Suomen RR tulevaisuus

Aloittaja Cat, 08.10.14 - klo:16:58

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 4 Vieraat katselee tätä aihetta.

Nitrous

04.01.15 - klo:14:15 #105 Viimeisin muokkaus: 04.01.15 - klo:20:02 käyttäjältä Nitrous
Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 04.01.15 - klo:11:38
Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 04.01.15 - klo:08:11
Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 02.01.15 - klo:12:15
Sais ny vähän tuulla.
Nettisivut piti olla joulukuun alussa. Uudet neuvottelut joulukuun 20. päivään mennessä. Tähän asti ei oo tuullu ku facebookissa.


Mitä sä nyt höpötät, onhan ne nettisivut pystyssä http://www.sunnycarcenter.fi/


Tuo sivusto liitty autoiluun.
Tarttis tässä ny kuitenkin alkaa kyseleen kesäksi vapaapäiviä. Kiva ois tietää mille päiville. Karkottivat yhen maahanmuuttajan omaan maahansa ja kelpuuttivat tämmösen alkuasukkaan hänelle tuuraajaksi. Ajelen postia öisin. Mukavaa hommaa - Racechrono on kovassa käytössä ja samalla voi harjoitella katseen käyttöä.

Eikös ne kisapäivät menny molemmissa kalentereissa päällekkäin? Eli sen varjolla vois olettaa, että niille päiville uskaltaa ottaa vapaata, koska epäselvää on vain missä ajetaan?

Edit. Lainaus korjattu.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

pienisopoapina

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 04.01.15 - klo:14:15
Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 04.01.15 - klo:11:38
Tarttis tässä ny kuitenkin alkaa kyseleen kesäksi vapaapäiviä. Kiva ois tietää mille päiville.
Eikös ne kisapäivät menny molemmissa kalentereissa päällekkäin? Eli sen varjolla vois olettaa, että niille päiville uskaltaa ottaa vapaata, koska epäselvää on vain missä ajetaan?

Aattelin ajella vain Kemorassa. Tais olla niin, jotta FORR aikoo kisata siellä kahdesti ja SML kerran. Mullehan tuo ois hieno ratkaisu, mutta luulen ettei Kemorassa ajeta ku kerran, joko SML:n tai FORR:n toimesta.
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

Jukka_R

06.01.15 - klo:10:06 #107 Viimeisin muokkaus: 06.01.15 - klo:10:09 käyttäjältä Jukka_R
Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 04.01.15 - klo:17:47
Aattelin ajella vain Kemorassa. Tais olla niin, jotta FORR aikoo kisata siellä kahdesti ja SML kerran. Mullehan tuo ois hieno ratkaisu, mutta luulen ettei Kemorassa ajeta ku kerran, joko SML:n tai FORR:n toimesta.

Minä olen laittanut kalenteriini nuo kisaviikonloput jolloin kisoja järjestävät tahot jotka niitä ovat aikaisemminkin järjestäneet, samoin radat jotka jo ovat olemassa. Unelmia ja unikuvia pitää olla, ilman niitä ihmisen elämä olisi melko tylsää. Mutta aivan kaikkea ei niiden pohjalle kannata perustaa.

Tulee vääjäämättä mieleen vanha sananlasku: Aikoi ja aikoi kartanon, sai aikaan harakanpesän.

Itse olen pyrkinyt aina puuhun sieltä tyvipuolesta kiipeämään. hel***in hankala ainakin näillä reisilihaksilla yrittää pomppia suoraan latvustoon. Harakanpesästä aloitettiin vuonna 2005 ja näyttäisi edelleenkin olevan suurin yksittäinen luokka Suomessa, ei kaatunut suuruudenhulluihin unelmiin eikä utopioihin. Samalla kaavalla jatketaan, hieman myös paluuaskelia alkujuurille ottaen. Yksinkertainen on yllättävän kaunista, usein melko toimivaakin.

Nettisivujen teettämiseen menee aikaa 1-10 päivää, kustannus lasketaan satasissa. Ison kilpailuviikonlopun valmisteluun menee aikaa 6-24 kuukautta, kustannus lasketaan kymmenissä tuhansissa euroissa. Jos paskahuussiin ei saa polkua raivatuksi niin en kyllä alkaisi hengitystäni pidättelemään milloin nelikaistaisen moottoritien saa rakennetuksi.

Kesä lähestyy yllättävän vikkelää tahtia. Meidän (Moottoripyöräilyn tuki ry) osalta alkaa ensimmäisen kerhokisan aikataulu olemaan valmis ja ratapäivät tulevat myyntiin (kausikortit ensin) kuluvan viikon perjantaina. Muiden tekemisiin en ota kantaa, seuraan lähinnä huvittuneen uteliaana.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

santerik

Keskusteluissa kun aina välillä pyörähtää kisojen järjestämisen maksavan muutaman kympin niin viittiskö joku kisoja järjestänyt avata karkeasti mistä tuo koostuu?

Ja tätä kysymystä ei pidä ottaa kritiikkinä tuohon hintaan, kunhan uteliaisuuttani kyselen.

pena1

06.01.15 - klo:20:50 #109 Viimeisin muokkaus: 06.01.15 - klo:20:52 käyttäjältä pena1
Lainaus käyttäjältä: santerik - 06.01.15 - klo:10:54
Keskusteluissa kun aina välillä pyörähtää kisojen järjestämisen maksavan muutaman kympin niin viittiskö joku kisoja järjestänyt avata karkeasti mistä tuo koostuu?

Ja tätä kysymystä ei pidä ottaa kritiikkinä tuohon hintaan, kunhan uteliaisuuttani kyselen.

Moi,

Tässä karkeaa listaa. Hinnat vaihtelee radoittain. Voit itse otta hinnoista selvää.

- Ratavuokrat pääsylippu viikonlopulta.
- 2kpl ambulanssi + lääkäri.
- Kisaorgaisaation majoitus+ruokailut 50-80 henkilöä.
- Kisamainonta (vaihtelee suuresti) Alastaron osalta N. 10 kiloo. Vaikka "ei missään näykkään"
- Järjestysmiehet
- Lipunmyynti
- Sähköt, jätevedet, roskat ja loppusiivous.
- Luvat

Sekä paljon muuta pikkusälää. Palkinnot, kuohujoumat, toimistotarvikkeita ................... ym.

Tähän palettiin ei muutama kymppi riitä.

Jukka_R

Itse voisin tuohon hieman tarkentaa. Ja nämä tiedot siis ulkomuistista ja 5,5 vuoden takaa, sittemmin hinnat tuskin ainakaan laskeneet.

Järjestysmiehet n. 5.000 euroa viikonlopulta.
Lipunmyyntiorganisaatio n. 2.000 euroa viikonlopulta
Majoitukset n. 10.000 euroa
Sapuskat n. 5.000 euroa
Ambulanssit n. 5.000 euroa
Lekuri n. 1.000 euroa
Kilpailulupa vähän alle 1.000 euroa
Johtavien toimitsijoiden matkakulut n. 1.500 euroa
Ratavuokrat n. 8.000 euroa
Siivoilut, saunat ym. n. 3.000 euroa
Toimistokulut n. 1.000 euroa
Mainoskuluja en muista, meillä ne olivat kyllä alle 10.000 euroa koska pääsääntöisesti mainonta hoidettiin mun lässytyksillä ja muilla omintakeisilla väännöillä.
Ajanottolaitteiden vuokrat n. 1.000 euroa

Tuosta sitten taskulaskin käteen ja laskemaan paljonko pitää kerätä osallistumismaksuja jos niillä ajatellaan katettavan vaikkapa 50 % kuluista ja osallistujamäärän oletetaan olevan 100. Jos taas eletään kuten yritysmaailmassa pitäisi elää ja pyrkiä nollatulokseen pahimman skenaarion mukaan (sataa vettä koko saa****an viikonlopun eikä katsojia tule kuin kourallinen), niin paljonko osallistumismaksuja pitäisi kerätä, oletuksella, ettei esim. jokkiksen lähtöihin tule jälki-ilmoittautumisia sateen sattuessa.

Tuon laskutoimituksen jälkeen voi miettiä kuinka uskottavalta tuntuu heitto "osallistumismaksut puoleen hintaan, lähtöpalkkioita kuskeille ja renkaitakin halvemmalla kuin mitä maahantuoja niitä saa."

Paljon on luvattu, hienoja on haaveiltu mutta mitään konkreettista ei ole vielä nähty. Sunny Car Center saisi sentään sen tolpan pihaan.

Miksi mua aina alkaa ahdistamaan ja tekisi mieli alkaa kirkumaan kun helppoheikit marssivat areenalle ja kertovat kuinka nyt muuten kippoja myymällä rikastutaan, katsokaa ja ihmetelkää. Seuraavalla viikolla joku on tyrkyttämässä WGI:n osakkeita ja jo on taas lauma lampaita köpöttelemässä perässä ja sitten taas ihmetellään kun meni vituiksi.

Milloinkohan keksivät perustaa ihan oman valtionkin saa**na. Sellaisen kivan saaren missä kenenkään ei tarvitse veroja maksaa, töitä tehdä ja sosiaalietuuksia tulee triplana sen mitä entisessä emämaassa. Ja kaikilla on niin kivaa, fuck FIN!!.

No, jäädään odottamaan. Tällaista on kerrottu: "Moni asia toteutuu tammikuussa"

Tuosta olen itsekin varma. Muun muassa lunta tulee satamaan, joku tapetaan Afrikassa ja ruplan arvo muuttuu.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

santerik

Moottoriliitto vahvistanut kisakalenterinsa. Syssyllä hinkataan Virtasalmella pariinkin kertaan.

http://www.bike.fi/uutiset/racebike/moottoriliiton-rr-lajiryhma-vahvisti-kauden-2015-sm-kalenterin

eri-ernesti

Kas kummaa ku ei FORR kisoja paljo näy. Mä en jostain syystä ihan hirveen yllättyny ole.

Tsemppiä FORR:lle kuitenkin tuleville kesille.

ducazzi

Kiitos eri-ernestille tsemppaamisesta. Viestin alkua en ymmärtänyt. Miten FORR kisat ovat huonosti näkyneet?
Tulemme järjestämään ensimmäiset RR - tapahtumamme tulevana kesänä. . SML: kin kirjoittaa futuurissa, 2015 kisojen aikataulusta eilen, 14.1.
FORR ilmoitti  kilpailukalenterinsa 2.12. 2014 - eli 44 pv aiemmin. Katsoa voi tuolta, vierittämällä tarpeeksi alas, löytyy historiasta. https://www.facebook.com/pages/FORR/575760915890477?hc_location=timeline

On sanomattakin selvää, että epäilyksiä on ja epäilyksistään voi ja saa ja jopa pitääkin kirjoittaa. Toivoisimme kuitenkin että kirjoitusten tyyli olisi asiallinen. Vihjaileva, jankuttava , puolitotuuksia tai tarkoituksellisen ilkeämielisiä heittoja sisältävät pahanolonpurkaukset eivät todellakaan edistä yhteistä asiaamme.
FORR on toiminut puolivuotta. Se on lyhyt aika.

FORR

slowrider

Uskon että tarkoitti sitä ettei ollut "yhteisiä" kisoja. Näin itse ymmärsin

pienisopoapina

- SML ja FORR ilmoittivat alustavat kalenterinsa, joissa paljon päällekkäisyyksiä.
- pidettiin yhteinen neuvottelu jossa todettiin ettei päällekkäisyydet ole viisasta
- aiottiin pitää uusi neuvottelu parin viikon sisään
- SML vahvistaa oman kilpailukalenterinsa joka on sama kuin alkuperäinen.

Onko tuota toista neuvottelua pidetty ? Onko edelleen mahdollisuus, jotta kalenterit menee pahasti päällekkäin ? SML tuskin vahvistaa kalenteriaan jos siinä on epävarmuuksia. FORR:n kalenterin siis täytyy muuttua. Kannattaako FORR:n Kemoran kisaviikonloppuja anoa työnantajalta vapaaksi ?

www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

ducazzi

Onko tuota toista neuvottelua pidetty ?                                                           - Ei
Onko edelleen mahdollisuus, jotta kalenterit menee pahasti päällekkäin ?          - On
FORR:n kalenterin siis täytyy muuttua.                                                          - Miksi? Ei muutu, em. syistä ainakaan.
Kannattaako FORR:n Kemoran kisaviikonloppuja anoa työnantajalta vapaaksi ?   -Ellet ota rokulia.

SML ja SRRA halusivat FORRin neuvottelupöytään. Ja FORR oli enämmän kuin halukas. Sitten SML toimitti yksipuolisen tiedotteen.
Toivon kaikkien nyt viimeistään ajattelevan ihan itse.  - "Mä en jostain syystä ihan hirveen yllättyny ole" -hieman loukkaantunut kuitenkin.

Reijo Penna / 0400 934255 (tässä esitetyt vastaukset ja mielipiteet henk.kohtaisia)

ducazzi

Muistutukseksi vielä:
Suomen Moottoriliitton, Suomen Road Racing ajajat ry:n ja FORR:n (Baltic Open sarjan järjestävä taho) neuvottelu Helsingissä 11.12.2014.
SRRA kutsui koolle yllämainitut elimet neuvotteluun yhteistyömahdollisuuksista Road Racing sarjan järjestämisestä tulevina kausina. Neuvottelu käytiin hyvässä hengessä ja kaikilla on voimakas tahtotila uudistaa suomalaista Road Racing toimintaa. Erityisesti keskusteltiin sarjan kilpailujen järjestämisestä kaikkien yllämainittujen tahojen kesken ja myös kerhojen osallistumisesta FORR:n kilpailujen järjestämiseen neuvotellaan myöhemmässä vaiheessa. Todettiin että tulevan kauden yhteistyökuviot pyritään saamaan valmiiksi mahdollisimman pian, koska kukaan yllämainituista tahoista ei näe kahta päällekkäistä sarjaa mahdollisena.


Suomen Moottoriliitolla, Suomen Road Racing ajajat ry:llä ja FORR:llä on voimakas tahto järjestää kilpailuita yhdessä aiemmin kilpailuita järjestäneiden kerhojen kanssa. Neuvotteluita pyritään jatkamaan jo ensi viikolla ja niiden tuloksista tiedotetaan mahdollisimman pian.


Neuvotteluissa paikalla:

SML: Tapio Nevala ja Kurt Ljungqvist

SRRA: Jani Käkelä, Jani Front, Heta Koivuniemi ja Petri Paavilainen

FORR: Tapio Knuuttila, Reijo Penna ja neuvonantajana Sami Penna
----------------------------------------------------------------------------------
Kursivointi allekirjoittaneen.

pienisopoapina

Lainaus käyttäjältä: ducazzi - 15.01.15 - klo:14:47FORR:n kalenterin siis täytyy muuttua.                                                          - Miksi? Ei muutu, em. syistä ainakaan.

SML ja Imatran moottorikerho on ilmoittanut pitävänsä rr sm kisat 22.-23.8.2015  "51. Imatranajo SM RR (Motopark, Virtasalmi)".
FORR aikoo kans järjestää Motoparkissa kisat samana viikonloppuna. Pidän SML:n ja Imatran moottorikerhon ilmoituksia melkoisen luotettavana, joten epäilen että FORR:n kalenterin täytyy muuttua.
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

Jukka_R

Esitin vastaavan kysymyksen yhteistyöorganisaatio FORR:n sivuilla jo aikaa sitten minkä Pienisöpöapina tuossa yllä. Syystä tahi toisesta kysymys katosi ja kysymyksen esittämisen jälkeen myös kirjoitusoikeuteni kyseiselle sivustolle (Facebookissa oleva) katosivat.

Jossain vaiheessa silkasta uteliaisuudesta katsoin PRH:n tiedoista mikä yhteisömuoto FORR on, tietoja en löytänyt. Kiinnostaisi tietää onko FORR rekisteröity yhdistys, osakeyhtiö, toiminimi, avoin yhtiö, kommandiittiyhtiö vai mikä. Jonkunhan pitää ottaa vastuu tapahtumien järjestämisestä, vastuuvakuutusten hankkimisesta jne. ja pelkän markkinointinimen tai nimikkeen nimiin niitä ei luonnollisestikaan voi ottaa.

Itseäni asia kiinnostaa, koska olen paitsi kilpailija, myös tapahtumien ja kilpailuiden järjestäjänä toimivien yhteisöiden vetovastuussa oleva ja nuo ratavaraukset ja päällekkäiset kisapäivät aiheuttavat hämmennystä kuljettajien parissa, samoin vaikeuttavat ratavarailuiden tekoa.

Tällä hetkellä on vähän sellainen pelko ettei tuo nyt toteudu, ainakin Motoparkin osalta samana viikonloppuna järjestettävät kahden eri organisaation omat kilpailut tuovat mukanaan vähintään haasteita koska ympäristölupa ei mahdollista kilpailuiden ajattamista esimerkiksi keskellä yötä.

Tätä ei ole tarkoitettu trollailuksi tai dissailuksi, mutta minusta tuo FORR vaikuttaa sellaiselta Mustanaamiokerhon alajaokselta mitä lapsena itse väsäiltiin. FORR antaa luvan siihen, FORR toivottaa hyvää Joulua, forrilaiset ahkeroivat jne. jne. Mistään ei kuitenkaan selviä mikä tuo FORR tosiasiassa on, ketkä kantavat viime kädessä oikeudelliset ja taloudelliset vastuut jos kaikki ei menekään kuin elokuvissa.

Noita kysymyksiä en luonnollisestikaan voi esittää sivuillaan, koska kirjoitusoikeuteni poistettiin kuten poistettiin aikoinaan Bomber-foorumilta kun menin ihmettelemään miksi samaan aikaan, samoilla kirjoitusvirheillä varustettuna ja samasta IP-osoitteesta tulee toiselta kaverilta kysymyksiä ja toiselta vastauksia missä kehutaan Bomber-huppareita ja t-paitoja.

Tällaiset kummastelut ja utelut voi tietysti leimata negatiiviseksi panetteluksi ja suomalaiseksi kateudeksi ja kaiken uuden ja uudistan esteenä olemiseksi jos siltä tuntuu. Omaan nokkaani tuo kuitenkin haiskahtaa päivä päivältä yhä enemmän melkoiseksi pilvilinnaksi. Missään ei ole vielä mitään konkreettista mainintaa siitä kenen kanssa yhteistyössä nuo tapahtumat tullaan viemään läpi. Mistä löydetään ne n. 100 vapaaehtoista, n. 15-20 lisenssit omaavaa ja pätevää henkilöä toimintaa ohjaamaan, mistä rahoitus jne. jne.

Samanlaisia kysymyksiä esitin aikoinaan edellä mainitun Bomber-foorumin keskustelun lisäksi WGI:n markkinoinnista (sain tappouhkauksia puhelimeeni), Goldenin verkostomarkkinointitilaisuudessa Pasilassa vuonna 1995 (sieltä minut kannettiin pois kun esitin epäilykseni siitä, ettei 40 vuoden ajan homma voi toimia niin, että puolen vuoden välein myyjien määrä kasvaa aina kuusinkertaiseksi koska jo 20 vuodessa myyjien massa ylittää maapallon massan) sekä tuosta 100 miljoonan euron nigerialaislesken rahoituksesta Sunny Car Centerille. Yksikään noista projekteista ei toteutunut luvatulla tavalla, eikä ole toteutumassa. Toivon, että tämän FORR-projektin kanssa käy toisin ja olen väärässä sillä pientä tai vähän isompaakin piristysruisketta ja ammattimaista asioiden hoitoa laji tarvitsee, mutta tässä ei ole kyllä ainakaan suurta ammattitaitoa ja osaamista vielä esitelty, ei ainakaan minulle eikä julkisesti.

Tsemppiä projektiin ja tässä yhteydessä totean ihan julkisesti, ettei minulla ole osaa eikä arpaa tuon FORR-kuvion kanssa, joten älkää suotta soitelko ja kysykö. Myöskään vetämälläni yhdistyksellä (Moottoripyöräilyn tuki ry) tai sen tytäryhtiöllä ei ole tuon kanssa myöskään tekemistä. Tulemme järjestämään omat kerhokisamme ja yhden jokkiskisaviikonlopun kuten tähänkin asti, ei sen enempää, ei sen vähempää.

Jukka Relander
Puheenjohtaja
Moottoripyöräilyn tuki ry
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

Powered by EzPortal