enska on pehmeämmällä alustalla, koska ei tarvi hyppiä 40m hyppyjä. Moottorit on enskoissa yleensä vähemmällä teholla ja venyvyyteen on satsattu enemmän. ja enskan tietty saa vaikka valkokilpisenä, eli voi ajella rauhassa teitä pitkin. punakilpinen enska on kilpaenska, johon saa kisojen ajaksi punaiset (siirto)kilvet siirtymiä varten.
itellä on 525exc valkokilpisenä, jossa on krossin takaiskari ja keula on shimmattu lähemmäs krossia. Muuten kolisee pohjaan hypyissä. Ja tämä on oikea kuntopyörä krossiradalla. Jos meinais vauhtia pitää, niin pitäis saada kiloja ja vääntöä paljon pois.
Harrastekrossiin lienee paras peli kotarin 350sx, koska siinä on 250 vääntö, mutta 450:n tehot(olikohan -13 lähtien). eli se ei revi mehuja heti ulos, mutta kulkua löytyy tarvittaessa. Cairoli on 350:llä muutaman MM-kullan voittanut 450 luokassa, kertonee jotain ajettavuudesta.
2-t puolella 250 ainakin itselle maistuu paremmin, koska ei tarvi vaihteita räplätä koko aikaa niinkuin 125:lla joutuu tekemään.
2-t:llä koneremppa on lähinnä männänvaihto ja laakerointi, 4-t joutuu vaihtaan lisäksi jakoketjun ja venttiilit/ohjarit.
4-t on paljon helpompi ajaa.