta ja tulpan värin perusteellakin ja noi Mikunit muistaakseni reagoi aika hyvin muutoksiin.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

13.04.15 - klo:18:47 #46 Viimeisin muokkaus: 14.04.15 - klo:14:08 käyttäjältä murmela
Jiihaa, ensisavut otettu. Turku Karting, 4 settii, 53 kierrosta, elämäni ekat kolme supermopo-kierrosta 1:20, 1:10, 1:09. Päivä oli hyvä lopettaa parhaaseen kierrokseen, 1:03.41 ja ulosajoon. :)
Stockilla tuolla pitäis päästä alle minuuttiin tai jotain, noi niinku vertailuna.
77 kmh näyttää gps-datan perusteella huiput olleen. jibii_gif
Maksimi jarrutehoo noin 0.7G.
Nopeimman kierroksen keskinopeus 48,8 kmh.

Rengaspaineita tuli takana kokeiltua 2,7-2,25-1,85 edessä 2,5-2,05-1,75, toimi kai kaikilla, ei ainakaa revenny. Keli aurinkoinen/puolipivinen, 5-10 astetta lämmintä. Kylmä tuuli.

Ompa hassua ja hauskaa kun kotimatka radalta on noin 10 minuuttia. <3
Jarrut paskana, paha hidastaa.

pena1

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 13.04.15 - klo:18:47
Lainaus käyttäjältä: Yallu - 13.04.15 - klo:16:59
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 13.04.15 - klo:10:01
Lainaus käyttäjältä: Yallu - 13.04.15 - klo:09:31

Lainaus käyttäjältä: murmela - 10.04.15 - klo:23:19
@Nitrous kerros mulle mihin kohtaa tota putkee (150cc 7000rpm nelari) kannattaa törkätä laajakaistalambda?
Ei mihinkään

Onko siis lambda-anturin kierremuhvin hitsaaminen putkeen katsottavissa sääntörikkomukseksi vaikka lambda ei olisikaan kisassa käytössä vaan tilalla olisi sokea tulppa.
Lyhyesti vastattuna, on. Se pakoputki ei enää ole alkuperäinen, eikä tuossa muunlaista pakoputkea saa käyttää. Säätöapua noihin varmasti saa, heti vaan kun porukka on saanut noita vehkeitään kasaan ja ajoon ,

Ok, aika ahdas sääntötulkinta mun makuun. Kyllähän tollasen säätää korvakuulolta ja tulpan värin perusteellakin ja noi Mikunit muistaakseni reagoi aika hyvin muutoksiin.
Säätäjille ja rakentajille on kaksi luokkaa ja stock luokkia vain yksi. Open luokkaan vaan 2-tahtista rakentamaan.

Sääntöihin linkki:  http://www.moottoriliitto.fi/@Bin/1328029/MINISUPERMOTO+2015+1.1.pdf

murmela

Lainaus käyttäjältä: pena1 - 13.04.15 - klo:22:05
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 13.04.15 - klo:18:47
Lainaus käyttäjältä: Yallu - 13.04.15 - klo:16:59
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 13.04.15 - klo:10:01
Lainaus käyttäjältä: Yallu - 13.04.15 - klo:09:31

Lainaus käyttäjältä: murmela - 10.04.15 - klo:23:19
@Nitrous kerros mulle mihin kohtaa tota putkee (150cc 7000rpm nelari) kannattaa törkätä laajakaistalambda?
Ei mihinkään

Onko siis lambda-anturin kierremuhvin hitsaaminen putkeen katsottavissa sääntörikkomukseksi vaikka lambda ei olisikaan kisassa käytössä vaan tilalla olisi sokea tulppa.
Lyhyesti vastattuna, on. Se pakoputki ei enää ole alkuperäinen, eikä tuossa muunlaista pakoputkea saa käyttää. Säätöapua noihin varmasti saa, heti vaan kun porukka on saanut noita vehkeitään kasaan ja ajoon ,

Ok, aika ahdas sääntötulkinta mun makuun. Kyllähän tollasen säätää korvakuulolta ja tulpan värin perusteellakin ja noi Mikunit muistaakseni reagoi aika hyvin muutoksiin.
Säätäjille ja rakentajille on kaksi luokkaa ja stock luokkia vain yksi. Open luokkaan vaan 2-tahtista rakentamaan.

Sääntöihin linkki:  http://www.moottoriliitto.fi/@Bin/1328029/MINISUPERMOTO+2015+1.1.pdf
Ainahan voi ostaa stockkiinsa varapakokäyrän, jos ei niin tehdä iha itte, pistää siihen lambdan, säätää seokset kohdilleen, ja vaihtaa neitseellisen pakokäyrän takas. Niin kaikki on tyytyväisiä. peukku_1
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: murmela - 13.04.15 - klo:22:14
Lainaus käyttäjältä: pena1 - 13.04.15 - klo:22:05
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 13.04.15 - klo:18:47
Lainaus käyttäjältä: Yallu - 13.04.15 - klo:16:59
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 13.04.15 - klo:10:01
Lainaus käyttäjältä: Yallu - 13.04.15 - klo:09:31

Lainaus käyttäjältä: murmela - 10.04.15 - klo:23:19
@Nitrous kerros mulle mihin kohtaa tota putkee (150cc 7000rpm nelari) kannattaa törkätä laajakaistalambda?
Ei mihinkään

Onko siis lambda-anturin kierremuhvin hitsaaminen putkeen katsottavissa sääntörikkomukseksi vaikka lambda ei olisikaan kisassa käytössä vaan tilalla olisi sokea tulppa.
Lyhyesti vastattuna, on. Se pakoputki ei enää ole alkuperäinen, eikä tuossa muunlaista pakoputkea saa käyttää. Säätöapua noihin varmasti saa, heti vaan kun porukka on saanut noita vehkeitään kasaan ja ajoon ,

Ok, aika ahdas sääntötulkinta mun makuun. Kyllähän tollasen säätää korvakuulolta ja tulpan värin perusteellakin ja noi Mikunit muistaakseni reagoi aika hyvin muutoksiin.
Säätäjille ja rakentajille on kaksi luokkaa ja stock luokkia vain yksi. Open luokkaan vaan 2-tahtista rakentamaan.

Sääntöihin linkki:  http://www.moottoriliitto.fi/@Bin/1328029/MINISUPERMOTO+2015+1.1.pdf
Ainahan voi ostaa stockkiinsa varapakokäyrän, jos ei niin tehdä iha itte, pistää siihen lambdan, säätää seokset kohdilleen, ja vaihtaa neitseellisen pakokäyrän takas. Niin kaikki on tyytyväisiä. peukku_1
Joo, noinhan se varmaan on fiksuin tehä. Luulen, että alottelijat olis hyvillään, jos joku vois seokset mulkasta laajakaistalambadan kans. Siitä Murmelalle budjetin paikkausvinkki, eli pakokäyrä kainaloon, lambada toiseen ja pientä korvausta vastaan vilkasee seokset kohdilleen. ;) Eihän noiden säätäminen mikään ongelma ole koko ikänsä moottoreiden kanssa härvänneille, mutta ummikolla saattaa olla alkuun vaikeuksia vaikka olisi joku kokeneempi neuvomassa.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 14.04.15 - klo:06:36
Joo, noinhan se varmaan on fiksuin tehä. Luulen, että alottelijat olis hyvillään, jos joku vois seokset mulkasta laajakaistalambadan kans. Siitä Murmelalle budjetin paikkausvinkki, eli pakokäyrä kainaloon, lambada toiseen ja pientä korvausta vastaan vilkasee seokset kohdilleen. ;) Eihän noiden säätäminen mikään ongelma ole koko ikänsä moottoreiden kanssa härvänneille, mutta ummikolla saattaa olla alkuun vaikeuksia vaikka olisi joku kokeneempi neuvomassa.
Alkuun riittänee että jakaa vaan infon millä säädöillä kaasutin on abaut tontilla. Meinaan helvetinmoinen vaiva ois jos säätäis jokaisen mopon erikseen. Ei sitä ihan pienellä rahalla jaksais millään.

Ja toisaalta, tekijämiehet on jo säätämässä kaasaria kohdilleen, ja heiltäkin infon saanee kunhan ovat löytäneet setit millä se toimii. Voin sit vaan lambdalla mitata miten toi mun yksilö toimii.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

Ja öljytkin, kaikki 9 desilitraa, pitäis vaihtaa. Delvakki (MX 15W-40) sopinee erinomaisesti tommoseen kisakireeseen 9hv/7500RPM kiinalaisnelarimyllyyn? Raadilla Mielipiteitä? :)
Jarrut paskana, paha hidastaa.

T1mppa

14.04.15 - klo:14:58 #52 Viimeisin muokkaus: 14.04.15 - klo:15:00 käyttäjältä T1mppa
Lainaus käyttäjältä: murmela - 14.04.15 - klo:13:42
Ja öljytkin, kaikki 9 desilitraa, pitäis vaihtaa. Delvakki (MX 15W-40) sopinee erinomaisesti tommoseen kisakireeseen 9hv/7500RPM kiinalaisnelarimyllyyn? Raadilla Mielipiteitä? :)

Siitä varikkovermeet tilaukseen.
http://www.bdasites.com/xomstore/Browse/VAMOBD

murmela

Jarrut paskana, paha hidastaa.

Vuorela

Liian hauskan näköistä. Ei saa tämmösiä linkittää.

Näppärä varikolle poistuminen :)

Yallu

Lainaus käyttäjältä: murmela - 14.04.15 - klo:13:42
Ja öljytkin, kaikki 9 desilitraa, pitäis vaihtaa. Delvakki (MX 15W-40) sopinee erinomaisesti tommoseen kisakireeseen 9hv/7500RPM kiinalaisnelarimyllyyn? Raadilla Mielipiteitä? :)

Varmistakaa että öljyssä on kytkinlisäainetta. Muuten kytkin alkaa kusemaan melko nopeasti. Mineraaliöljyn käyttö suotavaa. Välttäkää kalleimpia öljyjä, nämä halvat moottorit hylkivät niitä.. ;) Itselläni taitaa tällähetkellä olla SPORT-mopossa Midlandia..
RiceRocketRacing ry

Yallu

Lainaus käyttäjältä: murmela - 13.04.15 - klo:18:47
Jiihaa, ensisavut otettu. Turku Karting, 4 settii, 53 kierrosta, elämäni ekat kolme supermopo-kierrosta 1:20, 1:10, 1:09. Päivä oli hyvä lopettaa parhaaseen kierrokseen, 1:03.41 ja ulosajoon. :)
Stockilla tuolla pitäis päästä alle minuuttiin tai jotain, noi niinku vertailuna.
77 kmh näyttää gps-datan perusteella huiput olleen. jibii_gif
Maksimi jarrutehoo noin 0.7G.
Nopeimman kierroksen keskinopeus 48,8 kmh.

Rengaspaineita tuli takana kokeiltua 2,7-2,25-1,85 edessä 2,5-2,05-1,75, toimi kai kaikilla, ei ainakaa revenny. Keli aurinkoinen/puolipivinen, 5-10 astetta lämmintä. Kylmä tuuli.

Ompa hassua ja hauskaa kun kotimatka radalta on noin 10 minuuttia. <3

Turku Kartingin pohjat oli muistaakseni jossain 53s huitteilla (Ei STOCK-mopolla), eli alle minuutin pitäis päästä. ;)

Renkaissa ole itse käyttänyt kylmällä 2,5 molemmissa ja lämpimällä 1,7-1,6 molemmissa (mihin vain sattuu mittari pysähtymään)..
RiceRocketRacing ry

jarska

No on tosiaan hauskan näköistä hommaa!
Murmis, hoikka ja komea nuorimies, saanks mäki joskus kokeilla?

Mikko K.

Lainaus käyttäjältä: Yallu - 14.04.15 - klo:18:29
Lainaus käyttäjältä: murmela - 13.04.15 - klo:18:47
Jiihaa, ensisavut otettu. Turku Karting, 4 settii, 53 kierrosta, elämäni ekat kolme supermopo-kierrosta 1:20, 1:10, 1:09. Päivä oli hyvä lopettaa parhaaseen kierrokseen, 1:03.41 ja ulosajoon. :)
Stockilla tuolla pitäis päästä alle minuuttiin tai jotain, noi niinku vertailuna.
77 kmh näyttää gps-datan perusteella huiput olleen. jibii_gif
Maksimi jarrutehoo noin 0.7G.
Nopeimman kierroksen keskinopeus 48,8 kmh.

Rengaspaineita tuli takana kokeiltua 2,7-2,25-1,85 edessä 2,5-2,05-1,75, toimi kai kaikilla, ei ainakaa revenny. Keli aurinkoinen/puolipivinen, 5-10 astetta lämmintä. Kylmä tuuli.

Ompa hassua ja hauskaa kun kotimatka radalta on noin 10 minuuttia. <3

Turku Kartingin pohjat oli muistaakseni jossain 53s huitteilla (Ei STOCK-mopolla), eli alle minuutin pitäis päästä. ;)

Renkaissa ole itse käyttänyt kylmällä 2,5 molemmissa ja lämpimällä 1,7-1,6 molemmissa (mihin vain sattuu mittari pysähtymään)..


Millähän kartilla tuo on ajettu? On meinaan vähän eroa jollain 120 raketilla tai 250cc menopelillä :)

murmela

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 14.04.15 - klo:16:46
Liian hauskan näköistä. Ei saa tämmösiä linkittää.

Näppärä varikolle poistuminen :)
Hauskaa, no jaa... KYLLÄ!! jibii_gif

Sormet ei enää toiminu nii jäi jarruttamatta, lopetin päivän siihen.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Powered by EzPortal