Esitin vastaavan kysymyksen yhteistyöorganisaatio FORR:n sivuilla jo aikaa sitten minkä Pienisöpöapina tuossa yllä. Syystä tahi toisesta kysymys katosi ja kysymyksen esittämisen jälkeen myös kirjoitusoikeuteni kyseiselle sivustolle (Facebookissa oleva) katosivat.
Jossain vaiheessa silkasta uteliaisuudesta katsoin PRH:n tiedoista mikä yhteisömuoto FORR on, tietoja en löytänyt. Kiinnostaisi tietää onko FORR rekisteröity yhdistys, osakeyhtiö, toiminimi, avoin yhtiö, kommandiittiyhtiö vai mikä. Jonkunhan pitää ottaa vastuu tapahtumien järjestämisestä, vastuuvakuutusten hankkimisesta jne. ja pelkän markkinointinimen tai nimikkeen nimiin niitä ei luonnollisestikaan voi ottaa.
Itseäni asia kiinnostaa, koska olen paitsi kilpailija, myös tapahtumien ja kilpailuiden järjestäjänä toimivien yhteisöiden vetovastuussa oleva ja nuo ratavaraukset ja päällekkäiset kisapäivät aiheuttavat hämmennystä kuljettajien parissa, samoin vaikeuttavat ratavarailuiden tekoa.
Tällä hetkellä on vähän sellainen pelko ettei tuo nyt toteudu, ainakin Motoparkin osalta samana viikonloppuna järjestettävät kahden eri organisaation omat kilpailut tuovat mukanaan vähintään haasteita koska ympäristölupa ei mahdollista kilpailuiden ajattamista esimerkiksi keskellä yötä.
Tätä ei ole tarkoitettu trollailuksi tai dissailuksi, mutta minusta tuo FORR vaikuttaa sellaiselta Mustanaamiokerhon alajaokselta mitä lapsena itse väsäiltiin. FORR antaa luvan siihen, FORR toivottaa hyvää Joulua, forrilaiset ahkeroivat jne. jne. Mistään ei kuitenkaan selviä mikä tuo FORR tosiasiassa on, ketkä kantavat viime kädessä oikeudelliset ja taloudelliset vastuut jos kaikki ei menekään kuin elokuvissa.
Noita kysymyksiä en luonnollisestikaan voi esittää sivuillaan, koska kirjoitusoikeuteni poistettiin kuten poistettiin aikoinaan Bomber-foorumilta kun menin ihmettelemään miksi samaan aikaan, samoilla kirjoitusvirheillä varustettuna ja samasta IP-osoitteesta tulee toiselta kaverilta kysymyksiä ja toiselta vastauksia missä kehutaan Bomber-huppareita ja t-paitoja.
Tällaiset kummastelut ja utelut voi tietysti leimata negatiiviseksi panetteluksi ja suomalaiseksi kateudeksi ja kaiken uuden ja uudistan esteenä olemiseksi jos siltä tuntuu. Omaan nokkaani tuo kuitenkin haiskahtaa päivä päivältä yhä enemmän melkoiseksi pilvilinnaksi. Missään ei ole vielä mitään konkreettista mainintaa siitä kenen kanssa yhteistyössä nuo tapahtumat tullaan viemään läpi. Mistä löydetään ne n. 100 vapaaehtoista, n. 15-20 lisenssit omaavaa ja pätevää henkilöä toimintaa ohjaamaan, mistä rahoitus jne. jne.
Samanlaisia kysymyksiä esitin aikoinaan edellä mainitun Bomber-foorumin keskustelun lisäksi WGI:n markkinoinnista (sain tappouhkauksia puhelimeeni), Goldenin verkostomarkkinointitilaisuudessa Pasilassa vuonna 1995 (sieltä minut kannettiin pois kun esitin epäilykseni siitä, ettei 40 vuoden ajan homma voi toimia niin, että puolen vuoden välein myyjien määrä kasvaa aina kuusinkertaiseksi koska jo 20 vuodessa myyjien massa ylittää maapallon massan) sekä tuosta 100 miljoonan euron nigerialaislesken rahoituksesta Sunny Car Centerille. Yksikään noista projekteista ei toteutunut luvatulla tavalla, eikä ole toteutumassa. Toivon, että tämän FORR-projektin kanssa käy toisin ja olen väärässä sillä pientä tai vähän isompaakin piristysruisketta ja ammattimaista asioiden hoitoa laji tarvitsee, mutta tässä ei ole kyllä ainakaan suurta ammattitaitoa ja osaamista vielä esitelty, ei ainakaan minulle eikä julkisesti.
Tsemppiä projektiin ja tässä yhteydessä totean ihan julkisesti, ettei minulla ole osaa eikä arpaa tuon FORR-kuvion kanssa, joten älkää suotta soitelko ja kysykö. Myöskään vetämälläni yhdistyksellä (Moottoripyöräilyn tuki ry) tai sen tytäryhtiöllä ei ole tuon kanssa myöskään tekemistä. Tulemme järjestämään omat kerhokisamme ja yhden jokkiskisaviikonlopun kuten tähänkin asti, ei sen enempää, ei sen vähempää.
Jukka Relander
Puheenjohtaja
Moottoripyöräilyn tuki ry